Läktartugg

Läktartugg

Hem Forum Hockeysnack Läktartugg

• Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.
Visar 25 inlägg - 9,701 till 9,725 (av 13,266 totalt)
  • Författare
    JN27
    Deltagare

Lagt till kommentarer på sidan som har poängligan. Det var ungefär samma sak förra året. Då avvek också verkligheten mot det som stod i protokollen, men det var lättare att se då. Synd att de inte kan få till bättre kvalitet, men det är i alla fall något.

Tycker Hellsing är rolig att lyssna på. Han har koll på namnen och hänger med i spelet. Han är ju inget proffs, men det hade varit mycket tråkigare utan honom.

Håller helt med, han gjorde ett jättebra jobb. Hoppas på många ”där satt den” ikväll!

Andreas
    Keymaster

Lagt till kommentarer på sidan som har poängligan. Det var ungefär samma sak förra året. Då avvek också verkligheten mot det som stod i protokollen, men det var lättare att se då. Synd att de inte kan få till bättre kvalitet, men det är i alla fall något.

Tycker Hellsing är rolig att lyssna på. Han har koll på namnen och hänger med i spelet. Han är ju inget proffs, men det hade varit mycket tråkigare utan honom.

JN27
    Deltagare

Är tveksam på mål 1 som du säger Andreas. Det ser mest ut som att Jocke står framför målvakten och stör, går knappt att säga om han styr pucken till Weinstock eller inte. Oavsett så är han ju där och bidrar men en assist är det omöjligt att säga något om.

Andreas
    Keymaster

Alltså jag får det inte att stämma med hur NA rapporterar i sina texter. De skriver tre assist på Joakim Andersson och en assist på Rodrigo Abols? Det verkar i och för sig vara baserat på någon matchstatistik från arenan som inte verkar finna online?

Jag får det till en assist på Andersson och två på Abols.

Jocke Andersson har en assist på Weinstocks andra mål, och Abols hade assist på Franzéns och Backströms mål.

Möjligtvis att Andersson var inblandad i Weinstocks första mål också, men det är omöjligt att se på reprisen? Jag tycker det ser ut som att Glenn är den som rakar på pucken näst sist på Hudaceks mål också, men jag gissar de har Jocke där med.

Jag kollar på repriserna här:
    http://www.na.se/ishockey/shl/orebro-krossade-koln-se-alla-malen-har

Jag är inte ens säker på att han ska en assist i matchen. Den jag har räknat är den på Weinstocks andra mål där han mest verkar störa uppspelet.

Såhär uppfattar jag poängskörden i matchen:

Mål 1:
    Weinstock, ass Jonathan Andersson och Hudacek

Mål 2:
    Hudacek, ass Weinstock och Gustafsson

Mål 3:
    Backström, ass Aronsson och Abols

Mål 4:
    Weinstock, ass Jocke Andersson

Mål 5:
    Franzén, ass Gustafsson och Abols

Det är så jag kommer rapportera det tills jag får bevis på något annat.

pb_90
    Deltagare

NA-rapporterade andraassister som kom i efterhand i dagens artikel. 2 ass till Jocke! 🙂

Andreas
    Keymaster

Weinstock och Glenn verkar ha assist på Hudaceks mål. Poängligan kommer strax 🙂

JN27
    Deltagare

Köln kom fyra i tyska ligan förra året. Dom är ju antagligen inte skitdåliga, men troligtvis sämst i den här turneringen. Och försäsong + obekant motstånd säger ju inte så mkt kanske. Men man gillar ju det man ser! Känns mycket gedignare på något sätt. Bredden på forwardsidan känns extrem om man förlänger med Spinkarna. Vad tror ni om det? Vi har ju en ansträngd ekonomi men visst borde det finnas plats? Sen får man lägga dom få slantarna man har på en back kanske för att inte bli för skadekänsliga.

Och Eero hoppas är det fynd som han känns kunna vara. För en bråkdel av Huddas lön liksom!

Rätt säker på att spinkarna blir kvar!

pb_90
    Deltagare

Köln kom fyra i tyska ligan förra året. Dom är ju antagligen inte skitdåliga, men troligtvis sämst i den här turneringen. Och försäsong + obekant motstånd säger ju inte så mkt kanske. Men man gillar ju det man ser! Känns mycket gedignare på något sätt. Bredden på forwardsidan känns extrem om man förlänger med Spinkarna. Vad tror ni om det? Vi har ju en ansträngd ekonomi men visst borde det finnas plats? Sen får man lägga dom få slantarna man har på en back kanske för att inte bli för skadekänsliga.

Och Eero hoppas är det fynd som han känns kunna vara. För en bråkdel av Huddas lön liksom!

JN27
    Deltagare

Kilpeläinen såg bra ut. I det stora hela en klart godkänd insats, men som sagt svårt att väga det när man inte riktigt vet hur bra Haie är. De kändes inte jättebra direkt.

Ändå ett av de bättre lagen i tyska ligan. Och med en målvakt med SHL-rutin så är det väl någon sorts motstånd. Antar väl att matchen i morgon blir mest intressant, då det är ett lag vi SKA ha bakom oss.

Andreas
    Keymaster

Kilpeläinen såg bra ut. I det stora hela en klart godkänd insats, men som sagt svårt att väga det när man inte riktigt vet hur bra Haie är. De kändes inte jättebra direkt.

JN27
    Deltagare

Ja jäklar ja. Kvalitén på streamen är extremt dålig. Fast vad gör det när det är hockey?!

Andreas
    Keymaster

Jag tror det är Hudacek som petar pucken till Andersson på blå vid första målet … att döma av den pixliga reprisen.

Andreas
    Keymaster

Det ser rätt OK ut, men det är svårt att säga hur bra Kölner Haie är.

Andreas
    Keymaster

Det första har jag förstaassist på Jonathan Andersson, mål Weinstock.

Det andra har jag bara Hudacek som målskytt…

Båda målen borde nog ha två assister var.

pb_90
    Deltagare

Vilket av målen? 😉 Rätt svårt att se faktiskt med denna upplösning. Kanske blir bättre sen om man tittar i efterhand på NA?

Men rent generellt så måste jag säga att det finns några sköna saker att se:

PP:t ser vasst ut och passningarna kommer mkt snabbare
    Viksten ser riktigt bra ut, satanm vilket tryck han har på skridskorna och verkar funka bra med Spinkarna? Lite oväntad trio men kanske verkligen kan bli något.
    Andersson tillbaka! Ser helt okej ut och kommer säkert komma in i det mer och mer.
    Förstakeepern ser jävligt lugn och stabil ut.
    Vi har definitivt puckskickligare backar i år. Arnesson tror jag kommer att växa fram till en liten personlig favorit och Jonte kommer vara bra från blå i PP!

Haha bara en period spelat och redan sönderanalyserat… x) Men det är så kul att se dom spela bra och faktiskt dominera en hel del. För visst gör dom det?

Andreas
    Keymaster

Någon som tog andraassisten på målet?

pb_90
    Deltagare

Sönderblåst match.. trist att bara se PP och BP hela tiiiiin :/

pb_90
    Deltagare

Hade smugit sig in ett fel på Tyson Spinks skott emot. Jag tyckte att jag hade kollat genom allt men tydligen inte! 🙂 Uppdatering sker inom kort.

Tyson landade på 46%, dvs rätt mycket under vad brorsan hamnade på. Men det är sjukt svårt (tro det eller ej) att se vem som är vem eftersom dom båda har tröjorna nedstoppade i byxorna och i övrigt också är ganska lika 😉 Det var lätt när båda men sen…

Tanken är väl att vi ska försöka hitta något slags koncept på hur statistiken ska föras och felsöka lite så här under försäsongen.

Det kommer bli jäkligt skoj att följa när SHL drar igång för då kommer statistiken att vara mer korrekt i och med att SHL bedömer vad som räknas som skott själva. När man räknar corsi så betyder det alltså även blockade skott, skott utanför osv.

Personal Jesus
    Deltagare

Härligt, detta skall bli riktigt kul att följa.
    Bra jobbat.

Andreas
    Keymaster

Nu är första inlägget med skottstatistik ute. Det säger kanske inte så mycket efter bara en match, men lite kul ändå att det finns spelare som sticker ut positivt.

All ära till PB_90 som fört statistiken.

JN27
    Deltagare

Dock måste jag ändå säga att Djurgården såg riktigt bleka ut. Jag skulle bli förvånad om vi har dem framför oss när serien ska summeras.
    Jag ser Örebro som betydligt starkare än Mora, Karlskrona, Rögle, Djurgården och Luleå. Får vi in den där sista pusselbiten så är jag säker på att vi åtminstone når Play-in.

Humor☺
    När vi spelar dåligt/förlorar under träningsmatcher skall vi minsann inte fästa så stor vikt vid det. Det är trots allt träningsmatcher.

Men när våra motståndare spelar dåligt/förlorar är vi minsann mycket bättre än dem, de är så dåliga, har dåliga backar bla bla bla.

Åkte över gränsen från Finland och får läsa detta, bra start på året.

Tack☺

Jo men det är väl självklart inte så att bara för att de såg bleka ut så kommer de nödvändigtvis inte vara det när säsongen drar igång/när säsongen summeras.
    Det är bara själva grejen av att Djurgården inte värvat särskilt intressant i mitt tycke och en väldigt blek prestation som går lite hand i hand. Jag anser inte att vi ska ha dem före oss sett till just detta, punkt.

Personal Jesus
    Deltagare

Dock måste jag ändå säga att Djurgården såg riktigt bleka ut. Jag skulle bli förvånad om vi har dem framför oss när serien ska summeras.
    Jag ser Örebro som betydligt starkare än Mora, Karlskrona, Rögle, Djurgården och Luleå. Får vi in den där sista pusselbiten så är jag säker på att vi åtminstone når Play-in.

Humor☺
    När vi spelar dåligt/förlorar under träningsmatcher skall vi minsann inte fästa så stor vikt vid det. Det är trots allt träningsmatcher.

Men när våra motståndare spelar dåligt/förlorar är vi minsann mycket bättre än dem, de är så dåliga, har dåliga backar bla bla bla.

Åkte över gränsen från Finland och får läsa detta, bra start på året.

Tack☺

carl
    Deltagare

Wennerholm tippade väl oss 11:a pga att ingen vet hur bra laget är eller vilka spelarna egentligen är. Det kan gå hur som helst med tanke på att vi rensade ut nästintill alla backar och skickade en målvakt som presterat relativt bra över sin tid här.

JN27
    Deltagare

Sålänge man inte lyssnar på de såkallade experterna så bör man ta det ganska lugnt.
    Wennerholm på Aftonbladet tippade ju Örebro som 5:a eller 6:a förra säsongen. Visserligen var det med tanke på värvningen av Jocke Andersson. Samma person tippar oss som 11:a inför denna säsongen. Dock har han ingen riktig anledning varför.
    Samma tror jag gäller oss som tittar på. Vi vet inte vad vi har att vänta. Spontant känner jag att vi har ett bättre lag än någonsin (Och då är laget inte ens färdigbyggt) så varför skulle vi inte kunna nypa en 6.e plats den här säsongen, liksom säsongen 2014/15?

Det var ju inte så att vår mest tongivande spelare hade stora SHL-meriter?

pb_90
    Deltagare

Ja men jag tycker att Djurgården generellt känns rätt bräckliga eller? Jag tror mycket väl att DIF kan blanda sig in i bottenskiktet tillsammans med KHK, Luleå, Mora, Rögle och oss. Dom tappade sin bästa poängplockare Matt Anderson till SAIK och ersatte honom med Engqvist som var skadad i princip hela förra säsongen och inte innan direkt sopade banan i KHL (förra säsongen höll i princip alla KHL-nyförvärv rätt sparsam kvalitet i SHL). Näst bästa poängplockare förra säsongen hade 24 poäng. Så jag ser DIF lite i samma position som oss att många måste ta kliv för att det ska klaffa. Men samtidigt känns det som att dom kan ha en något högre lägstanivå än oss då vi har många SHL-rookies.

Joacim Eriksson imponerade inte i Växjö förra året så målvaktssidan är väl inte helt klockren. Reideborn gjorde väl en hyfsad säsong mot vad man förväntade sig förra året men inte mycket mer. Vi har ändå värvat Liigas bästa keeper från förra säsongen och bör väl kunna vara jämbördiga på denna punkt. Hoppas att Eero håller för trycket, för Brage känns som en skakig back up tyvärr och det var synd att man inte tog för sig lite mer när Lundberg ville dra. Nu har iofs båda målvakterna utgående kontrakt till nästa säsong och det ska bli intressant att se vad som händer på dom positionerna.

Nu ska man ju ta denna ”analys” med en nypa salt då förväntningarna på DIF verkar vara något högre (från experter m.m.). Jag tror att saker och ting måste klaffa mycket mer för ÖHK än för DIF och på förhand tror jag att vi hamnar efter dom i tabellen.

Dessutom tycker jag att det generellt är lite konstiga skriverier om ÖHK:s lag överallt? Många skriver att det kommer bli svårt att ersätta Hudacek, och det kan väl vara sant om man enbart tittar på showerna.. för på isen var han inte särskilt vass förra året. Backsidan måste man väl säga är lite uppgraderad samtidigt som forwardssidan lätt är det. Men ändå skrivs det 100% skit.

Fan nu har man verkligen gått in i hockey-mode känner jag…

Visar 25 inlägg - 9,701 till 9,725 (av 13,266 totalt)