Läktartugg

Läktartugg

Hem Forum Hockeysnack Läktartugg

• Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.
Visar 25 inlägg - 10,626 till 10,650 (av 13,266 totalt)
  • Författare
    Andreas
    Keymaster

Nygren har nog satt rejäla krokben för sig själv och den fortsatta karriären. Det tvättar man inte bort hur som helst.

pb_90
    Deltagare

Fan va sjukt det är hela ”Nygren-gate”.. jag skulle bli så jävla lack ifall Örebro-lirare höll på att hatta runt så där på stan.. sen kapten också ojojo..

Tur att Magnus ”Ego” Nyström lättar upp humöret med hans krönika i Expressen. Rubriken lyder just nu ”Ovärdigt – Han ljög för mig flera gånger”.. HOHO klassiskt Nyström att vrida om verkligheten så att det är han själv som är ”offret” xD

Andreas
    Keymaster

Riktigt nice klipp av NJ. Grymt nöjd med denna värvning 🙂

Yongma112
    Deltagare

Perfekt att balansera upp backsidan – några rutinerade pjäser med några unga utvecklingsbara från ex. AS. Känns lovande!

JN27
    Deltagare

Jonathan Andersson är klar för Örebro Hockey

http://www.orebrohockey.se/artikel/sukjaj0rs-3afc1

Äntligen ett spelarsläpp! Det är precis så här man vill att det ska funka! 🙂 bra NJ!

Spelaren i fråga känns ganska intressant också måste jag säga? Riktigt bra siffror i kvalet då det var som viktigast. Dessutom relativt ung och bra siffror från förra säsongen! Känns utvecklingsbar på en helt annan nivå än Bobbobobobo! 🙂

Det är även kul att han hintar om att flera spelare är klara men att de fortfarande spelar matcher vilket såklart gör det spännande eftersom det med största sannolikhet rör sig om spelare som spelar i slutspelslag/avancemangslag både i Sverige men säkert också utomlands.

pb_90
    Deltagare

Äntligen ett spelarsläpp! Det är precis så här man vill att det ska funka! 🙂 bra NJ!

Spelaren i fråga känns ganska intressant också måste jag säga? Riktigt bra siffror i kvalet då det var som viktigast. Dessutom relativt ung och bra siffror från förra säsongen! Känns utvecklingsbar på en helt annan nivå än Bobbobobobo! 🙂

TJ
    Deltagare

Andreas
    Keymaster

VLT Hockeybloggen:
    http://blogg.mittmedia.se/hockeybloggenvlt/

Thalberg har bra koll.

JN27
    Deltagare

Nog skulle det vara en chansning allt, men med 5-6 platser öppna på backsidan måste nästan någon gå till en back de vill satsa på i det längre perspektivet. Om han sedan är rätt back för den luckan …

Vart kommer det där Mylläri-ryktet ifrån som det diskuteras om?

Andreas
    Keymaster

Nog skulle det vara en chansning allt, men med 5-6 platser öppna på backsidan måste nästan någon gå till en back de vill satsa på i det längre perspektivet. Om han sedan är rätt back för den luckan …

pb_90
    Deltagare

Men Mylläri i SHL-tempo? Luktar katastrof om du frågar mig :/

Andreas
    Keymaster

Mylläri har väl inte alls varit bra i år? :O Men ÖHK är intresserade ändå?

Allt är väl relativt. VIK har varit ganska usla långa stunder, men jag tycker Mylläri ändå tagit kliv framåt från förra året och han skulle passa med Sundblads spel. Sedan vet jag inte om han är bra nog för SHL…

pb_90
    Deltagare

Mylläri har väl inte alls varit bra i år? :O Men ÖHK är intresserade ändå?

Orebro Center
    Deltagare

Känns som om Rögle bara behöver lägga i en högre växel så vänder de matcherna

Orebro Center
    Deltagare

Enligt Mr Madhawk går Julius till Severstal Cherepovets

Andreas
    Keymaster

Jag tror att speltid och förtroende från en tränare är jätteviktigt för en målvakt som är på väg uppåt. Det fick aldrig riktigt Lundberg eller Jönsson i Örebro.

Det är lite småkomiskt att båda lyckats ta nästa steg genom att hoppa ner en serie och spela en massa matcher där och nu är på väg tillbaka till SHL. Jag tror Lundberg kommer passa bra tillsammans med Jönsson. Backarna kommer nog inte märka någon jättestor skillnad vilken målvakt de ställer på isen.

Orebro Center
    Deltagare

Jag tycker det låter kul ändå att målvakter som varit här lyckas ta nästa steg. Lundberg fick knappt någon speltid i Örebro. I Västerås var han given etta och kunde verkligen spela upp sig. Nu hade han otur med skador, men som han spelat förtjänar han ett SHL-kontrakt lika mycket som Brage gjorde det.

Ja, ja säger inte emot det. Känns bara konstigt att två målvakter som ingen ville ha här nu är paret i en annan SHL-klubb.

Kanske var det bara speltid och självförtroende som saknades och att båda kanske borde ha lånats ut en säsong medan de tillhörde Örebro

Andreas
    Keymaster

Jag tycker det låter kul ändå att målvakter som varit här lyckas ta nästa steg. Lundberg fick knappt någon speltid i Örebro. I Västerås var han given etta och kunde verkligen spela upp sig. Nu hade han otur med skador, men som han spelat förtjänar han ett SHL-kontrakt lika mycket som Brage gjorde det.

Orebro Center
    Deltagare

Henrik Lundberg ryktas till KHK till nästa säsong

”Enligt MrMadhawk talar mycket för att Västerås målvakt Henrik Lundberg spelar för KHK nästa säsong och därmed bildar målvaktspar med Johannes Jönsson.

– Jag är inte förvånad att han ska till SHL. Hade han varit frisk hela säsongen, så hade vi inte spelat i någon kvalserie nu. Han har varit vår överlägset bästa spelare, säger Västerås sportchef Andreas Appelgren till MrMadhawk.”

Känns som en parodi ur ÖHK-perspektiv på något sätt att KHK:s mv-par skulle kunna bli Jönsson & Lundberg nästa säsong.

Andreas
    Keymaster

Luleå verkar satsa offensivt nästa år. Olausson och nu Sondell.

Båda kommer dock från högst tveksamma säsonger. Båda känns lite som chansvärvningar eller?

Sondell har väl sett sina bästa år och Olausson är väldigt beroende av sin omgivning eftersom han passar 11/10 gånger han får ett läge. Jag tror Olausson är tänkt att hjälpa till med deras bedrövliga powerplay mest av allt. Samma kan man kanske säga om Sondell?

Bungemaniac
    Deltagare

Han har nog sett sina bästa dagar. En tveksam säsong och en del skadebekymmer.

pb_90
    Deltagare

Båda kommer dock från högst tveksamma säsonger. Båda känns lite som chansvärvningar eller?

Andreas
    Keymaster

pb_90
    Deltagare

Sondell verkar vara klar för Luleå! Hoppsan!

Orebro Center
    Deltagare

JN27…Andra lag i högsta ligan har tagit in unga, lovande målvakter för första spaden och lyckats.
    Vad säger att vi inte kan det?
    Självklart tar jag emot monstret, kungen av madison mfl alla dagar i veckan om de vill komma hit, inga problem.

Det jag reagerar på är att de flesta har kopplingen känt namn=framgång, okänd=misslyckat.

För min del handlar det om trygghet att ha åtminstone en dokumenterad bra målvakt för nivån. Att misslyckas i sin scouting för en ung målvakt (som man tänker sig ska vara primärmålvakten) kan ju bli ganska ödesdigert för klubben.

Visar 25 inlägg - 10,626 till 10,650 (av 13,266 totalt)