Läktartugg
Hem › Forum › Hockeysnack › Läktartugg
- Detta ämne har 13,265 svar, 59 deltagare, och uppdaterades senast för 4 dagar, 16 timmar sedan av
Catskinner.
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.
-
FörfattareInlägg
-
29/03/2017 kl. 15:39 #4191
Andreas
KeymasterMed tanke på den säsong han haft i AHL känns det som vansinne av Sharks att släppa honom, men man ska väl aldrig säga aldrig 🙂
29/03/2017 kl. 15:11 #4190JN27
DeltagareFlorerar lite rykten om Tim Heed. Han vore ju rätt spännande att ta in.
29/03/2017 kl. 15:09 #4189pb_90
DeltagareHan har ju bott en längre period i USA nu så engelskan borde han slipat på en del i alla fall.
Vi får väl se om det blir han eller någon annan hemvändare. Jag vet inte hur många sådana vi faktiskt har som håller för SHL?
http://www.eliteprospects.com/where_are_they_now.php?team=36&NationID=&order=League
Där finns hela listan på ”hemvändare”. Inte jättemånga spännande namn.
Sallinen, Ryan, Ludwig Byström, Nick Plastino, Anttila, Collberg, Gunderson och Mason Raymond är väl dom som man skulle kunna tänka sig att ta in. Några diskvalificerar sig på ren orimlighet. Det är väl Sallinen, Byström, Plastino och Mason Raymond som känns rimliga. Och Plastino svor vi åt jämt under vår första säsong vilket lämnar Sallinen, Byström och Raymond kvar. Och Raymond lär väl hamna i KHL/NLA. Och VIPS! Bara Sallinen och Byström kvar.. Ingen av dom har spelar speciellt mkt i Örebro så några hemvändare är det väl egentligen inte snack om alls :/ men ändå rätt spännande namn på pappret. Dock så ryktas det ju inte alls om Byström utan om andra backar så..
29/03/2017 kl. 14:01 #4188Andreas
KeymasterHan har ju bott en längre period i USA nu så engelskan borde han slipat på en del i alla fall.
Vi får väl se om det blir han eller någon annan hemvändare. Jag vet inte hur många sådana vi faktiskt har som håller för SHL?
29/03/2017 kl. 13:53 #4187pb_90
DeltagareMen du harju också rätt i att man inte direkt ska bli lyrisk över att han kommer. Det finns ju inga ”säkra kort”. Men han har ju gott rykte sen han var med och räddade oss kvar. Det är kanske mer symboliken i värvningen som folk går igång på? Vi är ju lite svältfödda på ”hemvändare” så vi får liksom nöja oss med det lilla vi kan typ. Man gillade ju Jere och Ville som fan när dom kom. Skillnaden var väl att Jere var ung och fräsch medans Ville var gammal och trött typ.
Rent generellt är väl finnar sämre på sommarträningen osv. Så om Jere är aktuell så kanske han ska sommarträna i Sverige?
Dock en sak som jag tänkt på! Jere var skitdålig på engelska. Hur reagerar han mentalt på att bo utanför Finland? Hur taggad/hemmakär är han? Den enda finskspråkiga spelaren vi har är Siim, blir han kvar?
29/03/2017 kl. 13:27 #4186Andreas
KeymasterJag tror jag var lite förblindad av hur det blev med Ville. Massor med pengar för väldigt lite tillbaka i rena poäng, men ni har rätt. För en lagom lön finns det en god potential för att få en spelare som jobbar stenhårt och kan bli bra med tiden.
29/03/2017 kl. 13:24 #4185pb_90
DeltagareKänns väl också som att Sallinen inte direkt skulle ha ett löneanspråk på typ 200kkr/mån om han kom heller?
Jag tänker mig Jere som en spelare med rätt stor potential. Han gjorde ändå 42 poäng i Liiga året innan han kom till oss. Men självklart så är det liiiite oroväckande för honom att han inte har tagit steg sen dess..
Hoppas för övrigt att Wandell kan locka hit Linus Videll från Kina! B-) En förstakedja bestående av:
Videll-Jocke-Sallinen låter väl ändå rätt spännande? Låter både som att dom är jobbiga att möta och att dom kan skapa en del framåt. Vi kommer i varje fall att behöva ha några fler aviga spelare till nästa säsong. Wandell, Libor och Viksten som andrakedja. 🙂28/03/2017 kl. 21:50 #4184Andreas
KeymasterProblemet är väl att han inte verkar fått alls samma förtroende i klubbarna efter Örebro.
Utvecklingen verkar inte riktigt gått framåt, men han kanske kan hitta tillbaka till det i en bättre miljö med mer förtroende.
För mig är han en hårt jobbande forward som hade finfin form när han var här. Det hade också Ville och det gick ju som det gick efter man valde att förlänga med honom.
28/03/2017 kl. 20:41 #4183Yongma112
DeltagareDet pratas så mycket om att Jere Sallinen ska komma tillbaka och folk blir lyriska. Jag gillade honom när han var här, men med tanke på hans låga produktion skulle det innebära ytterliga en hårt arbetande forward. Jag vet inte om jag är så lyrisk över honom som många andra.
Lyrisk är kanske ett lite väl starkt ord. Personligen såg jag dock precis som OC en offensiv uppsida när han var här.
Någon som har koll på hur mycket förtroende och vilken omgivning han haft senaste säsongerna? Det känns som om han placerats i just det där hårt arbetande forward-facket även av tränarna.
Det jag försöker säga är att han är hårt arbetande (vilket enbart är positivt) men mer av en Alexander Johansson än en Kalle Olsson vilket gör att jag även tror han passar bra in i SHL. Kan faktiskt se honom göra 30-35p i en andrakedja om det klickar med omgivningen och sånt.
28/03/2017 kl. 20:01 #4182Orebro Center
DeltagareDet pratas så mycket om att Jere Sallinen ska komma tillbaka och folk blir lyriska. Jag gillade honom när han var här, men med tanke på hans låga produktion skulle det innebära ytterliga en hårt arbetande forward. Jag vet inte om jag är så lyrisk över honom som många andra.
Det är många som pratar om honom som en ”jobbande forward”. Men tänk det är inte alls mitt minne från honom i Örebrotiden. alltså att han var en powerforward. Jag minns honom som en bra teknisk skridskoåkare med bra klubbteknik och som kunde vända bort backar och sprätta upp den i krysset (jmf hans mål mot DIF i kvalserien). Alltså mer åt Saku Koivu hållet (men inte alls lika bra som honom så klart). Förstår inte hur jag kan ha sådan fel minnesbild
28/03/2017 kl. 19:51 #4181Andreas
KeymasterDet pratas så mycket om att Jere Sallinen ska komma tillbaka och folk blir lyriska. Jag gillade honom när han var här, men med tanke på hans låga produktion skulle det innebära ytterliga en hårt arbetande forward. Jag vet inte om jag är så lyrisk över honom som många andra.
28/03/2017 kl. 18:42 #4174Andreas
KeymasterJag känner lite att om vi skickar Zamorsky så känns Sondell som en märklig värvning för Örebro.
Med tanke på de pengar som Luleå nog lade upp vore det inte värt att konkurrera heller. Det är nog bättre leta en billigare back som passar in bättre i spelet de vill spela.
28/03/2017 kl. 16:14 #4173JN27
DeltagareJag var tveksam till att ta in Sondell tidigare, men för en ”rimlig” peng hade också gärna sett Sondell i ÖHK. Nu känns det som att pengen gick från rimlig till hisklig.
Luleå är kända för att ösa pengar och Sondell är inte speciellt vass i egen zon. Alltså betalar dom MYCKET pengar för att han ska producera MYCKET. Och hur mycket kan han tänkas leverera? Nu vet jag inte hur mycket pengar han får men eftersom det just blev Luleå så känns det som han nästan lär kunna vara i toppen för backar i SHL? Och har han i sig en +25 poängssäsong till tror ni?
Det ryktas ju löst på svenska fans om att ÖHK har varit i kontakt angående Tom Nilsson som spelade i Frölunda förra året och Viktor Lööv som lirar i Marlies nu. Dom lär väl båda vara bra mkt billigare än Sondell? Men ändå ganska intressanta.
Ja nu ska vi ju inte sticka under stol med att Örebro har varit förbannat duktiga på att SLÖSA pengar om man säger så. Vi har ju hävt ur oss hiskeliga summor för floppar i två år. Men du har helt rätt. Jag kan tänka mig att Sundblad efterfrågar bredd så det är nog det vi kommer får se i år. Vi kommer ha fler kedjor som levererar på ett liknande sätt, dvs genom hårt jobb. Det kommer säkert komma in ett par toppnamn men också lite okänt men som säkerligen kommer leverera. Har goda förhoppningar. Tyckte Jonte var en kul värvning då jag i nuläget inte förväntar mig särskilt mycket mer än att han kommer komma in och göra det han ska och bidra till bra resultat.
28/03/2017 kl. 16:01 #4172pb_90
DeltagareJag var tveksam till att ta in Sondell tidigare, men för en ”rimlig” peng hade också gärna sett Sondell i ÖHK. Nu känns det som att pengen gick från rimlig till hisklig.
Luleå är kända för att ösa pengar och Sondell är inte speciellt vass i egen zon. Alltså betalar dom MYCKET pengar för att han ska producera MYCKET. Och hur mycket kan han tänkas leverera? Nu vet jag inte hur mycket pengar han får men eftersom det just blev Luleå så känns det som han nästan lär kunna vara i toppen för backar i SHL? Och har han i sig en +25 poängssäsong till tror ni?
Det ryktas ju löst på svenska fans om att ÖHK har varit i kontakt angående Tom Nilsson som spelade i Frölunda förra året och Viktor Lööv som lirar i Marlies nu. Dom lär väl båda vara bra mkt billigare än Sondell? Men ändå ganska intressanta.
28/03/2017 kl. 15:18 #4171JN27
DeltagareSondell känns inte så het längre och om när man ser att Luleå ”fick” honom så kan man väl anta att det till något av ett överpris.. Och han har ju producerat på en låg nivå i år, nästan sämre än vad vår gode vän Dominic Heinrich gjort så känns inte som att han är i någon vidare form direkt heller.
Sen spontant så passar han väl rätt kasst in i den hockeyn ÖHK vill spela? Han har väl en rätt nonchalant uppsyn rent generell och det känns som att ÖHK vill ha in mer ”jävlar anamma” till nästa säsong. Hoppas verkligen att vi kan få det.. Känns som att Jocke kan leda hela skiten bara han blir frisk, för visst känns han som en som alltid ger 100?
Tror det är ganska avsevärd skillnad om du är bekant med svensk hockey eller om du inte är det. Heinrich var det inte och klarade sig helt enkelt inte. Det visar också på vilken skillnad det är mellan ligorna.
Jag kan säga direkt att jag inte hade klagat över en Sondell i truppen. En spelare av hans karaktär och spelstil behöver ersättas. Men det finns fler.28/03/2017 kl. 14:55 #4170pb_90
DeltagareSondell känns inte så het längre och om när man ser att Luleå ”fick” honom så kan man väl anta att det till något av ett överpris.. Och han har ju producerat på en låg nivå i år, nästan sämre än vad vår gode vän Dominic Heinrich gjort så känns inte som att han är i någon vidare form direkt heller.
Sen spontant så passar han väl rätt kasst in i den hockeyn ÖHK vill spela? Han har väl en rätt nonchalant uppsyn rent generell och det känns som att ÖHK vill ha in mer ”jävlar anamma” till nästa säsong. Hoppas verkligen att vi kan få det.. Känns som att Jocke kan leda hela skiten bara han blir frisk, för visst känns han som en som alltid ger 100?
28/03/2017 kl. 14:14 #4169Yongma112
DeltagareSondell klar för Luleå nu. Hade absolut inte blivit besviken om han velat testa ett år hos oss, men känner samtidigt att det inte gör så mycket att han går till Luleå heller.
28/03/2017 kl. 10:02 #4168JN27
DeltagareÄr benägen att stå fast vid att jag fortfarande är Imponerad av Kruse i BIK’s mål!
Ja han har gjort det fantastiskt bra.
Jag funderade kring hur de ska göra om Engelage kommer tillbaka nu. Jag känner att Kruse borde få fortsätta. Han har varit grym och är uppenbarligen inne i ett stim.
Det bästa är att låta honom spela. Kan ju säga som såhär att det säkerligen finns många klubbar i SHL som skulle kunna tänka sig att lägga vantarna på en målvakt med den utvecklingspotential som ändå finns. Om man står upp som Kruse gör mot vad vi ändå får kalla SHL-lag så finns det ju säkerligen något att hämta där.
28/03/2017 kl. 07:02 #4167Andreas
KeymasterÄr benägen att stå fast vid att jag fortfarande är Imponerad av Kruse i BIK’s mål!
Jag funderade kring hur de ska göra om Engelage kommer tillbaka nu. Jag känner att Kruse borde få fortsätta. Han har varit grym och är uppenbarligen inne i ett stim.
28/03/2017 kl. 00:10 #4166Orebro Center
DeltagareÄr benägen att stå fast vid att jag fortfarande är Imponerad av Kruse i BIK’s mål!
27/03/2017 kl. 21:23 #4165pb_90
DeltagareHoppla Malmö slår ut Växjö! Snacka om att man kommer långt på stenhårt arbete! Hoppas vi kan få in lite sån inställning i vårt gäng! 🙂
27/03/2017 kl. 21:08 #4164JN27
27/03/2017 kl. 20:34 #4163pb_90
DeltagareNågon snubbe på svenska fans snackar om något rykte där Tom Nilsson verkar vara aktuell för ÖHK. Sen någon annan AHL-svensk back också.
27/03/2017 kl. 19:14 #4162pb_90
DeltagareOm Nygren är lagkapten i Färjestad nästa år så är det ett jävla hån mot alla som kämpar för att få bort rasismen i hockeyn osv..
Lagkapten, packad på stan, kallar någon för negerunge och slåss?
Jag förutsätter att Färjestad tar sitt ansvar på sikt och plockar bort C:et. Självklart så måste dom väl ta tid på sig att göra detta och inte bara offra Nygren rent medialt på direkten.
27/03/2017 kl. 18:01 #4161Andreas
KeymasterMalmö gör sitt andra år i SHL och är nu framme i kvarten med fint läge. Det är det häftigaste som hänt i hockeyväg i Malmö på väldigt många år.
Väldigt likt det Örebro lyckades med fast vi behövde vänta lite längre på det.
Man undrar då rent spontant om de kommer göra samma dyk som Örebro den tredje säsongen?
De tappar sin målvakt och de tappar även sin tänkta förstacenter.
Många likheter ändå lagen emellan…
-
FörfattareInlägg