Läktartugg
Hem › Forum › Hockeysnack › Läktartugg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.
- Detta ämne har 13,233 svar, 59 deltagare, och uppdaterades senast för 7 timmar, 2 minuter sedan av
JontheR.
-
FörfattareInlägg
-
14/03/2017 kl. 19:43 #3938
pb_90
DeltagareExakt.. kapacitetsmässigt så skulle han säkert kunna göra runt 35-40 poäng. Men totalt sett kanske han har en dålig inverkan.. För min del så kvittar det hur man väljer att hantera hans kontrakt.
14/03/2017 kl. 19:42 #3937Orebro Center
DeltagareDet kanske inte är så givet att Martin tänker gå till Färjestad.
14/03/2017 kl. 19:33 #3936Orebro Center
DeltagareJävligt synd att Lessio verkade ha någon störning.. gillade verkligen hans tempo och eleganta sätt att driva upp pucken. Antar att dom inte direkt orkar jobba med honom så pass mycket mentalt för att han ska ändra sig.. Man såg ju inte honom backchecka någon gång tex..
Ja det är lite synd, för det var ju just för utvecklas som han ville komma till SHL. Det var lite aspberger över honom men sådana spelartyper kan rätt använda vara rätt nyttiga
14/03/2017 kl. 14:39 #3935pb_90
DeltagareJävligt synd att Lessio verkade ha någon störning.. gillade verkligen hans tempo och eleganta sätt att driva upp pucken. Antar att dom inte direkt orkar jobba med honom så pass mycket mentalt för att han ska ändra sig.. Man såg ju inte honom backchecka någon gång tex..
14/03/2017 kl. 13:38 #3934Andreas
KeymasterJag tror inte Lessio blir kvar heller. Klubben verkar inte helt övertygad om honom.
14/03/2017 kl. 13:33 #3933Andreas
KeymasterJag vet inte vilken målvakt det blir, men nog hoppas jag allt att det är en riktig målvakt modell 1A vi får. Någon som tar förstaspaden och Brage får försöka utmana om speltid.
Med all respekt för Brage, men jag vill inte ha en situation med två stycken målvakter där båda ska försöka bevisa att de håller i SHL.
14/03/2017 kl. 11:07 #3932Henric
KeymasterI have a bad feeling about this…
13/03/2017 kl. 22:22 #3931pb_90
DeltagareHmm så monstret ska ha massa cash? Då lutar det väl åt NLA eller Ryssland för han antar jag?
Hur som helst, lyckas dom inte få tag på en vass målvakt under den här silly season så är det kasst. Det utbudet som förväntas finnas är typ det bästa på jävligt länge!
Fasth och Enroth är drömnamnen såklart. Det minst osexiga som nämnts är väl Markus Svensson? Och han var ändå riktigt jäkla bra i SAIK och fick lira landslag och grejer.
13/03/2017 kl. 19:44 #3930Andreas
KeymasterMonstret verkar kosta många dollar, fler än Örebro har råd med så vi kan nog glömma honom. Det finns ju fler dock, som inte har haft stora skadebekymmer, att välja mellan.
Det är nästan lite köparens marknad på målvaktsfronten just nu 🙂
13/03/2017 kl. 19:16 #3929Orebro Center
DeltagareLäser man NA ser man att Niklas Johansson hade velat haft kvar några av dem som lämnar. Gissat att det är Martin och Bobbo. Bobbo genom att läsa artikeln och NA:s intervju av honom.
En annan intressant rad i den artikeln var: ”Det har varit turbulent. En väldigt konstig säsong med tränarbyten hit och dit med allt vad det innebär, och ingen riktig struktur i spelsystemet förrän Niklas och Petri och Niklas kom in.”
13/03/2017 kl. 18:54 #3928Orebro Center
DeltagareHudda, Zamorsky, MJ, Bobbo och Motin lämnar. Där ser man.
Alla utom Hudda var ändå väntat. MJ just pga ryktena innan.
Nu vet jag inte vad Hudda kostade och det är möjligt att han hade bättre betalt än vad 91,5% förtjänar. Men det stör mig ändå att vi fortsätter med att försöka ha en bra och en dålig målvakt. Känner inte alls förtroende för Brage. Tänker t ex på Malmö som har både Alsenfelt och Nihlstorp. Dom kan ju ta en 3-månaders skada på en av dem utan att sitta på pottkanten. Jag tycker det är värt att ha två som kan konkurrera med varandra. Men hur som helst ge båda speltid. Jag törs inte tänka på hur det hade kunnat sätt ut om vi hade varit utan Hudda 3 månader i någon av senaste säsongerna. Även om han har svajat har han varit tillräckligt bra i andra matcher. Eller om Örebro nu värvar en ny som floppar?
13/03/2017 kl. 18:18 #3927pb_90
DeltagareEn tanke på varför dom skickar honom kan vara att han hade ett 2+1 kontrakt med brutalt saftig lön.. en förlängning då och han hade ”fått” samma lön som motiverade en MVP/SHL:s bästa målvakt att förlänga för två år sen. Och han har inte presterar som så efter det kontraktet skrevs..
13/03/2017 kl. 17:54 #3926svhul23
DeltagareVarför skicka Julius Hudacek när dom inte vet vad dom får istället?
Han har räddat Örebro många gånger när backarna gick bort sig, utan Hudda hade det varit matcher mot Västerås i höst13/03/2017 kl. 16:30 #3921Status
DeltagareSpännande att se vad man tar in istället för Hudacek.. Känns som det kommer bli väldigt mycket nytt till nästa säsong. Intressant att se hur dom får ihop laget.
13/03/2017 kl. 16:23 #3920pb_90
DeltagareHoppla! Kommer verkligen sakna Hudda och Marre alltså.. Men till slut så måste man skiljas.. Känns inte som att Hudda fick försvaret han behövde för att prestera de senaste två säsongerna.
13/03/2017 kl. 16:22 #3919Henric
KeymasterJaha… hejdå Julius. ;(
13/03/2017 kl. 16:15 #3918JN27
DeltagareHudda, Zamorsky, MJ, Bobbo och Motin lämnar. Där ser man.
12/03/2017 kl. 18:27 #3917Henric
KeymasterKanske inte Kneten?
Mikael Ryder-Jensen är ju VD på Svagströmsmateriel, Nalle har ju eget företag. Verkar ha varit en rejäl VD-årgång ändå !!
Pigge Lord kör väl eget också tror jag?
12/03/2017 kl. 15:33 #3916Andreas
KeymasterJa, eller som de andra SHL-klubbarna som har ett aktiebolag.
ÖSK:s struktur ser ut verkar den vara lite enklare än ÖHK:s dito, men uppgifterna kommer nog att spegla varandra.
Örebro Hockey Klubb äger två bolag: Örebro Hockey Holding AB och Örebro Elithockey AB.
All junior och elitverksamhet ligger i Örebro Elithockey AB.
Örebro Hockey Holding AB i sin tur äger två bolag: Säljbolaget i Örebro AB med tre anställda och Örebro Arenaservice AB med 9 anställda.
Örebro Sportklubb Fotboll verkar driva allt som en förening med ett enda aktiebolag som dotterbolag.
12/03/2017 kl. 14:55 #3915JN27
DeltagareSom jag förstår det nu så kommer Örebro Hockey ha en i stort sett likadan organisation som ÖSK Fotboll? Alltså en VD med en ren VD-roll á la Simon Åström och en renodlad sportchef i NJ á la Sköldmark? Jag tänker mest hur detta kommer att förändra situationen rent sportsligt, mer än att sponsorer kanske känner sig trygga med nya VD’n och på så sätt känner sig trygga i att pumpa in pengar i klubben?
12/03/2017 kl. 14:46 #3914Karl
DeltagareDet är lite roligt, jag satt på skoj och tänkte att Patrik Hofbauer ju är VD idag och kanske vore något att testa. Och så blir det lagkompisen Mikael Johansson istället. Blev alla gamla ÖIK:are VD:ar?
Kanske inte Kneten? 😉
Mikael Ryder-Jensen är ju VD på Svagströmsmateriel, Nalle har ju eget företag. Verkar ha varit en rejäl VD-årgång ändå !!
11/03/2017 kl. 22:37 #3913Henric
KeymasterDet är lite roligt, jag satt på skoj och tänkte att Patrik Hofbauer ju är VD idag och kanske vore något att testa. Och så blir det lagkompisen Mikael Johansson istället. Blev alla gamla ÖIK:are VD:ar? 😉
11/03/2017 kl. 17:26 #3912Orebro Center
DeltagareHär går det undan.
Konstigt – Har inte det minsta minne av Mikael Johansson.
11/03/2017 kl. 17:16 #3911pb_90
DeltagareJa men han känns verkligen klockren. Har varit VD för ett stort företag innan som gör jävla bra träskruv alltså! 😀
Jävligt skönt att det gick så pass fort också! 🙂
11/03/2017 kl. 16:13 #3910Andreas
KeymasterNye VD:n känns som en riktigt bra värvning rent spontant. Hockeykunnande och erfarenhet från att driva stora företag. 🙂
-
FörfattareInlägg