Läktartugg
Hem › Forum › Hockeysnack › Läktartugg
- Detta ämne har 13,265 svar, 59 deltagare, och uppdaterades senast för 4 dagar, 9 timmar sedan av
Catskinner.
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.
-
FörfattareInlägg
-
05/05/2017 kl. 13:10 #4700
Rebound
DeltagareJag måste säga att Eero känns mer rätt än vad Monstret gör. Monstret har inte räckt till på långa vägar i NHL och har spelat den mesta tiden i AHL. Då hade nog LHC en mer lovande spelare i Högberg. En up-comer som är på väg att ta nästa kliv, medans Monstret är det motsatta…dessutom med många skador på sistånde.
Bra jobb av NJ!
-
Det här svaret redigerades för 9 år, 4 månader sedan av
Rebound.
05/05/2017 kl. 12:50 #4699pb_90
DeltagareFasen slå en stekpanna i huvudet på mig så trött jag blir… orkar inte att folk klagar på ALLT… Nu värvar vi en målvakt som kan vinna pris som bästa målvakten i Finland, och ändå så gnäller folk över det?! Jag tycker att värvningen på förhand känns jäkligt smart! Man hade säkert fått betala kanske dubbelt upp för en svensk målvakt som gått knackigt i AHL… Nej, den här värvningen känns smart.
Jag tycker hittills att alla värvningar utom tjecken helt solklart är smarta. Tjecken är den värvningen som känns osäkrast, men då ÖHK är hans första klubb utanför tjeckien så känns värvningen jäkligt billig också.
Men! Med med Hudda, MJ, Zamorsky och Grossman borta så MÅSTE jäkligt mycket pengar ha frigjorts. Och jag ser inte att nyförvärven är nära att komma upp till samma nivå. Då är frågan, har vi några riktigt dyra spelare på ingång? Eller dras spelarbudgeten åt till nästa säsong?
05/05/2017 kl. 11:37 #4698Andreas
KeymasterSportchefsfasoner. Faktiskt lite skönt att se nu när vi har en riktig sportchef 🙂
05/05/2017 kl. 11:13 #4697JN27
DeltagareHaha ja lite fult måste man säga! Kan ju vara smart att hålla sig på lite god fot hos journalisterna ändå även om dom antagligen är rätt påfrestande ibland. Men jag är rätt nöjd med Eero faktiskt! Ett år med honom med fortsättning ifall han gör det bra och om vi håller oss kvar så tillkommer en fin peng in i spelarbudgeten och en ny ännu bättre målvakt skulle teoretiskt kunna presenteras!
Tycker alla borde göra som Garpen när han ringde upp Lill-Nyllet om att ansluta till VM-truppen. Håll inte på med nåt jävla lull-lull. Är spelare klara så gå ut med det bara. Jag har respekt om spelarna fortfarande spelar, men är säsongen över, ut med skiten bara.
05/05/2017 kl. 11:08 #4696pb_90
DeltagareHaha ja lite fult måste man säga! Kan ju vara smart att hålla sig på lite god fot hos journalisterna ändå även om dom antagligen är rätt påfrestande ibland. Men jag är rätt nöjd med Eero faktiskt! Ett år med honom med fortsättning ifall han gör det bra och om vi håller oss kvar så tillkommer en fin peng in i spelarbudgeten och en ny ännu bättre målvakt skulle teoretiskt kunna presenteras! 🙂
05/05/2017 kl. 10:37 #4695Orebro Center
DeltagareOch där var Eero Kilpeläinen klar. Märkligt att NJ dementerade detta när det ändå var så pass nära i tid. Han kunde ju valt att bara inte uttala sig.
Ja, det var det jag också tänkte när han dementerade. ”Inga kommentarer” hade kanske passat bättre
05/05/2017 kl. 10:27 #4692JN27
DeltagareOch där var Eero Kilpeläinen klar. Märkligt att NJ dementerade detta när det ändå var så pass nära i tid. Han kunde ju valt att bara inte uttala sig.
04/05/2017 kl. 21:33 #4689Orebro Center
DeltagareÄven Daniel Marmenlind lämnar Örebro. Destination okänd
04/05/2017 kl. 20:50 #4688Andreas
KeymasterKänns väl äver märkligt att Sallinen skulle vara närmre NHL-spel än Monstret också?
Faktiskt inte. Oilers har tre målvakter i truppen just nu. Två av dessa har också varit nere och spelat med Bakersfield och båda har varit prioriterade över Gustavsson. Han var helt enkelt fjärde målvakt och chansen att han skulle få spela någon mer match i år är noll och ingen.
Av någon anledning står Sallinen uppsatt som center i Condors och det skulle ju förklara varför han inte producerat så mycket. Det är inte hans naturliga roll. Centrar har Oilers så det rinner över dessutom. Jag ser det inte som speciellt troligt att han får spela i slutspelet, men rent statistiskt är nog chansen högre att han får det än Gustavsson.
04/05/2017 kl. 18:42 #4687Personal Jesus
DeltagareSF-forumet alltså… folk blir totalt dumma i huvudet så fort det är silly.
Inte bara under silly.
04/05/2017 kl. 18:38 #4686pb_90
DeltagareKänns väl äver märkligt att Sallinen skulle vara närmre NHL-spel än Monstret också?
04/05/2017 kl. 18:16 #4685Andreas
KeymasterJadu, blev ställd av den. Det jag fått veta är att Sallinen får inte presenteras förrän Oilers är ute. Kan inte förklara varför Gustavssson var OK då.
04/05/2017 kl. 17:43 #4684GladeOlle
DeltagareMen monstret gick ju bra för Linköping att presentera, varför ska vi vänta med salinnen?
04/05/2017 kl. 14:56 #4683Andreas
KeymasterMed tanke på hur inspirerat Oilers spelar kan det nog dröja ett tag innan Sallinen kan presenteras 🙂
04/05/2017 kl. 14:29 #4682pb_90
DeltagareHaha lite så är det faktiskt.. bara för att det inte släpps spelare så ska NJ ha ljugit om att han har spelare klara osv.
Det vi VET är att NJ har sagt att han har sex(?) spelare signade. Huruvida det innefattar Jonte, Manninen, Vitasek och Mastomäki vet vi inte. Men detta betyder att minimum två spelare är 100% klara. Jonte, Manninen och Mastomäki presenterades innan siffran om sex spelare nämndes vilket såklart borde ge oss en maximal siffra på fem klara opresenterade nyförvärv. Hur som helst så finns det ingen anledning till att stressa fram spelare till klubben.. Man ser ju hellre att NJ bygger truppen med omsorg än kastar pil som det kändes tidigare.. De allra spetsigaste spelarna väljer väl klubb rätt sent för att se över sina alternativ.
Men hungrig på spetsiga namn är man. Vad tror ni vi kan förvänta oss? Sallinen + en till lite spetsigare forward, sen lär det vara klart.
Två backar sen klart där.
En förstakeeper.04/05/2017 kl. 13:54 #4681Yongma112
DeltagareSF-forumet alltså… folk blir totalt dumma i huvudet så fort det är silly.
04/05/2017 kl. 13:37 #4680JN27
DeltagareÄh bara att hålla sig kall och vänta. Många av spelarna som det surrats om här inne har det ju endast varit lösa rykten om. Däremot går man ju in i någon sorts tankesnurr att det redan är klart med de spelarna det spekuleras om vilket gör att man blir väldigt besviken när de går till andra klubbar. Men jag förstår ju att många spelare hellre spelar i andra lag än Örebro. Jag själv hade ju inte valt Örebro framför Linköping, HV eller Färjestad. Örebro har väldigt mycket att bevisa som förening och klubb med tanke på de pajasår vi har haft förutom Kvartsfinalåret.
04/05/2017 kl. 12:25 #4679Orebro Center
DeltagareKänns som om många tåg går dagligen utan att ÖHK är med på någon av vagnarna
03/05/2017 kl. 09:53 #4678pb_90
DeltagareHolös defenitivt borta från FBK. Skulle sitta rätt fint att få in en sådan stabil tvåvägsback. Sen en back som kan ratta ett PP och vi är hemma. Jonte såg riktigt krallig ut när man såg intervjun med honom alltså. Han kan nog också bli en jäkligt stabil SHL-back! Bara 23 bast också.
När brukar man säga att försvarare peakar? Är det inte vid typ 27-28?
02/05/2017 kl. 22:36 #4677pb_90
DeltagareHaga tror jag i princip var gratis att bli av med eftersom han hick direkt till Mora. Siim har jag däremot ingen aning.. Jag tycker det känns som att man har fått mycket för lite pengar hittills, byggt smart liksom. Grossman och Julle var definitivt överbetalda mot vad dom presterade på isen. Nu kanske man skulle kunna lyckas hotta någon som blir underbetald istället.. skulle vara ganska najs
02/05/2017 kl. 20:33 #4676Karl
DeltagareKom igen nu NJ.. Borde finnas någon spelare som kan presenteras!
Jag måste säga att NJ än så länge har gjort ett mycket bra jobb med att städa bort dåliga kontrakt. Jag tror att vi betalade för mycket för Julle, Squires (med nya kontraktet) och Grossman. Samtidigt bort med Haga och Liivik som i varenda tänkbar uppställning av laget hamnar utanför. Detta måste ha frigjort en del pengar som kan pytsas in i nästa trupp. Och som jag ser det just nu så sväljer inget nyförvärv särskilt mycket pengar heller? Tror ni vi kan förvänta oss någon riktig knall?
Var nog inte gratis att bli med Haga och Liivik. Julle, Squires och Grossman tycker jag borde fått vara kvar.
02/05/2017 kl. 12:52 #4675Status
DeltagareJa något hett namn tror jag borde komma. Wow-faktorn har ju inte varit skyhög på vad som presenteras hittills. Även om jag är nöjd med det vi fått och framförallt det vi blivit av med än så länge :]
02/05/2017 kl. 11:01 #4674pb_90
DeltagareKom igen nu NJ.. Borde finnas någon spelare som kan presenteras! 😀
Jag måste säga att NJ än så länge har gjort ett mycket bra jobb med att städa bort dåliga kontrakt. Jag tror att vi betalade för mycket för Julle, Squires (med nya kontraktet) och Grossman. Samtidigt bort med Haga och Liivik som i varenda tänkbar uppställning av laget hamnar utanför. Detta måste ha frigjort en del pengar som kan pytsas in i nästa trupp. Och som jag ser det just nu så sväljer inget nyförvärv särskilt mycket pengar heller? Tror ni vi kan förvänta oss någon riktig knall?
01/05/2017 kl. 07:10 #4673Andreas
KeymasterVäldigt mycket indikerar att vi kommer att få några nya spelare i veckan. KHL-spelare är fria att gå utan att tappa lön och SHL-finalen är avslutad.
I finallagen är det främst Kihlström i Brynäs kvar som är av instresse. Resterande intressanta backar verkar klara för andra klubbar redan.
30/04/2017 kl. 16:51 #4672Yongma112
DeltagareManninen ser spännande ut, kul att han fick spela PP. Kan nog tillföra en del hos oss där.
-
Det här svaret redigerades för 9 år, 4 månader sedan av
-
FörfattareInlägg