Läktartugg
Hem › Forum › Hockeysnack › Läktartugg
- Detta ämne har 13,265 svar, 59 deltagare, och uppdaterades senast för 5 dagar, 9 timmar sedan av
Catskinner.
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.
-
FörfattareInlägg
-
01/09/2017 kl. 20:41 #5598
pb_90
DeltagareFörsta perioden mo DIF. Glenn. Franzén och Ahl har inte släppt till ett skott. Och bara en bira hittills!!! B-)
01/09/2017 kl. 19:22 #5597pb_90
DeltagareÖl och statistik är en grovt underskattad kombo! B-)
Djurgårdsmatchen lär bli jäkligt trist att se igen men linköpingsmatchen tittar man gärna statistik på!
01/09/2017 kl. 18:33 #5596Orebro Center
DeltagareSka kolla statistiken på de senaste matcherna ikväll tänkte jag med lite bira så då får vi se hur ÖHK klarade sig! B-)
Haha…..min gissning är att de får bättre och bättre statistik i paritet med hur många bärs du dricker. Ser fram emot att få läsa resultatet.
Ja eller då ”dör” statistiken mitt i :0)
01/09/2017 kl. 16:09 #5595JN27
DeltagareJag har också svårt att förstå skottstatistiken i sista perioden. Tyckte vi sköt mer än två skott efter målet… men vill väl ändå hävda att det var lite halvtrögt framåt i sista. Men det är väl som flera sagt, Linköping sköt på allt och spelade lite desperat, samt att man tog ut målvakten.
01/09/2017 kl. 16:07 #5594Rebound
DeltagareSka kolla statistiken på de senaste matcherna ikväll tänkte jag med lite bira så då får vi se hur ÖHK klarade sig! B-)
Haha…..min gissning är att de får bättre och bättre statistik i paritet med hur många bärs du dricker. Ser fram emot att få läsa resultatet. 🙂
01/09/2017 kl. 13:09 #5593pb_90
01/09/2017 kl. 13:08 #5592pb_90
DeltagareStort plus för Eero. Tyckte ändå man gjorde en ganska bra match överlag. Minus dock för skottstatistiken och PP-spelet. Känns dock extremt viktigt att Kilpeläinen börjar komma igång och han känns verkligen som säkerheten själv.
Appropå skottstatistiken. Jag såg efteråt att det blev 16-3 till LHC i tredje perioden, att det var relativt jämt i de första två.
Jag såg inte matchen, backade ÖHK hem i tredje eller var LHC spelmässigt så pass överlägsna?
Jag tycker att Örebros 3 skott låter helt fel. Man gjorde ett mål och nog fan sköt man fler än två till på mål lr?
Sen så tror jag att 80-90% av linköpings skott kom i PP. Ett under att dom inge gjorde något mål där tycker jag då dom hade riktigt bra spel/tryck.
01/09/2017 kl. 12:35 #5591Andreas
KeymasterLinköping blev lite mer desperata och tog dessutom målvakten mot slutet. Örebro gjorde ett par riktigt dåliga uppspel också som de vände till avslut.
01/09/2017 kl. 10:03 #5589Rebound
DeltagareStort plus för Eero. Tyckte ändå man gjorde en ganska bra match överlag. Minus dock för skottstatistiken och PP-spelet. Känns dock extremt viktigt att Kilpeläinen börjar komma igång och han känns verkligen som säkerheten själv.
Appropå skottstatistiken. Jag såg efteråt att det blev 16-3 till LHC i tredje perioden, att det var relativt jämt i de första två.
Jag såg inte matchen, backade ÖHK hem i tredje eller var LHC spelmässigt så pass överlägsna?
01/09/2017 kl. 08:50 #5587JN27
31/08/2017 kl. 21:51 #5583Andreas
KeymasterEn ruggigt bra målvakt räddade dagen, men jag gillade också fjärdekedjan idag. En ung, hungrig trio som tar för sig. Bryr sig inte om vilka de möter, de bara kör. Precis vad man vill ha i en sådan kedja.
31/08/2017 kl. 21:07 #5582pb_90
DeltagareWtf? Skotten säger dom 3-16 till Linköping i sista x) kan ju fan inte stämma?
31/08/2017 kl. 21:06 #5581pb_90
DeltagareSpinkarna och Viksten har haft flera längre anfall och Kippe ser grym ut! Riktigt kul match idag! 😀 Såg riktigt bra ut och då är ändå Jocke och Sallinen inte ens med!
31/08/2017 kl. 20:21 #5580Andreas
KeymasterMilsvida bättre andra period idag.
31/08/2017 kl. 19:32 #5579pb_90
DeltagareGillar det jag sett av fjärdekedjan hittills. Dom jobbar fast pucken bra!
Libor och Weinis <3
Och Spinkarna ska nog ha Viksten bredvid sig! 🙂
31/08/2017 kl. 16:58 #5578D.O
Deltagareaa den matchen är spännande tror inte någon av forwardsen har någon bra corsi.
31/08/2017 kl. 16:53 #5577pb_90
DeltagareHade inte spinkarna sjukt bra Corsi?
Dom hade grym Corsi mot Köln när dom lirade med Viksten men har legat på negativ corsi i dom andra i princip. Jag ska analysera DIF-matchen och matchen ikväll till helgen för att se hur dom hamnar där. Men mot DIF lär alla ha rätt kassa siffror tyvärr.
31/08/2017 kl. 16:29 #5576D.O
DeltagareHade inte spinkarna sjukt bra Corsi?
31/08/2017 kl. 16:19 #5575JN27
DeltagareDet verkar tyvärr inte gå att begränsa hur många citat man kan i följd. Så ta det lite lugnt med citat-knappen är ni snälla.
Gick nog lite till överdrift igår. Jag tar emot meddelanden på mail när någon skriver nya inlägg. Funkar lika bra!
31/08/2017 kl. 16:14 #5574Andreas
KeymasterDet verkar tyvärr inte gå att begränsa hur många citat man kan i följd. Så ta det lite lugnt med citat-knappen är ni snälla.
31/08/2017 kl. 11:01 #5572GladeOlle
DeltagareHar det inte gått lite långt med citat funktionen? Får scrolla väldigt länge innan man ser svaren.
30/08/2017 kl. 21:38 #5571JN27
DeltagareFör övrigt! Tycker att Ekbom skötte sig rätt bra på blå i PP eller? Var lite kul att han fejkade skott jämt innan han passade men tycker att han levererade bra passningar osv.
Han tappade väl ut 3 – 4 puckar i PP också
Kändes som passningsspelet var ganska uselt igenom hela matchen dock. Mycket pass på skridskor och i knähöjd
Mja, klart han tappade ut några puckar men det berodde också på att passningarna inte var jättebra. Jag tycker nog att han skötte det över förväntan i varje fall och hans passningsspel på små ytor kändes inte så tokigt.
Sen så lär man väl ha någon som kan dänga iväg lite bättre direktskott än Ekbom såklart, men tycker som sagt att han skötte sig bra.
Spinkarna hade ingen lätt match igår. Vad tror ni? Signades dom lite väl tidigt?
Tycker du inte att det är lite tidigt att döma ut dem efter en match? Som dessutom var träningsmatch..
Vart ska de visa upp sig om inte träningar och träningsmatcher? Så fort det har blivit lite bättre motstånd än tyska lag tycker i alla fall jag att de har försvunnit från isen.
Menar du förutom målet och assisten mot Rögle då eller? Jag tycker de har bidragit på en fullt godkänd nivå. De är troligtvis ganska billiga och presterar hittills på en högre nivå än vad de är inköpta för (om jag får gissa) har absolut ingen koll på löner eller prislapp på de två alls.
På så sätt var det en smart investering. Jag tror de kommer höja sig rejält.Aja om vi ska bedöma insats efter antal poäng kanske vi borde ta in Dominque Heinreich igen, han gjorde ju ganska hyggligt med poäng om man kollar på speltid.
Gud vilket korkat sätt och se på prestation.
Måste säga att du känns väldigt optimistisk. Man kanske inte ska förvänta sig att man kommer in och levererar spel av NHL-klass när man är värvad från College-ligan. Du måste vara betydligt mer vidsynt än vad det verkar som att du är i det här läget.
Jag tycker att de har levererat positivt och håller det i så kommer de göra nytta för laget.
Det är väl i slutändan poäng det ändå handlar om, så vad du menar med det där förstår jag inte riktigt?Sen tror jag att det var klart från början att de skulle få kontrakt. De ville bara se dem i laget och uppenbarligen så funkade det väldigt bra redan från början så de såg ingen anledning att vänta på underskriften.
Det är poängstarka spelare och de har redan varit med och bidragit. Jag tror de kommer bli bra över tid, kanske inte första säsongen men på sikt kommer de bli bra med sina skills. Sen får du kalla mig korkad om du vill, men det är ju rätt enkelt att kalla folk korkade genom ett forum.Vi har redan gjort massvis med chansvärvningar och att sedan slänga in två till som förmodligen inte kommer ens få speltid känns helt meningslöst. Sen har de verkligen inte tillfört speciellt mycket i de matcher som de har spelat. Varför ska det in spelare som eventuellt kan skina i en kvalserie? De har presterat någorlunda okej emot lag som vi ska vinna emot, inklusive Rögle.
Sen kallade jag inte dig personligen korkad, men om du tar åt dig får du för det. Jag sa att ditt sätt att se på prestation är korkat.
Aja, det får du gärna tycka. Jag gav min personliga åsikt sen får alla tycka som dom vill, vilket är syftet med ett forum.
Min åsikt är dock baserad på vad jag sett på träningar och det jag sett på träningsmatcherna. Jag tycker de presterat bra, punkt.
Sen vad du tycker är en bra värdemätare är helt upp till dig. Jag håller med om att det värvats på tok för många chansvärvningar tidigare, men någonstans har jag visst förtroende för att man verkligen gör ett bra jobb den här gången och tar seriöst på uppgiften. Det är ju ett nu eller aldrig-år och vi lär ju verkligen bevisa att vi är bättre än vad ”experter” vill få det att framstå.30/08/2017 kl. 21:27 #5570carl
DeltagareFör övrigt! Tycker att Ekbom skötte sig rätt bra på blå i PP eller? Var lite kul att han fejkade skott jämt innan han passade men tycker att han levererade bra passningar osv.
Han tappade väl ut 3 – 4 puckar i PP också
Kändes som passningsspelet var ganska uselt igenom hela matchen dock. Mycket pass på skridskor och i knähöjd
Mja, klart han tappade ut några puckar men det berodde också på att passningarna inte var jättebra. Jag tycker nog att han skötte det över förväntan i varje fall och hans passningsspel på små ytor kändes inte så tokigt.
Sen så lär man väl ha någon som kan dänga iväg lite bättre direktskott än Ekbom såklart, men tycker som sagt att han skötte sig bra.
Spinkarna hade ingen lätt match igår. Vad tror ni? Signades dom lite väl tidigt?
Tycker du inte att det är lite tidigt att döma ut dem efter en match? Som dessutom var träningsmatch..
Vart ska de visa upp sig om inte träningar och träningsmatcher? Så fort det har blivit lite bättre motstånd än tyska lag tycker i alla fall jag att de har försvunnit från isen.
Menar du förutom målet och assisten mot Rögle då eller? Jag tycker de har bidragit på en fullt godkänd nivå. De är troligtvis ganska billiga och presterar hittills på en högre nivå än vad de är inköpta för (om jag får gissa) har absolut ingen koll på löner eller prislapp på de två alls.
På så sätt var det en smart investering. Jag tror de kommer höja sig rejält.Aja om vi ska bedöma insats efter antal poäng kanske vi borde ta in Dominque Heinreich igen, han gjorde ju ganska hyggligt med poäng om man kollar på speltid.
Gud vilket korkat sätt och se på prestation.
Måste säga att du känns väldigt optimistisk. Man kanske inte ska förvänta sig att man kommer in och levererar spel av NHL-klass när man är värvad från College-ligan. Du måste vara betydligt mer vidsynt än vad det verkar som att du är i det här läget.
Jag tycker att de har levererat positivt och håller det i så kommer de göra nytta för laget.
Det är väl i slutändan poäng det ändå handlar om, så vad du menar med det där förstår jag inte riktigt?Sen tror jag att det var klart från början att de skulle få kontrakt. De ville bara se dem i laget och uppenbarligen så funkade det väldigt bra redan från början så de såg ingen anledning att vänta på underskriften.
Det är poängstarka spelare och de har redan varit med och bidragit. Jag tror de kommer bli bra över tid, kanske inte första säsongen men på sikt kommer de bli bra med sina skills. Sen får du kalla mig korkad om du vill, men det är ju rätt enkelt att kalla folk korkade genom ett forum.Vi har redan gjort massvis med chansvärvningar och att sedan slänga in två till som förmodligen inte kommer ens få speltid känns helt meningslöst. Sen har de verkligen inte tillfört speciellt mycket i de matcher som de har spelat. Varför ska det in spelare som eventuellt kan skina i en kvalserie? De har presterat någorlunda okej emot lag som vi ska vinna emot, inklusive Rögle.
Sen kallade jag inte dig personligen korkad, men om du tar åt dig får du för det. Jag sa att ditt sätt att se på prestation är korkat.
30/08/2017 kl. 20:33 #5569Andreas
KeymasterDet kommer att komma mer innehåll på sidan, men just nu hinns det inte riktigt med. Om det är någon tid på året jag jobbar mycket är det dessa veckor.
Vi har försökt styra upp fler POD-avsnitt också, men vi har haft en helt otrolig otur med saker som kommer emellan. Det kommer mer av den varan också. Vi ger inte upp så lätt 🙂
30/08/2017 kl. 20:05 #5568JN27
DeltagareJa situationen är väl något speciell i och med att Jocke och Viksten har varit skadade. Man kanske helt enkelt vill ”bunkra upp” med backuper ifall det skulle fortsatt strula för dom. Men övriga lag har väl inte direkt tänkt som ÖHK och köttat in nyförvärv utan där plockar man upp juniorer eller värvar efter det krisar. Vi har juniorer som Bjerselius och Johansson som skulle kunna få hoppa in samtidigt som man höjer istiden på några andra spelare, det är ju inte direkt unikt.
Samtidigt så tycker jag ju att det är spännande med Spinkarna och jag tror att dom kan ha en viss potential att bli okej SHL-spelare. Och jag är väl egentligen nöjd över att ha en sån bred forwardsbesättning som vi har. Men jag tycker ändå det är många grejer med den taktiken som är lite märkligt, speciellt eftersom backsidan på förhand sett rätt tunn ut.
Så som du skriver är så jag tänker. jag förutsätter att någon idé ligger bakom. Sen kan jag ju självklart tycka att man borde gått all in på backar om något och sedan lagt resurser på några enstaka spetsforwards men pengarna finns ju inte. Så som sagt, tiden får visa hur de egentligen tänkt sig. Sundblad verkar ju inte klaga iallafall.
-
FörfattareInlägg