Läktartugg
Hem › Forum › Hockeysnack › Läktartugg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.
- Detta ämne har 13,232 svar, 59 deltagare, och uppdaterades senast för 1 dag, 21 timmar sedan av
Andreas.
-
FörfattareInlägg
-
08/03/2017 kl. 17:18 #3814
Status
DeltagarePrecis. Kedjan är inte starkare än sin svagaste länk. Vi har haft många svaga länkar denna säsong.
08/03/2017 kl. 16:57 #3813Henric
KeymasterAlltså, Hudys förmåga är det egentligen inget större fel på, och han är fortfarande en målis att bygga ett lag runt. Ett problem är tveklöst försvarsspelet generellt och vårt USLA målskytte. Bara Leksand är sämre än oss på den fronten. Att bara säga att Julius varit kass är för enkelt. Det är fortfarande en oerhört skicklig målvakt med en för honom rätt medioker räddningsprocent, men med flest antal räddningar totalt sett och med ett av de högsta antalen räddningar per match i ligan. Så avfärda honom inte alltför lättvindigt trots lite fler dalar denna säsong. 🙂
08/03/2017 kl. 16:02 #3812Status
DeltagareEnligt SHL-Podden så har Hudda blivit nämnd som matchens målvakt flest gånger i år. Så något rätt har han ju ändå gjort 😉
08/03/2017 kl. 13:14 #3810pb_90
DeltagareSjukt viktig silly till nästa säsong. Hur mycket skit kan ÖHK egentligen få om de satsar på en annan målvakt än Hudacek? Kommer Libor vara kvar om inte brorsan är det? Det känns som att det kan bli helt galet mycket nytt folk till nästa säsong.
Jag tänker mig att alla kids i Örebro älskar Hudacek! Och han enkom har säkert fått massa ungdomar att börja spela hockey. Men vi som är lite äldre har ju sätt hur skakig han har varit de två senaste säsongerna. Fan det här är jävligt lurigt alltså… ÖHK kan/får ju bara inte skriva ett dyrt kontrakt med honom igen… Han har väl varit bäst betald i laget sen hans nya kontrakt kickade in. Och kan han bara inse att han är bland dom sämre förstamålvakterna i ligan så borde lönen gå att förhandla ner rätt kraftigt.. Problemet är väl bara att han kommer att kräva för mycket pengar och då måste ÖHK säga stopp tyvärr.
08/03/2017 kl. 12:33 #3809Orebro Center
DeltagareJag tror det har legat Örebro mycket i fatet, när det gäller att vara proaktiv med kontrakten, att man dansat i träsket hela säsongen och egentligen haft en dålig sammanhållen trend i 1 1/2 säsong nu.
Dels börjar väl spelare bli tveksamma för fortsättning dels har väl inte klubben vågat ösa på eftersom man inte säkert vetat om man spelar i SHL kommande säsong. Jag förstår särskilt klubbens svåra sits.
08/03/2017 kl. 12:27 #3808Orebro Center
DeltagareJag har också trott Hudda haft kontrakt ett år till. Snöpligt.
Som någon skrev härinne så blir nog den största utmaningen att få spelare att tro att Örebro kommer vara mycket bättre nästa säsong. Både bland de spelare som finns och potentiella.
Blev lite orolig igår att inte ens en sådan ”tuff” tränare som Niklas kan få laget att visa mer vilja och hjärta än vad vi såg. Att velat se lite mer eldande i båset men inte ens Niklas verkade ha den energin igår. Vad finns det för energitjuvar och energiläckage i laget egentligen?
08/03/2017 kl. 12:07 #3806Personal Jesus
Deltagare.
Nästa säsong är den viktigaste någonsin att klara sig kvar i SHL, för sedan väller det in pengar med nya TV-avtalet.
Avtalet gäller väl från och med nästa säsong?
Att det var oerhört viktigt att vi klarade oss kvar denna säsong.Eller har jag fel?
Japp, Jag hade fel, det är 18/19
-
Det här svaret redigerades för 9 år, 2 månader sedan av
Personal Jesus.
08/03/2017 kl. 11:59 #3805Andreas
KeymasterAlltså WTF?! Huddas kontrakt går ut efter denna säsong?! Hur kan alla ha haft så jävla fel om hans kontrakt?!
http://www.na.se/ishockey/shl/nya-uppgifter-om-julius-hudacek-han-har-inget-kontrakt#Ishockey
Plusartikel såklart..
Kollade upp detta och det står hur tydligt som helst efter presskonferensen 2015 att kontraktet är på två år. Förstår inte hur det kunnat bli så fel.
08/03/2017 kl. 11:57 #3804Henric
KeymasterAlltså WTF?! Huddas kontrakt går ut efter denna säsong?! Hur kan alla ha haft så jävla fel om hans kontrakt?!
http://www.na.se/ishockey/shl/nya-uppgifter-om-julius-hudacek-han-har-inget-kontrakt#Ishockey
Plusartikel såklart..
What? Kan det verkligen stämma? Luktar begravna hundar här är min spontana magkänsla.
08/03/2017 kl. 11:57 #3803Andreas
KeymasterMed tanke på hur han spelat kanske man kan få ner lönen lite också. Att förhandla om kontraktet vore ändå naturligt efter dessa två år.
08/03/2017 kl. 11:13 #3802Karl
DeltagareFast om Hudacek tjänar typ 300k i månaden så är det ju orimligt att ha både honom och någon av de andra :/ aja.. jag hoppas att allt sköts snyggt i varje fall. Annars finns det risk för en hundra gånger värre folkstorm än när de ”tvingade” bort Kåberg.
Nej, det är inte orimligt att ha Hudda kvar ett år ihop med någon av de andra. Hudda drar folk och säsongsbiljetter och vinner matcher. Inför säsongen gjorde man sig av med Antilla, hur smart var det? Det är inte billigt att desperationsvärva för att hänga kvar.
Nästa säsong är den viktigaste någonsin att klara sig kvar i SHL, för sedan väller det in pengar med nya TV-avtalet. Målvakten är minst halva laget, värva gärna någon av de på väg hem på ett treårskontrakt. Men behåll Hudda ytterligare ett år (minst) för att säkra kontraktet. Låna ut Brage till ett AS-lag.
08/03/2017 kl. 10:57 #3801pb_90
DeltagareAlltså WTF?! Huddas kontrakt går ut efter denna säsong?! Hur kan alla ha haft så jävla fel om hans kontrakt?!
Plusartikel såklart..
08/03/2017 kl. 10:56 #3800pb_90
DeltagareFast om Hudacek tjänar typ 300k i månaden så är det ju orimligt att ha både honom och någon av de andra :/ aja.. jag hoppas att allt sköts snyggt i varje fall. Annars finns det risk för en hundra gånger värre folkstorm än när de ”tvingade” bort Kåberg.
08/03/2017 kl. 09:37 #3798Henric
KeymasterFasth, Enroth och kanske Monstret är de jag skulle släppa in, men på bekostnad av Brage isf. Målvakten är 50% av laget, minst, den positionen ska kosta. Ingen av de är realistiska alternativ dock. Fasen, måste blogga snart. 🙂
08/03/2017 kl. 09:27 #3797pb_90
DeltagareProblemet i att ”kicka” Hudda är väl att han i någon mån har blivit större än klubben? Dvs. alla (framför allt kids) älskar honom, oberoende hur bra han spelar? För egen del så kan jag köpa det endast om man får in en av de målvakterna jag nämnde tidigare. Annars känner jag att det är svårt att motivera en kick av Hudda för alla fans..
08/03/2017 kl. 08:55 #3796Henric
KeymasterJag ska försöka utveckla i ett inlägg på bloggen, men att skicka Hudy nu vore etr massivt misstag av klubben på flera nivåer. Jag skulle bli oerhört besviken om man väljer den lösningen. Rekrytera en bedömt bättre, sure, men skicka Hudy. Nope. Som sagt, ska försöka utveckla i blogginlägg.
08/03/2017 kl. 08:35 #3795JN27
DeltagareDet är verkligen rätt timing att skicka Hudda!
Målvakter som har flaggat för en återkomst till svensk hockey inför nästa säsong:
Viktor Fasth (Sommarhus i Växjö)
Jhonas Enroth (Tränat med Linköping på somrarna)
Jonas ”Monstret” Gustavson (En av de DIF har span på)
Henrik Karlsson (En av de DIF har span på)
Niklas Svedberg (En av de DIF har span på)Alltså.. alla dom är väl bra mycket mer spännande än Hudacek?
Med tanke på vår värvningshistorik så kommer vi inte få se ens i närheten av någon av dom där i en Örebrotröja. Kommer väl in någon medelmåtta från något okänt lag.
08/03/2017 kl. 08:33 #3794pb_90
DeltagareDet är verkligen rätt timing att skicka Hudda!
Målvakter som har flaggat för en återkomst till svensk hockey inför nästa säsong:
Viktor Fasth (Sommarhus i Växjö)
Jhonas Enroth (Tränat med Linköping på somrarna)
Jonas ”Monstret” Gustavson (En av de DIF har span på)
Henrik Karlsson (En av de DIF har span på)
Niklas Svedberg (En av de DIF har span på)Alltså.. alla dom är väl bra mycket mer spännande än Hudacek?
08/03/2017 kl. 06:47 #3793Andreas
KeymasterHudacek har inte varit nära den insats han stod för för två år sedan. Han är fortfarande topp i SHL i sina bästa stunder, men de stunderna känns som de blir färre och färre. Han blir tyvärr inte bättre.
Misstagen minskar inte utan tvärtom, men han har kanske ändå höjt sig lite från förra säsongen, men det är en bra bit kvar från säsongen innan dess.
För sin egen skulle borde han kanske söka en ny miljö där han kan hitta tillbaka till den gamla formen och ta nästa steg. Han har ändå ett otroligt spelsinne och en högstanivå av hög klass, men det känns inte som att han kommer upp i den lika ofta längre.
Det är tråkigt om han lämnar så klart. Man kommer sakna den färgglada personen Hudacek, men just nu är han inte den bästa målvakten vi kan ha. Det tror jag inte.
08/03/2017 kl. 01:46 #3789Orebro Center
DeltagareRyktas om att många svenska målvakter är på väg tillbaka till SHL från andra kontinenter. Stod i media häromdagen, vilket kan tyda på god tillgång på målvakter nästa säsong. Fast i min värld gör man sig av med Brage istället och slussar in en ny som kan börja tävla med Hudda på allvar för att ev ta över säsongen efter
Håller med PJ. Dyrast av alla har PG varit
08/03/2017 kl. 00:39 #3788Personal Jesus
DeltagareHudda på väg bort enligt aftonblaskan, känns inte realistiskt. Men vad som helst verkar ju kunna hända hos ÖHK.
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/a/0arE0/avslojar-hudacek-pa-vag-bort-fran-orebro
Pga han skall vara för dyr?
Ett djävla skämt.
Om det är någon som är för dyr så är det PG.Hur många miljoner har han slängt bort bara denna säsong?
AVGÅ PG
08/03/2017 kl. 00:36 #3787Karl
DeltagareHudda på väg bort enligt aftonblaskan, känns inte realistiskt. Men vad som helst verkar ju kunna hända hos ÖHK.
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/a/0arE0/avslojar-hudacek-pa-vag-bort-fran-orebro
07/03/2017 kl. 22:23 #3786Andreas
KeymasterHorribel insats.
07/03/2017 kl. 21:17 #3785Orebro Center
DeltagareDåså – Då behöver vi bara skämmas en gång till denna säsong
07/03/2017 kl. 20:30 #3784Orebro Center
DeltagareIngen vidare trend Leksand tar med sig in i finalen mot Mora(?). Tycker Rögle spelar med mer energi och vilja än det Leksand visat upp sista tiden.
Angående målvakter vore BIKS rätt så fint att värva. Men det lär fler lag vara ute efter och jag tror också Örebro kommer hävda att man är nöjd med sina fem målvakter..typ
-
Det här svaret redigerades för 9 år, 2 månader sedan av
-
FörfattareInlägg