Läktartugg

Läktartugg

Hem Forum Hockeysnack Läktartugg

• Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.
Visar 25 inlägg - 10,576 till 10,600 (av 13,266 totalt)
  • Författare
    Personal Jesus
    Deltagare
    Orebro Center
    Deltagare

Inget slutspel eller kval idag

#Abstinens

Andreas
    Keymaster

Persson säger jag inte nej till. Stor kille med enorm arbetskapacitet.

Ny omgivning kan göra honom gott.

pb_90
    Deltagare

Jag var lite inne på John förut faktiskt. Visst känns det som att han borde passa som handen i handsken för Sundblads spel? Tung att möta.

Sallinen-Andersson-Persson
    Libor-Wandell-Viksten
    Weinstock-Ny-Haga/Ny
    JW/Gustafsson-Franzén-Olsson

Extra: Siim, Haga, JW

Almqvist-Ekbom
    Tom Nilsson-Jonathan
    Junis/Backström/Ny från HA/Hellström

Känns inte jättespetsigt.. Men jobbiga att möta i varje fall?

Yongma112
    Deltagare

Vad tror ni om John Persson? Ser inte ut att bli kvar i FBK. Hade en tung säsong, men trots allt landslagsman i fjol.

pb_90
    Deltagare

Fyfan.. hoppas inte vi går på det! Jag tror inte alls på Joacim! Han hade ett självspelande piano framför sig. SAIK var ju helt sjukt bra då så klart att dom inte släppte in så mycket mål! Skulle vara roligare att plocka in någon annan..

Monstret, Henrik Karlsson, Jhonas Enroth, Anton Forsberg och Magnus Hellberg sitter på utgående kontrakt. Såg att Hellberg har lirat en match för oss i HA? Inte speciellt rolig statistik i övrigt dock..

Någon av de fyra första skulle jag känna mig trygg med när vi drar igång säsongen. Anders Lindbäck verkar ju vilja lämna Rögle också, kan vi nypa honom? Ryktet gör gällande att han vill till Brynäs dock, men de sitter ju redan med Rautio.

Henric
    Keymaster

Fasth till Växjö som försöker lösa klubb åt Eriksson.

http://bloggar.expressen.se/mrmadhawk/2017/03/31/malvaktsrockad-pa-gang-i-vaxjo/

Fan vad avis jag blir. 🙁

Yongma112
    Deltagare

Fasth till Växjö som försöker lösa klubb åt Eriksson.

http://bloggar.expressen.se/mrmadhawk/2017/03/31/malvaktsrockad-pa-gang-i-vaxjo/

pb_90
    Deltagare

Andreas: Ja dom som jag var sugen på var de jag nämnde på slutet och du har rätt i att det känns tveksamt om man vågar satsa på Brithén. Figren har ju blivit en större personlighet än spelare nästan vilket säkert speglar sig i löneanspråk. Annars tycker jag att han har en jävligt hög arbetsmoral som skulle behövas ha i ÖHK.

Annars är ju Almqvist den mest spännande av dessa. Troligtvis riktigt högavlönad i HV nu efter att han kom tillbaka från KHL. Men jag skulle absolut köpa om dom satsade på Almqvist som ”föstaback” och sen för att hålla nere övriga löner att ta in en junior eller en back från HA som man kan utveckla. Ryktas ju om att ÖHK rycker i Tom Nilsson och Viktor Lööv också. Backuppsättningen nedan känns väl hyfsat spännande? Almqvist och Andersson som PP-backar med en varsin forward på blålinjen. Ekbom, Nilsson, Almqvist och Hellström i BP. Skulle vara kul att se Andersson med en redan rätt välutvecklad backpartner.

Almqvist-Ekbom
    Nilsson/Lööv-Andersson
    Backström/Junior/Ny HA-spelare-Hellström

Yongma112
    Deltagare

Mitt drömförvärv som inte är totalt orealistisk är Jani Lajunen. Så jäkla nyttig spelare, dock har vi väl redan en 1C och 2C klart.

Ser nu när jag skriver det här att han dessutom ryktas till Jokerit.

Annars hoppas jag klubben inser att det behövs lite målskyttar bland vingarna som ska in. I nuläget har vi typ bara Viksten som känns som en riktig målskytt och han kommer från en svag säsong.

Nick Johnson känns intressant, bör passa in bra i Sundblads hockey.

Andreas
    Keymaster

Dessa håller jag med om:

Adam Almqvist
    Mikko Lehtonen
    Christoffer Törngren
    Lukas Kilström
    Nick Johnson
    Patrik Carlsson

De andra är jag lite mer skeptiska till. Troligen för dyra för vad man får. Brithén och Christensen är väl skadade hälften av tiden tänker jag?
    Dessa är nog dyra de med, men det känns ändå som att man får mer för pengarna.

pb_90
    Deltagare

Tror inte att det är själva grejen av att han lämnat som stör mig utan det är det faktum att övriga lag värvar på utav bara fan och det enda vi presenterat är en back från AIK. Känns som att många andra SHL-klubbar är ljusår före oss i sin planering inför nästa säsong.

Du får vända på det: lagen vi vill värva ifrån spelar fortfarande. Det borde med andra ord vara ganska bra lag vi plockar spelare ifrån 😉

Några spännande namn jag skulle kunna tänka mig med utgående kontrakt i SHL som fortfarande spelar.

Adam Almqvist
    Mikko Lehtonen
    Ted Brithén
    Eric Christensen
    Christoffer Törngren
    Lukas Kilström
    Nick Johnson
    Patrik Carlsson
    Robin Figren
    Nicklas Lasu

Spontant skulle Almqvist, Kilström, Brithén, Törngren, och Figren kännas spännande för Örebro? Brithén hamnar säkert i Rögle, Figren känns som att han skulle kunna hamna i DIF om han inte förlänger. Kilström och Almqvist har ju varit jäkligt stabila i år, Almqvist har ju gjort nästan 20 poäng också och i ÖHK skulle han kunna få en mer framskjuten roll i PP också.

Törngren skulle kunna få ett riktigt genombrott snart med typ 30 pinnar känns det som. Han skulle man kunna stoppa överallt. Figren skulle kunna spela alla former i en topp två kedja och göra det jäkligt bra.

Men hur många nyförvärv kan vi förvänta oss på forwardsidan? Det maximala antalet borde väl vara runt tre-fyra? Vad händer med Siim och Haga? I uppställningen nedan ser ni (enl. mig) dom givna i uppställningen. Alternativt kör man Weinstock och Libor i samma igen, men skulle vilja att han får igång Wandell.

Ledig-Jocke-Viksten
    Libor-Wandell-Ledig
    Weinstock-Ledig-Ledig
    Gustafsson-Franzén-Olsson

+ JW, Haga och Siim

Andreas
    Keymaster

Tror inte att det är själva grejen av att han lämnat som stör mig utan det är det faktum att övriga lag värvar på utav bara fan och det enda vi presenterat är en back från AIK. Känns som att många andra SHL-klubbar är ljusår före oss i sin planering inför nästa säsong.

Du får vända på det: lagen vi vill värva ifrån spelar fortfarande. Det borde med andra ord vara ganska bra lag vi plockar spelare ifrån 😉

pb_90
    Deltagare

Men har andra lag värvat utav bara fan? Det är väl egentligen bara Karlskrona som har gått ut med ett par spelare?

FBK har väl bara presenterat MJ? I övrigt är det väl bara rykten som surrar? Det är väl snarare det som man är svältfödd på. Klubben skulle nog ”tjäna” en del på ifall kontrakterade spelare ”läckte” ut i media så att surret drar igång.

JN27
    Deltagare

pb_90
    Deltagare

Äsch.. vi visste det redan.. MJ behöver väl hamna i en miljö utan samma leveranskrav. Låt oss inte bli sånna fans som gnäller på spelare som lämnar. Vi är större än så!

Det var Örebro som fick ut det bästa hos Martin, tror aldrig han kommer glömma det och inte vi heller. Sen efter Ryan-säsongen så blev väl kraven utifrån och från honom själv lite för stora kanske :/ han behöver en nystart och det kanske Örebro också behöver.. I år har han ju definitivt inte hittat rätt :/

Orebro Center
    Deltagare

Nu är det officiellt att Martin lämnar för Färjestad.

”Färjestad har alltid varit ”mitt” lag så att säga. Vi letar hus och vi kommer att bli Karlstadbor för gott nu. Jag kommer att bidra med min fart och ska givetvis försöka sätta lite puckar och skapa mycket framåt, säger han till Färjestads hemsida.”

JN27
    Deltagare

Det enda som händer i hockeyväg i Örebro är att MJ kmr spela för våran ”ärkerival”. Blir ju kul osv…

Karl
    Deltagare

Nu vill jag ha lite smaskiga keeper-rykten. 🙂

Jag tänker på samma sak varje dag, målisen är ju halva laget.

Saknar redan Huda, blir inte samma sak utan honom, speciellt efter segermatcherna i BA. Förra säsongen satt man och saknade Antilla, men detta är bra mycket värre. Måtte de inte ta in en målis som inte har testats i SHL minst. Absolut ingen från HA eller AHL. Kommer det någon från typ Norge blir jag illamående.

GladeOlle
    Deltagare

Shl har omröstning för årets mål nu, inga ÖHK spelare med bland finalisterna men 5 av tolv årets mål bidragen gjordes mot ÖHK. Snygga mål men det visar verkligen att backarna behövde bytas ut.

Hoppas på nya spelare som kan spela bra försvarsspel.

Henric
    Keymaster

Nu vill jag ha lite smaskiga keeper-rykten. 🙂

pb_90
    Deltagare

Han Hellsing på NA har frågat NJ om Trkulja och han är inte aktuell verkar det som.

• Det här svaret redigerades för 9 år, 5 månader sedan av pb_90.
    Andreas
    Keymaster

Vet inte heller riktigt var han ska in. Bland forwards är det ju redan ganska fullt och det är väl spets som saknas.

pb_90
    Deltagare

Verkar som att vi är intresserade av Trkulja. Någon som kan se varför? In i tredje eller fjärdekedjan är givet. Men hur? Vem petas? Vad händer med Haga och Liivik?

http://www.eliteprospects.com/player.php?player=13026

pb_90
    Deltagare

Med tanke på den säsong han haft i AHL känns det som vansinne av Sharks att släppa honom, men man ska väl aldrig säga aldrig 🙂

”Problemet” för Heed är väl att det är omöjligt för en back av hans kaliber att ta en sådan roll han behöver ha i Sharks.. Heed ska ju lira PP och vara den offensiva klippan på backsidan. I ett lag som Sharks som redan har Burns m.m. är det omöjligt att komma fram. Han borde väl dock kunna norpas av något annat lag som har plats för sådana backar. För han borde ju få chansen i NHL med det han presterat i AHL i år. Kanske till och med blir Vegas som norpar honom som ett ”prospect”? Annars så lär han ha erbjudanden så det räcker och blir över från KHL och NLA. Och skulle han av någon anledning vända tillbaka till SHL så finns det lag som har bra mycket mer pengar än oss att lägga på honom.. SAIK misslyckades ju med Cumiskey, dom är nog rätt sugna på en offensiv back dom också..

Visar 25 inlägg - 10,576 till 10,600 (av 13,266 totalt)