Läktartugg
Hem › Forum › Hockeysnack › Läktartugg
- Detta ämne har 13,265 svar, 59 deltagare, och uppdaterades senast för 4 dagar, 9 timmar sedan av
Catskinner.
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.
-
FörfattareInlägg
-
15/03/2017 kl. 13:55 #3950
Andreas
KeymasterNu händer det grejer 🙂
2år Olsson och 1 år till med Wiklander och Weinstock.
Lessio och Andersson lämnar.
15/03/2017 kl. 13:18 #3944Status
DeltagareLäste precis att Medvezcak Zagreb lämnar khl och går med i Österrikiska ligan. Kan tänka mig att de hade svårt att få ekonomin att gå ihop, kanske lessio slumpades bort till oss för att försöka spara lite pengar?
Frågan är väl om han kan tänka sig fortsätta jobba på rea lön?
NJ sa ju att Lessio hade erbjudanden från schweiz med högre lön än vad ha fick i ÖHK när man tog honom.
15/03/2017 kl. 13:11 #3943GladeOlle
DeltagareLäste precis att Medvezcak Zagreb lämnar khl och går med i Österrikiska ligan. Kan tänka mig att de hade svårt att få ekonomin att gå ihop, kanske lessio slumpades bort till oss för att försöka spara lite pengar?
Frågan är väl om han kan tänka sig fortsätta jobba på rea lön?
15/03/2017 kl. 13:10 #3942Status
DeltagareFör Lessio-pengarna bör man kunna få en riktigt bra spelare MED SHL-erfarenhet.
14/03/2017 kl. 22:20 #3941pb_90
DeltagareJa jävlar vad man skulle vara skraj om man var Leksing nu.. ett Mora taggade till tusen för den kanske största och viktigaste matchserien på en livstid. Möjligheten att slå ut antagonisterna nr 1!
Så jävla glad att vi inte hamnade där.. För på förhand ser Mora grymt starka ut medans det andra laget från HA inte alls känns speciellt farligt.
Ser dock hellre att Rögle åker ut än Leksand.. Skulle vara najs att sno någon spelare där ifrån plus att vi alltid har varit bedrövliga mot dom…
14/03/2017 kl. 22:00 #3940Andreas
KeymasterAIK har grym form, BIK har det inte. Som lag är nog BIK det klart bättre laget, men form är ju en ganska stor del av insatsen på isen.
Jag tror AIK kan störa BIK, men om BIK får spelet att stämma kommer de ta hem den serien.
14/03/2017 kl. 21:27 #3939Orebro Center
DeltagareSå – AIK-BIk i finalspel. Mitt intryck är dock att AIK hade ett bättre lag i fjol. Det är så klart väldigt viktigt att man har en stark allsvensk stomme är man går upp och det vetefan om AIK har. Men vi får se – De kanske växer i finalspelet. Det lag som överraskat mest på mig spelmässigt i slutspelsserien är rent spelmässigt annars Pantern. Tyckte de i stora delar var bättre laget än AIK men kunde trots det inte vinna den matchen. Annars har Mora varit helt outstanding i slutspelsserien. Ska garanterat följa slaget om Siljan. Det jag kan tänka mig blir Moras svaghet är att de väger lite för lätt – Får se om Leksand kan nyttja det.
14/03/2017 kl. 19:43 #3938pb_90
DeltagareExakt.. kapacitetsmässigt så skulle han säkert kunna göra runt 35-40 poäng. Men totalt sett kanske han har en dålig inverkan.. För min del så kvittar det hur man väljer att hantera hans kontrakt.
14/03/2017 kl. 19:42 #3937Orebro Center
DeltagareDet kanske inte är så givet att Martin tänker gå till Färjestad.
14/03/2017 kl. 19:33 #3936Orebro Center
DeltagareJävligt synd att Lessio verkade ha någon störning.. gillade verkligen hans tempo och eleganta sätt att driva upp pucken. Antar att dom inte direkt orkar jobba med honom så pass mycket mentalt för att han ska ändra sig.. Man såg ju inte honom backchecka någon gång tex..
Ja det är lite synd, för det var ju just för utvecklas som han ville komma till SHL. Det var lite aspberger över honom men sådana spelartyper kan rätt använda vara rätt nyttiga
14/03/2017 kl. 14:39 #3935pb_90
DeltagareJävligt synd att Lessio verkade ha någon störning.. gillade verkligen hans tempo och eleganta sätt att driva upp pucken. Antar att dom inte direkt orkar jobba med honom så pass mycket mentalt för att han ska ändra sig.. Man såg ju inte honom backchecka någon gång tex..
14/03/2017 kl. 13:38 #3934Andreas
KeymasterJag tror inte Lessio blir kvar heller. Klubben verkar inte helt övertygad om honom.
14/03/2017 kl. 13:33 #3933Andreas
KeymasterJag vet inte vilken målvakt det blir, men nog hoppas jag allt att det är en riktig målvakt modell 1A vi får. Någon som tar förstaspaden och Brage får försöka utmana om speltid.
Med all respekt för Brage, men jag vill inte ha en situation med två stycken målvakter där båda ska försöka bevisa att de håller i SHL.
14/03/2017 kl. 11:07 #3932Henric
KeymasterI have a bad feeling about this…
13/03/2017 kl. 22:22 #3931pb_90
DeltagareHmm så monstret ska ha massa cash? Då lutar det väl åt NLA eller Ryssland för han antar jag?
Hur som helst, lyckas dom inte få tag på en vass målvakt under den här silly season så är det kasst. Det utbudet som förväntas finnas är typ det bästa på jävligt länge!
Fasth och Enroth är drömnamnen såklart. Det minst osexiga som nämnts är väl Markus Svensson? Och han var ändå riktigt jäkla bra i SAIK och fick lira landslag och grejer.
13/03/2017 kl. 19:44 #3930Andreas
KeymasterMonstret verkar kosta många dollar, fler än Örebro har råd med så vi kan nog glömma honom. Det finns ju fler dock, som inte har haft stora skadebekymmer, att välja mellan.
Det är nästan lite köparens marknad på målvaktsfronten just nu 🙂
13/03/2017 kl. 19:16 #3929Orebro Center
DeltagareLäser man NA ser man att Niklas Johansson hade velat haft kvar några av dem som lämnar. Gissat att det är Martin och Bobbo. Bobbo genom att läsa artikeln och NA:s intervju av honom.
En annan intressant rad i den artikeln var: ”Det har varit turbulent. En väldigt konstig säsong med tränarbyten hit och dit med allt vad det innebär, och ingen riktig struktur i spelsystemet förrän Niklas och Petri och Niklas kom in.”
13/03/2017 kl. 18:54 #3928Orebro Center
DeltagareHudda, Zamorsky, MJ, Bobbo och Motin lämnar. Där ser man.
Alla utom Hudda var ändå väntat. MJ just pga ryktena innan.
Nu vet jag inte vad Hudda kostade och det är möjligt att han hade bättre betalt än vad 91,5% förtjänar. Men det stör mig ändå att vi fortsätter med att försöka ha en bra och en dålig målvakt. Känner inte alls förtroende för Brage. Tänker t ex på Malmö som har både Alsenfelt och Nihlstorp. Dom kan ju ta en 3-månaders skada på en av dem utan att sitta på pottkanten. Jag tycker det är värt att ha två som kan konkurrera med varandra. Men hur som helst ge båda speltid. Jag törs inte tänka på hur det hade kunnat sätt ut om vi hade varit utan Hudda 3 månader i någon av senaste säsongerna. Även om han har svajat har han varit tillräckligt bra i andra matcher. Eller om Örebro nu värvar en ny som floppar?
13/03/2017 kl. 18:18 #3927pb_90
DeltagareEn tanke på varför dom skickar honom kan vara att han hade ett 2+1 kontrakt med brutalt saftig lön.. en förlängning då och han hade ”fått” samma lön som motiverade en MVP/SHL:s bästa målvakt att förlänga för två år sen. Och han har inte presterar som så efter det kontraktet skrevs..
13/03/2017 kl. 17:54 #3926svhul23
DeltagareVarför skicka Julius Hudacek när dom inte vet vad dom får istället?
Han har räddat Örebro många gånger när backarna gick bort sig, utan Hudda hade det varit matcher mot Västerås i höst13/03/2017 kl. 16:30 #3921Status
DeltagareSpännande att se vad man tar in istället för Hudacek.. Känns som det kommer bli väldigt mycket nytt till nästa säsong. Intressant att se hur dom får ihop laget.
13/03/2017 kl. 16:23 #3920pb_90
DeltagareHoppla! Kommer verkligen sakna Hudda och Marre alltså.. Men till slut så måste man skiljas.. Känns inte som att Hudda fick försvaret han behövde för att prestera de senaste två säsongerna.
13/03/2017 kl. 16:22 #3919Henric
KeymasterJaha… hejdå Julius. ;(
13/03/2017 kl. 16:15 #3918JN27
DeltagareHudda, Zamorsky, MJ, Bobbo och Motin lämnar. Där ser man.
12/03/2017 kl. 18:27 #3917Henric
KeymasterKanske inte Kneten?
Mikael Ryder-Jensen är ju VD på Svagströmsmateriel, Nalle har ju eget företag. Verkar ha varit en rejäl VD-årgång ändå !!
Pigge Lord kör väl eget också tror jag?
-
FörfattareInlägg