Läktartugg
Hem › Forum › Hockeysnack › Läktartugg
- Detta ämne har 13,265 svar, 59 deltagare, och uppdaterades senast för 5 dagar, 4 timmar sedan av
Catskinner.
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.
-
FörfattareInlägg
-
16/08/2017 kl. 11:14 #5388
Andreas
KeymasterDjurgårdens backsida är väldigt svag, och som Örebroare vet man ju en del om det.
De har en väldigt bra backtränare, men jag tror det kan bi en övermäktig uppgift även för honom.
16/08/2017 kl. 10:19 #5387JN27
DeltagareMora har på pappret det absolut svagaste laget. Inte konstigt heller för en klubb utan direkta ekonomiska förutsättningar, ny tränare (Assisterande absolut förra året) och inga tongivande nytillskott.
Däremot kan de absolut överraska då de spelar attraktiv hockey med det material de har.
Många har ju tippat Mora sist vilket jag tror är helt befogat, de kommer nog inte orka med genom hela serien.Dock måste jag ändå säga att Djurgården såg riktigt bleka ut. Jag skulle bli förvånad om vi har dem framför oss när serien ska summeras.
Jag ser Örebro som betydligt starkare än Mora, Karlskrona, Rögle, Djurgården och Luleå. Får vi in den där sista pusselbiten så är jag säker på att vi åtminstone når Play-in.16/08/2017 kl. 10:13 #5386Andreas
KeymasterMora kommer säkert överraska en del i början på säsongen, men sen falla tillbaka. Inte helt ovanligt för övertända nykomlingar.
16/08/2017 kl. 09:58 #5385pb_90
DeltagareWandell lättare hjärnskakning mot AIK, har vilat av säkerhetssjäl men verkar inte vara allvarligt och Ahl småskadad. Annars verkar alla kunna vara med i Köln! Förhoppningsvis kan dom två vara med också. Ska bli så sjukt kul att kika imr!!
15/08/2017 kl. 21:35 #5384pb_90
DeltagareMora kan nog bli en otäck överraskning för många SHL-lag till hösten… Spöar DIF Med 2-0. Skönt att inte möta dom för ens i åttonde omgången.
Hoppas att DIF får en ännu sämre start än förra säsongen.
15/08/2017 kl. 20:47 #5383JN27
DeltagareTror fortfarande att det är viktigt att ta försäsongsmatcherna med en stor nypa salt och i synnerhet matchen mot AIK. Det är slumpmål i arslet och en del slarv. Sånt sker inte på samma sätt under säsong, samt att du går in 110 % i duellerna om du är rätt tränad. Det gör man inte på försäsongen.
Vinsterna kommer. Tror vi kommer få helt andra matcher i Köln.15/08/2017 kl. 20:32 #5382pb_90
DeltagareJag har förra årets försäsong på näthinnan. Vi lyckades vinna en del matcher men det såg tamefan bedrövligt ut… Matchen mot AIK såg stundtals riktigt bra ut även om man torskar. Jag skulle dessutom säga att många av AIK:s mål kommer till av vårt slarv.
1:a ska väl Brage ta. En fjösare helt oskymd.
2:a är väl en liten styrning men tveksamt ingripande av Brage på den också.
3:e slarvar Ekbom som en björnligelirare. Brage helt chanslös i förflyttningen.
4:e en av Spinkarna misslyckas att ta emot en rätt hyfsad passning (skulle dock kunna åka på en propp), AIK får pucken och backarna åker och byter = helt jävla soprent. En enkel pass och friläge från ett inte mer en skapligt läge.Jag vill ändå säga att man kan slipa bort dessa grejer. AIK gjorde inte några mål där dom direkt spelade ut oss. Dom hade ett par lägen där dom pressade på ordentligt men då blev det inte mål. Men det är ju inte borta för ens man slutar klanta sig.. förra året höll ju klanteriet på hela säsongen så.
Jag är i varje fall försiktigt positiv. Forwardssidan bör hålla bättre klass än förra året där egentligen det enda riktiga tappet var MJ. Men det kändes som att det var dags att bryta där också kanske och få in lite andra karaktärer som inte grubblar så mycket och bara kör. Kommer Todd in i bra skick så känns backsidan spännande också. Det ska ju se fullkomligt bedrövligt ut för att man ska börja sakna någon av dom som lämnade liksom.
15/08/2017 kl. 18:57 #5381carl
DeltagareFörsäsongsträningen var under eget ansvar och det var Kenta som tog beslutet.
Och vi alla vet hur det såg ut förra säsongen.
Ja men det var Thornberg som tog fram programmen? vad jag vet och värdena var hyfsade baserat på önskat resultat.
15/08/2017 kl. 18:44 #5380Andreas
KeymasterOm det är tre matcher rakt igenom skit så kan jag kanske instämma lite, men tre förluster med bitvis bra spel räcker.
Kan inte begära heller att spelet ska sitta 100% redan nu.
15/08/2017 kl. 18:42 #5379JN27
DeltagareAa jag vettefan om jag ska vara ärlig. Det visar sig på det här lägret vart vi står. Ser det bra ut rent spelmässigt, och då handlar det inte bara om att vi vinner, utan om att övertyga. Först då kan jag tänka mig att säsongen blir bra. Gör vi tre skitmatcher blir jag orolig.
15/08/2017 kl. 18:12 #5378Personal Jesus
DeltagareFörsäsongsträningen var under eget ansvar och det var Kenta som tog beslutet.
Och vi alla vet hur det såg ut förra säsongen.
15/08/2017 kl. 16:35 #5377pb_90
DeltagareVad jag vet var det Thornberg som styrde fysträning förra året, Mattson var väldigt frågandes till upplägget men gjorde som han blev tillsagd.
Sundblad är till och med på gymmet och övervakar.
Men va? Är det sant? För inte fan var det många rätt i början av förra säsongen i varje fall. I år börjar vi med två riktigt viktiga matcher mot Luleå. Hade kanske varit skönt att först få möta ett lag man förväntar sig vara långt bakom istället för att gå ut med pressen direkt. Dock så borde väl Luleå känna samma press dom.
Men som sagt Sundblad känns bra att ha som huvudcoach, han inger respekt. Sen hoppas jag att dom är slipade matchcoacher också. Ska bli kul att se vad dom kan göra från start med ett så pass nytt och (på forwardssidan) spännande lag.
15/08/2017 kl. 15:38 #5376carl
DeltagareVad jag vet var det Thornberg som styrde fysträning förra året, Mattson var väldigt frågandes till upplägget men gjorde som han blev tillsagd.
Sundblad är till och med på gymmet och övervakar.
15/08/2017 kl. 14:30 #5374pb_90
DeltagareHaha Kenta… träning på eget ansvar funkar nog fan aldrig… Är nog bara enstaka spelare som har den skallen som krävs för att bedriva fysträning på en nivå som matchar Mattsons. Jag tänker kanske framför allt på Libor när jag skriver det där.. x)
Ja dom borde veta vad dom håller på med. Dom lär väl ha program som dom har kollat med fysioterapeuter också eller vad dom nu heter..
Och om man tittar på hur förra årets start såg ut så… hur många i rad torskade vi? Fem? Sundblad känns som rätt person för ÖHK just nu. Han och dom andra tränarna känns betydligt seriösare än sina företrädare. Kändes som att TOrnberg lika gärna kunde ha åkt ner och hängt med lite polare bara typ och Kenta verkade inte i närheten av att brinna för laget..
-
Det här svaret redigerades för 9 år, 1 månad sedan av
pb_90.
15/08/2017 kl. 13:24 #5373Andreas
Keymaster…. Förra året hade vi ju faktiskt väldigt mycket skador när man tänker efter. Tidigare år har det varit väldigt sparsamt men just förra säsongen var rätt galen.
Förra året hade de mycket träning på eget ansvar. Kenta tyckte att det var bra för laget.
Mer tid för tennis? 😉
15/08/2017 kl. 09:22 #5370Personal Jesus
Deltagare…. Förra året hade vi ju faktiskt väldigt mycket skador när man tänker efter. Tidigare år har det varit väldigt sparsamt men just förra säsongen var rätt galen.
Förra året hade de mycket träning på eget ansvar. Kenta tyckte att det var bra för laget.
15/08/2017 kl. 09:17 #5369JN27
DeltagareJo men dom verkar ha kört stenhårt varje dag typ. Jag har ingen aning om hur träningsupplägget ser ut men nog bör dom ha lagt in vilodagar också? Svårt att undvika att anstränga vissa muskler på isträningen liksom.. Förra året hade vi ju faktiskt väldigt mycket skador när man tänker efter. Tidigare år har det varit väldigt sparsamt men just förra säsongen var rätt galen.
Dom bör ju veta vad dom håller på med kan man tycka så man kanske inte ska oroa sig alls. Och i matcherna mellan FBK, Frölunda och Leksand så hade dom i varje fall en vilodag mellan matcherna. ÖHK kommer inte att ha en enda.. Väldigt konstigt upplägg…
Jag förutsätter att de är professionella. Det är ju ändå atleter på absolut högsta nivå i Sverige vi talar om. De ska klara detta. De har ju ägnat hela sommaren åt fys för att vara starka i musklerna. Troligen för att klara den hårda isträning som följt.
Misstänker att hela tanken med Sundblads upplägg är att Örebro ska komma till säsong och vara mycket längre fram än övriga lag för att plocka många poäng i ett tidigt skede, typ som en buffert innan de andra lagen börjar komma ikapp.
Lyckas man med det så är väl det positivt men som sagt det känns ju också ganska riskfyllt.15/08/2017 kl. 09:11 #5368pb_90
DeltagareJo men dom verkar ha kört stenhårt varje dag typ. Jag har ingen aning om hur träningsupplägget ser ut men nog bör dom ha lagt in vilodagar också? Svårt att undvika att anstränga vissa muskler på isträningen liksom.. Förra året hade vi ju faktiskt väldigt mycket skador när man tänker efter. Tidigare år har det varit väldigt sparsamt men just förra säsongen var rätt galen.
Dom bör ju veta vad dom håller på med kan man tycka så man kanske inte ska oroa sig alls. Och i matcherna mellan FBK, Frölunda och Leksand så hade dom i varje fall en vilodag mellan matcherna. ÖHK kommer inte att ha en enda.. Väldigt konstigt upplägg…
14/08/2017 kl. 19:52 #5367JN27
DeltagareTre matcher på tre dagar i Köln. Hoppas ingen skadar sig..
Antar att dom har en väldigt bred trupp med sig där dom kommer att ställa över ett par namn per match?
Ska bli så otroligt kul att se Jocke på planen!!!
Slagordet för säsongen är ju att laget ska vara vältränat. Så det ska de nog klara. Tre matcher på tre dagar kör ju flera av de konkurrerande lagen såhär på försäsongen. Inte minst FBK, Frölunda och Leksand i Strömstad.
Dock är ju problemet med försäsongsmatcher liksom en av anledningarna till att man inte ska ta för seriöst på försäsongsmatcher, att man inte går in 100 % för att risken att skada sig är större. Men säkerligen åker en rätt stor trupp ner.
14/08/2017 kl. 17:50 #5366pb_90
DeltagareTre matcher på tre dagar i Köln. Hoppas ingen skadar sig..
Antar att dom har en väldigt bred trupp med sig där dom kommer att ställa över ett par namn per match?
Ska bli så otroligt kul att se Jocke på planen!!!
14/08/2017 kl. 16:16 #5365pb_90
DeltagareJag skulle i varje fall kunna sträcka mig till att ha Mr.Madhawk som en grävande journalist då han hittar värvningar osv tidigt. Men har han inte tappat lite på senare år? Nu tycker jag att det annars rätt apdåliga aftonbladet har släppt en del värvningar först?
13/08/2017 kl. 21:46 #5363wuzac
Deltagareaa den första rubriken han satte efter matchen mot aik på aftonbladet skrek ju clickbait
Ja helt stört.. Aftonbladet sticker väl ut som sämsta hockeyblaska, värre rubriksättare får man leta efter. Men gillar man att se Tomas Ros presentera kattklipp och smyghylla DIF i varje sändning så passar det bra.
Jag måste slå ett slag för Hockeysverige.se och Uffe Bodin. Jag tycker att han och Mr.Madhawk är dom två solklart seriösaste och bästa hockeyjournalisterna i sverige. Uffe lyckas också alltid hålla sig neutral och det är omöjligt att gissa vilket lag han håller på. Mr Madhawk tycker jag också sköter detta bra men han kan också tramsa en hel del och lägga in värderingar i vissa frågor som kanske inte ser så snyggt ut alltid.
Nu är väl Mr.Madhawk i en egentlig mening inte en journalist. Han är en bloggare.
Han gör inte heller särskilt många ”reportage”-
wuzac.
12/08/2017 kl. 21:29 #5362Personal Jesus
DeltagareUffe är väl härifrån trakten dessutom? Hur som helst är han en riktigt bra skribent.
Bjurman är också en ruggigt bra krönikör. Speciellt när det drar ihop sig till slutspel i NHL.
Han är dalmas va? Den gode Ulf. Jo Bjurman uttrycker sig ofta intressant och kul. Jag följer bådas poddar och jag tycker att NHL-timmen med Uffe, Jonathan och Örebro-killen Linus håller rätt mycket högre kvalitet än NHL-podden. Jonathan är ju rätt tramsig ibland men också jäkligt kul. Uffe har sån sjuk koll på alla hockey alltså.. dom brukar ju skämta om att han har koll på varenda liten junior i hela världen typ xD
Linus är en gammal jobbarkompis och jag kan intyga att han är lika trevlig som insatt på NHL.
Han springer även ner till ishallen och kollar på ÖH när han har tid.12/08/2017 kl. 18:23 #5361Andreas
KeymasterJo, men skrev han inte för NA under en period?
12/08/2017 kl. 18:05 #5360pb_90
DeltagareUffe är väl härifrån trakten dessutom? Hur som helst är han en riktigt bra skribent.
Bjurman är också en ruggigt bra krönikör. Speciellt när det drar ihop sig till slutspel i NHL.
Han är dalmas va? Den gode Ulf. Jo Bjurman uttrycker sig ofta intressant och kul. Jag följer bådas poddar och jag tycker att NHL-timmen med Uffe, Jonathan och Örebro-killen Linus håller rätt mycket högre kvalitet än NHL-podden. Jonathan är ju rätt tramsig ibland men också jäkligt kul. Uffe har sån sjuk koll på alla hockey alltså.. dom brukar ju skämta om att han har koll på varenda liten junior i hela världen typ xD
-
-
FörfattareInlägg