Läktartugg
Hem › Forum › Hockeysnack › Läktartugg
- Detta ämne har 13,265 svar, 59 deltagare, och uppdaterades senast för 4 dagar, 12 timmar sedan av
Catskinner.
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.
-
FörfattareInlägg
-
12/05/2017 kl. 11:25 #4788
Andreas
KeymasterSlänger in denna här bara:
Jag har tyvärr också hört detta. Pontus är tydligen polisanmäld och får inte ens vistas på arenaområdet under pågående utredning.
— Jocke (@jevertsson) May 11, 2017
11/05/2017 kl. 17:50 #4787pb_90
DeltagareSnart smäller det rejält.
Hehehe, en strålande dag.
Nej, det handlar inte om spelare.Hallå PJ! Va fasen vad det här för något egentligen?! 😉
11/05/2017 kl. 12:47 #4786Andreas
KeymasterDu är inte helt fel ute, men det finns pengar för att bygga en slagkraftig trupp. Det är mer att vi måste bygga om från grunden och samtidigt lider av att vi är nya i SHL fortfarande. Vi kan inte lova stora namn att det blir kamp om guldet.
NJ satsar ungt och lovande.
Med två dåliga år på raken är inte klubben attraktiv oavsett vad man säger till media.
Om vi lyckas ta oss till slutspel och går en bit två år i rad nu så kanske vi kan börja locka till oss riktigt etablerade namn.
Tills dess blir det att värva smart tror jag.
11/05/2017 kl. 12:42 #4785pb_90
DeltagareVerkar som att nya VD:n har fått en stor säck med bajs att ta över från PG? Hur illa är det Andreas? Det känns ju som att nya laget är lite av en budgetsatsning hittills, det kanske är det vi får förvänta oss?
NJ kanske måste ligga lågt tills alla ekonomiskt trassliga situationer har gått igenom.
Känns som att PG körde all in på svågerpolitik och anställde allt och alla till alla möjliga konstiga positioner.
11/05/2017 kl. 11:33 #4784Personal Jesus
DeltagareNya matchtider, lördagsmatcherna börjar 15.15 och 18.00
Hur tänker de med start 15.15?Premiären är borta mot Piteå Norra.
11/05/2017 kl. 11:04 #4782Andreas
KeymasterArnesson tillbaka i spel igen efter skadan för övrigt och stod för en assist och var +1 i förlusten mot Hershey.
1 – 1 i matcher nu.
-
Det här svaret redigerades för 9 år, 4 månader sedan av
Andreas.
11/05/2017 kl. 10:56 #4780pb_90
DeltagareDet lär bli en transatlant som blir vår spetsback känns det som. Om man nu inte lyckas med något magiskt.
Och PJ är det en riktigt viktig nyhet eller är du lite ironisk? 😉
11/05/2017 kl. 10:28 #4778Andreas
KeymasterÅtta backar borde finnas i truppen i alla fall. Utöver Kihlström måste någon mer in. Med tanke på tidigare uttalanden kan jag bara anta att det är en offensiv sådan som är prioriterad, men var hittar man det?
11/05/2017 kl. 10:22 #4777Personal Jesus
DeltagareSnart smäller det rejält.
Hehehe, en strålande dag.
Nej, det handlar inte om spelare.11/05/2017 kl. 08:28 #4776pb_90
DeltagareKihlström var vi med långt i diskussionen. Det finns med andra ord ambitioner om att signa en väletablerad back. Frågan är vem som är nästa på önskelistan?
Några tankar, om man varit ute efter Kilström och redan har signat Arnesson tycker jag att det antingen tyder på att vi ska värva tre backar till eller inte får någon offensiv back.
Om det är det första fallet kommer vi alltså ha:
Ny-Ekbom
Ny-Vitasek
Arnesson-JonteExtra: Backström, Hellström.
Det känns väl inte riktigt rimligt? Lånar man ut Backström kanske? Jag kan ju tycka att laget inte har plats för två backar med den kvaliten som Backström och Hellström har än. Backström kan säkert bli en fullgod SHL-spelare för ett lägre backpar på sikt, men inte just nu.
Men om man hade tänkt Arnesson och Kilström bara som nyförvärv så är alltså Jonte den enda mer offensiva backen man har… Känns riktigt skralt.. för inte fan tänker dom väl köra med Ekbom på blå i PP igen?
11/05/2017 kl. 07:55 #4775Andreas
KeymasterKihlström var vi med långt i diskussionen. Det finns med andra ord ambitioner om att signa en väletablerad back. Frågan är vem som är nästa på önskelistan?
10/05/2017 kl. 17:14 #4772pb_90
DeltagareKilström stannar i Brynäs så där hade vi inte en chans.
Fan.. nu börjar man bli svältfödd igen alltså! Och den som är närmst att presenteras (Jere) har man ju redan snackat om x)
10/05/2017 kl. 13:53 #4771Orebro Center
DeltagarePs. Det var inte gratis ens när Kenta gick,
Kul att få det jag skrev under säsongen bekräftat av ännu en källa. Blev visst ganska dyrt.
Men det var trots allt under ”vänskapliga” former.
Bra gjort PG.Undrar hur utvecklingen blir för Sport och reklam AB nu.
Man kan ju tycka att det inte borde kosta skjortan att lösa ut en tränare som säger upp sig själv. Då vore väl det bättre att låta personen få utföra andra uppgifter. Assistera i junioträningen t ex
10/05/2017 kl. 10:35 #4770pb_90
DeltagareFyfan SAIK alltså.. Hyfsad topp fem alltså x)
Jocke Lindström-Matt Andersson-Oscar Möller
Bud Holloway-Pär Lindholm10/05/2017 kl. 10:32 #4769pb_90
DeltagareJo han har en SHL-säsong som erfarenhet utöver sina AHL-säsonger. Men nog känns han som ett spännande men lite osäkert kort. Jag hade hoppats på fler etablerade SHL-spelare på backsidan med tanke på hur skakigt det såg ut förra året och året innan det.. Men vi har väl svårt att få tag på detta uppenbarligen.
10/05/2017 kl. 09:43 #4768Andreas
KeymasterArnesson har ju spelat i SHL tidigare en säsong. Det var i ett halvtaskigt Djurgården, men han gjorde väl inte bort sig direkt.
Providence går bra i Calder Cup så jag har inga större förhoppningar om att han ska kunna presenteras någon gång snart.
10/05/2017 kl. 09:31 #4767pb_90
DeltagareLåter bra!
Kan inte vara speciellt svårt att ersätta Motin, Grossman, Andersson och Zamorsky.
Om vi snackar Arnesson då. Han har ju inte visat på svensk mark att han är redo att bli en bra SHL-back. Och rent statistiskt så ser ju inte hans siffror i AHL speciellt bra ut heller. Nog är han en riktigt spännande värvning, men långt ifrån någon som kan göra skillnad direkt väl?
Om det sen bara värvas in en riktig spetsback till så ser inte vår backsida särskilt skräckinjagande ut. (ingen tanke på vilka som ska spela med vilka).
Ny Spetsback-Ekbom
Jonte-Vitasek
Arnesson-Backström/HellströmJag är på förhand inte nöjd med att gå in i en säsong med den backuppsättningen tyvärr.. Den känns spännande, men på förhand rätt skakig. Visst.. skulle nya spetsbacken vara Tim Heed eller något så kanske man skulle kunna köpa det.
10/05/2017 kl. 08:39 #4766Andreas
KeymasterForwardsidan tycker jag att det är en tydlig uppgradering. Men det är svårt att säga att att backsidan just nu är uppgraderad. Visst Jonte mot Bobbo och Vitasek mot Motin känns ju som solklara uppgraderingar, men det är fortfarande rätt osäkert hur dom funkar i SHL.
Jag kan säga att Vitasek har en helt annan pondus i sitt spel än vad Motin hade. Motin trots sin storlek kändes inte speciellt skräckinjagande. Vitasek gör ont att möta framför kassen.
Jag hoppas han tar med sig det från Tjeckien. Han kommer att bli omtyckt hemma i arenan om han lyckas föra över sitt spel hit.
10/05/2017 kl. 08:28 #4765pb_90
DeltagareViktor Lööv som ryktades lite löst till ÖHK har förlängt sitt kontrakt med Flyers. Så antalet ryktade spelare sjunker, Arnesson känns mer och mer aktuell, det lär väl vara klart där va? Inte ofta galne höken är helt fel på det.
10/05/2017 kl. 08:03 #4764pb_90
DeltagareForwardsidan tycker jag att det är en tydlig uppgradering. Men det är svårt att säga att att backsidan just nu är uppgraderad. Visst Jonte mot Bobbo och Vitasek mot Motin känns ju som solklara uppgraderingar, men det är fortfarande rätt osäkert hur dom funkar i SHL.
10/05/2017 kl. 07:23 #4763JN27
DeltagareFör att bli en bra spelare på pappret gäller det ju såklart att prestera bra säsonger. Även om vi inte har de bästa på pappret så kanske de är just rätt spelare för ändamålet Sundblad vill. Jag tror ju inte att dessa spelare är inplockade bara för att man inte hade råd med bättre.. även om det känns så. Sen är det ju klart absolut att man inte tar det dyraste på marknaden om man ska ha råd att bygga om ett helt lag.
10/05/2017 kl. 07:21 #4762Personal Jesus
DeltagareInstämmer med Andreas, tror det blir mycket bättre nästa säsong.
10/05/2017 kl. 07:18 #4759Andreas
KeymasterVi kommer ha ett material som passar in mycket bättre med det spel som Sundblad vill spela. Det kommer troligen bli en del tråkiga matcher med få mål, men jag tror nog det kommer att gå bättre nästa säsong.
Backsidan ser klart stabilare ut och de svagaste punkterna bland forwards har ersatts av bättre eller likvärdiga varianter.
Även om det kanske inte blir top-6 tror jag nog ändå att ÖHK ska kunna vara med i striden där under om de får spelet att klaffa. Det kommer vara tätt, hårt och snabbt om Sundblad får som han vill.
10/05/2017 kl. 07:18 #4758Personal Jesus
DeltagarePs. Det var inte gratis ens när Kenta gick,
Kul att få det jag skrev under säsongen bekräftat av ännu en källa. Blev visst ganska dyrt.
Men det var trots allt under ”vänskapliga” former.
Bra gjort PG.Undrar hur utvecklingen blir för Sport och reklam AB nu.
-
Personal Jesus.
-
Personal Jesus.
10/05/2017 kl. 00:44 #4756Orebro Center
DeltagareJag hoppas att han släpper en riktig jäkla bomb. Jere och Arnesson yes, men sen jäklar så smäller han av det stora artilleriet och ingen vi någonsin kunnat vänta oss blir klar. Någon som sätter sig på tvären för det?
Det blir träsket i år igen. Man har bara värvat en spelare som är dokumenterat bra. Jämför det med vad konkurrenterna värvat. Man kommer tycka att Wandell och JA är de centrar som skall vara ledande, även om vi får vara glada om den senare spelar före jul (och håller). Liksom Viksten. PG har grävt djupa hål i kapitalet.
Sedan vet jag inte om Sundblads skadeprovocerande träning kommer göra laget bättre. Det återstår att se. Fem timmars träning per dag är överträning i alla böcker.
Vi har fem backar om jag såg rätt. Att tala om att vi behöver ”en spetsback till” känns som ett understatement. Vi behöver minst två helst tre. Så får backarna bära årets upplaga
-
Orebro Center.
-
-
FörfattareInlägg