Läktartugg
Hem › Forum › Hockeysnack › Läktartugg
- Detta ämne har 13,265 svar, 59 deltagare, och uppdaterades senast för 5 dagar, 15 timmar sedan av
Catskinner.
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.
-
FörfattareInlägg
-
19/09/2017 kl. 13:40 #5835
Andreas
KeymasterLyssnade precis på senaste avsnittet om ÖHK i SHL-Podden (den som NordicBet promotar). Det var det mest oseriösa jag hört på länge! Tre snubbar som försöker uttala spelarnas namn på diverse spektakulära sätt istället för att ta chansen att kommentera deras prestationer. Vilket ifs inte är så lätt om ”experterna” i Podden inte sett försäsongsmatcherna. Nej – gör om, gör rätt!
Det känns som att NordicBet har klart mer positiv och glättig attityd till SHL än vanliga media. Det är kanske inte bara solsken, bada i havet och äta glass på stranden, men mycket är ändå väldigt glatt och skojfriskt. Det är på gränsen och ibland kanske över gränsen oseriöst mellan varven.
19/09/2017 kl. 12:25 #5834JN27
DeltagareLyssnade precis på senaste avsnittet om ÖHK i SHL-Podden (den som NordicBet promotar). Det var det mest oseriösa jag hört på länge! Tre snubbar som försöker uttala spelarnas namn på diverse spektakulära sätt istället för att ta chansen att kommentera deras prestationer. Vilket ifs inte är så lätt om ”experterna” i Podden inte sett försäsongsmatcherna. Nej – gör om, gör rätt!
Det där känns som det övergripande problemet som ”expertisen” har. Den jag reagerade mest på, och jag förstår faktiskt inte varför jag gör det, men det är de som faktiskt tippar oss i botten där det märks att de egentligen bara tycker att vi inte har något i SHL att göra. Exempelvis så intervjuade David Hellsing, Lena Sundqvist på upptaktsträffen och frågade egentligen varför hon tippade Örebro så långt ner. ”Jo men det har varit turbulent och de spelade inte särskilt bra förra året”. Vad fan grundar sig det på egentligen?
”HV71 vann SM-guld förra året, klart dom gör det i år igen”. Det är ungefär samma retorik.Den huvudsakliga anledningen till att vi blir så pass nederlagstippade som vi ändå blir, är för att ingen bryr sig om att kolla upp oss. Ingen bryr sig om att se vad det finns för kvalité i laget.
Det finns inget attraktionsvärde från övriga Sverige, mer än i regionen där vi har vår största andel supportrar. Det finns inga experter som har ett särskilt gott öga för Örebro Hockey, så därför gör de det enkelt för sig och går på fjolåret, utan direkt anledning.Jag tycker det är rent dåligt att man ska få kalla sig expert om man inte kan se i helheten. De enda jag egentligen tycker levererar något som på riktigt kan kallas expertis, är Niklas Wikegård och till viss mån Sanny Lindström, även om jag tycker Sanny har fallit i TV-fällan lite väl mycket på senare tid.
19/09/2017 kl. 11:31 #5833Rebound
DeltagareLyssnade precis på senaste avsnittet om ÖHK i SHL-Podden (den som NordicBet promotar). Det var det mest oseriösa jag hört på länge! Tre snubbar som försöker uttala spelarnas namn på diverse spektakulära sätt istället för att ta chansen att kommentera deras prestationer. Vilket ifs inte är så lätt om ”experterna” i Podden inte sett försäsongsmatcherna. Nej – gör om, gör rätt!
19/09/2017 kl. 10:45 #5832pb_90
DeltagareTror det är mer troligt att en forward eller två har bytt klubb eller sagt upp sitt kontrakt. Nyförvärv har vi inte plats med och konkurs känns orimligt. Kan vara något som en ny storsponsor som man vill göra reklam för även om det kanske inte känns presskonferens värdigt.
Det verkar inte vara något negativt som har hänt i varje fall om man läser mellan raderna. Blir intressant att se vad som händer! 🙂
Men dom har ju inte laddat på så mycket inför presskonferensen så vi lär inte förvänta oss att det är någon stor nyhet antar jag.
Ny spelare lär det väl heller inte vara? Kanske en förlängning på spelare?
19/09/2017 kl. 10:36 #5828Rebound
DeltagareDet ger lite dåliga vibbar att tröjorna inte delats ut ännu, men vi får hoppas på att det snarare är leveransstrul än ekonomiska orsaker. Min gissning är dock att presskonferensen kommer att ha en ekonomisk agenda, att de annonserar en nyemission eller liknande. Och att man kanske passar på att ta med andra saker samtidigt, kanske att vi bantar truppen något med någon eller några spelare som lämnar eller lånas ut. Det skulle som sagt sitta fint med en ny storsponsor som skriver ett långt avtal med klubben!
En annan sak som jag funderat över…vad hände med den uteblivna ansvarsfriheten för PG? Kommer man att nyttja det från den nya styrelsen/ledningens håll? Det är kanske det vi får svar på imorgon?
Samtidigt känns det lite som dålig tajming att dra några ”tunga” och negativa ämnen på en PK dagen innan premiär på hemmaplan.
Hur som helst, spekulationerna är många 🙂
19/09/2017 kl. 09:58 #5827GladeOlle
DeltagareTror det är mer troligt att en forward eller två har bytt klubb eller sagt upp sitt kontrakt. Nyförvärv har vi inte plats med och konkurs känns orimligt. Kan vara något som en ny storsponsor som man vill göra reklam för även om det kanske inte känns presskonferens värdigt.
19/09/2017 kl. 09:57 #5826pb_90
DeltagareJag är lite kär i Manninens passning till Wandells mål!
Att en sådan ”enkel” pass kan lura tre motståndare totalt!
Det är inte den sista smörpassen han kommer lägga denna säsong. Den killen har ett jäkla spelsinne. Han har inte kommit till sin rätta under försäsongen.
Jag håller med. Det finns väldigt mycket hockey i den mannen! Var lite orolig där ett tag på försäsongen när jag han inte fick det att stämma men sen dom hittade denna kedja med Wandell och framförallt Sallinen så känns det klockrent? Sallinen tar det hårdaste jobbet och ligger längst fram i forecheckingen för att jobba fram puckar till Manninen som är lite av motorn rent spelmässigt. Wandell släpar lite och tar det största defensiva ansvaret samtidigt som Manninen matar puckar till honom. Rätt välavvägd kedja tycker jag och Wandell lär få en helt annan utväxling med dessa herrar.
19/09/2017 kl. 09:41 #5825Andreas
KeymasterJag är lite kär i Manninens passning till Wandells mål!
Att en sådan ”enkel” pass kan lura tre motståndare totalt!
Det är inte den sista smörpassen han kommer lägga denna säsong. Den killen har ett jäkla spelsinne. Han har inte kommit till sin rätta under försäsongen.
19/09/2017 kl. 09:24 #5824pb_90
DeltagareJag är lite kär i Manninens passning till Wandells mål! 🙂 Att en sådan ”enkel” pass kan lura tre motståndare totalt!
18/09/2017 kl. 22:35 #5823JN27
DeltagareKonkurs känns långsökt, det borde ha läckt för längesen. Däremot skulle det vara jäkligt kul om de hade en värvning de inte offentliggjort. Frågan är ju vem det skulle vara isåfall då det inte ens gått några lösa rykten någonstans..
18/09/2017 kl. 21:10 #5822Orebro Center
DeltagareJa det står i NA nu: Livesändning, 12.00: Vi sänder live från Örebro Hockeys presskonferens.
Hoppas det inte är något negativt som att de kungör en nära förestående konkurs
18/09/2017 kl. 20:59 #5821JN27
DeltagareFör den som är hockeysugen så kan jag rekommendera hockeyettan-matchen mellan Huddinge och Gripen Hockey. Huddinge som storfavorit att gå upp i Allsvenskan med bland annat Alexander Anderberg i laget, mot nykomlingen Gripen som står upp som satan. Lite Frölunda – Mora över det hela.
Visas på Hockeyettans hemsida helt gratis.Utveckla gärna presskonferens-ryktet!!
18/09/2017 kl. 20:29 #5820pb_90
DeltagareDet kan vara något litet. Det kan vara något stort. Väldigt dolt i dunkel än så länge.
Sant. Men presskonferens känns så jäkla seriöst x).. Aja, bara att vänta och se! 🙂
18/09/2017 kl. 19:47 #5819Andreas
KeymasterDet kan vara något litet. Det kan vara något stort. Väldigt dolt i dunkel än så länge.
18/09/2017 kl. 19:45 #5818pb_90
DeltagareJag minns det som ett misslyckats spel till egen back som blev brutet.
Oavsett, ska bli kul att se vad som kommer på onsdag
Mkt möjligt iofs! 🙂
Ryktas om en presskonferens på onsdag? Får typ en liten klump i magen av det… Kallar man till presskonferens ska det fasen vara något stort på gång eller? Dom lär väl inte göra något fånigt med typ ”här är årets temamatcher”, eller?
18/09/2017 kl. 19:01 #5817Andreas
KeymasterJag minns det som ett misslyckats spel till egen back som blev brutet.
Oavsett, ska bli kul att se vad som kommer på onsdag 🙂
18/09/2017 kl. 17:21 #5816Karl
DeltagareÖrebro gör allt för att få Bartley spelklar redan på torsdag, hoppas de lyckas.
18/09/2017 kl. 16:32 #5815pb_90
DeltagareNja stal inte en Luleå-snubbe pucken av honom på blå? Hade pucken då varit utanför lär det ha blivit en offside?
Libor ställde ju hela vårt försvar genom att trassla med pucken där.. Alla förväntade sig ju att pucken skulle ut så man kunde åka på byte..
18/09/2017 kl. 14:02 #5814Andreas
KeymasterHade försvarsspelet fungerat, vilket jag vill hävda att det inte gjorde alls i lördags. Möjligtvis att det steppade upp något i andra och tredje men det var långt ifrån bra, då hade vi vunnit matchen är jag helt säker på.
Man ser att det finns en större vilja att skjuta och skapa grislägen än vad det gjort tidigare. Får vi saker och ting att fungera kommer vi bli farliga.Vi hade också vunnit om Libor tagit pucken 5-10cm längre ut så att den hade passerat blålinjen.
Men det var väl Libor som spelade pucken tillbaka in i zon ändå? Det upphäver väl offsiden om egen spelare drar in pucken igen?
18/09/2017 kl. 13:21 #5813pb_90
DeltagareHade försvarsspelet fungerat, vilket jag vill hävda att det inte gjorde alls i lördags. Möjligtvis att det steppade upp något i andra och tredje men det var långt ifrån bra, då hade vi vunnit matchen är jag helt säker på.
Man ser att det finns en större vilja att skjuta och skapa grislägen än vad det gjort tidigare. Får vi saker och ting att fungera kommer vi bli farliga.Vi hade också vunnit om Libor tagit pucken 5-10cm längre ut så att den hade passerat blålinjen. Eller om vi hade haft ett bättre BP-spel. Det är helt enkelt små marginaler som gör att vi torskar. Synd bara att inte Libor kunde nypa dit den i 3 mot 3 spelet där.. det hade varit en sån jävla skön känsla att vinna första matchen borta.
Spel 5 mot 5 var vi mycket bättre än dom! Men skärpan fanns inte i början av matchen helt enkelt. Första perioden vad riktigt bra om man bara analyserar spelet 5 mot 5.
Men jag köper också att det stundtals kändes ostabilt i försvaret. Men statistikmässigt så var det bra i 5 mot 5. Sen så lär det inte direkt bli sämre av att Bartley och Todd kommer in.
18/09/2017 kl. 11:04 #5812JN27
DeltagareHade försvarsspelet fungerat, vilket jag vill hävda att det inte gjorde alls i lördags. Möjligtvis att det steppade upp något i andra och tredje men det var långt ifrån bra, då hade vi vunnit matchen är jag helt säker på.
Man ser att det finns en större vilja att skjuta och skapa grislägen än vad det gjort tidigare. Får vi saker och ting att fungera kommer vi bli farliga.18/09/2017 kl. 11:01 #5811Andreas
KeymasterJag tycket det såg rätt OK ut, men att Luleå straffade Örebro hårt för sina misstag. Corsi-analysen visar ju att det var ännu bättre än jag först trodde.
Vi får väl se om Örebro klarar av att hålla uppe detta spel. Fortsätter de att bombardera motståndarna med dessa skottmängder kommer det att ramla in en turpuck då och då, tillsammans med de övriga snygga målen 🙂
17/09/2017 kl. 22:30 #5810pb_90
DeltagareHar tittat på ett gäng klipp med Bartley på youtube. Jäklar va Bartley verkar vara tung att möta! Kan vi äntligen ha hittat en tvåvägsback av rang? Snälla snälla var i god form!!
17/09/2017 kl. 17:11 #5798pb_90
DeltagareSHL räknar en lobb på mål från halva planen som ett skott x)
Alla puckar som kan gå in räknas som skott på mål, stolpskott exempelvis är inte ett skott på mål.
Jo men jag sållar fan bort dom ur min corsianalys. Känns inte motiverat! I så fall ska man räkna en dump som skott utanför mål tycker jag.. Och det tänker jag heller inte göra 😉
17/09/2017 kl. 16:52 #5797carl
DeltagareSHL räknar en lobb på mål från halva planen som ett skott x)
Alla puckar som kan gå in räknas som skott på mål, stolpskott exempelvis är inte ett skott på mål.
-
FörfattareInlägg