Läktartugg

Läktartugg

Hem Forum Hockeysnack Läktartugg

• Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.
Visar 25 inlägg - 10,801 till 10,825 (av 13,233 totalt)
  • Författare
    Personal Jesus
    Deltagare

Det råder ingen tvekan om att PG varit mycket populär hos de stora och viktiga sponsorerna….

Vad gäller Fahlander är han extremt impulsiv, PG är ju även känd som rövslickare och vad gäller Fahlander så har PG lyckats bättre än någon annan. ÖHK måste dock fortfarande ”fjäska” för Fahlander, han är minst lika rik som för fem år sedan och klubben kan komma att behöva stort stöd från honom är min känsla.

PG har absolut varit viktig mot de stora sponsorerna, men tyvärr har han glömt bort de små och oss supportrar.

Vad gäller den andra så kommer klubben aldrig LÅNA pengar av honom igen, att sätta sig i den situationen igen.

Andreas
    Keymaster

Någon som har kolla på om Jesse Virtanen har kontrakt med Lukko även nästa säsong? Tycker mig ha läst om en förlängnig, men enligt EP så är det bara 16/17.

Får vi Virtanen kommer jag försöka hjula i vardagsrummet. Ung och borde utan tvekan vara på väg till ett bättre lag och en bättre liga.

Orebro Center
    Deltagare

Någon som vet om PG dunstar direkt? Känns inte särskilt optimalt att vara utan VD i den process som inleds nu, han skulle behöva vara med under en övergångsperiod tills den nye kommit in i det. Även Niklas kan man inte ge helt fria hästar

Han har några månader kvar på kontraktet i alla fall. Någon nytta ska han väl göra för de pengar han kommer få utbetalda.

Låter bra – Vad vi än tycker om PG så är det viktigt att det inte lämnas ett vakum plötsligt när omdaningen påbörjas. Förutom bra på Ekonomi har jag ryktesvägen också hört att han är en bra förhandlare. Stämmer det lär det behövas under våren

Karl
    Deltagare

Det råder ingen tvekan om att PG varit mycket populär hos de stora och viktiga sponsorerna. Samtidigt tror jag att under denna säsong så har de börjat tveka om PG:s förträfflighet. Ungefär samma sak som med förra VD:n i ÖSK Jan Karlsson. Det funkar inte att lova guld och gröna skogar i längden. Så bättre fly än illa fäkta.

Nu är jag rädd för att PG lämnar efter sig samma sörja som Jan Karlsson gjorde. I ÖSK har Simon enligt samtliga jag talat med och som har insyn gjort ett hästjobb. ÖHK behöver en VD av minst samma kaliber.

Vad gäller Fahlander är han extremt impulsiv, PG är ju även känd som rövslickare och vad gäller Fahlander så har PG lyckats bättre än någon annan. ÖHK måste dock fortfarande ”fjäska” för Fahlander, han är minst lika rik som för fem år sedan och klubben kan komma att behöva stort stöd från honom är min känsla.

Status
    Deltagare

Någon som har kolla på om Jesse Virtanen har kontrakt med Lukko även nästa säsong? Tycker mig ha läst om en förlängnig, men enligt EP så är det bara 16/17.

pb_90
    Deltagare

Jag tycker det luktar lite svågerpolitik kring Falle och PG.. Falle har ju sågat lagbygget extremt mkt i år han också? Och inkompetens kan ibland få konsekvenser.. även om det inte var Pontus ”huvudarbete”.

Henric
    Keymaster

Fahlander målar upp förlusten av PG som det värsta som hänt typ. Är det klubben för inbördes beundran eller vad är det frågan om? Hur mycket negativt kan komma ur detta?

Ryktet gör ju gällande att PG varit bra med sponsorer osv. Och här målar Fahlander upp honom som näst intill ovärderlig.

Sen börjar jag irritera mig rätt ordentligt på argumentet att PG skulle påverka matchintäkterna.. Hockeyn är A OCH O! Bra hockey kommer sälja bättre än dvärgar som jonglerar med köttbullar i pausen!

Dessutom har ÖHK en liten särställning i SHL. Vi är fortfarande en jävligt ny klubb o högsta ligan och det är fortfarande ”nyhetens behag” som drar folk till arenan. Att PG (mfl) tror att det beror på alla jävla evenemang är bedrövligt.. Hur mycket extra folk kommer för att man kör Oktoberfest?

Visst, det kan ha ett ”mervärde” men något kidsevenemang osv. Men jag tror dom överskattar det å det grövsta.

Jag såg det också och han var ju inte direkt återhållsam i sitt beröm. En insats utan motsvarighet inom svensk elitidrott menar Fahlander. Jag har inte insyn att känna till vad han grundar det på, men det låter lite som ”Falle” brukar göra. På eller av. Hit eller miss. Finns liksom inget mellanläge, så jag tror det är ett utslag av det bara.

Andreas
    Keymaster

Någon som vet om PG dunstar direkt? Känns inte särskilt optimalt att vara utan VD i den process som inleds nu, han skulle behöva vara med under en övergångsperiod tills den nye kommit in i det. Även Niklas kan man inte ge helt fria hästar

Han har några månader kvar på kontraktet i alla fall. Någon nytta ska han väl göra för de pengar han kommer få utbetalda.

Orebro Center
    Deltagare

pb_90
    Deltagare

Fahlander målar upp förlusten av PG som det värsta som hänt typ. Är det klubben för inbördes beundran eller vad är det frågan om? Hur mycket negativt kan komma ur detta?

Ryktet gör ju gällande att PG varit bra med sponsorer osv. Och här målar Fahlander upp honom som näst intill ovärderlig.

Sen börjar jag irritera mig rätt ordentligt på argumentet att PG skulle påverka matchintäkterna.. Hockeyn är A OCH O! Bra hockey kommer sälja bättre än dvärgar som jonglerar med köttbullar i pausen!

Dessutom har ÖHK en liten särställning i SHL. Vi är fortfarande en jävligt ny klubb o högsta ligan och det är fortfarande ”nyhetens behag” som drar folk till arenan. Att PG (mfl) tror att det beror på alla jävla evenemang är bedrövligt.. Hur mycket extra folk kommer för att man kör Oktoberfest?

Visst, det kan ha ett ”mervärde” men något kidsevenemang osv. Men jag tror dom överskattar det å det grövsta.

Karl
    Deltagare

Jag tycker ÖHK omgående borde ”sno” Simon från ÖSK. Tror inte de har en chans att matcha lönemässigt. Dessutom kan han säkert få med några sponsorer om det finns plats för fler.

Ps. Tröttnade fullständigt på fotbollen under Sixtens och Sjögrens dagar, men har förstått att Simon är mycket duktig.

pb_90
    Deltagare

Haha ja NA är verkligen ingen spjutspets vad det gäller sportjournalistik.. Den enda anledningen till att man betalar för skiten just nu är för att man vill ha så mkt info om ÖHK som möjligt

JN27
    Deltagare

Alla verkar ha olika information.. Nog måste dom gå ut med rätt snart vilka som fått förlängt och vilka som inte fått? För det mesta är väl klart redan hoppas jag?! Jävligt oseriöst annars..

Det är ju NA som skriver att de är påväg ut samt att de ryktas stanna kvar så det säger ju allt om deras tingeltangel-journalistik. NA hävdar ju också att det var de som avslöjade att PG lämnar. När det I själva verket var klubben själva som gick ut med det säkert en timme före. Jag spyr på NA och deras sportredaktion.

pb_90
    Deltagare

Alla verkar ha olika information.. Nog måste dom gå ut med rätt snart vilka som fått förlängt och vilka som inte fått? För det mesta är väl klart redan hoppas jag?! Jävligt oseriöst annars..

Andreas
    Keymaster

Hmmm, Wirström skriver även han att Bobbo signat nytt, eller att ryktet säger det?

pb_90
    Deltagare

Absolut, PG ska ha cred för allt han gjort! Men han tog sig verkligen vatten över huvudet sen återkomsten till SHL. Han fick hybris och trodde att han var grym på att bygga lag..

Som sagt, det är en oerhört turbulent tid nu framöver… Med allt som hänt denna säsong och alla jäkla nyrekryteringar som ska in. Jag känner mig orolig men hoppfull.

Hur väl har NJ kommit in i organisationen? Nästa säsong blir EXTREMT viktig för framtiden. Då ska den ”nya” organisationen fan sitta och en ny stomme av spelare sättas. Måtte dom lyckas med tvåårskontrakten till nästas säsong..

Andreas
    Keymaster

Wow! Pontus Gustafsson lämnar.

Nog för han inte riktigt klarat av jobbet på SHL-nivå, men utan honom inget lag i SHL.

Inte för att jag tycker han skulle stannat längre, men lite cred får man väl ge honom för att laget är i SHL.

JN27
    Deltagare
    Henric
    Keymaster

Det luktar som sagt både en och två begravna hundar.

pb_90
    Deltagare

Nej det lär ju inte direkt bli en dragkamp om Mustonen direkt.. Bobbo måste bort! Han gör ju ingenting speciellt bra.. allt är ytterst mediokert. Och enl någon så har han hög lön också?! VÄCK! Han är nog den jag mest skulle se fram emot att han skulle lämna. I en dålig backsida är han bland dom sämre..

Orebro Center
    Deltagare

I NA står det lite om Julle. Tydligen (om jag tolkar rätt) fattade han inte ens själv att hans kontrakt gått ut.

”Ja, jag blev överraskad och ringde min agent och frågade ”vad är det som händer”? Jag vet inte riktigt. Jag har haft möte med Pontus (Gustafsson, general manager) och jag har inget kontrakt.”

”Vill du stanna?
    – Ja. Jag gillar verkligen klubben och allt runt omkring. Men vi får se vad som händer. De kommande dagarna kommer det väl visa sig.”

Orebro Center
    Deltagare

Haha Mustonen har Max 80000kr.. att kalla det för bra lön känns jävligt generöst.. Och fan om Bobbo stannar alltså… så jävla trött på karln

Tror inte Skellefteå är särskilt intresserad av att ta hem honom

Orebro Center
    Deltagare

Rykten om att Bobbo blir kvar har börjat cirkulera. Den mannen väcker känslor får man säga.

Taskigt att säga men hade nog sett fram emot att han skulle lämna ;0) Känns som om jag väntat på hans genombrott i 4 år nu. Han strular för mycket på isen. För många misstag även om han kan blanda det med en och annan bra sak också

pb_90
    Deltagare

Haha Mustonen har Max 80000kr.. att kalla det för bra lön känns jävligt generöst.. Och fan om Bobbo stannar alltså… så jävla trött på karln

Andreas
    Keymaster

Rykten om att Bobbo blir kvar har börjat cirkulera. Den mannen väcker känslor får man säga.

Visar 25 inlägg - 10,801 till 10,825 (av 13,233 totalt)