Läktartugg

Läktartugg

Hem › Forum › Hockeysnack › Läktartugg

• Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.
Visar 25 inlägg - 9,701 till 9,725 (av 13,272 totalt)
  • Författare
    carl
    Deltagare

Ja det här är de bästa uppspelen som jag har sett sedan allsvenskan.

pb_90
    Deltagare

Såg inte matchen! Ska försöka kolla genom den imorgon. Men spontant, Weinis och Libor ÄNNU bättre i år kanske?

Folk verkar vara lite mått lyriska över Spinkarna i svenskafans-forumet. Var dom bra idag eller?

Kul att juniorbackarna tar för sig och att Brage får hålla nollan! 🙂

Andreas
    Keymaster

Domarna är bra knepiga…

JN27
    Deltagare

Sallinen, Jocke, Viksten, Manninen och Vitasek står över.. skapliga B-gänget man går in med xD Men lika bra att vila spelarna som man är säkra ska ha en given plats när det drar igång! Framför allt när det är så täta matcher! 🙂

Även bra för att se hur övriga laget står sig! Ett bra resultat skulle ju vara trevligt när man vet att det är B-betonat.

pb_90
    Deltagare

Sallinen, Jocke, Viksten, Manninen och Vitasek står över.. skapliga B-gänget man går in med xD Men lika bra att vila spelarna som man är säkra ska ha en given plats när det drar igång! Framför allt när det är så täta matcher! 🙂

Skönt att Ahl och Wandell är med igen!

• Det här svaret redigerades för 9 år, 1 månad sedan av pb_90.
    pb_90
    Deltagare

Jag tycker också att Hellsing var bra. Han gjorde bra avväganden i när han skulle prata och när han skulle vara tyst. Tidigare år har snacket varit konstant vilket gör att man tappar lite fokus.

JN27
    Deltagare

Lagt till kommentarer på sidan som har poängligan. Det var ungefär samma sak förra året. Då avvek också verkligheten mot det som stod i protokollen, men det var lättare att se då. Synd att de inte kan få till bättre kvalitet, men det är i alla fall något.

Tycker Hellsing är rolig att lyssna på. Han har koll på namnen och hänger med i spelet. Han är ju inget proffs, men det hade varit mycket tråkigare utan honom.

Håller helt med, han gjorde ett jättebra jobb. Hoppas på många ”där satt den” ikväll!

Andreas
    Keymaster

Lagt till kommentarer på sidan som har poängligan. Det var ungefär samma sak förra året. Då avvek också verkligheten mot det som stod i protokollen, men det var lättare att se då. Synd att de inte kan få till bättre kvalitet, men det är i alla fall något.

Tycker Hellsing är rolig att lyssna på. Han har koll på namnen och hänger med i spelet. Han är ju inget proffs, men det hade varit mycket tråkigare utan honom.

JN27
    Deltagare

Är tveksam på mål 1 som du säger Andreas. Det ser mest ut som att Jocke står framför målvakten och stör, går knappt att säga om han styr pucken till Weinstock eller inte. Oavsett så är han ju där och bidrar men en assist är det omöjligt att säga något om.

Andreas
    Keymaster

Alltså jag får det inte att stämma med hur NA rapporterar i sina texter. De skriver tre assist på Joakim Andersson och en assist på Rodrigo Abols? Det verkar i och för sig vara baserat på någon matchstatistik från arenan som inte verkar finna online?

Jag får det till en assist på Andersson och två på Abols.

Jocke Andersson har en assist på Weinstocks andra mål, och Abols hade assist på Franzéns och Backströms mål.

Möjligtvis att Andersson var inblandad i Weinstocks första mål också, men det är omöjligt att se på reprisen? Jag tycker det ser ut som att Glenn är den som rakar på pucken näst sist på Hudaceks mål också, men jag gissar de har Jocke där med.

Jag kollar på repriserna här:
    http://www.na.se/ishockey/shl/orebro-krossade-koln-se-alla-malen-har

Jag är inte ens säker på att han ska en assist i matchen. Den jag har räknat är den på Weinstocks andra mål där han mest verkar störa uppspelet.

Såhär uppfattar jag poängskörden i matchen:

Mål 1:
    Weinstock, ass Jonathan Andersson och Hudacek

Mål 2:
    Hudacek, ass Weinstock och Gustafsson

Mål 3:
    Backström, ass Aronsson och Abols

Mål 4:
    Weinstock, ass Jocke Andersson

Mål 5:
    Franzén, ass Gustafsson och Abols

Det är så jag kommer rapportera det tills jag får bevis på något annat.

pb_90
    Deltagare

NA-rapporterade andraassister som kom i efterhand i dagens artikel. 2 ass till Jocke! 🙂

Andreas
    Keymaster

Weinstock och Glenn verkar ha assist på Hudaceks mål. Poängligan kommer strax 🙂

JN27
    Deltagare

Köln kom fyra i tyska ligan förra året. Dom är ju antagligen inte skitdåliga, men troligtvis sämst i den här turneringen. Och försäsong + obekant motstånd säger ju inte så mkt kanske. Men man gillar ju det man ser! Känns mycket gedignare på något sätt. Bredden på forwardsidan känns extrem om man förlänger med Spinkarna. Vad tror ni om det? Vi har ju en ansträngd ekonomi men visst borde det finnas plats? Sen får man lägga dom få slantarna man har på en back kanske för att inte bli för skadekänsliga.

Och Eero hoppas är det fynd som han känns kunna vara. För en bråkdel av Huddas lön liksom!

Rätt säker på att spinkarna blir kvar!

pb_90
    Deltagare

Köln kom fyra i tyska ligan förra året. Dom är ju antagligen inte skitdåliga, men troligtvis sämst i den här turneringen. Och försäsong + obekant motstånd säger ju inte så mkt kanske. Men man gillar ju det man ser! Känns mycket gedignare på något sätt. Bredden på forwardsidan känns extrem om man förlänger med Spinkarna. Vad tror ni om det? Vi har ju en ansträngd ekonomi men visst borde det finnas plats? Sen får man lägga dom få slantarna man har på en back kanske för att inte bli för skadekänsliga.

Och Eero hoppas är det fynd som han känns kunna vara. För en bråkdel av Huddas lön liksom!

JN27
    Deltagare

Kilpeläinen såg bra ut. I det stora hela en klart godkänd insats, men som sagt svårt att väga det när man inte riktigt vet hur bra Haie är. De kändes inte jättebra direkt.

Ändå ett av de bättre lagen i tyska ligan. Och med en målvakt med SHL-rutin så är det väl någon sorts motstånd. Antar väl att matchen i morgon blir mest intressant, då det är ett lag vi SKA ha bakom oss.

Andreas
    Keymaster

Kilpeläinen såg bra ut. I det stora hela en klart godkänd insats, men som sagt svårt att väga det när man inte riktigt vet hur bra Haie är. De kändes inte jättebra direkt.

JN27
    Deltagare

Ja jäklar ja. Kvalitén på streamen är extremt dålig. Fast vad gör det när det är hockey?!

Andreas
    Keymaster

Jag tror det är Hudacek som petar pucken till Andersson på blå vid första målet … att döma av den pixliga reprisen.

Andreas
    Keymaster

Det ser rätt OK ut, men det är svårt att säga hur bra Kölner Haie är.

Andreas
    Keymaster

Det första har jag förstaassist på Jonathan Andersson, mål Weinstock.

Det andra har jag bara Hudacek som målskytt…

Båda målen borde nog ha två assister var.

pb_90
    Deltagare

Vilket av målen? 😉 Rätt svårt att se faktiskt med denna upplösning. Kanske blir bättre sen om man tittar i efterhand på NA?

Men rent generellt så måste jag säga att det finns några sköna saker att se:

PP:t ser vasst ut och passningarna kommer mkt snabbare
    Viksten ser riktigt bra ut, satanm vilket tryck han har på skridskorna och verkar funka bra med Spinkarna? Lite oväntad trio men kanske verkligen kan bli något.
    Andersson tillbaka! Ser helt okej ut och kommer säkert komma in i det mer och mer.
    Förstakeepern ser jävligt lugn och stabil ut.
    Vi har definitivt puckskickligare backar i år. Arnesson tror jag kommer att växa fram till en liten personlig favorit och Jonte kommer vara bra från blå i PP!

Haha bara en period spelat och redan sönderanalyserat… x) Men det är så kul att se dom spela bra och faktiskt dominera en hel del. För visst gör dom det?

Andreas
    Keymaster

Någon som tog andraassisten på målet?

pb_90
    Deltagare

Sönderblåst match.. trist att bara se PP och BP hela tiiiiin :/

pb_90
    Deltagare

Hade smugit sig in ett fel på Tyson Spinks skott emot. Jag tyckte att jag hade kollat genom allt men tydligen inte! 🙂 Uppdatering sker inom kort.

Tyson landade på 46%, dvs rätt mycket under vad brorsan hamnade på. Men det är sjukt svårt (tro det eller ej) att se vem som är vem eftersom dom båda har tröjorna nedstoppade i byxorna och i övrigt också är ganska lika 😉 Det var lätt när båda men sen…

Tanken är väl att vi ska försöka hitta något slags koncept på hur statistiken ska föras och felsöka lite så här under försäsongen.

Det kommer bli jäkligt skoj att följa när SHL drar igång för då kommer statistiken att vara mer korrekt i och med att SHL bedömer vad som räknas som skott själva. När man räknar corsi så betyder det alltså även blockade skott, skott utanför osv.

Personal Jesus
    Deltagare

Härligt, detta skall bli riktigt kul att följa.
    Bra jobbat.

Visar 25 inlägg - 9,701 till 9,725 (av 13,272 totalt)