Läktartugg
Hem › Forum › Hockeysnack › Läktartugg
- Detta ämne har 13,265 svar, 59 deltagare, och uppdaterades senast för 4 dagar, 23 timmar sedan av
Catskinner.
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.
-
FörfattareInlägg
-
03/07/2017 kl. 21:10 #5201
Henric
Keymaster03/07/2017 kl. 21:07 #5200Andreas
KeymasterNu jäklar är det live! 🙂
03/07/2017 kl. 19:33 #5197Henric
KeymasterVårt första försök! Ni kan efter avsnitt ett se fram emot ännu bättre ljudkvalitet, redigering och kanskr tom en jingel eller två. 🙂
03/07/2017 kl. 19:22 #5196Andreas
KeymasterLite mitt fel podcasten dröjt. Blev en oväntat lång arbetsdag. Vi jobbar på det 🙂
03/07/2017 kl. 15:48 #5195Henric
KeymasterKorvfingrar…
03/07/2017 kl. 15:45 #5194Henric
KeymasterDen ät förhoppningsvis uppe pp Soumdcloud ikväll eller imorgon, och vi skapar även ett RSS-flöde så att vi kan submitta till iTunes och andra providers. Det ör dock en liten process innan det är klart, så Soumdcloud ör snabbast.
03/07/2017 kl. 14:22 #5193Andreas
KeymasterVi börjar med Soundcloud 🙂
03/07/2017 kl. 13:38 #5192JN27
DeltagareGrymt initiativ!!! Ska bli askul att lyssna på!
och ni är ju jävligt insatta och kunniga så känns som att det kommer bli kanon!
Får man fråga när det släpps?
Vi håller på att redigera och fixa till ljudnivåerna, men jag hoppas att vi kan ha avsnitt 1 ute i början av veckan med lite tur.
Släpps avsnitten i podcastapparna för IPhone och Android?
02/07/2017 kl. 11:01 #5181Henric
KeymasterGrymt initiativ!!! Ska bli askul att lyssna på!
och ni är ju jävligt insatta och kunniga så känns som att det kommer bli kanon!
Får man fråga när det släpps?
Vi håller på att redigera och fixa till ljudnivåerna, men jag hoppas att vi kan ha avsnitt 1 ute i början av veckan med lite tur. 🙂
02/07/2017 kl. 10:51 #5180pb_90
DeltagareGrymt initiativ!!! Ska bli askul att lyssna på! 😀 och ni är ju jävligt insatta och kunniga så känns som att det kommer bli kanon! 😀 Får man fråga när det släpps? 😉
02/07/2017 kl. 05:31 #5179Yongma112
DeltagareDetta ser man fram emot att höra. Kul!
01/07/2017 kl. 22:04 #5178Andreas
KeymasterNu är första avsnittet av Bunkersnacks podcast inspelad.
Oh yea! 🙂
Vi började lite lätt och givetvis kretsade mycket kring det som pågår just nu i klubben. Vi försöker hålla en hyfsat neutral, men ändå frågande ställning till det. Givetvis pratar vi en del annat också 🙂
01/07/2017 kl. 21:56 #5177Henric
KeymasterNu är första avsnittet av Bunkersnacks podcast inspelad. 🙂
01/07/2017 kl. 12:18 #5176Personal Jesus
DeltagareÖrebro hjärta…Först hotar du Hallqvist och sedan länkar du till en intervju som jag gjorde med honom.
Det var en annan styrelse, det var mer än FEM år sedan, ekonomin var i ordning.30/06/2017 kl. 19:49 #5167Andreas
KeymasterDen här artikeln innehåller ett antal fel. Frågorna är inte bra ställda och därför har de fått missvisande svar tyvärr. Jag hoppas någon på lokala redaktionen får chans att ändra på detta. Verkar vara en reporter som sitter centralt som gjort intervjun.
Så, med andra ord. Jag står fast vid det jag skrivit och säger emot juristen de pratat med. Sekreteraren agerade fel och lottning hade inte varit OK.
http://www.na.se/sport/juristen-darfor-ar-arsmotet-speciellt-ytterst-markligt
30/06/2017 kl. 14:58 #5166Andreas
KeymasterFahlander anser på Twitter att PG mer eller mindre fått en kniv i ryggen. Han hänga ut som syndabock. Detta måste nystas i och allt ska fram. Vi kan inte nöja oss med att bara PG får skulden, oavsett vad vi tycker om honom, om det nu finns fler som begått allvarliga fel. Allt ska ut i ljuset.
Gejhammar har ungefär lika stor del i skulden vad jag förstår. Han lyckades köpa sig fri genom en gamma kompis igår bara.
30/06/2017 kl. 14:46 #5165Henric
KeymasterFahlander anser på Twitter att PG mer eller mindre fått en kniv i ryggen. Han hänga ut som syndabock. Detta måste nystas i och allt ska fram. Vi kan inte nöja oss med att bara PG får skulden, oavsett vad vi tycker om honom, om det nu finns fler som begått allvarliga fel. Allt ska ut i ljuset.
30/06/2017 kl. 12:09 #5162Karl
DeltagareSom vanligt en välskriven krönika Andreas! Du var förvånad över att vår nya ordförande Staffan Dahlgren inte är medlem. Vi som känner honom bättre är inte det minsta förvånade. Det skulle ju kosta Staffan pengar privat, då svider det på riktigt. Ändå tror jag att han övervägde det innan men kom fram till att det inte skulle märkas och att han då kunde lägga de futtiga pengarna ovanpå den stora hög han har.
Tyvärr kommer gårdagens fars och nya ordföranden slå mot sponsorerna. Kan säga att de samtal jag haft idag har varit långt ifrån muntra. Här hade klubben möjlighet att göra sig av med barlasten PG och UG för att ta nya friska tag. UG låter man komma undan helt och Staffan blir ordförande och får stå i det ljus han älskar. Vi har tyvärr gått från askan till elden. Personligen blir jag mycket förvånad om Mikael Johansson jobbar kvar i höst, han är en mycket duglig VD som säkerligen ångrar sitt val och måste undra vad han har hamnat i för lekstuga.
Antar att övriga styrelsen satt helt tysta under mötet?
30/06/2017 kl. 11:13 #5161Henric
KeymasterMycket välskrivet Andreas. Detta är inte alls bra. Jag är glad att jag inte hade möjlighet att närvara.
30/06/2017 kl. 07:22 #5158Andreas
KeymasterInlägget ute. Det här kommer tyvärr att bli en följetong.
30/06/2017 kl. 00:04 #5156nicke
Deltagare2001 flyttade jag genom mitt jobb ifrån Avesta till Örebro.
Under tiden i Avesta var jag involverad i Avesta BK (hockeyklubben), just när jag flyttade till Örebro gick Avesta upp från 2:an till 1:an. idag ligger Avesta Bk i 2:an.När jag flyttade till Örebro så var en av mina önskningar att hitta ett lag i de högre serierna att följa, ett lag att se på nära håll, se när laget tränar, följa allt som skrivs i media m.m.
Under min aktiva karriär så hade jag varit till Örebro några gånger och spelat, tyvärr var det inga positiva minnen, vägen in till Toyotahallen innebar en lång trappa ner och en lång trappa upp med all utrustning.
Som bortskämd ishockeyspelare var det antagligen för jobbigt, tom i Leksand var det raka vägen in, som grädde på moset så förlorade vi antagligen alla matcherna också….2001 gick jag på min första Örebro Hockey match (jag väljer att kalla föreningen så, för mig som inflyttad är det samma förening).
Matchen började, men jag kände ingenting, inget engagemang, ingen glädje när Örebro gjorde mål, jag var bara där, jag såg matchen, men kände ingenting.
Jag har alltid gillat hockey, så jag självklart fortsatte jag att gå på hockey. Jag har sett Örebro möta Sunne när det regnat in, jag har även varit på matcher när jag gått ut i periodpausen för att värma mig.
Men fortfarande så kände jag ingenting. Örebro var inte mitt lag, jag bara såg hockey.Åren gick, jag gick och jag gick matcherna när Örebro spelade när jag hade möjlighet, men det var fortsatt bara hockey.
Men säsongen 2004-2005 hände någonting, till playoff värvade Örebro Hockey Trevor Kidd!
Lyckan var total, jag som varit målvakt, kunde identifiera mig med någon i laget, jag såg varenda hemmamatch, varenda tidningsnotis. Jag lärde känna laget utan och innan.
Örebro gick inte upp det året (trots att Trevor värvades, men jag lyckades se honom och Mikael Fahlander på restaurang Svalan, så jag var nöjd :-))
Men jag hade lärt känna ett nytt lag, ett lag som betydde något för mig.Nu tretton år senare så är Örebro fortfarande MITT lag och jag ser med tillförsikt fram emot den kommande säsongen.
Hockey spelas på isen och det är på isen kampen avgörs.Min uppfattning och starka tro är att laget vinner över jaget, så jag har fullt förtoende för nuvarande (20170629) organisation att värva ett kompetent och överaskande lag utifrån de ekonomiska förutsättningar som finns.
Hitills tycker jag det ser jättespännade ut, tror det passar oss att slå ur underläge …..29/06/2017 kl. 22:13 #5154Andreas
KeymasterJag kommer börja skriva på en text ikväll, men vet inte om jag kommer att kunna skriva klart den.
Det begicks ett antal fel under mötet och jag vill vara helt säker på att det jag skriver är rätt.
Det vi kan dock säga är att vi borde inte haft en ordförande som inte är medlem. Det borde vara en person av högre juridisk kompetens med tanke på klubbens situation.
Ordförande borde stoppat sekreteraren när han la fram förslag om att bunta ihop Gejhammar med resten av styrelsen.
Om någon känner sig manad kan de väcka klander mot detta. Sekreterare och Gejhammar har dessutom en historik. Att det var just han som presenterade förslaget är ytterst märkligt, eller egentligen inte.
Troligen kommer PG att driva detta vidare. Eftersom det hela sköttes så illa kommer han säkert kunna hitta sätt att överklaga detta. Han var inte glad efteråt. Håll koll på NA för en intervju.
29/06/2017 kl. 22:02 #5153Personal Jesus
DeltagareNärmast skandal om det stämmer att UG får ansvarsfrihet.
Det stämmer tyvärr och nya styrelsen med Staffan Dahlgren i spetsen ger heller inget hopp.
Ps. Vem är Hallqvist som gick in och räddade UG?
En riktigt bra kille.
Han var med i styrelsen för ett antal år sedan.Så speciellt bra kan han ju inte vara när han räddade UG? Men han fick väl bra betalt.
Tänk lite längre.
Det får du nog utveckla.
Japp,det kommer ikväll.
29/06/2017 kl. 21:51 #5151JN27
DeltagareJa dagens årsmöte var ju en fars av Guds nåde. Kul att vara på plats ändå.
29/06/2017 kl. 21:39 #5149Karl
DeltagareNärmast skandal om det stämmer att UG får ansvarsfrihet.
Det stämmer tyvärr och nya styrelsen med Staffan Dahlgren i spetsen ger heller inget hopp.
Ps. Vem är Hallqvist som gick in och räddade UG?
En riktigt bra kille.
Han var med i styrelsen för ett antal år sedan.Så speciellt bra kan han ju inte vara när han räddade UG? Men han fick väl bra betalt.
Tänk lite längre.
Det får du nog utveckla.
-
FörfattareInlägg