Läktartugg

Läktartugg

Hem Forum Hockeysnack Läktartugg

• Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.
Visar 25 inlägg - 9,476 till 9,500 (av 13,266 totalt)
  • Författare
    Orebro Center
    Deltagare

Räknar de rätt öht? Kommentatorn sa vid ett tillfälle under matchen att det stod 7-7 i skottstats. Efter det såg jag Örebro avlossa två avslut på mål och sedan efter det stod det ff 7-7.

Hur som helst – Länge sedan man såg Örebro vinna skottstatsen på bortaplan :0)

pb_90
    Deltagare

SHL räknar en lobb på mål från halva planen som ett skott x)

JN27
    Deltagare

jag tänker fortsätta skylla på att vi inte har full trupp. Vi har två etablerade och rutinerade backar påväg in. Det kan göra väldigt stor skillnad.
    Offensiven fungerade bra igår genomgående från alla kedjor så jag hoppas att vi slipper oroa oss för att det ska kastas om i kedjor osv.
    Blir vi mer stabila och klarar BP så kmr vi vinna många matcher BARA pga att vi kändes jävligt jobbiga.
    När Luleå hade period 3-krämpor så tyckte jag ändå vi såg förhållandevis pigga ut fortfarande.
    Det tror jag kan vara avgörande.

pb_90
    Deltagare

Det kan jag iofs hålla med om. Men det är väl snarare försvarets tjänst tänker jag mig. Fan så synd att det inte kunde få bli tre pinnar igår.. sistaperioden var ju riktigt bra! Förlängningen också… lite surt när man ändå spelar rätt bra genom hela matchen sånär som på ett misstag och dåligt BP.

JN27
    Deltagare

Ja Kippe kan inte direkt lastas för något av målen. Jag tycker att han kom in lite väl långt i kassen på Harjus mål och straffar var inte hans grej. Men totalt sett så var det inte en lätt match för honom och vem som helst hade släppt dom målen.

Vet inte, fick någon känsla av otrygghet. Men det kanske är för att man inte vet vad man ska förvänta sig, och rent historiskt har vi ju failat ganska hårt på målvakter, förutom Hudacek.
    Han växer väl in i det antar jag.

pb_90
    Deltagare

Ja Kippe kan inte direkt lastas för något av målen. Jag tycker att han kom in lite väl långt i kassen på Harjus mål och straffar var inte hans grej. Men totalt sett så var det inte en lätt match för honom och vem som helst hade släppt dom målen.

Orebro Center
    Deltagare

Jag hoppas att Eero hade en dålig dag… det såg inte bra ut idag i min mening.

Samtidigt var det rätt renstående spelare som stänkte in målen, vars läge utespelarna hade större ansvar för. Känns som om Eero styrka ligger i skotten utifrån medan hans svaghet ligger mot fria spelare, vilket straffarna och målen visade. Men samridigt var de frilägena svåra att försvara sig emot. Luleå-spelarna gjorde det snyggt och bra.

• Det här svaret redigerades för 8 år, 12 månader sedan av Orebro Center.
    pb_90
    Deltagare

Fan jag orkar inte analysera statistiken mot FBK… x) sändningen är så jävla kass och tar timmar att lista ut vilka spelare som är på isen! x)

Men en sammanställning på övriga matcher kan laddas upp inom kort!

Sen nollställer vi och kör en separat för seriespelet! 🙂

JN27
    Deltagare

Jag hoppas att Eero hade en dålig dag… det såg inte bra ut idag i min mening.

Andreas
    Keymaster

Sjukt att det är så lite publik…

Instämmer. Borde vara slutsålt i premiären oavsett vem man möter.

Andreas
    Keymaster

Alltså. Det här med klubbansvar kanske behöver ses över i regelboken? Det kan ju inte vara så att man åker ut så fort ens klubba fastnar i en närkamp och motståndaren ramla eller lägger sig i samband med att situationen är över och båda är på väg därifrån. Vi har fått två sådana emot oss nu. Ser oerhört billiga och framförallt fåniga ut.

Arvidssons utvisning var ju ett skämt.

pb_90
    Deltagare

Fan snålt med istid på Franzén… borde förtjänat mer tycker jag!

Henric
    Keymaster

Alltså. Det här med klubbansvar kanske behöver ses över i regelboken? Det kan ju inte vara så att man åker ut så fort ens klubba fastnar i en närkamp och motståndaren ramla eller lägger sig i samband med att situationen är över och båda är på väg därifrån. Vi har fått två sådana emot oss nu. Ser oerhört billiga och framförallt fåniga ut.

Henric
    Keymaster

Tack Libor.

Henric
    Keymaster

Boxplay är inte vackert i år heller… 5 mot 5 ser det ju rätt så skapligt ut och tycker vi är hetare där än Luleå. Men 3-0 känns övermäktigt… Tycker Kippe hamnar på tok för långt in i mål på Harjus mål där också.

Eero ser inte alls ut att hänga med i tempot. Jag skyller nu inte de insläppta på honom, men alla tre målen har han hamnat väldigt konstigt i målet. På Harjus gick han direkt på stolpen men Harju hade ju tid och plats att flytta över pucken och då är det svårt att komma ut i tid.

pb_90
    Deltagare

Boxplay är inte vackert i år heller… 5 mot 5 ser det ju rätt så skapligt ut och tycker vi är hetare där än Luleå. Men 3-0 känns övermäktigt… Tycker Kippe hamnar på tok för långt in i mål på Harjus mål där också.

carl
    Deltagare

Om vi inte gör nästa mål är det här helt kört

Gromit
    Deltagare

Sjukt att det är så lite publik…

JN27
    Deltagare

Två klassmål av Luleå tack vare att våra backar verkar vara någon annanstans.. kan bli en jobbig premiär detta.

JN27
    Deltagare

Hur jävla hård träning har de kört inför matchen? De orkar ju inte ens ur zon?

Gromit
    Deltagare

Inte ens utsålt i Luleå i premiären…men det verkar ju inte spela någon roll…

pb_90
    Deltagare

Fattigt på backar idag. Hur ställer vi upp tror ni? #pepp

Ekbom, Arnesson, Andersson, Backström, Hellström och Aronsson.. känns som en riktigt dålig backsida tyvärr. Borde innebära stora problem.

Den är ju inte sämre än under träningsmatcherna, förutom att vi saknar Vitasek? Så förutsättningarna känner vi ju till.

Korrekt! Men Vitasek petar väl någon av dom sista tre jag nämnde i varje fall. Längtar tills Todd och Vic ansluter!

JN27
    Deltagare

Ekbom, Arnesson, Andersson, Backström, Hellström och Aronsson.. känns som en riktigt dålig backsida tyvärr. Borde innebära stora problem.

Den är ju inte sämre än under träningsmatcherna, förutom att vi saknar Vitasek? Så förutsättningarna känner vi ju till.

pb_90
    Deltagare

DiMaggio
    Deltagare

Visar 25 inlägg - 9,476 till 9,500 (av 13,266 totalt)