Läktartugg

Läktartugg

Hem Forum Hockeysnack Läktartugg

• Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.
Visar 25 inlägg - 9,926 till 9,950 (av 13,266 totalt)
  • Författare
    JN27
    Deltagare

Finns något annat än fängelse för den där jäkla sopan? (Ursäkta uttrycket).

Orebro Center
    Deltagare
    Orebro Center
    Deltagare

Leta go.

Det ser ut som att PGs dotter Pauline haft +50.000 i månaden som ”matchvärd”.

Fy faan (om det är sant)

Personal Jesus
    Deltagare

Leta go.

Det ser ut som att PGs dotter Pauline haft +50.000 i månaden som ”matchvärd”.

JN27
    Deltagare

Någon som vill dela med sig av plusartiklarna?

pb_90
    Deltagare

PG är en riktig jävla orm. Han har haft noll koll på vad han har gjort och vägrar erkänna det. Samtidigt verkar det som att han har skott sig på kuppen.. och kanske inte bara dig själv heller då… Bra att Gejhammar går ut och hänger ut honom även om styrelsen naturligtvis har agerat otroligt taffligt i hela den här historien också..

Och nu börjar man ju bli riktigt rädd över framtiden… Måtte dom få ordning på finanserna nu och klara dig kvar i SHL…

Andreas
    Keymaster

PG:s kommentarer är ju bara sorgliga. Han verkar inte bry sig och slår bara ifrån sig.

Orebro Center
    Deltagare

Pontus uttalar sig i NA och Ulf Gejhammar avgår som ordförande

Resultatet är minus 16,2 miljoner

Ulf anser sig kortfattat ha blivit förd bakom ljuset av GM Pontus Gustafsson.

Ingen ansvarsfrihet för varken GM Pontus Gustafsson eller ordförande Ulf Gejhammar.

pb_90
    Deltagare

Fast regler ÄR regler? Ska ligan kunna sköta sitt så måste dom ju följa reglerna som är uppsatta, håller man på och töjer på reglerna så tappar ju hela systemet sin mening.. Sen kan man tänka sig att det istället för att dom blir utkastade blir saftiga böter eller något istället. Men någonstans MÅSTE man ju dra gränsen? Och i det här fallet så misslyckades Pantern med att hinna till den gränsen pga inkompetens och då får dom sota för det.

Pröva tex att skicka in deklarationen för sent och kolla vad som händer. Böter is the shit.

Skulle jag vara spelare eller fans där skulle jag vara skogstokig på snubben i styrelsen.

GladeOlle
    Deltagare

Fast deadlinen gick ut maj så diskussionen med kl 8 eller eftermiddagen är onödig tycker jag. Nämnden visade flexibilitet men någonstans måste gränsen dras.
    Sen tycker jag det är tråkigt för pantern, men reglerna finns för att skydda klubbar från att gå i konkurs.
    En klubb lever även om den spelar i en lägre division, men går den i konkurs är det svårt att rädda klubben.

Orebro Center
    Deltagare

Ja vad ska man säga om Panterns degradering? Fantastiskt hur de inte kunnat planera det hela bättre. Jag ska inte säga att det är amatörmässigt skött för det finns många klubbar som sköts om av amatörer som gör det alldeles utmärkt.

Det är ju inte så att ett barn kommer till världen helt plötsligt heller. De måste ju vetat att barnet skulle komma ungefär nu och borde haft en backup-plan för det, men så verkar det inte varit.

Åker de ur har de bara sig själva att skylla i slutändan. Samtidigt kan man ju tycka att det är paragrafrytteri av nämnden, men det är ju exakt det som är deras jobb. Det är ju inte heller så att reglerna är otydliga här. Det fanns en deadline. De klantade till det.

Nu kommer de väl överklaga det hela och jag hoppas lite att den går igenom. Det måste ändå få finnas räddningsplankor för klantarslen också. Klubben verkar ju ha godkänd ekonomi nu. Att sedan någon individ inte klarade av att sköta jobbet borde inte behöva sänka alla andra inom klubben.

Å andra sidan OM de kontaktat dem och sagt all ekonomi är kirrad, allt är på plats, pga strul har en medarbetare inte fått in papperen men ni har dem på skrivbordet i morgonbitti. Så hade kanske nämnden kunna skjuta på sitt möte 24h, visat lite flexibilitet. Om de vägrar då tycker jag de är stela och det är ingen som tjänar på det. OM nu Pantern agerade så. Men om det var kanske flera dagar efteråt och de kanske inte ens hörde av sig. Då får de skylla sig själva tycker jag

pb_90
    Deltagare

Nämndernas jobb är ju att vara just paragrafryttare. För man kan ju inte sätta upp regler och sen tänja på dom direkt. Det är allt eller inget som gäller.

Sen borde Pantern i så fall få en straffavgift! Annars så kan klubbar göra så här hela tiden utan att få någon påföljd.

Det här måste vara det absolut klantigaste jag har läst. Om man har allting under kontroll som dom påstår sig ha, varför arslar man då bort klubbens existens för att man inte orkar/klarar av att trycka in ett par papper några timmar tidigare?! Varför jobbar man inte 14-timmarsdagar? Så sjukt klantigt och det är bra att dom blir ditsatta på det även om det är synd om alla spelare och fans.

Andreas
    Keymaster

Ja vad ska man säga om Panterns degradering? Fantastiskt hur de inte kunnat planera det hela bättre. Jag ska inte säga att det är amatörmässigt skött för det finns många klubbar som sköts om av amatörer som gör det alldeles utmärkt.

Det är ju inte så att ett barn kommer till världen helt plötsligt heller. De måste ju vetat att barnet skulle komma ungefär nu och borde haft en backup-plan för det, men så verkar det inte varit.

Åker de ur har de bara sig själva att skylla i slutändan. Samtidigt kan man ju tycka att det är paragrafrytteri av nämnden, men det är ju exakt det som är deras jobb. Det är ju inte heller så att reglerna är otydliga här. Det fanns en deadline. De klantade till det.

Nu kommer de väl överklaga det hela och jag hoppas lite att den går igenom. Det måste ändå få finnas räddningsplankor för klantarslen också. Klubben verkar ju ha godkänd ekonomi nu. Att sedan någon individ inte klarade av att sköta jobbet borde inte behöva sänka alla andra inom klubben.

JN27
    Deltagare

Det enda vi kan vara nöjda med är att vi inte känner till truppen. Antingen har vi jäkligt starka spelare som klarar 3 perioder fullt ut och kan vinna matcher på det, eller så havererar det men det tror jag inte.

Andreas
    Keymaster

Rögle har fortfarande ingen målvakt. I övrigt känns de som att de borde ligga högre i tabellen än Örebro.

Orebro Center
    Deltagare

Jo det känns absolut skakigt om man säger så. Men truppen kommer ha en annan mental press än förra året. Målet lär inte vara annat än att man ska hålla sig kvar nästa år och det tror jag passar gruppen bra mycket bättre.

Sen tror jag att spelare som framför allt Wandell och Libor kommer att kunna ta ytterligare kliv. Om man räknar bort spelare som lämnat så är det bara Jocke Lindström som är över Libor i förra säsongens poängliga. Jag tror också att Libor kommer mer till sin rätt ifall han får vara på kanten istället, varför inte med Wandell i mitten?

Sen har i självklart två osäkra kort i Jocke och Viksten, blir dom inte klara så ser det verkligen skakigt ut.. Men med båda vid god vigör så tycker i varje fall jag att man kan stoppa ihop aningen två bra kedjor eller tre mer spännande kedjor där man späder ut lite mer.

Men det är väl rätt tydlig att krutet ska läggas på backar i varje fall tycker jag. Tänk om vi skulle kunna spetsa till truppen med två riktigt bra backar, då ser backsidan helt plötsligt bra ut istället för otroligt skakig som nu eftersom vi saknar dom som kan leverera toppminuter.

Så summa sumarum, spännande men osäkert! Jag tror i varje fall att Mora, Luleå, Karlskrona, Rögle och DJurgården kommer att vara ungefär som oss och Mora + Karlskrona är mina favoriter till plats 13-14.

Håller med dig i det mesta. Men jag tror Rögle har passerat oss. Egentligen löjligt att de skall kunna göra det

pb_90
    Deltagare

Jo det känns absolut skakigt om man säger så. Men truppen kommer ha en annan mental press än förra året. Målet lär inte vara annat än att man ska hålla sig kvar nästa år och det tror jag passar gruppen bra mycket bättre.

Sen tror jag att spelare som framför allt Wandell och Libor kommer att kunna ta ytterligare kliv. Om man räknar bort spelare som lämnat så är det bara Jocke Lindström som är över Libor i förra säsongens poängliga. Jag tror också att Libor kommer mer till sin rätt ifall han får vara på kanten istället, varför inte med Wandell i mitten?

Sen har i självklart två osäkra kort i Jocke och Viksten, blir dom inte klara så ser det verkligen skakigt ut.. Men med båda vid god vigör så tycker i varje fall jag att man kan stoppa ihop aningen två bra kedjor eller tre mer spännande kedjor där man späder ut lite mer.

Men det är väl rätt tydlig att krutet ska läggas på backar i varje fall tycker jag. Tänk om vi skulle kunna spetsa till truppen med två riktigt bra backar, då ser backsidan helt plötsligt bra ut istället för otroligt skakig som nu eftersom vi saknar dom som kan leverera toppminuter.

Så summa sumarum, spännande men osäkert! Jag tror i varje fall att Mora, Luleå, Karlskrona, Rögle och DJurgården kommer att vara ungefär som oss och Mora + Karlskrona är mina favoriter till plats 13-14.

Orebro Center
    Deltagare

Jag gillar verkligen vad den här truppen kan bli om en säsong eller två, men jag kan fortfarande inte riktigt slappna för vad truppen ska prestera den kommande säsongen. Inte för att jag är jätterädd för att klubben ska åka ur, men nog saknar jag lite den stora stjärna som ska leda laget offensivt.

Det känns lite som att vi just nu lever på ”många bäckar små”. Det är utöver Hudacek, Weinstock, Jocke, Wandell, Viksten och Manninen. Vikste och Jocke är ju dessutom osäkra kort till säsongsstarten.

Om Hudacek fortsätter producera och Manninen visar sig vara en hit … ja då ska det väl kunna gå hyfsat, men vi känns väldigt bräckliga där. Wandell kanske vaknar till liv också och börjar producera?

Lite många frågetecken i dagsläget, men jag vill ändå tro och hoppas att detta kan bli något OK denna säsong och ännu bättre nästa.

Som du skrev tidigare under våren, ett par bra klassbackar skulle dock kunna göra en viktig skillnad och ge de här killarna en bra ryggrad. Dock är väl risken att de som kommer in på de positionerna också är ”unga och lovande”.

Jag är inte emot ung och lovande (tvärt om) fast jag brukar tycka att de skall ha rutin och klass runt sig för att kunna växa och inte känna att de initialt skall bära laget.

Andreas
    Keymaster

Jag gillar verkligen vad den här truppen kan bli om en säsong eller två, men jag kan fortfarande inte riktigt slappna för vad truppen ska prestera den kommande säsongen. Inte för att jag är jätterädd för att klubben ska åka ur, men nog saknar jag lite den stora stjärna som ska leda laget offensivt.

Det känns lite som att vi just nu lever på ”många bäckar små”. Det är utöver Hudacek, Weinstock, Jocke, Wandell, Viksten och Manninen. Vikste och Jocke är ju dessutom osäkra kort till säsongsstarten.

Om Hudacek fortsätter producera och Manninen visar sig vara en hit … ja då ska det väl kunna gå hyfsat, men vi känns väldigt bräckliga där. Wandell kanske vaknar till liv också och börjar producera?

Lite många frågetecken i dagsläget, men jag vill ändå tro och hoppas att detta kan bli något OK denna säsong och ännu bättre nästa.

pb_90
    Deltagare

Spännande! Stor och stark, jag tänker mig att han tillsammans med Ahl kanske kan bli en riktigt jobbig juniorkedja att möta! Att han dessutom har lirat både VM och i KHL tyder ju på att han pallar en högre nivå på ishockeyn. Gillar också att hans pappa varit i sverige och spelat redan. Det kanske kan minska kulturkrocken något. Och att han dessutom har lirat juniorhockey i NA är också positivt! Lär ju ha fått med sig språket ordentligt då för att kunna komma in i gruppen relativt fort.

Det känns spännande med så många unga spelare som man inte riktigt vet vart dom kan ta vägen eller vad säger ni? Det finns otroligt mycket utvecklingspotential i truppen det här året det kan man säga, men självklart så kan det bli till en nackdel att så många spelare inte lirat på den här nivån tidigare. Spännande hur som helst!

TJ
    Deltagare
    Andreas
    Keymaster

Japp, gillar att de håller sig till den röda tråden. Sedan fattades det fortfarande backar och kanske någon spetsforward, men nog är Ahl en spännande spelare allt 🙂

pb_90
    Deltagare

Filip Ahl klar för ÖHK. Känns kul att ÖHK lockar yngre spelare till sig. Det här är en perfekt säsong för dom yngre spelarna att ta för sig och visa att dom minsann kan lira SHL-hockey dom också! Ahl är ju inte direkt en liten lirare heller så han kommer säkert att göra ett grymt jobb i en tredje/fjärdelina.

Denna värvning lämnar ju ytterligare pengar i budgeten för att investera på backsidan också! För egen del så ser jag inte ett jättestort behov med fler spelare på forwardsidan samtidigt som backsidan fortfarande innehåller stora brister. Antar att det är så NJ ser på det också!

TJ
    Deltagare
    carl
    Deltagare

Som den nye VD menar du som man fick mer eller mindre kicka innan säsongen knappt börjat. Vad den VD:n inte lyckades dra in i pengar på en försäsong drog Falle, efter ha blivit förbannad, in på en timme. Minns du det?

Jag sa att det fanns skickligt folk på kansliet, inte att alla var det.

• Det här svaret redigerades för 9 år, 3 månader sedan av carl.
Visar 25 inlägg - 9,926 till 9,950 (av 13,266 totalt)