Läktartugg

Läktartugg

Hem Forum Hockeysnack Läktartugg

• Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.
Visar 25 inlägg - 1,001 till 1,025 (av 13,231 totalt)
  • Författare
    Catskinner
    Deltagare
    Andreas
    Keymaster

Leo Carlsson är född för sent på året för att vara tillgänglig i draften detta år, men det kommer att väljas flertalet namn från Örebro Hockeys organisation de kommande dagarna.
    Riktigt häftigt!

Andreas
    Keymaster

Mycket sevärt om ett annat Örebro:

Elbowing
    Deltagare

Manninen ser ut att inte bli av och Nilsson-affären drar ner klubben lite ytterligare i skiten.. Det går inte skitbra nu det gör det inte :/

Ja nu skulle det verkligen behövas något positivt,som ett par riktigt grymma värvningar, eller åtminstone några rykten 🙂

Andreas
    Keymaster

Riktigt bra snack med Daniel Tagesson om framtiden för damerna. Kan inte lägga ut något förrän nästa vecka, men ni förstår varför då 🙂

Andreas
    Keymaster

Riktigt bra snack med Daniel Tagesson om framtiden för damerna. Kan inte lägga ut något förrän nästa vecka, men ni förstår varför då 🙂

pb_90
    Deltagare

Manninen ser ut att inte bli av och Nilsson-affären drar ner klubben lite ytterligare i skiten.. Det går inte skitbra nu det gör det inte :/

Andreas
    Keymaster

Det verkar skett en del ändringar runt damlaget nu. Ska försöka ta tag i den där intervjun med Tagesson.

Ingen tränare är uppsatt till laget än.

JN27
    Deltagare

lyssnade på senaste avsnittet av Rille och tommy, vad tycker ni om det faktum att Örebro hockey inte låter dem intervjua Niklas Johansson? jag tycker det låter förjävligt om så är sant !

Känns bara som konspirationsteorier, vilket dessvärre är synonymt med många uttalanden i deras podd. Jag skulle gissa att han själv begärt att kommunikationen ska gå via hans chef, vilket är Stefan Bengtzén. Om någon kontaktar mig i jobbet och frågar hur vi arbetar på min arbetsplats hänvisar jag alltid till min chef så jag ser inte det konstiga i det hela.

Mackan
    Deltagare

lyssnade på senaste avsnittet av Rille och tommy, vad tycker ni om det faktum att Örebro hockey inte låter dem intervjua Niklas Johansson? jag tycker det låter förjävligt om så är sant !

Andreas
    Keymaster

Det är nog bara det. Vilka andra klubbar det skulle vara som rycker i honom verkar ju lite oklart.

Orlok
    Deltagare

Sidan har fått lite kärlek med en en del mindre och en större uppdatering. Som vanligt hojta om ni märker av något 🙂

Senaste ryktet om Manninen var väl att Washtington var intresserade.

Finns det verkligen ett sådant rykte?
    Eller var det bara den där tweeten från en finsk sportboksförfattare som försökte hinta till Caps om att det finns en finsk spelare som är tillgänglig och som i hans tycke skulle kunna axla Bäckis tröja? 🙂

Andreas
    Keymaster

Sidan har fått lite kärlek med en en del mindre och en större uppdatering. Som vanligt hojta om ni märker av något 🙂

Senaste ryktet om Manninen var väl att Washtington var intresserade.

pb_90
    Deltagare

Ja herregud… hur fan är det möjligt i så fall? Måtte det inte kosta många kronor att avsluta..

carl
    Deltagare

Oerhört genant om klubben återigen sajnat skadade spelare…

Status
    Deltagare

Hoppas verkligen att kontraktet bara rivs rakt av då, och att det inte kostar oss en krona.

Andreas
    Keymaster

Kontraktet kommer brytas om han var i sämre skick än aviserat så att säga.

Status
    Deltagare

Och det har man kommit på nu när kontraktet sedan en tid är skrivet?…

Andreas
    Keymaster

Tom Nilssons knä mår visst inte så bra.

Status
    Deltagare

Man undrar ju vad det kan tänkas vara för andra spelare man tittar på om det inte blir någon Manninen.

Kovacs
    Deltagare

Vad jag hör så är Manninen fortfarande muntligen överens med Örebro. Örebro hade för avsikt att presentera honom men hans agent har fått nys om NHL intresse så därav vill man inte krita på än och gå ut med det som jag tolkar det.
    Han är absolut inte avskriven men heller inte 100% klar.

carl
    Deltagare

Riktigt fint att omsättningen ökat så mycket. Undrar dock hur mycket som beror på olika ersättningar från staten.

Andreas
    Keymaster

Krävs ingen out eftersom det redan är reglerat i avtal mellan SHL och NHL, och om han aldrig spelat för Örebro så får nog inte dem en krona heller.

Orlok
    Deltagare

Det är samma källa som det brukar vara. Sista jag fick var att det är klart. Det är om framgången i vm ställt till det med NHL. Kan dock också vara en dimridå av agenten för att få loss sista kulorna.
    Ska höra mig för imorgon.

Är väl inte omöjigt att man signar ett kontrakt med ett SHL-lag oavsett hur sugen man är på NHL. Kommer sedan rätt erbjudande från NHL så har man möjlighet att välja för det krävs väl ingen out för att ta sig ur ett SHL-kontrakt till förmån för NHL. Däremot innebär det väl en del pengar till den SHL-klubb man har kontrakt med?

Status
    Deltagare

Blir inte jätteförvånad om Manninen väljer att prova chansen i NHL.
    Men att hans agent och NE säger ungefär samma sak i intervju har ändå något.

Visar 25 inlägg - 1,001 till 1,025 (av 13,231 totalt)