Läktartugg

Läktartugg

Hem Forum Hockeysnack Läktartugg

• Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.
Visar 25 inlägg - 9,901 till 9,925 (av 13,266 totalt)
  • Författare
    pb_90
    Deltagare

OK, då sammanfattar vi det jag skrev 😛

Koncernen Örebro Hockey måste gå 7M plus på ett eller annat sätt för att säkra elitlicensen till nästa säsong.

Jag förstår inte vad du menar här… Man har väl inte -3mkr i eget kapital? Kravet är på 4mkr till 2022 då det blir 10mkr istället.

Henric
    Keymaster

Koncernen Örebro Hockey måste gå 7M plus på ett eller annat sätt för att säkra elitlicensen till nästa säsong.

Ja, bra det för just ditt inlägg råkade jag permaradera…. Ja, jag jobbar faktiskt med IT. 😀

Andreas
    Keymaster

Henric
    Keymaster

Vaffan… Jag beklagar, jag råkade rader lite för många inlägg när jag försökte reda ut min egen smörja. Jobbar för att återställa dessa. 😮

pb_90
    Deltagare

Förlåt, 7 miljoner eget kapital. 4 var förra årets.

Kravet har ju ändrats och klubben har fortsatta skulder som ska betalas.

Kravet har väl inte alls ändrats? 4mkr fram till och med 2022 då det krävs 10mkr i eget kapital.

Så med andra ord så skulle man i princip kunna köra +- noll till 2021… men så korkade lär nya VD:n och styrelsen inte vara får vi anta…

Andreas
    Keymaster

Jag är inte heller orolig så. Det kändes mest som en detalj som inte riktigt kommit upp in.

Det är många som slutat också som inte kommer ersättas. Det blir en mer slimmad organisation helt enkelt.

JN27
    Deltagare

Jag tror nog att summan uppnås. Detta tackvare ny styrelse, ny VD och helt nya förutsättningar för förändring.
    Vi har en sportchef som kan Hockey vilket inger visst förtroende.
    Bara att hoppas att sponsorerna anammar detta och ger klubben en ny chans. Tycker förbannat synd om Johansson som fick gå in och städa undan den här skiten. Hoppas man aldrig får se PG i hallen igen.

Henric
    Keymaster

Det är ju helt korrekt. 😮

Andreas
    Keymaster

Henric
    Keymaster

Henric
    Keymaster

Ni inser att detta blir ett kontrollår för klubben och att det ska in cirka 7 miljoner för att rädda elitlicensen? Så illa är det. Elitlicensen är på riktigt uppe på bordet som en variabel…

Nu skummade jag bara årsredovisningen, men stämmer verkligen detta? Vi har väl om jag såg rätt ett eget kapital på strax över 4 miljoner vilket ju uppfyller kravet från ligan ganska precis? Isf borde inte detta bli ett kontrollår? Men jag skummade som sagt bara igenom som hastigast mellan möten på jobbet.

pb_90
    Deltagare

Ni inser att detta blir ett kontrollår för klubben och att det ska in cirka 7 miljoner för att rädda elitlicensen? Så illa är det. Elitlicensen är på riktigt uppe på bordet som en variabel…

Vidrigt… men nya VD:n känns som att han tar det här på allvar på riktigt i varje fall? Men skulle man hålla ut så kommer det ju ett otroligt viktigt tillskott till säsongen 18/19 från SHL som täcker detta. Men det hamnar väl utanför kontrollåret iofs.

Andreas
    Keymaster

carl
    Deltagare

Key account manager är någon som hanterar företags större och viktigaste kunder, glorifierad titel på en säljare i Sverige.

Andreas
    Keymaster

Hon kan mycket väl ha haft flera områden. Jag vet att hon var anställd som säljare och nu arbetar som det på annat företag.

https://www.laget.se/orebrohockey/Contact

Där står det till och med säljare.

Och på LinkedIn står det ”key account manager”, vad det nu betyder.
    Vet att hon för några år sedan inte var säljare.

Onödigt flashig, amerikaniserad titel för just säljare skulle jag säga.

EDIT:
    Om det är någon industri som är bra på att ha långa och onödigt komplexa titlar så är det marknad/sälj/reklam.

Personal Jesus
    Deltagare

Hon kan mycket väl ha haft flera områden. Jag vet att hon var anställd som säljare och nu arbetar som det på annat företag.

Och på LinkedIn står det ”key account manager”, vad det nu betyder.
    Vet att hon för några år sedan inte var säljare.

carl
    Deltagare

• Det här svaret redigerades för 9 år, 2 månader sedan av carl.
    • Detta svar redigerades för 9 år, 2 månader sedan av Andreas. Anledning: Fel person citerad
    Personal Jesus
    Deltagare

Bra krönika Andreas.

Andreas
    Keymaster

Årsredovisningarna finns här nu om ni inte sett det:
    http://www.orebrohockey.se/om-orebro/arsredovisningar

Man får en knut i magen när man läser att klubben var på obestånd, men att PG ändå ökade på utgifterna. Misstänker att det är Lessio det handlar om, men det kan ju vara andra typer av affärer också.

Personal Jesus
    Deltagare

Hon ska tydligen vara duktig, med provision låter det inte orimligt. Hon har gått vidare till Schibsteds nu tror jag?

Glömde och skriva det, hon ska ha arbetat som säljare och inte matchvärd. Därav provisionen.

När jag mailat och ringt klubben med frågor om matcher och kringarrangemang så är det hon som svarat.

Andreas
    Keymaster

Det blev en väldigt lång krönika där, men jag lyckades inte riktigt kapa i texten. Kändes viktigt att ta med all historik som lett upp till idag.

carl
    Deltagare

Hon ska tydligen vara duktig, med provision låter det inte orimligt. Hon har gått vidare till Schibsteds nu tror jag?

Glömde och skriva det, hon ska ha arbetat som säljare och inte matchvärd. Därav provisionen.

Personal Jesus
    Deltagare

Hade hon provision har du första felet.
    Som matchvärd har du inte fantasilön.

Tycker att det är intressant att hon slutade samtidigt som PG.

carl
    Deltagare

Personal Jesus
    Deltagare

Glömde säga det att denna information är INTE bekräftad.

Visar 25 inlägg - 9,901 till 9,925 (av 13,266 totalt)