Läktartugg

Läktartugg

Hem Forum Hockeysnack Läktartugg

• Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.
Visar 25 inlägg - 10,276 till 10,300 (av 13,266 totalt)
  • Författare
    pb_90
    Deltagare

Jens Gustavsson slutar.. det känns inte så bra.. :/

Andreas
    Keymaster

Från tjeckiska ligan till SHL är ett ganska stort steg. Gillar dock den spelartypen han beskrivs som, och borde i så fall passa bra med en offensiv spetsback.

Vitasek är jättepopulär i Liberec för hans hårda spel och att han är en klippa i defensiven. Det är ett steg, men han är en riktigt bra back i den ligan.

Arnesson å andra sidan vet vi ju att han kan spela i SHL och göra det bra.

pb_90
    Deltagare

Några DIF-fans verkar missnöjda med DIF om dom inte tar tillbaka honom heller. Sen har jag för mig att Michael Tellqvist hyllade Arnesson i en podd för något år sen? Så Arnesson kanske är ett fynd, vad vet jag. Men han kommer väl aldrig att bli någon poängback. Ska ÖHK verkligen förlita sig på Jonte som enda PP-back? Känns som att det MÅSTE komma in något riktigt proffs på backsidan.

Fasen vad alla rasar mot allt och alla på svenska fans.. Det finns väl inget egenvärde i att betala för mycket för en målvakt? Och målvakten i sig blir väl inte bättre av att han är svensk heller.. Aja.. jag hade väl också hoppats på något mer sexig namn som typ Enroth. Men när jag ser värvningen så förstår jag ju såklart hur mycket pengar dom sparar in här, och namnet känns ändå rätt spännande.

Henric
    Keymaster

Arnesson låter ju klockren om man ska tro EliteProspects:

rarely puts himself or his teammates in complicated situations. – See more at: http://www.eliteprospects.com/player.php?player=33350#sthash.twb4iNSm.dpuf

😀

Yongma112
    Deltagare

Linus Arnesson…

Ekonomin känns sådär?

Yongma112
    Deltagare

Från tjeckiska ligan till SHL är ett ganska stort steg. Gillar dock den spelartypen han beskrivs som, och borde i så fall passa bra med en offensiv spetsback.

Status
    Deltagare

Ett bra substitut till Grossmann antar jag. Billigare, yngre och ytterligare utvecklingsbar.

Henric
    Keymaster

Ja se där. Händer saker!

JN27
    Deltagare

Ondrej Vitasek klar?

Han är klar.

Henric
    Keymaster

Ondrej Vitasek klar?

Personal Jesus
    Deltagare

95% i slutspelet. Sen släpper han 4 mål i en match och är plötsligt ett praktfiasko?

Ja

Om Henrik Lundqvist ville komma hit så skulle du rata honom?

ja, om han plötsligt sjönk till så avgrundsdjupa nivåer. Dessutom är han för gammal.
    Jag vill ha en målvakt som inte fladdrar i nivå. Är trött på att Örebro ha sådana målvakter som är vägg i ena matchen och såll i nästa

Tuffa villor då det är människor det handlar om.
    Inget utrymme för dåliga dagar på jobbet.

Henric
    Keymaster

Madhawk skriver att även Haga bjuds ut till Ha och norska klubbar.

Kan jag tro. Jag ska ärligt erkänna att det faktiskt fanns stunder förra året då jag helt glömde att han var med i truppen. 😮

GladeOlle
    Deltagare

Madhawk skriver att även Haga bjuds ut till Ha och norska klubbar.

• Detta svar redigerades för 9 år, 4 månader sedan av GladeOlle. Anledning: Autocorrect
    JN27
    Deltagare

Snart kommer väl en artikel upp där NA ”avslöjar” nyheten också! Väntar med spänning.

Status
    Deltagare

Undrar hur man löste det kontraktet.

JN27
    Deltagare

Ojdå, Liivik försvinner från Öo:
    http://www.orebrohockey.se/artikel/8lt5aj1xb-3afc1/orebro-hockey-och-siim-liivik-gar-skilda-vagar

Bra, då öppnar det för en Forward till.

Rebound
    Deltagare
    Orebro Center
    Deltagare

95% i slutspelet. Sen släpper han 4 mål i en match och är plötsligt ett praktfiasko?

Ja

ja, om han plötsligt sjönk till så avgrundsdjupa nivåer. Dessutom är han för gammal.
    Jag vill ha en målvakt som inte fladdrar i nivå. Är trött på att Örebro ha sådana målvakter som är vägg i ena matchen och såll i nästa

• Det här svaret redigerades för 9 år, 4 månader sedan av Orebro Center.
    Andreas
    Keymaster

Tråkigt att han gjorde en mindre bra match igår. Han har varit rena väggen tidigare i slutspelet och KalPa skulle inte vara i final utan honom.

Personal Jesus
    Deltagare

Ja

Orebro Center
    Deltagare

Jag undrar om det verkligen är den målvakten eftersom NJ dementerar?

Normalt sett, om man träffar rätt, brukar de säga ”Inga kommentarer”. Inte dementera

Edit: Iofs säger också Svenska Yle: ”Tidigare under dagen gjorde svenska medier gällande att Kilpeläinen redan var klar för Örebro, något som man enligt KalPa-källor vetat om redan innan slutspelet började.”

• Det här svaret redigerades för 9 år, 4 månader sedan av Orebro Center.
    Orebro Center
    Deltagare

Ja

Henric
    Keymaster

Eller menar du att det blev så bara för att vi kollar? 😅

Ja precis! Jag menar inte att det är en fiaskovärvning, bara att just kvällens insats skulle bli det. Alla kan ha en dålig dag! 🙂

Status
    Deltagare

Eller menar du att det blev så bara för att vi kollar? 😅

Status
    Deltagare

Visar 25 inlägg - 10,276 till 10,300 (av 13,266 totalt)