Läktartugg

Läktartugg

Hem › Forum › Hockeysnack › Läktartugg

• Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.
Visar 25 inlägg - 9,601 till 9,625 (av 13,272 totalt)
  • Författare
    Andreas
    Keymaster

Lagt till en genväg för alla Corsi-artiklar uppe i menyn för den som vill streckläsa 🙂

Andreas
    Keymaster

Läste precis att Leksand installerar Europas största mediakub.. Har pg fått jobb där eller hur kan de vara så ekonomiskt oansvariga?

Coolt, visst. MEN de har ju precis åkt ur shl och behållit nästan hela truppen för spel i allsvenskan. De kommer behöva sälja trottoar igen senast i december.

Om inte jag har fel så äger Leksand kommun arenan, rätta mig om jag har fel.
    Eller så kan de ha samma upplägg som vi har. Kommunen äger kuben och klubben hyr den.

Nepp. Leksands IF Fastighets AB äger den. Ett dotterbolag, men det säger ju inte att Leksand betalar för den ändå.

Personal Jesus
    Deltagare

Läste precis att Leksand installerar Europas största mediakub.. Har pg fått jobb där eller hur kan de vara så ekonomiskt oansvariga?

Coolt, visst. MEN de har ju precis åkt ur shl och behållit nästan hela truppen för spel i allsvenskan. De kommer behöva sälja trottoar igen senast i december.

Om inte jag har fel så äger Leksand kommun arenan, rätta mig om jag har fel.
    Eller så kan de ha samma upplägg som vi har. Kommunen äger kuben och klubben hyr den.

Personal Jesus
    Deltagare

PB…tack för corsin.

Det finns tydligen en bra slant för en back, om de hittar någon.
    En annan sak, jag hade velat se Heinrich i detta lag med Sundblad som tränare.

GladeOlle
    Deltagare

pb_90
    Deltagare

Så då är matchen mot LHC också analyserad.

Vi har lite problem att skapa lägen som leder till avslut i 5mot5. Jag börjar fundera på om det är för lättläst med Sundblads system? Det bygger jättemycket på att man ska dumpa puck för att sen sätta press på motståndarna. Dom senaste matcherna har det inte känts som att dom riktigt har hunnit sätta den här höga pressen. Jämför man med Linköping så spelar dom inte alls mycket dump utan har rätt kontrollerade ingångar allt som oftast. Och då har dom även mycket bättre kontroll på pucken direkt.

Jag förstår att ÖHK kanske inte har den skarpaste kapaciteten för att spela sig in till lägena, utan får gå mer på det här råa spelet. Det kanske till och med passar bra i den situation vi befinner oss i.

För övrigt är Wandell riktigt bra i defensiva zonen. Synd bara att det ändå inte riktigt klickar i anfallsspelet! Jag skulle vilja se både honom och Jocke en gång till tillsammans med Hudacek och Weinstock. Dom två kommer att behöva defensiv hjälp samtidigt som dom i och med det törs ligga på lite högre. Dock så tror jag att Wandell och Manninen kan ha något på gång också även om poängen inte har trillat in. Dom hade ett par bra lägen där Manninen har förbaskat svårt att bara nypa till och istället krånglar till det.

Franzén, Glenn och Jellvert gjorde en riktigt bra match. Både Glenn och Franzén hade båda några giftiga avslut som tyvärr inte renderade i något mål.

pb_90
    Deltagare

Första perioden mo DIF. Glenn. Franzén och Ahl har inte släppt till ett skott. Och bara en bira hittills!!! B-)

pb_90
    Deltagare

Öl och statistik är en grovt underskattad kombo! B-)

Djurgårdsmatchen lär bli jäkligt trist att se igen men linköpingsmatchen tittar man gärna statistik på!

Orebro Center
    Deltagare

Ska kolla statistiken på de senaste matcherna ikväll tänkte jag med lite bira så då får vi se hur ÖHK klarade sig! B-)

Haha…..min gissning är att de får bättre och bättre statistik i paritet med hur många bärs du dricker. Ser fram emot att få läsa resultatet.

Ja eller då ”dör” statistiken mitt i :0)

JN27
    Deltagare

Jag har också svårt att förstå skottstatistiken i sista perioden. Tyckte vi sköt mer än två skott efter målet… men vill väl ändå hävda att det var lite halvtrögt framåt i sista. Men det är väl som flera sagt, Linköping sköt på allt och spelade lite desperat, samt att man tog ut målvakten.

Rebound
    Deltagare

Ska kolla statistiken på de senaste matcherna ikväll tänkte jag med lite bira så då får vi se hur ÖHK klarade sig! B-)

Haha…..min gissning är att de får bättre och bättre statistik i paritet med hur många bärs du dricker. Ser fram emot att få läsa resultatet. 🙂

pb_90
    Deltagare

pb_90
    Deltagare

Stort plus för Eero. Tyckte ändå man gjorde en ganska bra match överlag. Minus dock för skottstatistiken och PP-spelet. Känns dock extremt viktigt att Kilpeläinen börjar komma igång och han känns verkligen som säkerheten själv.

Appropå skottstatistiken. Jag såg efteråt att det blev 16-3 till LHC i tredje perioden, att det var relativt jämt i de första två.

Jag såg inte matchen, backade ÖHK hem i tredje eller var LHC spelmässigt så pass överlägsna?

Jag tycker att Örebros 3 skott låter helt fel. Man gjorde ett mål och nog fan sköt man fler än två till på mål lr?

Sen så tror jag att 80-90% av linköpings skott kom i PP. Ett under att dom inge gjorde något mål där tycker jag då dom hade riktigt bra spel/tryck.

Andreas
    Keymaster

Linköping blev lite mer desperata och tog dessutom målvakten mot slutet. Örebro gjorde ett par riktigt dåliga uppspel också som de vände till avslut.

Rebound
    Deltagare

Stort plus för Eero. Tyckte ändå man gjorde en ganska bra match överlag. Minus dock för skottstatistiken och PP-spelet. Känns dock extremt viktigt att Kilpeläinen börjar komma igång och han känns verkligen som säkerheten själv.

Appropå skottstatistiken. Jag såg efteråt att det blev 16-3 till LHC i tredje perioden, att det var relativt jämt i de första två.

Jag såg inte matchen, backade ÖHK hem i tredje eller var LHC spelmässigt så pass överlägsna?

JN27
    Deltagare

Andreas
    Keymaster

En ruggigt bra målvakt räddade dagen, men jag gillade också fjärdekedjan idag. En ung, hungrig trio som tar för sig. Bryr sig inte om vilka de möter, de bara kör. Precis vad man vill ha i en sådan kedja.

pb_90
    Deltagare

Wtf? Skotten säger dom 3-16 till Linköping i sista x) kan ju fan inte stämma?

pb_90
    Deltagare

Spinkarna och Viksten har haft flera längre anfall och Kippe ser grym ut! Riktigt kul match idag! 😀 Såg riktigt bra ut och då är ändå Jocke och Sallinen inte ens med!

Andreas
    Keymaster

Milsvida bättre andra period idag.

pb_90
    Deltagare

Gillar det jag sett av fjärdekedjan hittills. Dom jobbar fast pucken bra!

Libor och Weinis <3

Och Spinkarna ska nog ha Viksten bredvid sig! 🙂

D.O
    Deltagare

aa den matchen är spännande tror inte någon av forwardsen har någon bra corsi.

pb_90
    Deltagare

Hade inte spinkarna sjukt bra Corsi?

Dom hade grym Corsi mot Köln när dom lirade med Viksten men har legat på negativ corsi i dom andra i princip. Jag ska analysera DIF-matchen och matchen ikväll till helgen för att se hur dom hamnar där. Men mot DIF lär alla ha rätt kassa siffror tyvärr.

D.O
    Deltagare

Hade inte spinkarna sjukt bra Corsi?

JN27
    Deltagare

Det verkar tyvärr inte gå att begränsa hur många citat man kan i följd. Så ta det lite lugnt med citat-knappen är ni snälla.

Gick nog lite till överdrift igår. Jag tar emot meddelanden på mail när någon skriver nya inlägg. Funkar lika bra!

Visar 25 inlägg - 9,601 till 9,625 (av 13,272 totalt)