Läktartugg
Hem › Forum › Hockeysnack › Läktartugg
- Detta ämne har 13,265 svar, 59 deltagare, och uppdaterades senast för 4 dagar, 12 timmar sedan av
Catskinner.
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.
-
FörfattareInlägg
-
10/04/2017 kl. 16:17 #4351
Orebro Center
DeltagareOch Jeremy Colliton lämnar Mora
Framgår inte i artikeln till vart
10/04/2017 kl. 16:02 #4350Orebro Center
DeltagareEmil Eriksson blir kvar i hästen permanent
10/04/2017 kl. 16:01 #4349JN27
DeltagareJag tycker också att klubben borde bli mer professionell. Man har fått ett jättelyft som förening men överlag så känns det som att man lagt ner mer resurser på jippon och ståhej än vad man lägger på det sportsliga.
Det känns även som man haft lite svårt att matcha individer för att skapa ett vinnande lag. Det är bekvämt att spela hockey i Örebro för man kan göra lite som man vill. Det tror jag kommer ändras nu när Sundblad får sätta sin prägel. Jag hoppas även att man satsar på matchvinnare och att man är tydlig med det utåt.
Låter ju dock som att det kan presenteras nya nyförvärv till veckan, får hoppas på det.Jag håller dock med dig där Orebro Center. ÖSK är verkligen i framkant med hur de hanterar rykten etc. Det är dessutom en klubb som är påväg framåt jämfört med Örebro Hockey.
10/04/2017 kl. 15:57 #4348Orebro Center
DeltagareHåller med om att klubben behöver bli mer transparent. Här har ÖSK tagit stora steg. Så fort felaktiga rykten eller stor osäkerhet sprids brukar Erik köra ett studioavsnitt för att klargöra frågor och rykten. Väldigt bra. Han ställer också frågor som florerar i sociala medier till de ansvariga.
Att vara som musslor blir bara ett grogrund till rykten
10/04/2017 kl. 13:34 #4343Andreas
KeymasterMålet är att gå dit, men jag ska bli pappa om cirka en vecka så det är inget jag kan direkt planera in.
Jag skickar gärna med frågor till någon däremot om jag inte kan gå. Det är en del man undrar.
Kul, Lycka till 😉
Tack! 🙂
10/04/2017 kl. 13:30 #4342Karl
DeltagareMålet är att gå dit, men jag ska bli pappa om cirka en vecka så det är inget jag kan direkt planera in.
Jag skickar gärna med frågor till någon däremot om jag inte kan gå. Det är en del man undrar.
Kul, Lycka till 😉
10/04/2017 kl. 13:27 #4341Karl
DeltagareReagerade mest på dessa rader, rykten som blir ”sanningar” i forumflödet, istället för att avvakta och se om det kommer info så skriver man att JA tillsammans med agenten har fixat så han kunnat lura klubben och försäkringsbolaget på pengar, bullshit som med ens blir sanning…
”Han och agenten lurade skjortan av PG, 2 miljoner i signon och en mycket hög månadslön som ligger till grund för den försäkring JA och övriga elitspelare har som gäller tills de är 38 år.”
Samt detta..
”Skönare liv att glida runt med försäkringspengar på ca 300.000/månad t o m 38 år.”Det var jag som skrev det, samtidigt skrev jag att jag hoppas jag har fel. Som någon/några av er vet så är jag kompis med en som jobbat länge med ishockeyn i stan och nu ÖHK. Jag pressar aldrig honom på uppgifter. Han skulle heller inte släppa några, försökte vid ett tillfälle och då uppstod bara en pinsam tystnad. Däremot brann stubinen på honom själv när det framkom hur det gick till från PG:s sida vad gäller värvningen av Jocke och skadeläget. Signon, lön och försäkring kom då också fram. Det är dock helt min egen gissning att han aldrig mer kommer att spela.
För er som minns gjorde Peter Hasselblad beslutet att avstå från att göra comeback, när ÖHK och Fahlander för nu rätt många år sedan ville ha in honom i divI. Han skulle då missat sin ”feta” försäkringsersättning.
Jag hoppas JA kommer till spel vältränad och frisk när säsongen startar, men tvivlar fortfarande att så blir fallet.
10/04/2017 kl. 12:22 #4340Andreas
KeymasterMålet är att gå dit, men jag ska bli pappa om cirka en vecka så det är inget jag kan direkt planera in.
10/04/2017 kl. 12:15 #4339JN27
DeltagareJag skulle rekommendera att man som medlem i detta forumet går på mötet den 22.a. Jag själv ska dit och försöka få svar på de frågetecken som intresserar mig. Där har man ju också möjlighet att ta upp frågan vad gäller Jocke och övriga spelare.
10/04/2017 kl. 12:10 #4338Gurra
DeltagareReagerade mest på dessa rader, rykten som blir ”sanningar” i forumflödet, istället för att avvakta och se om det kommer info så skriver man att JA tillsammans med agenten har fixat så han kunnat lura klubben och försäkringsbolaget på pengar, bullshit som med ens blir sanning…
”Han och agenten lurade skjortan av PG, 2 miljoner i signon och en mycket hög månadslön som ligger till grund för den försäkring JA och övriga elitspelare har som gäller tills de är 38 år.”
Samt detta..
”Skönare liv att glida runt med försäkringspengar på ca 300.000/månad t o m 38 år.”10/04/2017 kl. 12:06 #4337pb_90
DeltagareExakt.. dock så är det ju ganska lätt att sålla ut dom som är sådana.. finns ju ett gäng på svenskafans som man inte lyssnar på alls. Därför man brukar posta här inne för här är det bra mycket mer kvalitet.
10/04/2017 kl. 11:52 #4336Andreas
KeymasterNej det håller jag med om. Men att rykten går om han någonsin ska spela igen är väl inte speciellt konstigt. Sen drar folk egna rätt bedrövliga slutsatser av det och det är såklart inte ok..
Men rykten får man ju ta för vad de just är? Nu kom rykten om att han måste lägga ner upp. Och efter en stund med dessa rykten tycker jag mig ha flera källor på att så är INTE fallet. Alltså bringade dessa rykten fram den totala motsatsen i info. Hade ÖHK gett endast en liten uppdatering hade det aldrig skett. Det hade ju liksom räckt med ”Jocke och Viksten kör på med rehaben under sommaren för att kunna stå på is direkt säsongen 17/18.”
Jo, det är tråkigt att diskussionen ens kommit upp. Väldigt synd att någon ska hitta på något så negativt om en spelare som redan har det körigt, men det är nog svårt att komma ifrån också. Man kan försöka informera så mycket som möjligt, men det finns alltid någon eller några som bara letar fel i allt. Det är ungefär som Örebro skulle ta hem Le Mat och de gnäller över att de var tvungna att göra det över sju matcher i finalen…
10/04/2017 kl. 11:45 #4335pb_90
DeltagareNej det håller jag med om. Men att rykten går om han någonsin ska spela igen är väl inte speciellt konstigt. Sen drar folk egna rätt bedrövliga slutsatser av det och det är såklart inte ok..
Men rykten får man ju ta för vad de just är? Nu kom rykten om att han måste lägga ner upp. Och efter en stund med dessa rykten tycker jag mig ha flera källor på att så är INTE fallet. Alltså bringade dessa rykten fram den totala motsatsen i info. Hade ÖHK gett endast en liten uppdatering hade det aldrig skett. Det hade ju liksom räckt med ”Jocke och Viksten kör på med rehaben under sommaren för att kunna stå på is direkt säsongen 17/18.”
10/04/2017 kl. 11:41 #4334Andreas
KeymasterJA tränar på enligt den rehab-plan han har fått från fysteamet 🙂
Där har ni det 🙂
Precis som jag skrev några rader ned.
Sedan kan jag tycka att det är OK att diskutera ett rykte även om det är väldigt snett ute som detta. Annars kommer man aldrig få några riktiga svar.
10/04/2017 kl. 11:18 #4332Gurra
Deltagarepb_90
Att inte klubben släpper någon info gör det knappast legitimt att utmåla JA som någon sorts lycksökare, kan hålla med om att klubben gott kunde ge lite info, men att sprida rykten som baseras på ett inlägg på forum är inte ok. Med fokus då på diskussion.10/04/2017 kl. 10:53 #4329TJ
DeltagareJA tränar på enligt den rehab-plan han har fått från fysteamet 🙂
10/04/2017 kl. 10:27 #4328pb_90
DeltagareGurra: Problemet är väl att vi inte har fått höra något på jävligt länge om hur Jockes rehab går. Det är jävligt enkelt för klubben att slippa ryktesspridning om man bara går ut och uppdaterar alla om läget. Hela ”JA-affären” har sköts ganska smutsigt från första början.
Jag har absolut ingen agg mot Jocke, han vill säkert satsa fullt ut vart nu han ska komma att spela. Han var den spelare som jag var absolut mest taggad på att se inför förra säsongen. Och sen kommer det fram en massa info från olika håll att han ska ha värvats skadad och att läkarna avrått ifrån värvning. Ändå kör PG på.. så om det är någon man är sur på så¨är det väl PG?
Jag hoppas verkligen Jocke är i bra form till premiären.. men hade några positiva steg tagits så borde väl alla fans ha uppdaterats av klubben eller? Det skrämmer mig också att vi inte fått höra ett skit om Viksten eller Liivik heller? Varför får vi inte höra något? Vi är ju ändå färdigspelade..
Så slutsatsen är väl att man får leva med rykten så länge man tiger..
10/04/2017 kl. 10:12 #4327Gurra
DeltagareAlla dessa rykten är smått patetisk att läsa, någon skriver att JA spelat sin sista match sett från sin egna uppfattning, efter några veckor så är det helt plötsligt en sanning och JA hängs ut som en halvt kriminell som endast varit ute efter en hög signon bonus och att leva gott på försäkringspengarna, ni som göder dessa rykten, ser ni inte själva vad ni sprider? Vet ni överhuvudtaget vad källkritik innebär?
10/04/2017 kl. 10:05 #4326pb_90
DeltagareHellström med tre nya år. Det ger oss väl lite kontinuitet om inte annat, lär väl inte vara jättedyr heller.
Hoppas han kan ta steg framåt i spelet med puck!
10/04/2017 kl. 06:56 #4325Andreas
KeymasterJocke tränar som han ska vid den här perioden efter operationen.
09/04/2017 kl. 02:23 #4324pb_90
DeltagareJa PG:s två sista år kommer inte direkt gå till historien som dom mest lyckade.. Helt sjukt hur han kunde förstöra allt på två år? Världens hype och sen Petruzalek, Hodgman och skadade spelare så var vi tillbaka på samma nivå som första året i SHL.. bara det att två lag till hade kommit till i SHL..
08/04/2017 kl. 20:28 #4323Karl
DeltagareOm Jocke och ÖHK nu vet att hans karriär är över känns det konstigt att det skulle mörkas.
Jag tror han kör på i sin rehab med ambitionen att komma tillbaka men att kanske ingen vet vart det kommer sluta. Men Örebro skall definitivt värva och utgå ifrån ett worst case scenario. Visar det sig sedan att han håller innebär det en enorm bonus
Hoppas han kommer tillbaks till seriestarten, men jag tvivlar. Skönare liv att glida runt med försäkringspengar på ca 300.000/månad t o m 38 år. Ekonomiskt oberoende lär han väl redan vara. Inte heller en kille som lär brinna för ÖHK där han aldrig gjort en tävlingsmatch.
Skönt att det snart är maj, då får V-åsduon sina sista löner på ihop ca 300.000+arbetsgivaravgifter och semesterersättning. Klart som fan det läkt pengar både här o där 🙁
08/04/2017 kl. 19:48 #4322Orebro Center
DeltagareOm Jocke och ÖHK nu vet att hans karriär är över känns det konstigt att det skulle mörkas.
Jag tror han kör på i sin rehab med ambitionen att komma tillbaka men att kanske ingen vet vart det kommer sluta. Men Örebro skall definitivt värva och utgå ifrån ett worst case scenario. Visar det sig sedan att han håller innebär det en enorm bonus
08/04/2017 kl. 18:00 #4321Andreas
KeymasterFrågan är om Karlskrona kommer försöka utveckla ett spel som har en offensiv del också? Jag ser inte hur de ska kunna överleva i SHL länge om man inte kan föra ett spel.
Mora kommer liksom Leksand gjorde ställa upp ett mer eller mindre allsvenskt lag på isen.
Vill bara flika in angående Jocke och Viksten att till NA har de sagt att rehaben går som det är planerat. Om det sedan är ren lögn är inte jag man att svara på. Skadan Jocke hade borde ha satt stopp för en värvning i första hand, men intrycket jag har från klubben är att han ska spela nästa säsong nu när det är opererat och rehabat.
08/04/2017 kl. 17:32 #4320pb_90
DeltagareFy fan det kan vara så illa alltså.. ja felvärvningar har ju skett på löpande band så.. Hoppas att man inte ”chansar” så mycket i år. De två värvningarna som presenterats känns välscoutade och spännande. Låt oss hoppas att det fortsätter så.
Får vi bara till en vettig backsida så tror jag att många kommer att höja sig framåt till nästa säsong!
Karlskrona tror jag tex kommer att få ännu svårare nästa säsong.. man tappar som enskilt bästa spelare i Bergström och får in backar som Bobbo medans man tappar Arell. Och Mora måste ändå vara jättenöjda om man undviker sistaplatsen..
-
FörfattareInlägg