Läktartugg

Läktartugg

Hem Forum Hockeysnack Läktartugg

• Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.
Visar 25 inlägg - 10,301 till 10,325 (av 13,061 totalt)
  • Författare
    Personal Jesus
    Deltagare

Ryktas om att Jocke kommer behöva lägga ner hockeykarriären på svenskafans. Någon här som sitter på någon info?

Skrev i vintras att jag tror han spelat sin sista match.

pb_90
    Deltagare

Ryktas om att Jocke kommer behöva lägga ner hockeykarriären på svenskafans. Någon här som sitter på någon info?

pb_90
    Deltagare

Jag är inte speciellt förtjust i vare sig Grossman eller Hellström. Men skulle jag välja så skulle jag ta Hellström lätt! Mer fysiskt spel och troligtvis mycket mycket billigare. Grossman blir överbetald var han än hamnar pga hans tidigare karriär.

Karl
    Deltagare

Ja Hellström ger ju alltid 100% iofs och kommer ihåg hur han tog bort Lundqvist ett par matcher. Men han kan verkligen inte slå en pass.. inte ens på två meter.. men lite kontinuitet är väl att föredra. Allt beror väl på vilka nya spelare som kommer in, får man in bara bra passningsspelare så kan man väl kosta på sig att ha med Hellström. Det är ju faktiskt helt bedrövligt hur vi kunde ha Motin, Hellström, Bobbo, Andersson och Grossman i år, alltså hur tänkte man där? Hur trodde man att uppspelen skulle gå till liksom?

Tycker vi behöver både Hellström och Grossman när det hettar till. Vad gäller Grossman verkar jag rätt ensam att gilla honom, både här och bland kompisar.

pb_90
    Deltagare

Ja Hellström ger ju alltid 100% iofs och kommer ihåg hur han tog bort Lundqvist ett par matcher. Men han kan verkligen inte slå en pass.. inte ens på två meter.. men lite kontinuitet är väl att föredra. Allt beror väl på vilka nya spelare som kommer in, får man in bara bra passningsspelare så kan man väl kosta på sig att ha med Hellström. Det är ju faktiskt helt bedrövligt hur vi kunde ha Motin, Hellström, Bobbo, Andersson och Grossman i år, alltså hur tänkte man där? Hur trodde man att uppspelen skulle gå till liksom?

Andreas
    Keymaster

Hellstörm är lätt att gilla. Han är lite omodern, men om han får sitt passningsspel att fungera så är han är en skön spelare att ha i laget.

Just Tollefsen som du nämner har ju gått från att vara enbart en stor jävla gris till att faktiskt bidra med något på isen under senaste säsongen. Om Hellström kan få en liknande utveckling förtjänar han utan tvekan en plats i truppen.

Orebro Center
    Deltagare

Nu när F. Andersson drar till Umeå är det bara Mustonen och Adolfsson som är utan kontrakt från förra årets trupp.

Fröberg och Marmenlind är väl också oklart om man ska räkna in dem.

Hellström och Grossman också! Men verkar som att Hellström får nytt kontrakt kanske. vet inte vad jag tycker om det egentligen.

D’oh… Hellström verkar ju bli kvar dessutom. Grossman tror jag vill vidare.

Gillar Hellström trots hans tekniska brister. Dessa får väl den individuella tränaren styra upp (Jag utgår ifrån att ett modernt lag har en sådan (Löwdahl?) och även praktiserar det på is och inte bara bakom en video). Han står upp för laget.

Med tanke på den skur av slag Tollefsen sittande på Löwdahls rygg gav honom och alla andra lagkamrater som bara stod och glodde (fattades bara att de tog upp mobiler och filmade), anser jag att Hellström har en plats. Han hade aldrig bara stått och glott, han hade agerat.

Men jag gillar också hans fysiska spel generellt.

Andreas
    Keymaster

Nu när F. Andersson drar till Umeå är det bara Mustonen och Adolfsson som är utan kontrakt från förra årets trupp.

Hellström och Grossman också! Men verkar som att Hellström får nytt kontrakt kanske. vet inte vad jag tycker om det egentligen.

D’oh… Hellström verkar ju bli kvar dessutom. Grossman tror jag vill vidare.

pb_90
    Deltagare

Andreas
    Keymaster

pb_90
    Deltagare

Men en sak som jag tänkt på med Sweatt.

I brynäs hade han två bra säsonger. Första säsongen hade han spelare som Gunderson, Thuresson, Scott och Rödin runt sig. Andra säsongen lirade han med Scott och Rödin som båda fick kontrakt utomlands, dock inte Sweatt. Sen när han kom till Luleå så hade han svårt att göra poäng på egen hand. Känns det inte lite som att det finns en stor risk att man överbetalar honom? Hur taggad är han på att ladda om med sommarträning osv. efter allt skadestrul och i ytterligare ett SHL-lag?

pb_90
    Deltagare

Låt säga att det skulle bli Sweatt och Sallinen. Då känns det som att det finns en hel del spännande spelare att jobba med? Inga superspetsiga spelare på förhand, men finns en riktigt bra potential. Hoppas verkligen Jocke har haft en bra rehab och kan komma igång ordentligt med isträning osv. Han var ändå den jag var mest taggad på att se till förra säsongen.

Fan känns ju spännande hur man än sätter ihop lagen när man leker med dom namnen? Jocke och Sallinen skulle vara balla att se ihop. Riviga och jobbiga att möta säkert. Sen kompetterat med Sweatt som har en skridskoteknik av guds nåde så skulle det kunna bli riktigt spännande. Möjligtvis att man skulle vilja få in en mer lirande spelare i sen sådan kedja som typ Manninen eller Libor men på förhand riktigt spännande.

Hur skulle ni vilja formera laget? Det är svårt med tredjekedjan tycker jag. Olsson är ju oerhört limiterad offensivt så känns helt meningslöst att stoppa in honom med någon mer spetsig.

Andreas
    Keymaster

1-2 forwards till och en hög med backar. Det ryktas om Sweatt, men det är nog en fråga om pris där. Hade sjuk lön i Luleå, men har inte presterat heller.

Målvakt är klar, men spelar fortfarande.

EDIT:
    Sweatt och Sallinen.

pb_90
    Deltagare

Hur ska det gå till då JN27? Då måste dom börja göra sig av med folk. Dom kan inte ha 4-5 spelare utanför laget eller hur? Och inte lånar man väl ut en sån som Glenn eller Franzén nu när dom gjorde det bra tillsammans?

JN27
    Deltagare

Hur många mer forwards kan vi vänta oss? Och kommer verkligen Jocke och Wandell vara fullgoda 1:a och 2:a-centrar? Kommer man satsa på att Weinstock ska ta en plats offensivt?

Ny-Jocke-Manninen
    Libor-Wandell-Viksten
    Weinstock-Ny-Olsson
    Gustafsson-Franzén-JW

Extra: Siim, Haga och Jellvert

Vad händer med Haga, Liivik och Jellvert? Jellvert kan jag ändå se en poäng i att ha utlånad för utveckling och backup. Haga tycker jag ändå borde kunna få mer utväxling än vad han har fått, kostar bergis inte mycket pengar heller. Liivik känns oerhört osäker bara.. skadad och inte speciellt vass liksom.

Så det maximala antalet forwards in är väl endast två? Och då ska man ändå ha rensat bort någon forward.. Och vi kan väl heller inte vänta oss att ha den mest spetsiga forwardsuppsättningen heller i och med redan gällande kontrakt?

Vi måste helt enkelt bli jävligt jobbiga att möta och nöta ner motståndarna, för vi kommer inte vinna någon skillscompetition.

Misstänker att vi kan räkna med någon/några fler än de två som återstår att fylla på med. Samtidigt är jag ju tveksam på någon ytterligare spelarflykt iom kostnaderna. De som är under kontrakt lär man ju försöka behålla.
    Jag är spänd på vad det är för backbesättning man satsar på. Det ser ju iallafall lite lovande ut.

pb_90
    Deltagare

Hur många mer forwards kan vi vänta oss? Och kommer verkligen Jocke och Wandell vara fullgoda 1:a och 2:a-centrar? Kommer man satsa på att Weinstock ska ta en plats offensivt?

Ny-Jocke-Manninen
    Libor-Wandell-Viksten
    Weinstock-Ny-Olsson
    Gustafsson-Franzén-JW

Extra: Siim, Haga och Jellvert

Vad händer med Haga, Liivik och Jellvert? Jellvert kan jag ändå se en poäng i att ha utlånad för utveckling och backup. Haga tycker jag ändå borde kunna få mer utväxling än vad han har fått, kostar bergis inte mycket pengar heller. Liivik känns oerhört osäker bara.. skadad och inte speciellt vass liksom.

Så det maximala antalet forwards in är väl endast två? Och då ska man ändå ha rensat bort någon forward.. Och vi kan väl heller inte vänta oss att ha den mest spetsiga forwardsuppsättningen heller i och med redan gällande kontrakt?

Vi måste helt enkelt bli jävligt jobbiga att möta och nöta ner motståndarna, för vi kommer inte vinna någon skillscompetition.

Yongma112
    Deltagare

Man värvar inte ”lirare” till tredjekedjan.

Men på tal om tredjekedja så hade jag gärna sett Liljewall hos oss. Han tillsammans med Weinstock där hade vart en lagom grinig kombo som ändå kan bidra hyfsat med poäng.

Andreas
    Keymaster

Han hade nog inte kommit hit om det inte funnits löften om tid i powerplay och mycket speltid överlag. Han bröt sitt kontrakt med HPK för att komma hit. Örebro måste lovat honom något fint.

JN27
    Deltagare

Jag förutsätter ju dock trorts hans fina siffror att detta inte är en spelare för max andralinan? Jag skulle tippa på att detta till och med är tredjeline. Menar att man med största sannolikhet börjat säkra upp bakifrån och stegvis jobbar mot förstalinan. Eller är detta någon sorts ersättare är ju min fundering.

Andreas
    Keymaster

Finska Liiga är inte så het alla gånger, men han var en stor del del att HPK tog en direktplats till slutspelet. Han är van att ta en stor roll i ett annars kanske svagt lag.

pb_90
    Deltagare

Låter bra att få in lite folk som kan driva spelet offensivt. Förra säsongen så var det jäääääääävligt tunt med sådana spelare. Libor i sina bästa stunder kunde väl driva något men det var väldigt sparsamt. Men visst, på EP ser han bra ut med näst bäst +- i ligan och tio poäng mer än tvåan i interna poängligan.

Men!..

Vi har spelare som Tomi Kallio och Erik Thorell före honom i Finska poängligan. Så vi får nog inte dra fööör stora växlar ändå även om det känns spännande.

Andreas
    Keymaster

Manninen är en spelfördelare med ett riktigt bra direktskott. Han kan styra ett powerplay, men också avsluta det.

pb_90
    Deltagare

Fast gjorde inte det finska landslaget riktiga plattmatcher i dessa Euro-hockey-tour-matcher?

Det som jag tycker verkar intressant med honom är att han har tio pinnar mer än tvåan i interna poängligan. Dvs han borde driva spelet i deras lag.

Karl
    Deltagare

En riktigt liten knatte.. 1cm längre än Squires och sju kilo lättare. Den rockaden känns märklig och tyder ju inte på att dom vill få in mer tyngd i laget?

Men hans siffror får väl ändå en att vara hyfsat optimistisk. Tror ofta att man överskattar finska ligans kvalitet..

Men killen har ruggigt bra +- och kommit med i landslaget. Antilla hade väl också ett antal landskamper? Livik kan jag inte tänka mig hade en enda. Skall man värva finnar tror jag det är viktigt att titta på hur många landskamper de har, deras landslag håller ju bra klass.

pb_90
    Deltagare

En riktigt liten knatte.. 1cm längre än Squires och sju kilo lättare. Den rockaden känns märklig och tyder ju inte på att dom vill få in mer tyngd i laget?

Men hans siffror får väl ändå en att vara hyfsat optimistisk. Tror ofta att man överskattar finska ligans kvalitet..

Visar 25 inlägg - 10,301 till 10,325 (av 13,061 totalt)