Läktartugg
Hem › Forum › Hockeysnack › Läktartugg
- Detta ämne har 13,265 svar, 59 deltagare, och uppdaterades senast för 4 dagar, 9 timmar sedan av
Catskinner.
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.
-
FörfattareInlägg
-
30/04/2017 kl. 08:43 #4671
Andreas
KeymasterFröberg hade varit ett klart säkrare kort att satsa på än Frykholm i min mening. I dagsläget kan inte klubben erbjuda dem spel på hög nivå så jag förstår att de drar vidare.
30/04/2017 kl. 08:04 #4670Henric
KeymasterOscar Fröberg är ytterligare en målvakt vi förlorar för att man satt Brage före
Där kan vi ju inte göra mycket tyvärr. Fröberg är just nu inte en andramålis i SHL. Trist att de har så bråttom att testa vingarna, men jag förstår dem.
Tror du Frykholm hade kunna gått in som andre målis i Örebro?
Tveksamt. Det är ju svårt att säga om han lyckats, men han kommer ju i princip från J20 utan någon större erfarenhet från seniorhockey. Jag hade inte chansat.
29/04/2017 kl. 22:47 #4669Orebro Center
DeltagareOscar Fröberg är ytterligare en målvakt vi förlorar för att man satt Brage före
Där kan vi ju inte göra mycket tyvärr. Fröberg är just nu inte en andramålis i SHL. Trist att de har så bråttom att testa vingarna, men jag förstår dem.
Tror du Frykholm hade kunna gått in som andre målis i Örebro?
29/04/2017 kl. 21:36 #4668Henric
KeymasterOscar Fröberg är ytterligare en målvakt vi förlorar för att man satt Brage före
29/04/2017 kl. 20:52 #4667Orebro Center
DeltagareOscar Fröberg är ytterligare en målvakt vi förlorar för att man satt Brage före
29/04/2017 kl. 19:35 #4663Andreas
KeymasterInte helt förvånad HV71 tog det till slut, men kul att det blev en så pass spännande finalserie ändå. Nu får vi se om det var någon spelare från finallagen som var aktuell för Örebro då 🙂
29/04/2017 kl. 15:44 #4662pb_90
DeltagareKänns också lite onödigt att bygga om arenan innan vi är etablerade för att lira slutspel varje säsong. Vi ligger ändå före ett gäng lag i publikligan. Däremot skulle dom kunna höja priset något tycker jag. Stört billigt nu! Men hellre asmkt folk.. får dom ihop ett bra lag kommer det snabbt bli 5500 per match igen.
29/04/2017 kl. 15:02 #4661Andreas
KeymasterBygga om hörnen och kanske klämma in några flera platser här och där, visst.
Avskaffa ”arenans grymmaste platser” och gör plats för fler normala platser, inte mig emot.
Ett hundratal till eller så platser kanske en kreativ person kan få till utan alltför stora investeringar, men mer än så vet jag inte om det är lönt.
Sänka plattan eller lyfta taket är många miljoner som ska in och det kommer ta en väldig tid innan det kommer betala sig.
29/04/2017 kl. 14:22 #4660Orebro Center
DeltagareEnl de officiella publiksiffrorna har vi haft fullt hus väldigt ofta.
Enl de inofficiella siffrorna som jag hört ligger vi oftast kring 5000 pers och att då bygga ut är direkt vansinne.Jag tror det stämmer att vi oftast ligger på runt 5000. Men man får inte glömma att 2 av 4 säsonger har vi legat i botten alternativ spelat dåligt till stora delar. Jag är övertygad om att med bättre sportsliga resultat skulle det öka. För att inte glömma ev slutspel. Trots det sagt tycker jag ändå inte man ska bygga för 7-8000. Men 6000 eller tom 6500 skulle jag kunna tänka mig.
Hur som helst håller jag med om att det är kanske inte läge för det förrän man vet att laget etablerat sig på allvar, typ som Brynäs och Linköping, och att man då kan se efterfrågan.
Håller också med Henrik i det behovet av fler isytor i stan.
29/04/2017 kl. 13:58 #4659Henric
KeymasterNej, jag vill inte heller ha någon utbyggnad nu. Bättre att fylla det vi har. Däremot behöver vi desperat fler isytor för barn- och ungdomsverksamhet! Det är för anskrämligt att situationen är som den är. Min dröm är att en rik eldsjäl kommer in och sponsrar ett modernt hockeycenter med 2-3 nya rinkar och barmarksytor, fyslokaler, matsal, skottramper mm. Örebros geografiska läge skulle göras till ett litet svenskt hockeyparadis för träningsläger, sommarhockey etc dit lag och spelare från övriga Sverige skulle ta sig för att träna. Och så skulle det ge oss mycket bättre kapacitet till ungdomsföreningens lag. Tyvärr lär det nog aldrig hända annat än om jag blev miljardär över en natt…
29/04/2017 kl. 13:04 #4658Andreas
KeymasterDet skulle kosta mer än det smakar att bygga ut, tyvärr. Vi skulle få in klart fler under slutspelet, men under grundserien så är arenan rätt lagom faktiskt. Jag vill inte ha det som i Gävle eller Karlstad det gapar ganska tomt i arenan när det går dåligt under säsongen.
29/04/2017 kl. 13:01 #4656Personal Jesus
DeltagarePb och Örebro center….jag såg att ni diskuterar ishallen på andra sidan.
Ishallen är byggd så att taket lätt kan lyftas bort.
Alla förändringar MÅSTE finansieras innan något görs.
ALLA större förändringar innebär högre hyra, på en redan dyr hyra.De har räknat på att sänka isen för fler platser, men vad jag vet kommer inget göras. De har även kollat på att flytta på mediehyllan till att hängas ner från taket (som det var tänkt från början). Den tar upp ett par hundra sittplatser just nu.
Men just nu kommer inget att hända vad jag vet.
De vill även bygga sittplatser i de sista hörnen.Enl de officiella publiksiffrorna har vi haft fullt hus väldigt ofta.
Enl de inofficiella siffrorna som jag hört ligger vi oftast kring 5000 pers och att då bygga ut är direkt vansinne.-
Det här svaret redigerades för 9 år, 4 månader sedan av
Personal Jesus.
28/04/2017 kl. 09:16 #4652pb_90
DeltagareLär väl bli bra utveckling för Frykholm? ÖHK hade ju aldrig kunnat låna ut honom till BIK så det här kanske är lika bra? ÖHK lär ju ligga bra till om han skulle vilja testa på SHL spel även i framtiden.
-
pb_90.
28/04/2017 kl. 09:05 #4651Rebound
DeltagareFy vad jobbigt det skulle vara om det här ryktet är sant. Jag vill inte förlora Frykholm till BIK, honom har jag sett ta förstaspaden I ÖHK om ett par år…
http://bloggar.expressen.se/mrmadhawk/2017/04/28/ny-malvakt-pa-ingang-i-bik/
28/04/2017 kl. 06:23 #4650Andreas
KeymasterHan känns absolut spännande! Det känns som att vi har värvat rätt smart?
Mastomäki tex, hur ofta kan man värva en 20-åring som redan har två säsonger i SHL?
Jonte verkade många AIK:are vara sjukt besvikna på att tappa = spännande.
Sakari har blivit lite smyghyllad på twitter av diverse experter. Känns också som ett oerhört spännande och ganska billigt (?) namn. Ett möjligt fynd?
Sallinen är svårt att säga vart han ligger, men man är ju sjukt taggad på han i vilket fall som helst med tanke på hans historik och att han kom och ”räddade laget” osv.
Målvakten känns också som en rätt smart värvning. Troligtvis inte speciellt dyr och en hög lägstakvalitet. Förra årets grundserie och årets slutspel ser ju rätt smaskiga ut.
Linus Arnesson (om han nu är klar) känns också riktigt spännande. Han lär inte tjäna några enorma summor tack vare sin låga ålder och har redan SHL-säsonger på AHL-säsonger på sitt CV. En hel del djurgårdare verkar lite småsura över detta rykte också. Hade för mig att han blev hyllad av Tellqvist också innan han åkte över till AHL.
Jag håller med dig i vad du skriver förutom det viktigaste, målvakten. Om Brynäs haft HV:s målis tror jag de redan nu vunnit SM. Vem minns en andraplats (fråga ÖSK). Om nu denna målvakt från Finland är så bra som många vill mena. Varför är han då inte i NLF, AHL eller NHL?
Men frånsett det behöver vi få in två duktiga backar och en spetsforward.
Ps. Visst, jag har spelat Ishockey på skapligt hög nivå och vet hur mycket målvakten betyder. Men när jag varvade ner med innebandy fattade jag det ännu mer
!!
Han spelade i NLA och gjorde det skitbra minst sagt, men fick efter det ett riktigt fint kontrakt av KalPa så det är inte helt konstigt han är/var i Liiga 🙂
28/04/2017 kl. 06:21 #4649Andreas
KeymasterLundberg och Jönsson som målvaktspar. Känns lite som en vild chansning. Även om båda har gjort det bra på senare tid.
Hur menar du att Lundberg gjort det bra?
Jönsson borde ÖHK haft kvar, det är ingen efterhandskonstruktion från min sida. Men att de istället behöll Lundberg ”hoppas de skjuter på min kropp” är märkligt.
Eller kanske inte märkligt, PG från Div III hade väl sista ordet?
Antar han menar tiden i Västerås. Hade han inte blivit skadad så hade nog de klarat sig undan kvalspelet. Han var en jätte för dem.
28/04/2017 kl. 01:11 #4648Karl
DeltagareLundberg och Jönsson som målvaktspar. Känns lite som en vild chansning. Även om båda har gjort det bra på senare tid.
Hur menar du att Lundberg gjort det bra?
Jönsson borde ÖHK haft kvar, det är ingen efterhandskonstruktion från min sida. Men att de istället behöll Lundberg ”hoppas de skjuter på min kropp” är märkligt.
Eller kanske inte märkligt, PG från Div III hade väl sista ordet? 😉
28/04/2017 kl. 00:33 #4646Karl
DeltagareHan känns absolut spännande! Det känns som att vi har värvat rätt smart?
Mastomäki tex, hur ofta kan man värva en 20-åring som redan har två säsonger i SHL?
Sakari har blivit lite smyghyllad på twitter av diverse experter. Känns också som ett oerhört spännande och ganska billigt (?) namn. Ett möjligt fynd?
Sallinen är svårt att säga vart han ligger, men man är ju sjukt taggad på han i vilket fall som helst med tanke på hans historik och att han kom och ”räddade laget” osv.
Målvakten känns också som en rätt smart värvning. Troligtvis inte speciellt dyr och en hög lägstakvalitet. Förra årets grundserie och årets slutspel ser ju rätt smaskiga ut.
Linus Arnesson (om han nu är klar) känns också riktigt spännande. Han lär inte tjäna några enorma summor tack vare sin låga ålder och har redan SHL-säsonger på AHL-säsonger på sitt CV. En hel del djurgårdare verkar lite småsura över detta rykte också. Hade för mig att han blev hyllad av Tellqvist också innan han åkte över till AHL.
Jag håller med dig i vad du skriver förutom det viktigaste, målvakten. Om Brynäs haft HV:s målis tror jag de redan nu vunnit SM. Vem minns en andraplats (fråga ÖSK). Om nu denna målvakt från Finland är så bra som många vill mena. Varför är han då inte i NLF, AHL eller NHL?
Men frånsett det behöver vi få in två duktiga backar och en spetsforward.
Ps. Visst, jag har spelat Ishockey på skapligt hög nivå och vet hur mycket målvakten betyder. Men när jag varvade ner med innebandy fattade jag det ännu mer 😉 !!
-
Karl.
27/04/2017 kl. 20:48 #4645Andreas
KeymasterKarlskrona har inga pengar och ett defensivt spel som är som gjort för dessa två herrar: Stå i vägen för pucken och låt backarna göra resten.
Skulle inte bli förvånad om båda två hamnar högt i ligan med räddningsprocent.
27/04/2017 kl. 17:34 #4638pb_90
DeltagareLundberg och Jönsson som målvaktspar. Känns lite som en vild chansning. Även om båda har gjort det bra på senare tid.
Vi snackar moooonsterbudgetsatsning där alltså..
27/04/2017 kl. 17:26 #4637Status
27/04/2017 kl. 16:18 #4636JN27
DeltagareJaha, Lundberg till KHK!
27/04/2017 kl. 15:44 #4635pb_90
DeltagareHan känns absolut spännande! Det känns som att vi har värvat rätt smart?
Jag håller med, så här långt så ser det bra ut – en lagom mix som kan bli bra som helhet.
Jag hörde ryktet för längesedan om att NJ uttryckt något i stil med ”Om jag fick bestämma, så skulle inte ens häften i det här laget få stanna”. Och det var innan han fick rollen som rekryteringsansvarig.
Nu hoppas jag på att de värvar minst ett namnkunnigt namn. På sikt kan det vara bra att visa ”hockeysverige” att ÖHK är ett lag för även etablerade spelare, ungefär som Växjö gjorde när de värvade Tommi Kallio. Det var ett startskott för dem och numer är det ingen som reagerar när storspelare signar hos dem.
Låter jävligt rimligt att NJ har sagt något sådant. Om jag får gissa! Så tror jag att PG skrev nytt med Hellström för längesen. Och anledningen till att det tog så lång tid för dom att presentera förlängningen är för att NJ kanske ville ”få bort” honom också.. För med tanke på de andra kontrakten som har skrivits så känns det rätt orimligt att NJ skulle skriva tre år med Hellström. Visst, det är bra med kontinuitet, men Hellström är ju kass och har inte framtiden framför sig. Vad exakt kommer hans roll att vara under dessa tre år? Som det känns nu så är han väl tredje defensiva back i ÖHK efter EKbom och nya tjecken, varför sätta en 30-åring på treårskontrakt på en sådan position?
Jag är rätt lost här faktiskt.. det är ju inte direkt så att någon kommer att slå med ett trollspö och VIPS kan han slå tremeterspass på bladet liksom.. Passningarna kommer alltid att vara (minst sagt) lite skeva. Det rimmar inte alls med vad dom säger att förlänga tre år med honom. Det måste finnas något mer som vi inte vet.
27/04/2017 kl. 14:03 #4632Rebound
Jag håller med, så här långt så ser det bra ut – en lagom mix som kan bli bra som helhet.
Jag hörde ryktet för längesedan om att NJ uttryckt något i stil med ”Om jag fick bestämma, så skulle inte ens häften i det här laget få stanna”. Och det var innan han fick rollen som rekryteringsansvarig.
Nu hoppas jag på att de värvar minst ett namnkunnigt namn. På sikt kan det vara bra att visa ”hockeysverige” att ÖHK är ett lag för även etablerade spelare, ungefär som Växjö gjorde när de värvade Tommi Kallio. Det var ett startskott för dem och numer är det ingen som reagerar när storspelare signar hos dem.
27/04/2017 kl. 13:10 #4630pb_90
-
pb_90.
-
-
FörfattareInlägg