Läktartugg
Hem › Forum › Hockeysnack › Läktartugg
- Detta ämne har 13,265 svar, 59 deltagare, och uppdaterades senast för 4 dagar, 18 timmar sedan av
Catskinner.
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.
-
FörfattareInlägg
-
12/06/2017 kl. 17:15 #4981
Andreas
KeymasterÄnnu mer från Wirström och Hellsing:
http://www.na.se/ishockey/shl/nu-berattar-orebro-hockey-om-ekonomiska-laget-ar-kompliceratBra att klubben talar ut. När de berättar om att man sparat kundfordringar i flera år så verkar det ju som att man försökt blåsa upp resultaten tidigare år.
12/06/2017 kl. 16:14 #4980JN27
DeltagareWirstöms artikel är väldigt läsvärd för den som vill få lite lugn och känsla för var alla pengar tagit vägen.
Håller med, jag reagerade främst på detta om nye VD:n: ”Han har fått ärva en kärvare situation än som stod klart när han tog jobbet. Och han har, uppenbart, bestämt sig för att städa fram ett rent bord på vilket en omstart ska göras. Inga genvägar.”
Jag känner mig lite lugnare i och med att dom verkligen gör ett rejält omtag här och inte skyfflar skiten framför sig bara. Bra att man tar tag i spelarbudgeten direkt och budgeterar på ett jävligt mycket rimligare sett, dvs inte förutsätter att man kommer ta sig till slutspel.. Gör hellre som Brynäs typ och budgetera utanför slutspelet, om det sen närmar sig slutspel och man har en säkrad plats kan man antingen njuta av att man kommer att få in lite extrapengar eller kanske värva en extra spelare då istället. Att lag fortfarande budgeterar med slutspel är ju helt sjukt… speciellt för en klubb som ÖHK som halkade in på ett bananskal tack vare EN spelare.
Just det som är grejen. Det har varit en oproffsig och okunnig organisation från början. Värvningen av Ryan var ju ytterligare en sten i PG’s motorhaveri. Det var pga honom som PG fick storhetsvansinne och trodde att allt han rörde vid blev till guld.
Det var ju bara ren tur. Den enda med riktig rutin från de två år vi tog oss dit var ju Kenta. Klart han tröttnade tillslut, han föll ju också in i fällan. Förhoppningen blir väl att man riktar in sig på att bli en riktig organisation både på och utanför isen.12/06/2017 kl. 16:08 #4979pb_90
DeltagareWirstöms artikel är väldigt läsvärd för den som vill få lite lugn och känsla för var alla pengar tagit vägen.
Håller med, jag reagerade främst på detta om nye VD:n: ”Han har fått ärva en kärvare situation än som stod klart när han tog jobbet. Och han har, uppenbart, bestämt sig för att städa fram ett rent bord på vilket en omstart ska göras. Inga genvägar.”
Jag känner mig lite lugnare i och med att dom verkligen gör ett rejält omtag här och inte skyfflar skiten framför sig bara. Bra att man tar tag i spelarbudgeten direkt och budgeterar på ett jävligt mycket rimligare sett, dvs inte förutsätter att man kommer ta sig till slutspel.. Gör hellre som Brynäs typ och budgetera utanför slutspelet, om det sen närmar sig slutspel och man har en säkrad plats kan man antingen njuta av att man kommer att få in lite extrapengar eller kanske värva en extra spelare då istället. Att lag fortfarande budgeterar med slutspel är ju helt sjukt… speciellt för en klubb som ÖHK som halkade in på ett bananskal tack vare EN spelare.
12/06/2017 kl. 15:45 #4978Andreas
KeymasterWirstöms artikel är väldigt läsvärd för den som vill få lite lugn och känsla för var alla pengar tagit vägen.
12/06/2017 kl. 15:37 #4977JN27
DeltagareNågon med NA+ som kan tänka sig att dela Wirströms artikel?
12/06/2017 kl. 15:33 #4976Personal Jesus
DeltagareGlömde Backlund, tror han växer ännu mer denna säsong.
12/06/2017 kl. 15:32 #4975Personal Jesus
DeltagareDenna säsong blir Wiklander, Weinstock, Hellström och Ekbom otroligt viktiga.
12/06/2017 kl. 14:17 #4974JN27
DeltagareOm det i själva verket är så att man faktiskt plockade den nya målvakten pga att han är riktigt bra och välscoutad så förstår jag valet.
Det är ju dock tyvärr så i dessa tider att man har svårt att lita på vad man plockar in. Plockas det in för att det är bra eller plockas det in för att pengarna saknas?Ja jag vet att det troligen är en kombination av bägge, bäst valuta för bäst pris men det är ju inte så jag tycker att man ska satsa.
Såhär långt har ju inget riktigt tungt namn plockats in, och så lär heller inte ske.
Vi är ju tredje man på allt som dyker upp.
Det är lite det jag menar med att vi kommer va ljusår efter övriga lag som vi enligt målsättningen ska tampas med. Dessa har värvat jäkligt bra inför den här säsongen.12/06/2017 kl. 14:12 #4973Henric
KeymasterJust nu ställer jag allt hopp till vår nye målis och kanske även Jocke Andersson. Må den förstnämnde vara en supervärvning.
12/06/2017 kl. 13:14 #4972pb_90
DeltagareKan man behålla denna trupp och klara av att INTE gå i konkurs så ser det självklart bättre ut.. Men innan vi får reda på hur klubben ska ta sig an detta så ser jag otroligt mörkt på det hela. Ska bli intressant att få höra vad PG har ställt till med. Hoppas att dom är JÄVLIGT ärliga och säger vad som pågår. Håller PG på att bli utredd för förskingring, då MÅSTE styrelsen säga det. Ingen jävla mörkning nu, ÖPPNA KORT!
När det gäller klubbens status har jag inga tvivel om att det kommer vara helt öppna. De kan inte gömma något ändå. Det kommer att komma ut när bokslutet är klart.
Polisutredningar är känsliga saker. Jag tror inte de får nämna namn där, men det kanske någon annan vet bättre?
Det jag menar med öppna kort är att man berättar om allt man vet om som man får säga. Det kan väl knappast vara olagligt att berätta att PG utreds för brott? Sen behöver man inte gå in i detalj mer än så om man nu inte får det.
Alltså 10-15mkr back.. hur går det ens till? Dom pengarna finns ju inte ens i klubben?! Alla pengar från säsongskorten lär ha betalats ut till skulder direkt antar jag…
Hoppas att dom bantar ner organisationen med alla jävla onödiga positioner som finns. Slimma organisationen och försök att bygga upp en ny med en mer rimlig ihopsättning.
12/06/2017 kl. 12:36 #4971Henric
KeymasterProblemet är om problem faktiskt uppstår på isen. Vårt handlingsutrymme kommer att vara nära noll. Och börjar publiken då svika… Vi är vibrerande nära något mycket, mycket dåligt just nu. Det går inte att blunda för. Jag är naturligtvis präglad av att det var omtumlande, men jag har samma magkänsla idag som jag hade åren innan konkursen på 90-talet. Då var jag en junis i klubben, men känslan av att mer och mer av klubben föll sönder för varje säsong som gick var påtagligt och det märktes vart det var på väg. Jag har den känslan igen. Det här är inte bra.
12/06/2017 kl. 12:04 #4970Andreas
KeymasterNu är vi av med dräggen.
Nu kommer det gå uppåt.
Och nej, vi går inte i konkurs.
Det kommer att ramla in pengar från shl, sponsorer och publik.
Vad gäller truppen så ser det bättre ut än förra året med betydligt bättre tränare i båset.Slita vara så negativa om truppen.
Truppen är oskyldig som du säger 🙂
NJ har med mindre pengar lyckats bygga en än så länge bättre trupp än på länge. Med tanke på att vi har några luckor kvar att fylla som förhoppningsvis kan innebära spets också så ska vi nog inte vara för negativa om spelet på isen.
12/06/2017 kl. 11:48 #4969Andreas
KeymasterKan man behålla denna trupp och klara av att INTE gå i konkurs så ser det självklart bättre ut.. Men innan vi får reda på hur klubben ska ta sig an detta så ser jag otroligt mörkt på det hela. Ska bli intressant att få höra vad PG har ställt till med. Hoppas att dom är JÄVLIGT ärliga och säger vad som pågår. Håller PG på att bli utredd för förskingring, då MÅSTE styrelsen säga det. Ingen jävla mörkning nu, ÖPPNA KORT!
När det gäller klubbens status har jag inga tvivel om att det kommer vara helt öppna. De kan inte gömma något ändå. Det kommer att komma ut när bokslutet är klart.
Polisutredningar är känsliga saker. Jag tror inte de får nämna namn där, men det kanske någon annan vet bättre?
12/06/2017 kl. 11:26 #4968Andreas
KeymasterHehe, trodde jag missat att förnya min Plus-prenumeration hos NA och lade in en ny… Nu har jag visst två och ingen fungerar X-D
De har lite teknikstrul just nu och jag var kanske lite för het på att läsa vad de skrev och pratade om i klippet 🙂
12/06/2017 kl. 11:21 #4967Personal Jesus
DeltagareEn sak till, stöd klubben och köp abonnemang NU.
Bli medlem i föreningen http://www.laget.se/orebrohockey/Member12/06/2017 kl. 11:13 #4966pb_90
DeltagareKan man behålla denna trupp och klara av att INTE gå i konkurs så ser det självklart bättre ut.. Men innan vi får reda på hur klubben ska ta sig an detta så ser jag otroligt mörkt på det hela. Ska bli intressant att få höra vad PG har ställt till med. Hoppas att dom är JÄVLIGT ärliga och säger vad som pågår. Håller PG på att bli utredd för förskingring, då MÅSTE styrelsen säga det. Ingen jävla mörkning nu, ÖPPNA KORT!
12/06/2017 kl. 11:07 #4965Personal Jesus
DeltagareNu är vi av med dräggen.
Nu kommer det gå uppåt.
Vad gäller truppen så ser det bättre ut än förra året med betydligt bättre tränare i båset.Slita vara så negativa om truppen.
Jag förstår ju inte hur man inte kan vara negativ med ett sådant minusresultat ligger hägrande. Totalt nästan 20 miljoner back på två år är väl för fan skandal? Vi kommer ju ligga ljusår efter andra lag i värvningsprocessen. Ska vi ligga på nedre halvan jämt så kommer ju publiken sluta att dyka upp också. Det är ju som att de varje år räknar med att det ska vara fullsatt.
Det är värre än så.
Jag är orolig och förbannad över hur det kunnat bli så här.
Men försök att se det positiva också. 100 dagar kvar till match, pengar kommer komma, bättre trupp nu, storstädning i föreningen. Detta blir år blir starten på vägen uppåt.
12/06/2017 kl. 10:51 #4964JN27
Nu kommer det gå uppåt.
Jag förstår ju inte hur man inte kan vara negativ med ett sådant minusresultat ligger hägrande. Totalt nästan 20 miljoner back på två år är väl för fan skandal? Vi kommer ju ligga ljusår efter andra lag i värvningsprocessen. Ska vi ligga på nedre halvan jämt så kommer ju publiken sluta att dyka upp också. Det är ju som att de varje år räknar med att det ska vara fullsatt.
12/06/2017 kl. 10:48 #4962Personal Jesus
Nu kommer det gå uppåt.
-
Det här svaret redigerades för 9 år, 3 månader sedan av
Personal Jesus.
12/06/2017 kl. 10:03 #4961Andreas
KeymasterAlkohol är inte att leka med. Inget man ska fatta snabba beslut under.
Konkurs är ett ord som har nämnts av bekanta, men det kan bara inte få hända.
12/06/2017 kl. 09:47 #4960JN27
Deltagare”Den ekonomiska situationen uppdagades så sent som efter den gångna säsongen, det vill säga först efter när den nytillträdde vd:n Mikael Johansson inledde arbetet med att summera det gånga räkenskapsåret. Ett år som bokförs mellan första maj och sista april varje år.”
Alltså är PG en jävla jubelidiot eller? Har han dyskalkyli eller är han bara dum i huvudet? Hur fan kan man ”missa” att det saknas 10-15 miljoner eller typ 10% av omsättningen.. alltså det är så äckligt jävla dåligt att jag spyr
Någon på Twitter pratade ju om att det ryktas om Ekobrott också för den delen så han har isåfall haft god koll på pengarna vad det verkar. Förskingrar man stora summor pengar till sig själv och familjemedlemmar så uppdagas det säkerligen så småningom. Dumt att måla fan på väggen över sånt man inte säkert vet, men stämmer uppgifterna så är ju inget annat än fängelse rimligt för samtliga inblandade. En avbetalningsplan också för den delen.
12/06/2017 kl. 09:46 #4959pb_90
DeltagareHade mupp-PG haft koll på läget så hade man fan inte värvat Lessio… Alltså han har fan förstört hela jävla klubben!!!
12/06/2017 kl. 09:43 #4958pb_90
Deltagare”Den ekonomiska situationen uppdagades så sent som efter den gångna säsongen, det vill säga först efter när den nytillträdde vd:n Mikael Johansson inledde arbetet med att summera det gånga räkenskapsåret. Ett år som bokförs mellan första maj och sista april varje år.”
Alltså är PG en jävla jubelidiot eller? Har han dyskalkyli eller är han bara dum i huvudet? Hur fan kan man ”missa” att det saknas 10-15 miljoner eller typ 10% av omsättningen.. alltså det är så äckligt jävla dåligt att jag spyr
12/06/2017 kl. 09:30 #4957Orebro Center
DeltagareNu har NA grävt lite: Här är Örebro Hockeys kraftiga minus – så påverkas klubben
10-15 i förlust i år och -4 ifjol
12/06/2017 kl. 09:12 #4956JN27
DeltagareStämmer det att klubben går med 15 miljoner kronor i förlust ska vi vara fruktansvärt oroliga. Det är konkursvarning på ett sådant resultat. Det mest obehagliga med det är ju att en tvångsdegradering blir ett faktum a la ÖSK. Låt oss hoppas att det finns sponsorer som vill ge den nya organisationen en chans.
-
Det här svaret redigerades för 9 år, 3 månader sedan av
-
FörfattareInlägg