Läktartugg

Läktartugg

Hem Forum Hockeysnack Läktartugg

• Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.
Visar 25 inlägg - 10,851 till 10,875 (av 13,233 totalt)
  • Författare
    Henric
    Keymaster

Ja, alltså, hmmm. Monstret såg jag en del i Detroit och han kan leverera och han funkar väl ok som back-up i NHL. Det jag är mest orolig för är väl hans hjärta, eller egentligen hälsan generellt. Han har ju inte matchats direkt superhårt de senaste åren och jag är lite orolig för att hans hjärtproblem ska börja spöka igen om han kommer in som förstekeeper i en SHL-klubb. Men en bra, erfaren kille med en hög högsta nivå, så absolut en kandidat att ersätta Julius med. Sedan blir han väl den längsta målis vi haft på ett bra tag isf? 🙂

pb_90
    Deltagare

Men Monstret är väl hetare namn än Henrik Karlsson, Niklas Svedberg och Markus Svensson väl?

• Det här svaret redigerades för 9 år, 2 månader sedan av pb_90.
    pb_90
    Deltagare

Cam Talbot har varit given etta och har utvecklats en hel del den här säsongen mot tidigare. Sen verkar dom ha ett par unga målvakter som dom vill satsa på som backup och Jonas med sina 32år får kliva åt sidan. Åren i detroit var han väl skadad mest hela tiden.. Han behöver verkligen få lira mkt matcher.

Spontant så skulle jag väl ranka Enroth och Viktor Fasth högre som dom fria målvakterna på marknaden.

Andreas
    Keymaster

Skador, skador, skador och petad. Precis för dålig för NHL, för bra för AHL.

Eller snarare, alla skador har gjort det svårt för honom att bevisa att han håller i NHL.

Status
    Deltagare

Vore helt klart en bra ersättare. Frågan är varför han spelat så lite?

pb_90
    Deltagare

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/a/aRaBE/shl-klubbens-jakt-pa-malvaktsstjarnan

Ersätta Hudacek med Monstret? Vad tycker ni spontant? Jag har inte alls bra koll på honom känner jag.. men han har onekligen en enorm högstakapacitet! 🙂

Han får gärna dra med sig Anton Lander på köpet.. det skulle fan vara min ultimata ”rimliga” drömspelare i ÖHK.. Som han dominerar på AHL nivå alltså..

• Det här svaret redigerades för 9 år, 2 månader sedan av pb_90.
    JN27
    Deltagare

Sponsorer var de som tvingade bort Tornberg och Ivarsson. Sponsorerna har satt press på klubben och jag tror varken Gejhammar eller PG vill vara med om det här igen.

Samtidigt finns det folk som är beredda att gå in med pengar för att lyfta klubben, men det kommer inte utan krav.

Då krävs det ju verkligen att pengarna förvaltas väl och inte placeras på något jippokonto för att säkerställa att vi får en Dab-cam till nästa säsong också. Då ska riktigt etablerade spelare in. Vi måste också våga värva från konkurrenterna, vara det gröna på andra sidan istället för att blygt stå och titta på i bakrunden.

Andreas
    Keymaster

Sponsorer var de som tvingade bort Tornberg och Ivarsson. Sponsorerna har satt press på klubben och jag tror varken Gejhammar eller PG vill vara med om det här igen.

Samtidigt finns det folk som är beredda att gå in med pengar för att lyfta klubben, men det kommer inte utan krav.

pb_90
    Deltagare

Ja för egen del hade man gärna kunnat få ge upp säsongen istället för att chansa och ta in Lessio.. :/ Och ja man är verkligen orolig för vart föreningen är på g..

Kenta ut.
    Grossman in under säsong
    Heinrich ut.
    Tornberg och Ivarsson bort.
    Alla tre nya tränare in.
    Fredric in.
    Lessio in.

Hur mycket av detta kan betalas av Jockes försäkringspengar samt outnyttjad plats i bonusen? Känns som det blir väldigt mycket rött i bokföringen i år… Sen strul med huvudsponsor och grejer.

JN27
    Deltagare

Jo fast om Hudda faktiskt nu vill ha mer pengar än vad han är värd så kanske man bara sonderar av marknaden för att se om man kan få något bättre för dom pengarna?

Ja eller så är pengarna slut. Jag skulle inte vara förvånad över om vi bränt ganska många reservbroar för att signa alla floppvärvningar. Tror ju inte direkt att Lessio var gratis. Lösa ut Kenta var troligen inte gratis heller, Lösa ut Tornberg och sedan signa upp Sundblad som säkert krävt en del pengar.
    Har man sveriges mest inkompetenta styrelse så är det ju inte konstigt att det falerar någon gång.
    Jag är som sagt orolig för att pengarna helt enkelt är slut. Men jag ser gärna att jag motbevisas.

pb_90
    Deltagare

Jo fast om Hudda faktiskt nu vill ha mer pengar än vad han är värd så kanske man bara sonderar av marknaden för att se om man kan få något bättre för dom pengarna?

JN27
    Deltagare

Utgår man från vad dom faktiskt säger att Hudacek är för dyr. Då vettefan vad vi kommer ha råd mig i transferfönstret. Örebros signum har ju inte direkt varit att signa upp namnkunniga spelare som visar vad man får bara av att man vet vem det är.
    Jag tycker därför att man ska signa upp Hudacek då vet man vad man får, han har räddat kvar oss många matcher och att vi läckt bakåt har nu till största delen berott på tveksamt försvarsspel.
    Vi kan inte skylla många förluster på Hudacek förutom kanske de riktiga supertorskarna där målvaktsspelet svajat.

pb_90
    Deltagare

Ja man kan ju definitivt inte satsa på Brage som en förstakeeper. Och kommer Hudda lämna så kommer det bli en slags folkstorm. Frågan är ju hur mycket extra man ska vara villig att betala för att Hudda just ÄR Hudda, och inte för hans målvaktsspel. Han har ju onekligen satt sig i en bra förhandlingsposition mycket pga sin personlighet.

Orebro Center
    Deltagare

Jag har ingen aning om vad Julius själv vill, om han vill röra på sig hur som helst

Annars får jag en känsla att man försöker göra en ”Antilla” med Julle. Behålla honom men till en lägre lön.

NA öser beröm över Brage annars..och skriver typ att trots bara 89% har han spelat bra.

Själv får jag inte till den där riktiga trygghetskänslan med honom trots att jag vet att han gjort vissa matcher jättebra. För mig är han en ”Henrik Lundberg” på något sätt

pb_90
    Deltagare

Men ni tror inte att dom har övertolkat viss information då?

Dom lär väl förhandla med Hudacek och samtidigt kolla på andra alternativ? Och då kan ju någon ha fått nys om att dom letar efter andra och tolkat in för mycket i situationen.

Henric
    Keymaster

Jag ska väl kanske tillägga att ingen i klubben är untouchable såklart. Även om jag tror att det kommer att bli väldigt, väldigt svårt att hitta en målis av den kaliber som behövs för att täcka upp för Julius och leverera det vi behöver pga vårt darriga försvar. Lyckas man locka någon som Fasth eller Enroth, ja då är det ju inte så mkt att snacka om. Och om ekonomin inte tillåter eller Julius inte vill gå ner i lön/signa nytt så är det ju bara att köra. Men jag tror inte någon av de herrarna är så sugna på Örebro och då blir det lite glest bland alternativen tycker jag.

svhul23
    Deltagare

Ha kvar Julius Hudacek! han har räddat oss många gånger och han behöver ha hjälp av backar
    kan inte göra allt själv.

Orebro Center
    Deltagare

Behåll Hudda.

För två veckor sedan hörde jag att vi har en hel hög med spelare klara.
    Det är både förlängningar och helt nya spelare.

”….När vi spelat klart blir det action”.

Ooohh vad jag längtar till PG show.

Spännande att höra!

pb_90
    Deltagare

Behåll Hudda.

Nämndes inga namn eller? Hoppas att dom tar tag i taktpinnen fort efter sista matchen för att ingjuta hopp och tro om framtiden!

pb_90
    Deltagare

Fan börjar bli riktigt orolig för vart klubben är på väg.. Hur ska laget resa sig efter den misshandel som dom fått utstå. Man har ju inget superförtroende för NJ heller..

Personal Jesus
    Deltagare

Behåll Hudda.

Status
    Deltagare

Ska man ersätta Hudacek så vill man istället ha typ Enroth, Monstret etc. Och vad kommer inte det kosta.. Jag ser gärna att man behåller Hudda. En säsong med ordning och reda i truppen från start är han värd.

• Det här svaret redigerades för 9 år, 2 månader sedan av Status.
    Andreas
    Keymaster

Tror vi att Hudacek kan göra en bättre säsong nästa år? Är han villig att gå ner i lön?

Det finns argument för att han är värd en hög lön, men samtidigt finns det saker i hans spel som blivit sämre. Eller?

JN27
    Deltagare

Trots att vi är ute ur spelet tidigt den här säsongen så är jag rätt säker på att vi kommer gå med släpande ben inför nästa säsong utan att ha fått klart på värvningsfronten.
    Det är ju nu fulspelet börjat visa sig, vilka ekonomiska missar man gjort med alla floppvärvningar.
    Det är väl som de så kallade ”Experterna” säger. Att plocka in dyra spelare är bara något ett lag i kris gör.
    Man tar det sista på marknaden till ett alldeles för högt pris. Jag skiter i att PG kanske är duktig med ekonomin vad gäller sponsorer osv. Han har ju misslyckats kapitalt med värvningarna och de avtal han gett dem. 2 miljoner i sign on för Jocke A som inte spelade en minut då är man ute på så jävla djupt vatten som ens är möjligt.
    Jag hoppas att det finns pengar till att värva det lag som måste värvas till nästa säsong. Vi snackar ju inte ett fåtal spelare utan ett helt jäkla lag. Tveksam på det faktiskt.

pb_90
    Deltagare

Ni har rätt.. Huda har en grymt hög kapacitet. Men ska han fortfarande få betalt som om han vore en MVP? Visst, statistiken säger inte allt eftersom vi har varit klappruttna hela säsongen, men i räddningsprocent och GA ligger han ju i botten i SHL. Och han har gjort jäkligt många dåliga ingripanden..

Han är väl den dyraste spelaren i laget i princip. Vad har han visat de senaste två åren som visar att han ska ha fortsatt bra betalt? Och min spontana tanke är att Huddy inte är astaggad på att kliva ner ordentligt i lön.. Sen om förhandlingarna har strandat så måste dom ju börja ta kontakt med andra målvakter.

Visar 25 inlägg - 10,851 till 10,875 (av 13,233 totalt)