Läktartugg

Läktartugg

Hem Forum Hockeysnack Läktartugg

• Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.
Visar 25 inlägg - 9,776 till 9,800 (av 13,266 totalt)
  • Författare
    pb_90
    Deltagare

Efter tre minuter tycker jag mig se att Arnesson kommer bli livsviktig i vinter! Hellström kommer väl göra det han kan för att paja idag men..

pb_90
    Deltagare

Skumma backpar men vafan första matchen. Jag antar att dom kanske testar lite olika i början. Man kan ju heller inte gärna stoppa båda juniorerna i samma backpar och tycka det är rimligt heller.

Ska bli oerhört spännande att se dom som man ha noll koll på! Tvillingarna, Vitacek, Abols, Manninen. Askul!

Andreas
    Keymaster

Två juniorbackar och ganska förvånande är Arvid Aronsson* en av dem. Han bytte ju klubb för att han INTE ville spela SHL-hockey och därmed förstöra chanserna till college-spel?

*Aronsson, inte Arnesson.

Andreas
    Keymaster

Datorn framme, TV:n har påminnelse inlagd, väntar på laguppställningen, lagom pirrigt just nu 🙂

Orebro Center
    Deltagare

Mustonen tyckte jag var för ojämn. Riktigt bra och het i sina bästa stunder (när han hade självförtroende vilket han ofta talade om) men helt anonym i andra matcher, som kunde vara en hel räcka matcher.

NJ sa att han var för dyr sett till prestation och även om jag inte vet vad han tjänade så kan jag tänka mig det.

Annars lite nya regler i SHL i år. Skönt att situationsrummet skall tona ned lite och låta domaren ha sista ordet ang spel i målgården

JN27
    Deltagare

Brage i mål. Ingen Viksten, Andersson, Hudacek eller Sallinen enligt NA.

En bra prövning för laget ändå. Man måste ju klara sig utan nyckelspelare också någon gång under säsongen. Vi ska bara vinna matchen i morrn.

Andreas
    Keymaster

Brage i mål. Ingen Viksten, Andersson, Hudacek eller Sallinen enligt NA.

pb_90
    Deltagare

Nej på ett sätt så gillar man ju Mustonens grymma skridskoåkning och skott. Men ÖHK har haft ett underskott på spelare som kan leverera lite vettiga passningar. Och där måste jag säga att Mustonen tyvärr inte håller särskilt hög kvalitet. Sen är det en hel del rätt dumma utvisningar ibland också som man gärna slipper (alla har väl någon ibland men kändes som att Mustonen var något överrepresenterad här).

Förra året drog Weinstock och Libor ”lirarlasset” helt själva och jag hoppas verkligen att Manninen kan ta en roll här. Och vem vet, kanske tvillingarna kan tillföra något här också? Ska bli sjukt kul att se dom imr!

Andreas
    Keymaster

Jag tror man gärna behållit Mustonen till ett annat pris. Det kan ju fortfarande bli något av killen. Han är en målskytt. Det dräller inte av sådana direkt.

Rebound
    Deltagare

På de allra flesta sätt så känns det skönt att Mustonen inte hamnade i SHL. Det hade varit grymt jobbigt att se honom slå igenom hos en konkurrent. Jag minns de första matcherna han var hos oss, då var han bländande framförallt när det gällde att göra sig spelbar, bra rörelse. Men det känns som han tappat en del sedan dess, även om han glänste till ett tag.

Ganska smart upplägg med ett lite dyrare optionsår. Det kan nog dels locka spelare, och motivera lite extra. Samtidigt som det är liten risk för klubben….man behåller och betalar bara och om man tycker det är värt det.

Andreas
    Keymaster

Det har pratats lite om Mustonen på Twitter. Det jag vet är att det fanns ett optionsår som den nya sportgruppen inte ville utnyttja, speciellt inte efter att det visat sig att det fattades en massa pengar.

Optionsåret var ganska dyrt för en spelare som Mustonen. Om han hade varit en spelare som konsekvent presterat på en hög nivå hade man kanske kunnat överväga det, men efter att han tagit ett steg tillbaka andra året så var det inte rimligt att förlänga.

Enda sättet de hade kunnat utnyttja optionsåret som jag förstår det är om en sponsor gått in och tagit en stor del av lönen, men då hade de fortfarande fått en spelare som de inte kände sig säkra på om han skulle prestera eller inte. Att begära det av en sponsor känns kanske sådär som bäst.

Jag tror inte att de kände att de kunde ge honom den istid han hade behövt för att verkligen kunna ta nästa steg heller.

Visst finns det massor med potential i Mustonen, men hur man än vrider och vänder på det skulle han vara lite av en chansning och en dyr sådan. Han hade tjänat mer än de flesta i laget om jag fattat rätt. Det var så PG lade upp kontraktet.

carl
    Deltagare

Tråkigt med scouten. Han hittade ett par riktiga guldkorn i AS.

Andreas
    Keymaster

Scouten kommer inte att ersättas för övrigt. Inte nu i alla fall.

Jag hoppas det blir en ny i framtiden. Det känns lite riskfyllt att inte ha en.

Andreas
    Keymaster

Cirka tio år som skribent/journalist inom IT på deltid. Sport och IT är inte alltför olikt när allt kommer omkring.

pb_90
    Deltagare

Förhoppningen är att kunna göra fler intervjuer likt den med Kristoffer Eriksson som jag nyss lade upp. 🙂

Det och fler POD-avsnitt så klart.

Det uppskattas! Riktigt bra 🙂 Har du jobbat med någon liknande tidigare eller? 🙂

Andreas
    Keymaster

Förhoppningen är att kunna göra fler intervjuer likt den med Kristoffer Eriksson som jag nyss lade upp. 🙂

Det och fler POD-avsnitt så klart.

Andreas
    Keymaster

PB: Sugen på att testa corsin nu på försäsongen? Match på torsdag 🙂

Absolut! 🙂 Kanske ska ta och slipa till dokumentet lite? Eller så testar vi först och ser ifall några problem kommer upp. Dock så kommer träningsmatcherna kräva lite extra då ingen rapporterar skotten osv. När SHL drar igång sen är det ju superenkelt att följa när skotten tas i SHL:s liverapportering, för att sen bara följa upp med att titta vilka som är på isen.

Så jävla taggad!!

Jag får försöka anteckna lite när skott kommer och vilken typ av skott det är 🙂

Andreas
    Keymaster

Jag vet inte vad det kostat att anordna de tidigare premiärerna, men det här kändes som fel sak att snåla på.

För tidigt på dagen och för dåligt uppstyrt.

Barnen verkade ha kul på isen, men de vuxna verkade inte så roade tyvärr.

carl
    Deltagare

Gud vilken tråkig ispremiär, en liten teknikbana och sen mäta vem som skjuter hårdast och sen var det slut..

pb_90
    Deltagare

Absolut! 🙂 Kanske ska ta och slipa till dokumentet lite? Eller så testar vi först och ser ifall några problem kommer upp. Dock så kommer träningsmatcherna kräva lite extra då ingen rapporterar skotten osv. När SHL drar igång sen är det ju superenkelt att följa när skotten tas i SHL:s liverapportering, för att sen bara följa upp med att titta vilka som är på isen.

Så jävla taggad!!

Andreas
    Keymaster

Andreas
    Keymaster

Ispremiär och man kommer jobba till 18. Känns hårt, men det faktum att det är match redan nästa vecka lindrar det något.

Ska bli så sjukt kul att kolla på hockey igen!

Personal Jesus
    Deltagare

Någon mer än jag som känner lite pirr i magen, lyckorus, nu när säsongen drar igång?

Äntligen är hösten här☺

Andreas
    Keymaster

Jo, det är min uppfattning också. Bristande kommunikation inom föreningen ledde till att de spenderade mer pengar än de hade. Kanske inte NJ:s ”fel” kanske att han spenderar enligt den budget han fått, men det sedan inte fanns fog för.

D.O
    Deltagare

Verkar ju som att han fick mer pengar att leka med en vad som fanns.

Visar 25 inlägg - 9,776 till 9,800 (av 13,266 totalt)