Läktartugg

Läktartugg

Hem Forum Hockeysnack Läktartugg

• Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.
Visar 25 inlägg - 10,151 till 10,175 (av 13,266 totalt)
  • Författare
    Karl
    Deltagare

Jag hoppas att han släpper en riktig jäkla bomb. Jere och Arnesson yes, men sen jäklar så smäller han av det stora artilleriet och ingen vi någonsin kunnat vänta oss blir klar. Någon som sätter sig på tvären för det?

Nu blir det svårt, vi är i SHL tack vare Fahlander, att han sedan satte sin rövlickande men i sina bästa stunder PG kan jag också fatta. Sedan var vi ju en framgångssaga tills PG:s alla ruttna affärer fick sitt slut

Nu gäller det att vi klarar oss kvar i SHL igen, så svårt är det ;(

JN27
    Deltagare

Jag hoppas att han släpper en riktig jäkla bomb. Jere och Arnesson yes, men sen jäklar så smäller han av det stora artilleriet och ingen vi någonsin kunnat vänta oss blir klar. Någon som sätter sig på tvären för det? 😉

pb_90
    Deltagare

Vad är er spontana känsla för Sundblad då?

Att Sallinen och Arnesson är klara låter rimligt. Det stämmer ju med hans uttalande om att de letar offensiva spelare nu också eftersom dom båda är rätt defensiva. Förhoppningsvis kan Jere plocka fram en hel del offensivt, men Arnesson är väl solklart defensiv? Vad är planen för backsidan detta år? Det verkar ställas in på defensiv hockey direkt i varje fall.. dödgrävarhockey ala Karlskrona kanske? Ska bli spännande att föra lite statistik på spelare. Vi lär ju ha sjukt lågt puckinnehav även nästa säsong som det ser ut nu.

För övrigt.. visst säger magkänslan att NJ har skrivit två år med Jere? Jag hoppas att kontraktet är skrivet på ett år ifall han skulle floppa.. Kan iofs tänka mig att han inte är jättedyr så rent ekonomiskt så kanske man inte torskar så mycket på det.

Karl
    Deltagare

Spelarna som presenterats känns inte som de dyraste, med möjligtvis undantag för Manninen.

Köpa ut spelare och prestigevärvningar … jo det kostar.

Sedan tycker jag ändå att NJ lyckats hitta väldigt intressanta namn även om de inte får en att skrika och jubla högt. Det känns lite som att han försöker trolla med små medel.

Arnesson och Sallinen borde vara de två han inte kan presentera ännu. Det som saknas efter dessa är offensiv spets på backsidan och någon forward.

Helt rätt Andreas, han trollar så mycket det går NJ;) Hoppas bara de inte sätter sig upp mot Sundblad, för han (är på ytan?) tuff, mycket tuff.

Personligen är jag otroligt skraj inför nästa säsong beroende på den djävla PG. måtte vi ha något mer lag än Mora bakom oss.

JN27
    Deltagare

Helt ärligt så hade vi ett helt fantastiskt lag när vi gick in i säsong två i SHL. Frågan är ju vart man tappade idén på vägen efter det? Att PG satt med en stor skopa för mycket självförtroende är sen gammalt, men det känns som att man är påväg till affären varje säsong, glad i hågen men upptäcker att man tappat hälften av pengarna på vägen dit och vägen tillbaka är för lång så enda alternativet är att köpa Eldorado istället för Selection.

Andreas
    Keymaster

Spelarna som presenterats känns inte som de dyraste, med möjligtvis undantag för Manninen.

Köpa ut spelare och prestigevärvningar … jo det kostar.

Sedan tycker jag ändå att NJ lyckats hitta väldigt intressanta namn även om de inte får en att skrika och jubla högt. Det känns lite som att han försöker trolla med små medel.

Arnesson och Sallinen borde vara de två han inte kan presentera ännu. Det som saknas efter dessa är offensiv spets på backsidan och någon forward.

Karl
    Deltagare

”Så här säger en NHL-meriterad scout om Kilpeläinen till bloggen:

– Scoutat honom som junior och senast 2016. Bra men inte en enastående målvakt. Medelstor och var ganska klen då han var yngre. Bra fötter och snabb lateralt i sidled. Hybridmålvakt med goda reflexer och bra positionsspel. Medel med klubba/puck.

– I SHL tror jag han kommer vara en genomsnittlig målvakt. I Örebro verkar man vara nöjda med att värva importer som inte lovar för mycket…”

VIK Fan Central

Ja, där har du ett exempel till, Örebro ville behålla Huda och han ville stanna, lönen han fick hade man kunnat matcha utom denna PG (känner inte honom). Förhoppningsvis gör finnen en drömsäsong, vissa på SF tror han är matchräddare, jaha, varför står han inte i VM, KHL, NHL? Vi får nog blunda ofta i vinter, finska ligan i statistik (NOT).

Ps. NJ har visst två spelare att presentera, i övrigt finns inga klara. Delvis beroende på att de inte känner till Sundblad som tränare.

Orebro Center
    Deltagare

”Så här säger en NHL-meriterad scout om Kilpeläinen till bloggen:

– Scoutat honom som junior och senast 2016. Bra men inte en enastående målvakt. Medelstor och var ganska klen då han var yngre. Bra fötter och snabb lateralt i sidled. Hybridmålvakt med goda reflexer och bra positionsspel. Medel med klubba/puck.

– I SHL tror jag han kommer vara en genomsnittlig målvakt. I Örebro verkar man vara nöjda med att värva importer som inte lovar för mycket…”

VIK Fan Central

Orebro Center
    Deltagare

Tomi ska tydligen vara smådryg som person sägs det.

Inte speciellt imponerad av Fasth idag, men så är det defensiva spelet rätt kasst också.

Var fel att ställa Fasth mot USA. Var även inne på att de skulle bytt ut honom efter 3-3 målet?

Har förövrigt fått reda på att PG bl.a genom sina idiotiska spelar och tränarhistorier kostat enorma pengar, det och att vissa av hans sponsorkontakter nu fått några av dem att ha dragit ner och någon av dem dragit sig ur gör att klubben måste hålla igen. Fahlander får man olika uppgifter om hur han gör.

Hur som helst så är klubben i princip på ruta ett när det gäller SHL. Oerhört viktigt att vi får ett lag mer än Mora bakom oss.

PG är visst sur som tusan, måste sakna självinstinkt helt. Tyvärr anser ju Fahlander att de båda är dödspolare, frågan är när/om han ser igenom PG.

Ps. Det var inte gratis ens när Kenta gick, flopparna 2015 kostade massor, 2 millar till Jonte, samma sak med V-åstränarna och både Haga och Liivik fick nu bra betalt för att lämna. Tragiskt att en man kan få förstöra så mycket.

Jag vill verkligen ha en bra center till. Kan inte lita på att JA eller Wandell håller hela säsongen och då är vi där igen för tredje säsongen och försöker hitta andra i truppen som kan lira center och dessutom göra det bra.

Är väl en smaksak men anser att en trupp skall ha 5 centrar varav 1-2 också kan lira som forward. Men center skall vara den primära positionen, inte tvärt om.

Skiter vi fler centrar (av bra kvalitet) och JA inte är färdig för spel i september så är vi i kompromissträsket redan från start

pb_90
    Deltagare

Ja PG har verkligen gjort vad han kan för att förstöra det som han varit med och byggt upp. Trott att han är något geni och blivit pålurad en massa jävla skitspelare som han inte har koll på alls.

Dock så har vi väl på pappret just nu ett ganska billigt lag ändå? Vi blir ju ändå av med tunga kontrakt som Zamorsky, MJ, Grossman och Hudda? Så nog borde det finnas bra möjligheter till att komma före lag som Karlskrona, Rögle, Djurgården och Mora för att knipa en play-in. Spontant så ser Djurgårdens värvningar riktigt skakiga ut.. deras backsida ser rent av bedrövlig ut. Det gör ju våran med iofs..

Backarna är jag riktigt orolig över. Det måste verkligen levereras två backar som kan lira typ 25min och göra det svinbra. Forwardsmässigt så känns det som att man (med någon spetsig värvning till) kan få till tre riktigt spännande kedjor. Dock så är man orolig över jocke och vikstens status. Har dock svårt att se hur centersidan ska läggas upp. Manninen eller Libor på centern? Skulle hellre vilja se dom på vinge.

Karl
    Deltagare

Inte speciellt imponerad av Fasth idag, men så är det defensiva spelet rätt kasst också.

Var fel att ställa Fasth mot USA. Var även inne på att de skulle bytt ut honom efter 3-3 målet?

Har förövrigt fått reda på att PG bl.a genom sina idiotiska spelar och tränarhistorier kostat enorma pengar, det och att vissa av hans sponsorkontakter nu fått några av dem att ha dragit ner och någon av dem dragit sig ur gör att klubben måste hålla igen. Fahlander får man olika uppgifter om hur han gör.

Hur som helst så är klubben i princip på ruta ett när det gäller SHL. Oerhört viktigt att vi får ett lag mer än Mora bakom oss.

PG är visst sur som tusan, måste sakna självinstinkt helt. Tyvärr anser ju Fahlander att de båda är dödspolare, frågan är när/om han ser igenom PG.

Ps. Det var inte gratis ens när Kenta gick, flopparna 2015 kostade massor, 2 millar till Jonte, samma sak med V-åstränarna och både Haga och Liivik fick nu bra betalt för att lämna. Tragiskt att en man kan få förstöra så mycket.

• Det här svaret redigerades för 9 år, 4 månader sedan av Karl.
    Henric
    Keymaster

San Diego Gulls ja… Vilken stad! Skulle kunna nöja mig med AHL-hockey om jag fick bosätta mig där. 🙂

Andreas
    Keymaster

pb_90
    Deltagare

Båda Sallinen-bröderna!

Så kör vi Jere-Tomi-Manninen! B-) Silja Line-2!

pb_90
    Deltagare

Det sjuka är ju att det räcker med sånna där små insticksintervjuer. Man får lite inblick i vad det är för positioner som ska fyllas på osv. Ge oss en uppdatering i veckan minst eller så.

Åker Edmonton ut på torsdag får vi kanske äntligen Sallinen presenterad iaf! 🙂

I AHL-slutspelet är fortfarande följande spelare med i racet:
    Hersey Bears: Matthias Bäckman
    Providence Bruins: Linus Arnesson
    Syracuse Crunch:
    Toronto Marlies: Viktor Lööv
    Chicago Wolves:
    Grand Rapids Griffin:
    San Jose Barracuda: Tim Heed, Joakim Ryan
    San Diego Gulls:

Inte speciellt spetsiga svenska spelare som skulle kunna kännas aktuella för ÖHK.. Så frågan är om det är transatlanter eller KHL som gäller? KHL-spelare bör ju kunna presenteras redan väl? Där brukar väl skiftet april-maj gälla va?

I KHL är följande spelare lediga: Niclas Andersén, Fredrik Pettersson, Andre Pettersson, Tobias Viklund, Richard Gynge, Patrick Hersley, Mario Kempe. Spontant känns det inte som att någon är i närheten att vara aktuell.. Så sjukt svårt att ”lista” ut rimliga offensiva svenska spelare som skulle kunna vara rimliga. Så kan vi anta att det är utlänningar som gäller? NJ gjorde sig ju känd i VIK med sina transatlanter.

JN27
    Deltagare

Från västfronten lite nytt…

http://www.orebrohockey.se/artikel/4p0uaj2g8-3afc1/sportchefen-vi-tittar-efter-offensiva-krafter

Frågan är hur lång tid den intervjun faktiskt tog!

Gurra
    Deltagare
    JN27
    Deltagare

Ted Brithén sägs dra intresse från typ fem SHL-klubbar. Tror ni vi är med? Känns som att vi inte har plats för en center av en sådan kaliber eller vad tror ni? Beror väl på Jockes status iofs..

Är det någon som har förstått om Manninen ska lira center eller ytter? Vad har dom tänkt sig?

Skulle va jäkligt positiv till sen värvningen. Dock känns han som en spelare som kommer gå till övre halvan-klubbarna och det skulle vara lite väl optimistiskt att kalla oss för det, men pucken är rund 😉 så vad som helst kan hända. Dyr är han dock men man ve ju vad han går för på riktigt. Jocke är ingen topcenter på något sätt iom hans frånvaro förra säsongen. Därav gör det ingenting med ett riktigt spetsförvärv.

pb_90
    Deltagare

Ted Brithén sägs dra intresse från typ fem SHL-klubbar. Tror ni vi är med? Känns som att vi inte har plats för en center av en sådan kaliber eller vad tror ni? Beror väl på Jockes status iofs..

Är det någon som har förstått om Manninen ska lira center eller ytter? Vad har dom tänkt sig?

Andreas
    Keymaster

Conny kommer hitta jobb. Han har fortfarande kvaliteter och kan nog jobba på ett ganska prestationsbaserat kontrakt.

Han borde ju rimligtvis börja titta på en civil karriär annars? Inom hockeyn finns det säkert möjligheter om han spelar sina kort rätt iom hans kvaliteter!

Tror han kör tills det brister. Han sade själv i en intervju nu att han siktar på att spela nästa säsong.

pb_90
    Deltagare

Tänker mig om ett av namnen är Linus Arnesson också. Han känns ju också sjukt spännande, men inte etablerad. Det känns oerhört riskfyllt att bygga laget enbart på spekulation.

pb_90
    Deltagare

Jo så är det självklart. Min poäng var bara att vi åter igen verkar satsa på/får nöja oss med spelare som inte har spelat föregående säsong i SHL. För i min värld så är det i princip bara Kilström kvar av de etablerade SHL-backarna som är kvar på marknaden som jag skulle kunna tänka mig i ÖHK.

Jag ville inför säsongen gärna se en satsning för att få in redan etablerade SHL-spelare i laget. Än så länge så känns alla som osäkra kort, spännande spelare absolut. Men osäkra likväl. För om man ska bygga om laget så enormt som vi har gjort, så måste man komplettera utvecklingsbara spelare med redan utvecklade. Annars så måste dom utvecklingsbara ta monstruösa kliv direkt.. Det är lite så jag ser på Hagas misslyckande förra säsongen. När laget var för dåligt så fick inte han utrymme på sig att utvecklas för varje poäng blev brutalt viktig.. Snälla låt oss inte hamna där igen…

JN27
    Deltagare

Almqvist drar till frölunda. Antalet etablerade SHL-backar som kan bli aktuella för ÖHK känns nu begränsade till endast Lukas Kihlström.

Det känns allt med som att vi kommer att få ”nöja oss” med spelare som varit utanför SHL även denna silly..

Om det nu är ett antal spelare signade redan så vet vi ju inte vilka som är akutella heller. Förväntar mig ju någon sorts presentation här i dagarna.

pb_90
    Deltagare

Almqvist drar till frölunda. Antalet etablerade SHL-backar som kan bli aktuella för ÖHK känns nu begränsade till endast Lukas Kihlström.

Det känns allt med som att vi kommer att få ”nöja oss” med spelare som varit utanför SHL även denna silly..

JN27
    Deltagare

Conny kommer hitta jobb. Han har fortfarande kvaliteter och kan nog jobba på ett ganska prestationsbaserat kontrakt.

Han borde ju rimligtvis börja titta på en civil karriär annars? Inom hockeyn finns det säkert möjligheter om han spelar sina kort rätt iom hans kvaliteter!

Visar 25 inlägg - 10,151 till 10,175 (av 13,266 totalt)