Läktartugg
Hem › Forum › Hockeysnack › Läktartugg
- Detta ämne har 13,265 svar, 59 deltagare, och uppdaterades senast för 5 dagar, 18 timmar sedan av
Catskinner.
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.
-
FörfattareInlägg
-
23/09/2017 kl. 13:22 #5961
Personal Jesus
DeltagareHar SHL en ny strategi om att inte publicera publiksiffror?
Hittar inte siffror någonstans om någon match.Någon som kan svara på hur många som var nere mot Pite Norra?
23/09/2017 kl. 12:15 #5951Andreas
KeymasterNuså, nu borde det se ut ungefär som innan 🙂
23/09/2017 kl. 11:40 #5949Henric
KeymasterOooops. Andreas har helt rätt. Jag glömde ändra i mallen.
23/09/2017 kl. 09:52 #5948Andreas
KeymasterJag tror Henric uppdaterat till senaste versionen av forumet, men glömt ändra i mallen. Jag fixar det 🙂
23/09/2017 kl. 09:09 #5947JN27
DeltagareFler som känner att den där matchdagsnervositeten börjat infinna sig? Hoppas verkligen att man gör en bra prestation nere i Växjö, skulle va så jäkla gött.
En fråga även till våra eminenta administratörer, varför är textrutan flyttad längst ned?22/09/2017 kl. 16:01 #5944JN27
DeltagareJag hoppas att Växjö kan underskatta oss lite imorgon så att vi kan vara lite jobbiga på det sättet.
Visserligen så har jag svårt att se det eftersom Sam Hallam är en för proffsig tränare för att laget ska gå med den inställningen.Det vore ju trevligt om vi kunde skaka dem lite iallafall. Ska väl säga att jag är försiktigt optimistisk, men kan Eero bidra till trygghet så kommer spelet att fungera bättre, och fungerar spelidén som Sundblad har som den ska, så kommer vi va ett väldigt jobbigt lag att möta, För alla lag.
22/09/2017 kl. 11:32 #5943pb_90
DeltagareJag myser lite över tanken på vad laget kan prestera om dessutom Jocke, Todd och Bartley spelar! Matchen imorgon mot Växjö förväntar jag mig inte särskilt mycket av. Poäng där skulle vara en enorm bonus bara, men kanske det kan få laget att slappna av lite? Mot Luleå så var det ju streckstrid direkt typ.
Jag måste även säga att jag myser lite åt att våra tippade bottenkonkurrenter Rögle har 0-5 och 1-5 i baken direkt och att Karlskrona torskat bägge sina matcher (visserligen mot bra motstånd) samtidigt som vi tar 4p av 6 möjliga direkt. Jag tror det lämnar lite andrum och jäkligt skönt att det stämmer bra direkt från start precis som Sundblad lagt upp det med träningen.
22/09/2017 kl. 10:53 #5941Rebound
DeltagareUnderbar start på hemmasäsongen med en seger! Den intensitet och skridskoåkningen som laget visade upp de första 10 var nog det bästa jag sett i Behrn någonsin. Så oändligt mycket roligare det är att se laget spela sig ur situationerna, än som förra året, dumpa puck och jaga.
Olyckligt att tre stora evenemang krockade (hockey-fotboll-trav), men de 5000 som var på plats visade bra inlevelse och stod upp bra för laget. Riktigt bra tryck stundtals och att det ”fattades” 500 på läktaren märktes inte nämnbart när det gäller draget som var i hallen.
Bra domarinsats igår, lagom nivå och de få missade situationerna jämnade nog ut sig i slutändan.
Härligt med en sån där skön whiskeyröst idag, som endast kan framkallas efter en kväll i klacken :). Längtar redan till nästa drabbning.
-
Det här svaret redigerades för 8 år, 11 månader sedan av
Rebound.
22/09/2017 kl. 09:19 #5940Henric
KeymasterHärligt att höra Eeros kommentarer om sitt eget spel. Jag tycker han såg oändligt mycket lugnare ut idag men han tyckte själv att han var ”all over the place and need to calm down”. Härligt självreflekterande och Hästens uttalande om att han är en riktig träningstok bådar gott. Även om jag tycker att det omdömet han ger sig stämmer bättre med första matchen mot Luleå. Han ser otroligt atletisk ut. Det är inte lätt att ta sig upp och ner så snabbt som han gör, eller vara så explosiv i sidled. Jag är genuint uppspelt över att ha honom i kassen. 🙂
22/09/2017 kl. 08:57 #5939Andreas
KeymasterHär kan vi väl vara uppriktiga och tro att inte spelarna läser? Aronsson som SHL-back var en smärre katastrof, han hade på egen hand kunnat förlora matchen för oss med klantiga utvisningar och indianpass. Jag förlåter honom iom att han är junior.
Själv är jag förutom segern oerhört nöjd med målisen som innan match var min största oro. Snart har vi två ”tunga” backar vilket vi med tydlighet saknar just nu.
Min oro är Brage och Joakim Andersson som jag fortfarande tror Pontus chansvärvade till på tok för mycket pengar, hoppas jag får fel.
Spelarna är offentliga personer och kritik är inget jag kommer att rensa bort. Spelarna borde veta bättre än att läsa runt efter de gjort en svag insats. Självförtroende är A och O inom elitidrott trots allt 🙂
Aronsson kommer nog ligga med som sjundeback efter Todd och Bartley anslutit eller så kommer han få vara med J20 och spela massor där. Han hade det tungt igår med några större missar. Jag hoppas han tar lärdom av det bara och växer med uppgiften. Det borde han kunna göra med rätt coachning.
Jag gissar att Niklas Eriksson har ett lite speciellt öga till honom och kommer ge han det stöd han behöver. Han är ju i större behov av en personligare coach än mer kompletta spelare som Weinstock eller Wandell.
Sedan vet vi ju att Sundblad gillar Aronsson skarpt. Jag tror att han kommer få många chanser under säsongen. Det hade varit kul att få se Pilö igen också. Han var grym på att driva upp pucken.
22/09/2017 kl. 07:35 #5937pb_90
DeltagareJa klart att man ska få vara uppriktig. Aronsson hade det tungt igår med några felpass och missade puckar osv. Han kanske var lite nervösare än andra inför första hemmamatchen, och sen utvisningarna var snudd på fåniga, den andra framför allt. Men det finns mycket att gilla med honom också. Jag tycker han har ett moget försvarsspel där jag noterade ett gäng gånger igår att han tar bort klubborna på motståndarna klockrent framför egen kasse. Sen är han rejäl i närkamperna också vilket är kul att se.
Med det sagt, det lär bli jäkligt mycket bättre med Bartley och Todd in. När forwards spelar upp på backarna i ett tryckt läge i anfallszon så skiter man ju ner sig en smula varje gång det inte är Jonte eller Arnesson. Det är ofta backarna tar jäkligt dåliga skott rätt i block så att en omställning är farligt nära.
22/09/2017 kl. 00:08 #5936Karl
DeltagareHär kan vi väl vara uppriktiga och tro att inte spelarna läser? Aronsson som SHL-back var en smärre katastrof, han hade på egen hand kunnat förlora matchen för oss med klantiga utvisningar och indianpass. Jag förlåter honom iom att han är junior.
Själv är jag förutom segern oerhört nöjd med målisen som innan match var min största oro. Snart har vi två ”tunga” backar vilket vi med tydlighet saknar just nu.
Min oro är Brage och Joakim Andersson som jag fortfarande tror Pontus chansvärvade till på tok för mycket pengar, hoppas jag får fel.
21/09/2017 kl. 23:07 #5935Yongma112
DeltagareBra:
– Eero i kassen. Ruggigt lugn och trygg. Vill påstå att han i stort sett vinner matchen åt oss.
– Wandell-kedjan. Bra matchen igenom, men kanske främst i första perioden där det kändes som att Manninen presenterade sig ordentligt för första gången. Wandell viktig över hela banan, Sallinen får jobbet gjort och skjuter så fort läget ges. Bra.
– Jonathan Andersson gör det mesta rätt.
Mindre bra eller rentav dåligt:
– Extremt svajigt i defensiven under stora delar. Ett par backar som hade det tungt. Visst kommer Bartley och Todd in snart, men även dessa lär behöva lite tid på sig att hitta rätt. Lite oroad där.
– Dålig kemi i offensiven för övriga tre kedjor. Libor hade några fina aktioner men kändes väldigt ensam. Abols var väldigt osynlig + Weinstocks sämsta match på länge? Obefintligt tryck av 3e/4e kedjan också.
– PP-spelet ser inte bra ut. Lite samma problem som förra året hittills. Inte ett enda skott på mål idag på 4 min PP är riktigt dåligt. Vill se mer Jonte och mindre Ekbom på blå i PP.
21/09/2017 kl. 22:53 #5933Orebro Center
DeltagareSundblad sa på pk:n att Jocke inte är mer på lördag men att man har förhoppning om att han kan delta veckan därpå
Edit: @JN27 – Sorry vi la upp inlägget samtidigt ;0)
-
Orebro Center.
21/09/2017 kl. 22:53 #5932JN27
DeltagareJocke spelar inte på Lördag. De hoppas att han är med mot Brynäs. Känns ju både lovande och inte lovande. Kan det vara vila det rör sig om? När Sundblad säger så, så känns det som att de vill få in honom i träningstempot snarare än matchtempot.
21/09/2017 kl. 22:44 #5931pb_90
DeltagareAlltså… inget snack om att vi har en grym målvakt! Kändes aldrig farligt typ trots alla lägen?! Eero the hero!
Jag snodde ditt smeknamn på vår nya hjälte till min text om Eeros match idag.
Jag snodde det av någon på svenskafans så 😉 Fasen vad dom gjorde ett bra jobb när dom plockade in Eero. Han måste väl kosta en tredjedel av Huddas lön och känns i nuläget som en ännu bättre målvakt. Jonte och Arnesson är jag också sjukt nöjd med som nyförvärv, dom känns jäkligt stabila att lassa minutrar på trots sin låga ålder. Ska bli skitkul att se utvecklingskurvan på bägge under säsongen!
21/09/2017 kl. 22:05 #5930Henric
KeymasterAlltså… inget snack om att vi har en grym målvakt! Kändes aldrig farligt typ trots alla lägen?! Eero the hero!
Jag snodde ditt smeknamn på vår nya hjälte till min text om Eeros match idag. 🙂
21/09/2017 kl. 21:54 #5926pb_90
DeltagareJo att Arvidsson hade det tungt syntes lång väg. Men han är junior och ska få ha sådana dagar ibland. Han kommer att bli en bra SHL-back över tid det är jag säker på. Däremot är jag inte helt övertygad om att Backström ska få så mycket mer speltid i år tyvärr, många krångliga lösningar idag.
Jag tror att man var lite nervösa med första hemmamatchen också. Många nya som ska visa upp sig för hemmapubliken, kan säkert ge lite extra pirr. Detsamma gällde säkert Luleå i hemmapremiären också.
Växjö nästa! Många har tippat dom som vinnare till våren och det är det största testet för ÖHK hittills. Jag antar att Brage kommer stå den matchen.
21/09/2017 kl. 21:49 #5925Orebro Center
DeltagareUndrar hur Todd hållt igång under försäsongen? Någon som vet om han tränat med något lag?
Tänker lite på hur hårt Örebro tränat och vilken skillnad i status som råder mellan Todd och Bartley jämfört med övriga laget? Bartley hade väl ”hållit igång med några kompisar” på is. Ser det nog inte som en nackdel att de tränar 1-2 veckor med laget först
21/09/2017 kl. 21:48 #5923Andreas
KeymasterMycket nöjd med tre poäng och första 15-17 minuterna i första. Luleå lyckades trycka ner Örebro bra i andra perioden vilket oroade en del.
I sista spelade Örebro mest av matchen. Kändes inte riktigt som att de försökte på samma sätt sedan tror jag det kostade mycket energi med de långa byten som blev i andra perioden.
21/09/2017 kl. 21:44 #5922JN27
DeltagareÖrebro Center: Sant! Vi får hoppas att det endast rör sig om att han inte pallar med för mycket matchande nu i början.
21/09/2017 kl. 21:44 #5921Orebro Center
DeltagareÄven Aronsson hade det väldigt jobbigt ikväll. Gjorde inte mycket rätt. Man ser ändå trots det taffliga spelet att det finns oerhört stor potential i det här laget. Kommer Eero hålla i detta kan det bli bra.
Håller med om Aronsson – Han är ändå en spelare som man skall se på sikt. Tycker även Backström hade en rätt jobbig kväll.
21/09/2017 kl. 21:43 #5920Orebro Center
DeltagareKändes som om det var Luleå som stod för strukturerna och spelade mer rent medan Örebros spel var väldigt hafsigt. Tycker vi var bättre uppe i Luleå. Tack vare ineffektivitet/svaga avslut från Luleå i combo med Eero fina spel plockar vi hem det här.
Nu vet jag inte riktigt hur bra Luleå egentligen är ännu, men känslan är ju att Örebro måste steppa upp ordentligt spelmässigt
Joakims skada oroar mig, risk för att hamna i fjolårsläge med för svaga centrar.
Du kan väl inte på allvar mena att Jocke är den avgörande faktorn? Han är ju inte ens helt återställd. När vi får ordning på backspelet kmr även anfallsspelet fungera.
Nej hans frånvaro i dagens match kanske bara påverkade marginellt. Jag ser det på sikt, givet att Jocke skulle bli bättre och bättre. En en bra Jocke är viktig som center mellan Hudda och Weinis. Jag har inte glömt de två års senaste centerproblem
21/09/2017 kl. 21:43 #5919JN27
DeltagareÄven Aronsson hade det väldigt jobbigt ikväll. Gjorde inte mycket rätt. Man ser ändå trots det taffliga spelet att det finns oerhört stor potential i det här laget. Kommer Eero hålla i detta kan det bli bra.
21/09/2017 kl. 21:41 #5918pb_90
DeltagareKändes som om det var Luleå som stod för strukturerna och spelade mer rent medan Örebros spel var väldigt hafsigt. Tycker vi var bättre uppe i Luleå. Tack vare ineffektivitet/svaga avslut från Luleå i combo med Eero fina spel plockar vi hem det här.
Nu vet jag inte riktigt hur bra Luleå egentligen är ännu, men känslan är ju att Örebro måste steppa upp ordentligt spelmässigt
Joakims skada oroar mig, risk för att hamna i fjolårsläge med för svaga centrar.
Örebro klart vassare i inledningen av matchen. Sen började det spridas lite väl mycket puckar och backarna hade svårt att hitta ett bra förstapass. Spink-kedjan hade det riktigt tungt ikväll tyvärr men kedjan med Manninen-Wandell-Sallinen är riktigt bra alltså. Dom nyper tag i Luleå nästan varje gång dom är inne och forecheckar skiten ur dom.
Todd spelklar till lördag va? Och hoppas att Bartley blir klar också och Jocke inte är skadad..
-
-
FörfattareInlägg