Läktartugg
Hem › Forum › Hockeysnack › Läktartugg
- Detta ämne har 13,265 svar, 59 deltagare, och uppdaterades senast för 4 dagar, 14 timmar sedan av
Catskinner.
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.
-
FörfattareInlägg
-
24/03/2017 kl. 12:36 #4126
Personal Jesus
DeltagareJN27…Andra lag i högsta ligan har tagit in unga, lovande målvakter för första spaden och lyckats.
Vad säger att vi inte kan det?
Självklart tar jag emot monstret, kungen av madison mfl alla dagar i veckan om de vill komma hit, inga problem.Det jag reagerar på är att de flesta har kopplingen känt namn=framgång, okänd=misslyckat.
-
Det här svaret redigerades för 9 år, 5 månader sedan av
Personal Jesus.
-
Personal Jesus.
-
Personal Jesus.
24/03/2017 kl. 12:26 #4125Orebro Center
DeltagareAlsenfelt ryktas tillbaka till Leksand nästa år, givet att de inte åker ur, skriver mr madhawk
Varför undrar ju jag då? Känns lite ologiskt, men jag gillar ju å andra sidan inte LIF. Eller MIF iofs…
madhawk skriver att Alsenfelt trivdes enormt bra i Leksand. Gissar också, med tanke på de målisar Leksand haft i år, att man är beredd att betala enormt bra för honom. Alsenfelt lägger dock in en brasklapp, och det är att om han får ett utlandserbjudande kan det komma att gå före, skriver madhawk
24/03/2017 kl. 12:21 #4124JN27
DeltagareJag hoppas verkligen inte att Engelage är Hudaceks ersättare. Han är enormt bra men möjligen som reserv. Vi måste ha ett etablerat namn som 1a.
Vad säger att Engelage inte skulle göra det bra?
Vad har du för garantier att ett stort namn skulle göra det bra?Rutin och erfarenhet kan ju vara en grej? Vi ska inte glömma att Brage var en av allsvenskans bästa målvakter. I SHL har han gjort det betydligt sämre. Skillnaden är för stor. Jag säger inte att det måste vara ett känt namn, jag säger bara att det måste vara någon som vaktat kassen i en liga likvärdig med SHL.
Du sågar honom efter en säsong i högsta serien.
Visst har orutinen lyst igenom vissa matcher, men Hudda har varit lika ”orutinerad” vid ett flertal matcher iår.
Tycker Brage har gjort det bra under sin första säsong i högsta ligan.
Han har stor potential och ge honom tid och matcher så kommer han bli en topp målvakt.Kommer ihåg för ett par år sedan när klubben sa att de skulle satsa på spelare på väg uppåt och alla hyllade beslutet, att ge spelarna tid att utvecklas.
Nu skall de sparkas direkt om de inte är en topp spelare.Hur kan du tycka att Brage gjort debutsäsongen bra när han blev sämsta målvakten i SHL?
Jag tittar inte så hårt på siffrorna.
Även du måste ha sett att han har talang.
Han behöver få en högre lägsta nivå.
Han gjorde det bra med backar som inter gjorde sitt jobb.Som sagt jag betvivlar inte hans talang eller att han är bra på något sätt, men du kan väl inte mena att han skulle gå in och rakt av ersätta Hudacek? Jag kan köpa om han skulle plockas in som båsöppnare i början men för en spelare i hans åldersgrupp så kan du hitta så mycket bättre alternativ, samt någon med större erfarenhet av en bättre liga.
24/03/2017 kl. 11:44 #4123Personal Jesus
DeltagareJag hoppas verkligen inte att Engelage är Hudaceks ersättare. Han är enormt bra men möjligen som reserv. Vi måste ha ett etablerat namn som 1a.
Vad har du för garantier att ett stort namn skulle göra det bra?Rutin och erfarenhet kan ju vara en grej? Vi ska inte glömma att Brage var en av allsvenskans bästa målvakter. I SHL har han gjort det betydligt sämre. Skillnaden är för stor. Jag säger inte att det måste vara ett känt namn, jag säger bara att det måste vara någon som vaktat kassen i en liga likvärdig med SHL.
Visst har orutinen lyst igenom vissa matcher, men Hudda har varit lika ”orutinerad” vid ett flertal matcher iår.
Han har stor potential och ge honom tid och matcher så kommer han bli en topp målvakt.Kommer ihåg för ett par år sedan när klubben sa att de skulle satsa på spelare på väg uppåt och alla hyllade beslutet, att ge spelarna tid att utvecklas.
Nu skall de sparkas direkt om de inte är en topp spelare.Hur kan du tycka att Brage gjort debutsäsongen bra när han blev sämsta målvakten i SHL?
Jag tittar inte så hårt på siffrorna.
Även du måste ha sett att han har talang.
Han behöver få en högre lägsta nivå.
Han gjorde det bra med backar som inter gjorde sitt jobb.24/03/2017 kl. 11:01 #4122Henric
KeymasterAlsenfelt ryktas tillbaka till Leksand nästa år, givet att de inte åker ur, skriver mr madhawk
Varför undrar ju jag då? Känns lite ologiskt, men jag gillar ju å andra sidan inte LIF. Eller MIF iofs…
24/03/2017 kl. 07:15 #4121Andreas
KeymasterBIK fick två mål när Rögle fortfarande var sega efter att inte ha spelat på två veckor. När de väl kom igång kändes det inte som att de kunde stå emot längre.
Om Rögle spelar som de gjorde i sista perioden kommer inte Karlskoga ha mycket att hämta i den här matchserien, tyvärr.
Mora vann däremot rättvist.
Kan bli intressant detta.
23/03/2017 kl. 22:31 #4120Henric
KeymasterIntressant att BIKK spelar med Kruse i kassen idag. Inte ofta man ser målvaktsskiften under den här typen av matchserier.
Inget skifte!
Engelage har varit skadad. Kruse stod alla matcher mot AIK!
Ah! Jag fick för mig det var Engelage som stod mot AIK. My bad!
23/03/2017 kl. 22:29 #4119Orebro Center
DeltagareEn månad gammalt ju!
Satan ;0). Kollade inte datumet och det var nytt för mig. Får kolla mer noga nästa gång.
Fast länken lades upp av miljonkedjan support idag23/03/2017 kl. 22:08 #4118pb_90
DeltagareEn månad gammalt ju! 😉
23/03/2017 kl. 21:44 #411723/03/2017 kl. 21:33 #4116JN27
DeltagareFaktiskt riktigt tråkigt för Karlskoga att tappa på det här sättet. Man förde matchen i stora drag fram till 3.e perioden. Dock faller de på samma slarv som mot AIK jobbar de bort det så har de defenitivt en chans.
23/03/2017 kl. 21:28 #4115Orebro Center
DeltagareAlsenfelt ryktas tillbaka till Leksand nästa år, givet att de inte åker ur, skriver mr madhawk
23/03/2017 kl. 21:12 #4114Orebro Center
Deltagaresom sagt ;0)
23/03/2017 kl. 20:48 #4112Orebro Center
DeltagareKruse varit väldigt bra. So far känns det som BIK kontrollerar detta ganska bra. Men Rögle är inte bra idag. Vääldigt långsam speluppbyggnad. De åker knappt skridskor. Osynkad press osv.
Men det kan vända i sista. Får de ett mål steppar de nog upp
23/03/2017 kl. 20:09 #4111pb_90
DeltagareIntressant att BIKK spelar med Kruse i kassen idag. Inte ofta man ser målvaktsskiften under den här typen av matchserier.
Inget skifte! 🙂 Engelage har varit skadad. Kruse stod alla matcher mot AIK! 🙂
23/03/2017 kl. 19:50 #4110Henric
KeymasterIntressant att BIKK spelar med Kruse i kassen idag. Inte ofta man ser målvaktsskiften under den här typen av matchserier.
23/03/2017 kl. 19:15 #4109Andreas
KeymasterJag tror inte att det är en fantasivärvning, men han har varit coachad av Sundblad. Chansen är stor tror jag. Hoppas han har mer att ta ut. Däremot är hans slutspel-statistik bra.
Hans
speltidspelstil lämpar sig väl för den typ av hockey som kommer fram i slutspelet så det är inte helt förvånande. Innebär det att vi kan hoppas på slutspel nästa år? 😉-
Andreas.
23/03/2017 kl. 19:13 #4108GladeOlle
DeltagareJag tror inte att det är en fantasivärvning, men han har varit coachad av Sundblad. Chansen är stor tror jag. Hoppas han har mer att ta ut. Däremot är hans slutspel-statistik bra.
23/03/2017 kl. 18:07 #4107pb_90
DeltagareEnglegagegeHehehhahe skulle kännas som ett rejält antiklimax när det ryktats om NHL-målisar osv.. Skulle man ha en skapligt beprövad målvakt bredvid så skulle det väl funka.
Och Salomonsson känns sjukt ohet. Tyska ligan är väl inte speciellt vass heller. Sen har vi väl tillräckligt med spelare för de lägre kedjorna?
23/03/2017 kl. 17:59 #4106Andreas
KeymasterJag tror att Johannes Salomonsson kan vara på ingång, stor forward som spelat i Tyskland. Bröt precis med Köln. Det låter som en Sundblad värvning.
Även om jag håller med om att han är rätt typ känns han inte speciellt attraktiv. Producerar halvdant i tyska ligan…
23/03/2017 kl. 17:43 #4105GladeOlle
DeltagareJag tror att Johannes Salomonsson kan vara på ingång, stor forward som spelat i Tyskland. Bröt precis med Köln. Det låter som en Sundblad värvning.
23/03/2017 kl. 17:39 #4104Karl
23/03/2017 kl. 16:09 #4103Henric
KeymasterEngelage och Brage skulle vara en massiv chansning. Det skulle naturligtvis kunna falla väl beroende på hur vi lyckas med det överiga lagbygget (se tex Jönsson i KHK). Julius hade kapacitet att ensam bära laget i långa stycken av säsongen (dessa stycken blev klart mycket kortare senaste året jämfört med första), och där tror jag vargen Brage eller Engelage är rätt för jobbet. Jag vill gärna ha någon mer beprövad i kassen nästa säsong. Nu när jag skrivit så här så kommer BIKK gå upp och Engelage bli vår nya Alsenfelt så klart…
23/03/2017 kl. 12:48 #4102Personal Jesus
Nu skall de sparkas direkt om de inte är en topp spelare.23/03/2017 kl. 12:28 #4101Orebro Center
DeltagareSkulle mycket väl tänka mig Engelage istället för Brage. Men inte Engelage OCH Brage.
Engelage anses varit AS bästa målvakt. Men jag tyckte att i finalen mot Mora, där allt snäppades upp, så kändes han betydligt mänskligare.
Är det något jag märkt under de här SHL-åren så är det att en bra prestation i AS inte är det samma som om man kommer funka i SHL. Så Engelage och Brage som vårt par känns som en väldig risky satsning.
-
-
FörfattareInlägg