Läktartugg
Hem › Forum › Hockeysnack › Läktartugg
- Detta ämne har 13,265 svar, 59 deltagare, och uppdaterades senast för 5 dagar, 11 timmar sedan av
Catskinner.
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.
-
FörfattareInlägg
-
10/09/2017 kl. 11:30 #5689
Andreas
KeymasterRiktigt bra siffror mot Brynäs. Det som vi kanske inte får fram där är kvaliteten på avsluten. Där tror jag Brynäs hade högre andel avslut i farliga områden än vad Örebro hade, men det kan nog PB vara bättre på?
09/09/2017 kl. 14:27 #5679pb_90
DeltagareFörsta tio i andra är ju också örebros, men sen för Brynäs ett PP och nyper dit den direkt.. :/
09/09/2017 kl. 14:08 #5678pb_90
DeltagareFörsta perioden mot brynäs var riktigt riktigt bra alltså. Har analyserat den nu och 67% corsi. Mycket skott och hade man bara haft lite mer flyt och fått in någon puck till innan Brynäs hänger sin i PP så hade det nog sett annorlunda ut.
09/09/2017 kl. 13:14 #5677Andreas
KeymasterVar inne och pratade med NeH. De har tröjor hemma, men har man kupong måste man vänta på att hämta ut dem. Besked kommer från ÖHK när man får göra det (vilket jag också tror de sagt).
09/09/2017 kl. 09:55 #5676JN27
DeltagareBra krönika Andreas! Lite sådär jag känt under försäsongen. Väldigt mycket upp och ned. Sådär ska ju en försäsong vara, många förluster tror jag grundar sig på den stenhårda träningen. Orken finns kanske inte riktigt för match alla gånger. Däremot kommer de gå ut med hypermycket energi och styrka när säsongen drar igång, vilket kan ses som positivt.
08/09/2017 kl. 21:45 #5668pb_90
DeltagareJag håller med.. vääääldigt mycket puckstirr och Färjestad behöver inte direkt anstränga sig för att komma till guldlägen.
Vi har haft två defensivt riktigt skakiga insatser i rad här nu, men totalt sätt så känns det ändå bättre än inför förra säsongen. Men NJ får gärna skaka fram en back till även om vi snart får se Todd (som inte direkt har försvaret som sin grej).
Generellt så tror jag att backarna har det lite lättare när Wandell är Jocke är inne och centrar och kanske som svårast när Spinkarna är inne.
I mina ögon är Backström, Hellström och Ekbom inte tillräckligt bra egentligen. Den sista skulle funka i ett lägre backpar men dom första två är helt enkelt för dåliga. För mig kommer förlängningen av Hellström alltid vara obegriplig då han inte har den nivån på puckhantering som man kan kräva av en SHL-back. Jag funderar också på om det är en optimal utvecklingsmiljö för Aronsson att få spela med så pass skakiga backar? Måste vara bättre att känna att man har stöd av en trygg kollega?
08/09/2017 kl. 21:14 #5667JN27
DeltagareSäsongen är lång och ett dåligt genrep säger inte så mycket om hur premiären kommer se ut. Matchen mot Brynäs gav ett helt annat intryck och matcherna innan det ännu mer positivt.
Jag tror heller inte att det är avgörande men när man ser vissa sekvenser så blir man ju lite skakig.
Backarna stirrar puck och FBK hade inte några problem att komma till skott.
Positivt är dock Spinkarna som bidrar med klass.08/09/2017 kl. 21:08 #5666Andreas
KeymasterSäsongen är lång och ett dåligt genrep säger inte så mycket om hur premiären kommer se ut. Matchen mot Brynäs gav ett helt annat intryck och matcherna innan det ännu mer positivt.
08/09/2017 kl. 21:03 #5665JN27
DeltagareI slutändan är det bara att konstatera att ser det ut såhär under säsongen så kommer vi får stora problem. Stora problem. Fullkomligt läcker in mål bakåt.
08/09/2017 kl. 20:48 #5664JN27
DeltagareAsså, ingenting fungerar. Antingen har FBK väldigt hög effektivitet eller så har Kilpeläinen en väldigt dålig dag..
08/09/2017 kl. 20:32 #5663Andreas
KeymasterFörsta perioden, bortsett målen, såg väl ändå sådär ut, men det stod ändå 0-2 efter den. Tungt att de inte kan få det att stämma.
08/09/2017 kl. 20:23 #5662JN27
DeltagareJa, man hade ju förväntat sig något annat än en total utskåpning denna fredagkväll..
08/09/2017 kl. 20:23 #5661Andreas
KeymasterBesviken. Känns mindre kul att försäsongens två kanske sämsta perioder har kommit i sista matchen.
08/09/2017 kl. 18:09 #5660Andreas
KeymasterAbols har väl åkt på någon skada också? Vad berodde det på?
Vill spontant säga att det är ett finger som bråkar. Tror han utgick han med i förra matchen.
08/09/2017 kl. 18:08 #5659JN27
DeltagareAbols har väl åkt på någon skada också? Vad berodde det på?
08/09/2017 kl. 18:03 #5658pb_90
DeltagareWandell, Abols, Ahl och Viksten står över. Mastomäki, Wiklander, Olsson och Jellvert in!
Kul att se Mastomäki och Olsson igen. Tyckte Kalle såg pigg ut innan han drog och Mastomäki har sett stabil ut tycker jag!
08/09/2017 kl. 17:59 #5657Andreas
KeymasterIngen Ahl, Wandell, Abols eller Viksten ikväll.
Jellvert, Wiklander, Olsson och Mastomäki in istället.
08/09/2017 kl. 17:59 #5656pb_90
DeltagareWandell ska väl vara helt okej som jag har förstått det. Men ska väl ändå vila ikväll. Synd då det skulle varit kul att se det fulla laget.. :/
Och kommer man att spela Viksten och Jocke igen?
08/09/2017 kl. 16:31 #5655Andreas
KeymasterKan instämma i det mesta du skriver. Jag tycker dock inte försvarsspelet riktigt fallit på plats. Det kan se bra ut stunder, men ibland brister det lite för mycket. Anfallsspelet känns en nivå eller två högre, även om jag personligen hade sett mindre dump.
Franzén är fruktansvärt smart ute på isen. Tycker han påminner om en yngre Weinstock ungefär, men lite rivigare och irriterande.
Vet inte Wandells exakta status, men det lät som det var mest en försiktighetsåtgärd.
08/09/2017 kl. 16:08 #5654DiMaggio
DeltagareVar på plats i Arboga och blev överlag ganska nöjd med spelet – det står inte i paritet med de sågningar vi fått. Men det känns mest som en hel del tyckande och inte baserat på analys av hur vi fått ihop laget i år. Känns mycket stabilare jämfört med förra sässen.
Spinkarna och Vikstens snurr inför målet var bland de snyggaste i onsdags. Även Weinstocks balja satt smäck upp i taket över axeln på Sandström i Brynäskassen.
Tyckte att Ahl såg både stark och avig ut, men samtidigt kanske lite för flängig. Franzen däremot tyckte jag såg sjukt stark och smart ut mest hela tiden.
Övergripande känsla i matchen var att laget kändes stort och tungt att möta. Nu gäller det bara att hålla ihop det bra bakåt!
FBK borta i Åmål ikväll blir spännande, men surt om vi inte kan ställa upp det tänkta laget inför premiären. Hur är läget med Wandell Vore sjukt trist att mista honom inför premiären. I vilket fall som helst störande iom att det är sista matchen ikväll. Nån som vet hans status?
06/09/2017 kl. 22:40 #5653pb_90
DeltagareNej, laget är inte komplett förens vi byter ut Brage mot Kilpe. Tycker inte att han gjorde sitt jobb helt idag.
Fast svårt på många av Brynäs mål.. Det är taffligt försvarsspel som ställer till det mycket idag. Tre mål i BP är för dåligt. Vi får inte hamna i den sitsen att vi börjar hänga med axlarna redan när vi åker ut som förra året.. då var det ju givet att vi skulle släppa in ett mål varje gång vi åkte ut typ.. BP måste upp och där har tränarna ett ansvar! Tycke är vi blir överspelade lite för ofta där.
06/09/2017 kl. 22:12 #5652JN27
DeltagareNej, laget är inte komplett förens vi byter ut Brage mot Kilpe. Tycker inte att han gjorde sitt jobb helt idag.
06/09/2017 kl. 21:37 #5651pb_90
DeltagareSen gör Brynäs 3 mål i PP. Spelet 5 mot 5 hade ÖHK helt!
06/09/2017 kl. 21:35 #5650Andreas
KeymasterHåller verkligen tummarna för att Wandell inte ska vara allvarligt skadad.
06/09/2017 kl. 21:32 #5649pb_90
DeltagareJag tycker att kedjorna känns bra. Jag kan delvis hålla med om att Viksten kommer att bli lite limiterad av Spinkarna. Men deras byte vid målet var riktigt vasst! Lite jobbigt i försvarszon dock. Sen verkar inte Spinkarna verkar vana vid att allt går så fort som det gör i SHL och det kan komma lite panikbeslut ibland. Men dom hanterar pucken rätt bra tycker jag och den kedjan kan nog sätta dit en hel del puckar ändå.
Jag tycker kedjan med Ahl-Franzén-Glenn var grym idag. Dom måste vara så sjukt jobbiga att möta.
Jag vet inte vad ni tycker, men Abols, Wiklander och Jellvert lär hamna utanför truppen? Byt ut Abols mot Olsson i dagens uppställning och vi har vårt kompletta lag.
Backsidan håller dock inte tyvärr.. Aronsson och Backström stack ut lite negativt idag känns det som. Ska analysera till helgen!
Kändes som at Libor och Weinis fick lite extra pondus med Jocke som center? Och att Sallinen och Manninen trivs riktigt bra tillsammans?
-
FörfattareInlägg