Läktartugg
Hem › Forum › Hockeysnack › Läktartugg
- Detta ämne har 13,265 svar, 59 deltagare, och uppdaterades senast för 4 dagar, 11 timmar sedan av
Catskinner.
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.
-
FörfattareInlägg
-
11/04/2017 kl. 18:17 #4378
JN27
DeltagareBara att inse. Det är inte attraktivt att spela här. Möjligen för publiken men inte spelmässigt. Samt att pengarna troligen är slut.
11/04/2017 kl. 18:11 #4377Andreas
KeymasterMonstret sägs vara överens med LHC nu.
11/04/2017 kl. 14:55 #4376JN27
DeltagareSundblad får frågan från NA:
”Vill du ha mer spelande backar?”Och svarar
”– Det är mer en fråga för Niklas Johansson att svara på vad vi vill ha för spelartyper, men en bra mix är vad det handlar om. Vi vill ha stora tuffa som Hellström (Alexander) men också spelande. Det gäller att hitta rätt mix.”
Men jag tycker ändå att det är märkligt att tränaren inte skall vara med och influera vilka som passar in i hans sätt att spela
Låter ju som att man ställt en annan fråga än den som är skriven. Jag misstänker ju att journalisten har frågat om man söker mer spelande backar/söker ni mer spelande backar? Det är ju liksom helt skevt att svara på det sättet annars.
Sundblad är nog garanterat med och sätter sin prägel. Eller nog är helt fel. Självklart är han med och sätter sin prägel på laget, det är ju han som ska träna det.11/04/2017 kl. 14:51 #4375Orebro Center
DeltagareSundblad får frågan från NA:
”Vill du ha mer spelande backar?”Och svarar
”– Det är mer en fråga för Niklas Johansson att svara på vad vi vill ha för spelartyper, men en bra mix är vad det handlar om. Vi vill ha stora tuffa som Hellström (Alexander) men också spelande. Det gäller att hitta rätt mix.”
Men jag tycker ändå att det är märkligt att tränaren inte skall vara med och influera vilka som passar in i hans sätt att spela
11/04/2017 kl. 14:47 #4374Orebro Center
DeltagareFan Växjö presenterar spelare på löpande band.. Kom igen! Ge oss ett namn som vi har lite koll på nu då så snacket drar igång!
Det är ju inga dåliga spelare de presenterar heller
11/04/2017 kl. 13:34 #4373Andreas
KeymasterDet faktum att Chris Abbott skadade sig igen, på träning, gör nog att jag känner än mer att jag inte vill ha hit honom. Hans kropp verkar inte hålla längre.
11/04/2017 kl. 11:44 #4372Karl
DeltagareTore Wålberg måste det vara ni tänker på
Stämmer, så hette han. Sämsta målvakten i Örebro genom tiderna. Han gjorde ett kanon-VM för Norge och blev värvad direkt. Tyvärr kom han aldrig i närheten av sina 1-2 veckors höjdpunkt i karriären, tvärtom.
11/04/2017 kl. 11:07 #4371pb_90
DeltagareFan Växjö presenterar spelare på löpande band.. Kom igen! Ge oss ett namn som vi har lite koll på nu då så snacket drar igång! 😀
11/04/2017 kl. 08:29 #4370Andreas
KeymasterTore Wålberg måste det vara ni tänker på 🙂
10/04/2017 kl. 21:30 #4369Karl
DeltagareVad på riktigt tyder på att han är påväg hit? Mer än att Sundblad tränat i Tyskland?
Alla här går ju in för att det redan är klart.Tror vi är många som är på helspänn vad gäller målis och som är viktigaste lagdelen. Örebro har ju bara genom alla år haft två klassmålvakter, Hardy Åström och Hudacek, räknar inte in Trevor Kidd p g a åldersstrecket. En medelmåttig målvakt från Tyskland luktar Örebro lång väg. Får Tore-känningar lång väg. Han sållet från Norge för den som minns.
Fick först känslan av att du menade Tore Kullgren från FCZ. Då hade jag blivit riktigt orolig. Äsch jag är såpass lugn att jag kan lita på att en riktig toppmålis är påväg in.
Hahaha, Tore från FCZ hade gjort det bättre än den där Tore från Norge gjorde, Mozart och gänget knäckte honom på träningarna till slut så han åkte hem och blev domare. Har glömt efternamnet.
10/04/2017 kl. 20:17 #4368Andreas
KeymasterJag vet inte om ni vet om det, men NA använder Solidtango för sina videoklipp och de finns att se här:
https://mittmedia.solidtango.com/
Så även om artikeln är pluslåst kan man se videoklippen i länken ovan. Nu kanske de ser detta och gör något åt det, men tills dess kan ni ju se alla klipp från Mittmedia där. 🙂
10/04/2017 kl. 20:13 #4367pb_90
DeltagareMed andra ord så bör det inte vara Lindbäck utan någon AHL-målvakt mest troligt?
KHL skulle det väl kunna vara också iofs, där är det väl lite känsligt om när man byter klubb för att man ska få sista lönen va? När brukar dom ”släppa” spelare? Inga svenska målvakter är i spel där i varje fall.
Är det någon som fattar hur AHL:s seriesystem funkar? Lär väl ta ett tag innan spelare blir aktuella därifrån iaf.
Men fasen han Arvidsson snackar ju om att det kommer att presenteras någon/några nya under veckan, man är riktigt taggad alltså! 🙂
10/04/2017 kl. 20:11 #4366Orebro Center
DeltagareÄr en +artikel. För er som inte har det så handlar det om rehabträningen för Joakim Andersson, Daniel Viksten och Siim Liivik har samtliga höftopererats.
Om Joakim: ”Han är fortfarande i rehabilitering, men målet är att han ska vara med när vi går på is och då ska han köra, säger tränaren Niklas Sundblad.
-Även Daniel Viksten och Siim Liivik drogs med liknande skadebekymmer och fick också opereras.
– Det är samma med dem, det är en process efter att de gjort de här höftoperationerna. Det tar sin tid, men de är på rätt väg.”
10/04/2017 kl. 19:32 #4365Andreas
KeymasterHan passar inte in på de beskrivningar som varit. Om nu inte nye VD:n och sportchef tappat fattningen totalt.
Nye målvakten är klar för klubben, men måste spela klart och komma loss från sin klubb.
10/04/2017 kl. 19:27 #4364JN27
DeltagareVad på riktigt tyder på att han är påväg hit? Mer än att Sundblad tränat i Tyskland?
Alla här går ju in för att det redan är klart.Tror vi är många som är på helspänn vad gäller målis och som är viktigaste lagdelen. Örebro har ju bara genom alla år haft två klassmålvakter, Hardy Åström och Hudacek, räknar inte in Trevor Kidd p g a åldersstrecket. En medelmåttig målvakt från Tyskland luktar Örebro lång väg. Får Tore-känningar lång väg. Han sållet från Norge för den som minns.
Fick först känslan av att du menade Tore Kullgren från FCZ. Då hade jag blivit riktigt orolig. Äsch jag är såpass lugn att jag kan lita på att en riktig toppmålis är påväg in.
10/04/2017 kl. 19:19 #4363Karl
10/04/2017 kl. 17:47 #4362pb_90
DeltagareTja han ligger väl ganska långt efter Wesslau under årets säsong? + att senast Wesslau var i SHL så stod man i klacken och skrek ”sållet” åt honom för att han släppte in varenda puck som kom flygandes. Så jag tycker att det känns oerhört osäkert om någon skulle ge sig in i en SHL-säsong med denna keeper och någon av Brages kaliber.
Men jag förstår verkligen vad du menar.. Luktar verkligen ÖHK om hela grejen. Och sen så tycker VD:n att det är en ”toppkeeper” för att han har varit tredjemålvakt i VM för tyskland någon gång..
På NA hade dom hört rykte om att Lindbäck skulle vara aktuell för ÖHK? Det skulle lugna mina nerver något oerhört.. men hade det varit han så hade han väl redan varit presenterad. För enl. VD:n så ska väl en ”toppkeeper” vara klar.. Och menar han denna rackare så är vi illa ute.. dels för att vi går in i en säsong med den sämsta 1:a keepern i SHL och för att vår VD tror att det är en ”toppmålvakt”.
MEN! För att gardera mig, om det skulle visa sig vara ett guldkorn så skulle jag bli kanonglad! 😉 Men hoppas det blir typ Leksand för karln och vi vinner silly med Lindbäck eller någon av de andra supermålvakterna som finns på marknaden.
10/04/2017 kl. 17:47 #4361JN27
Alla här går ju in för att det redan är klart.10/04/2017 kl. 17:45 #4360Karl
DeltagareFytusan, verkar som vi kommer att behöva blunda mycket när vi får skott emot oss kommande säsong. Är han på väg till oss så faller hockeyn i Örebro tillbaks i gamla synder 🙁
Sundblad-värvning?
10/04/2017 kl. 17:41 #4359Karl
DeltagareOch Karls favorittränare Roger Melin går till Brynäs
Ja, såg det. Han har jag trånat efter länge. Det bästa hade varit om han hade tagit över efter Kenta i god tid innan den gångna säsongen startade.
Ps. Tror Mora får det tufft utan Jeremy Colliton.
10/04/2017 kl. 17:25 #4358Status
DeltagareGanska intressant målvakt ändå. Toppmålvakt är väl inte det första man tänker kanske. Men med tanke på hur många nya spelare som ska in så känns det inte oväntat att man inte skulle ha råd med monstret eller någon av de andra nu.
10/04/2017 kl. 17:18 #4357Yongma112
DeltagareNejnejnej! Ska vi få en tysk jäkla målis nu också…
Anders Lindbäck? Monstret? Viktor Fasth? Nej Jochen Reimer blir det! x) fyfan om det blir så….. Lukar mer HA..
Håller med om att man skulle bli besviken. Dock har jag tyckt från dag ett att vissa svenska namn det pratats om har varit orealistiska.
Men HA? Det borde han vara lite för bra för. Han är ju inte så långt ifrån Wesslau om man tittar rena siffror i ligan. Och Wesslau får ju definitivt räknas som en bra målis på SHL nivå.
Men har absolut ingen aning. Tyckte bara det luktade Örebro när jag läste artikeln.
10/04/2017 kl. 17:08 #4356pb_90
DeltagareNejnejnej! Ska vi få en tysk jäkla målis nu också…
Anders Lindbäck? Monstret? Viktor Fasth? Nej Jochen Reimer blir det! x) fyfan om det blir så….. Lukar mer HA..
10/04/2017 kl. 16:45 #4355Yongma112
Deltagare10/04/2017 kl. 16:19 #4352Orebro Center
DeltagareOch Karls favorittränare Roger Melin går till Brynäs
-
FörfattareInlägg