Läktartugg

Läktartugg

Hem Forum Hockeysnack Läktartugg

• Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.
Visar 25 inlägg - 9,526 till 9,550 (av 13,266 totalt)
  • Författare
    Andreas
    Keymaster

Bartley är scoutad av NJ. Lessio var PG. Tror det är mer slump än något annat?

pb_90
    Deltagare

Förresten, såg en sak nu!

Säsongen 15-16 lirade han med Lessio.

Bara en slump eller vad tror ni?

pb_90
    Deltagare

Alltså att slå sig in i Nashville den säsongen har gjorde 38 matcher där. Liksom för att jämföra med dom andra backarna som var där då, Weber, Josi, Ekholm, Ellis, Jones.. alltså inga dussinbackar direkt.

Men hans två senaste säsonger gör ju att ett varningens finger höjs. Jag hoppas verkligen att dom gjort en gedigen research och har koll på skador m.m. för detta kan vara ett fynd. Och han bör kunna överprestera Vitasek rätt enkelt ändå.

Frågan är väl om resterande del av budget nu tömdes? För i mina ögon försvann nu behovet av en spetsback, men bredden är kanske inte optimal fortfarande. Hellström och Backström håller inte riktigt på SHL-nivå tycker jag. Men med limiterad istid på dom två så kan det väl funka.

Hoppas hoppas hoppas att han är i bra skick.

Andreas
    Keymaster

Har ÖHK verkligen råd att sparka spelare hur som helst? Vitasek mot Bartley? Någon som har koll?

Vitasek var ett PG-kontrakt.

Bartley är ett NJ-kontrakt.

Jag tycker inte Vitasek varit dålig, men i jämförelse med Bartley står han sig rätt slätt. Enligt NJ kunde de bryta kontraktet smärtfritt. Om det innebär gratis eller inte vet jag inte, men det låter billigt.

Bartley är bättre än vad jag hade hoppats på att de skulle presentera. Jag ska väl inte hypa upp allting nu, men jävlar i helvete vad jag ser fram emot att se honom spela 🙂

JN27
    Deltagare

Har ÖHK verkligen råd att sparka spelare hur som helst? Vitasek mot Bartley? Någon som har koll?

pb_90
    Deltagare

Fan nervositeten börjar komma smygandes…

Det är så många som tippat oss i botten, hoppas att vi kommer ut med full fart i början av serien!

Andreas
    Keymaster

Kul att det blir ett bortafölje där uppe 🙂

Personal Jesus
    Deltagare

Idag flyger några upp till Piteå Norra.

Personal Jesus
    Deltagare

SHL uppsnack på radiosporten nu.
    Rekommenderas.

pb_90
    Deltagare

Frågan är ju om Lena Sundqvist på Cmore’s tippning av att Örebro kommer sist och dessutom kommer få svårt att klara sig kvar, grundar sig på något annat än nån form av hat😂 Jäklar vad hon gick igång.

Hon var väl den enda som tippade sistaplats så. Hoppas spelarna använder detta som tändvätska! Märkligt resonemang om att jämföra med förra säsongen också när laget är till 50-60% nytt.

Aja framtiden får utvisa! Jag tror/hoppas att vi slipper kvala men inte mycket mer än så!

JN27
    Deltagare

Frågan är ju om Lena Sundqvist på Cmore’s tippning av att Örebro kommer sist och dessutom kommer få svårt att klara sig kvar, grundar sig på något annat än nån form av hat😂 Jäklar vad hon gick igång.

Andreas
    Keymaster

Han är väl inte helt fel ute. Två ispass och ett fyspass har väl varit vanligt. Sedan har de ju haft lediga dagar och andra dagar de kört lite mindre, men någonstans mellan två och tre pass är väl snittet.

Personal Jesus
    Deltagare

På lokalradion i fredags sa NJ att de tränat tre pass om dagen.

JN27
    Deltagare

Stämmer det att laget tränat tre pass om dagen fram till denna vecka?

Två ispass om dagen är vad jag känner till.

Personal Jesus
    Deltagare

Stämmer det att laget tränat tre pass om dagen fram till denna vecka?

pb_90
    Deltagare

Skulle väl egentligen kunna vara så att Ahl satsar på att dra till AHL nästa säsong och inga andra rimliga SHL-lag nappade på att köra en säsong men att ÖHK ändå ville ge honom en chans? Sen har ju Franzén och Ahl lirat tillsammans tidigare i HV så det kanske spelade in.

Jag tycker egentligen alla unga spelare vi har är rätt spännande. ”Problemet” är väl bara att man nu måste ”offra” någon.

Andreas
    Keymaster

För vi är väl nästan alla överens om att Gustafsson och kanske framför allt Franzén har sett riktigt bra ut på försäsongen? Ahl har sett helt okej ut men sitter på ett ettårskontrakt vilket känns skumt. Abols har väl bott en sväng i Sverige men lär väl inte prata svenska direkt? Kanske blir otryggt för honom som person att behöva flytta på sig, men han skulle säkert må bra av det hockeymässigt.

Som sagt, jäkligt knepig situation!

Var tvungen att dubbelkolla Ahl:s kontrakt och det är verkligen bara på ett år. Fattar inte det alls. Var nästan säker på att det var två år. Märkligt, för han om någon kommer att få slåss om speltiden.

Andreas
    Keymaster

Fast Wiklander kan de inte gärna låna ut. NJ skrev ju nytt ettårskontrakt inför säsongen med honom. Kalle däremot var det PG som förlängde två år med inför förra säsongen.

pb_90
    Deltagare

Ja ÖHK har ju tyvärr satt Olsson och Wiklander i en sits som ter sig nästan lite pinsam. Spelare som lånas ut i 20-årsåldern tror ju klubben fortfarande på men för spelare över 30 så blir ju en HA-utlåning mer en parkering tills kontraktet går ut. I Wiklanders fall så kan jag tänka mig att han kanske hellre stannar i Örebro och tränar än att låta sig lånas ut till en klubb i HA.

Men problemet är ju att det är många som ”ska offras”. Och alla känns ju mer eller mindre orimliga att ”offra”, Jellvert undantaget.

För vi är väl nästan alla överens om att Gustafsson och kanske framför allt Franzén har sett riktigt bra ut på försäsongen? Ahl har sett helt okej ut men sitter på ett ettårskontrakt vilket känns skumt. Abols har väl bott en sväng i Sverige men lär väl inte prata svenska direkt? Kanske blir otryggt för honom som person att behöva flytta på sig, men han skulle säkert må bra av det hockeymässigt.

Som sagt, jäkligt knepig situation!

JN27
    Deltagare

Kanske faller på sin ålder.. men då finns det ju å andra sidan andra som de kan offra, typ Wiklander. Dock kanske han räddas lite av att frugan jobbar i föreningen, men det vore ju jäkligt absurt isåfall. Tycker faktiskt synd om Kalle, han är inte värd detta.

Andreas
    Keymaster

Jag är också lite oförstående till Olsson, men han kanske inte faller Sundblad i smaken? Det är ju väldigt personligt det där, men det känns å andra sidan lite lustigt eftersom Kalle åker bra med skridskor och jobbar hårt. Det är ju det han vill ha.

pb_90
    Deltagare

Hoppas inte att ryktet vad gäller Kalle Olsson stämmer. Vore mycket tråkigt om han lånades ut.. finns andra jag hellre skulle se lånas ut isåfall.

http://bloggar.expressen.se/mrmadhawk/2017/09/12/sex-sasonger-i-orebro-pa-vag-att-lanas-ut/

Håller verkligen med! Han tyckte jag var den som var orimligast att låna ut på förhand.. Men å andra sidan kan man tolka texten som så att den inte säger någonting egentligen. Jellvert och Wiklander känns rimligast att låna ut då dom lär vara längst ifrån att vara med i truppen.

JN27
    Deltagare

Hoppas inte att ryktet vad gäller Kalle Olsson stämmer. Vore mycket tråkigt om han lånades ut.. finns andra jag hellre skulle se lånas ut isåfall.

http://bloggar.expressen.se/mrmadhawk/2017/09/12/sex-sasonger-i-orebro-pa-vag-att-lanas-ut/

pb_90
    Deltagare

Ska försöka analysera FBK-matchen under veckan för att få till en samlad analysering för försäsongen. Tar mycket längre tid med NA dock då den lite märkliga zoomningen och upplösningen gör sitt för att försvåra..

pb_90
    Deltagare

Riktigt bra siffror mot Brynäs. Det som vi kanske inte får fram där är kvaliteten på avsluten. Där tror jag Brynäs hade högre andel avslut i farliga områden än vad Örebro hade, men det kan nog PB vara bättre på?

Det som jag kommer på spontant var Brynäs kryssribb-skott och Franzéns friläge. Men sen missade Jocke ett öppet mål och Weinis ett bra direktskottsläge. Så totalt sätt skulle jag säga att Örebro var hetare mot Brynäs. Men kvalitén på avsluten lämnar övrigt att önska kanske :/

Visar 25 inlägg - 9,526 till 9,550 (av 13,266 totalt)