Läktartugg
Hem › Forum › Hockeysnack › Läktartugg
- Detta ämne har 13,265 svar, 59 deltagare, och uppdaterades senast för 5 dagar, 17 timmar sedan av
Catskinner.
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.
-
FörfattareInlägg
-
21/09/2017 kl. 21:30 #5917
JN27
DeltagareKändes som om det var Luleå som stod för strukturerna och spelade mer rent medan Örebros spel var väldigt hafsigt. Tycker vi var bättre uppe i Luleå. Tack vare ineffektivitet/svaga avslut från Luleå i combo med Eero fina spel plockar vi hem det här.
Nu vet jag inte riktigt hur bra Luleå egentligen är ännu, men känslan är ju att Örebro måste steppa upp ordentligt spelmässigt
Joakims skada oroar mig, risk för att hamna i fjolårsläge med för svaga centrar.
Du kan väl inte på allvar mena att Jocke är den avgörande faktorn? Han är ju inte ens helt återställd. När vi får ordning på backspelet kmr även anfallsspelet fungera.
21/09/2017 kl. 21:28 #5916Orebro Center
DeltagareKändes som om det var Luleå som stod för strukturerna och spelade mer rent medan Örebros spel var väldigt hafsigt. Tycker vi var bättre uppe i Luleå. Tack vare ineffektivitet/svaga avslut från Luleå i combo med Eero fina spel plockar vi hem det här.
Nu vet jag inte riktigt hur bra Luleå egentligen är ännu, men känslan är ju att Örebro måste steppa upp ordentligt spelmässigt
Joakims skada oroar mig, risk för att hamna i fjolårsläge med för svaga centrar.
21/09/2017 kl. 21:13 #5915pb_90
DeltagareAlltså… inget snack om att vi har en grym målvakt! Kändes aldrig farligt typ trots alla lägen?! Eero the hero!
21/09/2017 kl. 20:39 #5914pb_90
DeltagareJag tror våra backar får sluta leka Erik Karlsson. Vad i helvete alltså.
Jääävligt många enkla skott som går i block och livsfarliga omställningar.. Men kul för Ekbom och hänga en! Och grymt kul för Wandell med två ass redan för tre poäng totalt! Redan en fjärdedel av förra årets skörd typ x)
21/09/2017 kl. 20:30 #5913Henric
KeymasterHur ser det ut?
Bra spel, mycket folk?Ser bra ut ibland, ibland lite sämre. Eero är min nya mancrush. Villen keeper. 🙂
21/09/2017 kl. 19:59 #5912Yongma112
DeltagareJag tror våra backar får sluta leka Erik Karlsson. Vad i helvete alltså.
21/09/2017 kl. 19:45 #5911Personal Jesus
DeltagareHur ser det ut?
Bra spel, mycket folk?21/09/2017 kl. 18:44 #5910Personal Jesus
Deltagare…
Sedan undrar vissa varför inte Karlskrona har publik, herregud.
Det var nästan fullsatt i premiären.
21/09/2017 kl. 18:09 #5909Personal Jesus
DeltagareProva Dolphin eller FlashFox.
Tack, testar.
21/09/2017 kl. 17:51 #5908Andreas
KeymasterProva Dolphin eller FlashFox.
21/09/2017 kl. 17:50 #5907Personal Jesus
DeltagareKatastrof!!!!
Missar matchen.
Någon som vet en webbläsare till android platta som det fungerar att fulstreama med?21/09/2017 kl. 15:39 #5906Henric
KeymasterJag tror inte han är redo för match och var inte det i lördags heller. De har haft lite för bråttom känns det som. Han säger ju själv i intervjuer att han inte är hundra, men att det går an ungefär.
Hoppas att det är på det viset. Vore så oändligt tråkigt om vi missade en spelare av Jockes kaliber pga skada. Och naturligtvis också tråkigt för honom personligen då jag anar att det inte finns så mycket karriär kvar att krama ut ur honom om höftproblemet ”blommat ut” igen.
Det är bara att hålla tummarna helt enkelt.
21/09/2017 kl. 15:30 #5905carl
DeltagareInför säsongen trodde väl inte ens läkaren att han skulle spela hockey igen. Säger lite om situationen..
21/09/2017 kl. 15:30 #5904Andreas
KeymasterJag tror inte han är redo för match och var inte det i lördags heller. De har haft lite för bråttom känns det som. Han säger ju själv i intervjuer att han inte är hundra, men att det går an ungefär.
21/09/2017 kl. 14:52 #5903Orebro Center
DeltagareÄr det samma skada igen, är det bara att bryta kontraktet direkt och försöka hitta en ny. Det går ju inte att hålla på såhär.
Skicka räkningen till PG sen.Det är nog inte så att skadan gått upp igen det är nog mer att han är inte riktigt redo för att köra 100%. Var lite förvånad att de satte in honom förra matchen faktiskt. Trodde inte han var så pass hel ännu.
Fast lördag -> torsdag är ju lång vilotid? Men jag kan köpa att man vill vila honom till Växjö-matchen istället för att man ser sig kunna slå Luleå ändå? Bara en vilodag mellan dom två matcherna.
Fast om han ”bara” behöver vila och återhämta vore väl det enkelt att säga
21/09/2017 kl. 13:51 #5902pb_90
DeltagareÄr det samma skada igen, är det bara att bryta kontraktet direkt och försöka hitta en ny. Det går ju inte att hålla på såhär.
Skicka räkningen till PG sen.Det är nog inte så att skadan gått upp igen det är nog mer att han är inte riktigt redo för att köra 100%. Var lite förvånad att de satte in honom förra matchen faktiskt. Trodde inte han var så pass hel ännu.
Fast lördag -> torsdag är ju lång vilotid? Men jag kan köpa att man vill vila honom till Växjö-matchen istället för att man ser sig kunna slå Luleå ändå? Bara en vilodag mellan dom två matcherna.
21/09/2017 kl. 13:28 #5901Andreas
KeymasterÄr det samma skada igen, är det bara att bryta kontraktet direkt och försöka hitta en ny. Det går ju inte att hålla på såhär.
21/09/2017 kl. 13:13 #5900JN27
Skicka räkningen till PG sen.21/09/2017 kl. 13:08 #5899pb_90
DeltagareHelvete Jocke är inte med ikväll… verkar ha en ”dag för dag”-skada. Vet inte hur mycket man kan tro på det men..
Vadå, sa dom det på sändningen eller? Menar eftersom de inte gått ut med det i övrigt.
Yes Sundblad sa det i NA:s sändning. Om jag läser mellan raderna så lät det inte alls bra…
21/09/2017 kl. 12:56 #5898JN27
DeltagareHelvete Jocke är inte med ikväll… verkar ha en ”dag för dag”-skada. Vet inte hur mycket man kan tro på det men..
Vadå, sa dom det på sändningen eller? Menar eftersom de inte gått ut med det i övrigt.
21/09/2017 kl. 12:47 #5897pb_90
20/09/2017 kl. 21:28 #5895pb_90
DeltagareVår gamle J-20 keeper Oscar Fröberg höll nollan i sin första match för Almtuna i HA! 🙂
20/09/2017 kl. 17:52 #5892Personal Jesus
DeltagareTJ…kan du säga hur det ser ut med biljetter inför morgondagen?
20/09/2017 kl. 17:14 #5891pb_90
DeltagareGalet pepp på imorgon. Vill se mer av Eero, Jocke, Wandell.
Håller med! Jag tycker vi kan plocka ihop tre riktigt intressanta kedjor! Spinkarna kommer bara bli bättre och bättre. Kemin med Viksten finns redan där till en viss del men kommer antagligen bli ännu bättre vad säsongen lider. Manninen, Wandell och Sallinen tycker jag kompletterar varann klockrent, nog min favoritkedja för tillfället faktiskt! Gillar verkligen Manninens blick för spelet, Sallinens köttning i forechecken och Wandells klokhet i defensiven. Sen Jocke kommer bara växa och växa, Libor lär höja sig mentalt när han har Jocke i mitten och Weinstocks och Libors samarbete är grymt.
Jag är verkligen nöjd med forwardsuppsättningen! Och backbesättningen med Todd och Bartley inne ska också bli sjukt intressant att se 🙂 NJ ska verkligen ha en eloge för lagbygget denna säsong. Osar inte jättemycket budgetlag trots att det på pappret är det.
20/09/2017 kl. 17:09 #5890TJ
DeltagareTJ: Vet du när folk får hämta ut tröjorna? Har själv fått frågan från ett antal. Svagt att inte en sådan sak är klar till hemmapremiären.
Jag vet inte om tröjorna har kommit än. Vi håller såklart med, det är svagt. Men leveranserna har blivit sena. Så fort de är på plats går vi ut via mail/hemsida/sociala medier 🙂
-
FörfattareInlägg