Läktartugg

Läktartugg

Hem Forum Hockeysnack Läktartugg

• Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.
Visar 25 inlägg - 10,976 till 11,000 (av 13,233 totalt)
  • Författare
    pb_90
    Deltagare

Skillnaden i potentiella poäng är fyra. Örebro har 12 poäng att spela om, Rögle har nio.

Förlorar Rögle imorgon vid full tid och Örebro två poäng under dubbelmötet mot Växjö är det klart.

Lagen möts på tisdag.

Räcker ju om vi bara tar två poäng till. Spelar ingen roll om Rögle vinner alla kvarstående! 🙂 Jag tror ÖHK kan fixa poängen redan mot Växjö.

Andreas
    Keymaster

Skillnaden i potentiella poäng är fyra. Örebro har 12 poäng att spela om, Rögle har nio.

Förlorar Rögle imorgon vid full tid och Örebro två poäng under dubbelmötet mot Växjö är det klart.

Lagen möts på tisdag.

Andreas
    Keymaster

Rögle gör sitt!

Orebro Center
    Deltagare

Peter Andersson skadad i Ljumsken och inte med mot Växjö. Synd, han tillhör den lilla skara som har plus i statistiken

Status
    Deltagare

Rysningar när man ser higlights på MJ’s mål. Lite likt Dereks ”Det är ett drömmål av Amerikanen” mot Skellefteå en gång i tiden 😎

pb_90
    Deltagare

Ja men Mustonen KAN ju inte leverera en passning. Han har ett jäkligt bra skott och är bra ”one on one” med målisen. Men riktigt usel på passningar och att hitta ytor till sig själv för att någon annan ska leverera passningen till honom. Jag tänker mig att Wandell håller i pucken för länge ofta för att medspelarna helt enkelt inte har kunskapen för att åka sig fria. Och så mycket puckar som Mustonen har strött omkring sig på slutet.. så får det helt enkelt inte vara om man ska lira med MJ och Wandell.. jag är helt säker på att spelare som Glenn, Franzén, Wiklander osv. skulle göra ett bättre arbete där.. tyvärr! Mustonen har många positiva sidor men avgrundsdjupa dåliga sidor. Han ska definitivt inte vara en person som driver upp anfallen och extremt långt ifrån en centerspelare..

Status
    Deltagare

Mustonen känns väldigt yvig. Fladdrar och far i sidled istället för att gå rakt på. Verkar dessutom ha en förkärlek till backhand där det kör ihop sig flera gånger när han ska flippa ut pucken ur zon.

JN27
    Deltagare

Så jävla viktigt att få tillbaka Ekbom.. Han måste ha stor del till att försvarsspelet funkade så bra igår? Han är ju ändå konsekvent i det han gör. Sen var det ett par gånger där uppspelen fastnade direkt igen och det blev livsfarligt..

Men en annan sak.. jääääklar va Mustonen pajar för förstakedjan.. Han missade ju en passning till MJ bla. som hade gett honom soprent läge. Sen missar han fan varje passning han ska lägga? Han har ingen spelkänsla alls.. så jag ser mer än gärna att han får byta lag efter denna säsong. Sen i sitt eget huvud verkar han ju redan vara ”stjärna”.. men han kommer nog aldrig bli det tyvärr =/ spelförståelsen finns inte riktigt där.

Har väldigt svårt för både Mustonen men framförallt Bobbo. Mustonen blandar och ger. Ibland så kan han storspela och även stänka in några baljor som han icke att förglömma har gjort på senare tid. Han har däremot stått för övervägande fler misstag som du säger. Bobbo är jag bara trött på.. make till att sakna kontroll på allt. Fibblar med pucken och verkar stressad mer eller mindre jämt!

Orebro Center
    Deltagare

Så jävla viktigt att få tillbaka Ekbom.. Han måste ha stor del till att försvarsspelet funkade så bra igår? Han är ju ändå konsekvent i det han gör. Sen var det ett par gånger där uppspelen fastnade direkt igen och det blev livsfarligt..

Men en annan sak.. jääääklar va Mustonen pajar för förstakedjan.. Han missade ju en passning till MJ bla. som hade gett honom soprent läge. Sen missar han fan varje passning han ska lägga? Han har ingen spelkänsla alls.. så jag ser mer än gärna att han får byta lag efter denna säsong. Sen i sitt eget huvud verkar han ju redan vara ”stjärna”.. men han kommer nog aldrig bli det tyvärr =/ spelförståelsen finns inte riktigt där.

Mustonen har ju en hög högstanivå när allt stämmer och kan avgöra matcher nästan på egen hand. Men sedan har han en avgrundsdjup lägstanivå när han i långa perioder kan försvinna, och då menar jag inte perioder under en match utan perioder av matcher. Vet inte hur mycket beror på självförtroendet, eftersom just självförtroendet är det han ofta talar om när det gått bra.

pb_90
    Deltagare

Andreas
    Keymaster

Jag måste hylla försvarsspelet igår. Kändes som att vi satte mycket snabbare och rakare press på deras forwards när dom klev in i vår zon. Vi vann jäkligt mycket närkamper och Hudda tog det han skulle. Sen måste jag hylla Kalle Olsson för hans sett att förhindra ett givet mål från Fillpula(?). Tar bort klubban klockrent på det öppna läget där! Och sen skulle man gärna ha sett MJ trampa på så där i fler matcher.. inte många gånger han har gjort så dör den här säsongen! Men jävlar va bra han är när han får upp tempot..

Måste även hylla Ekbom! Första matchen efter två månader och gör det så pass bra ändå! Riktigt viktigt att han ör tillbaka!

Instämmer om Olsson, men Ekbom stod ändå för matchens brytning med sin stålmannenvariant. Hade nog inte protesterat om det blivit utvisning för tripping där, men domarna var lite inkonsekventa igår så det är väl bara tacka och ta emot 🙂

Orebro Center
    Deltagare

Tyckte framför allt att offensiven kom upp på en helt ny nivå

pb_90
    Deltagare

Och Squires, Libor och Weinstock såg mycket rappare ut än tidigare! Vilan har varit varför dom 🙂 dom hade ju ett riktigt bra PP där dom borde ha satt dit den! Men Alsenfelt var vass.

pb_90
    Deltagare

Jag måste hylla försvarsspelet igår. Kändes som att vi satte mycket snabbare och rakare press på deras forwards när dom klev in i vår zon. Vi vann jäkligt mycket närkamper och Hudda tog det han skulle. Sen måste jag hylla Kalle Olsson för hans sett att förhindra ett givet mål från Fillpula(?). Tar bort klubban klockrent på det öppna läget där! Och sen skulle man gärna ha sett MJ trampa på så där i fler matcher.. inte många gånger han har gjort så dör den här säsongen! Men jävlar va bra han är när han får upp tempot..

Måste även hylla Ekbom! Första matchen efter två månader och gör det så pass bra ändå! Riktigt viktigt att han ör tillbaka!

Andreas
    Keymaster

I efterhand en ganska väl genomförd match, men de körde fast en del vid sargerna. Malmö känns inte som de kommer upp i nivå riktigt, eller så gör Örebro dem dåliga. Överlag ändå ett stort kliv framåt från de tidigare matcherna.

Andreas
    Keymaster

Av de fåtal segrar man fått uppleva i Behrn Arena på sistone var nog denna den överlägset skönaste. Och den känns dessutom helt rättvis i efterhand. Nu blir det jävulskt svårt för Leksand eller Rögle att ta sig ikapp.

Imorgon blir det att hoppa på seger för Rögle!

Ja, men helst att de i så fall vinner på övertid.

Men oj vad min ångest släppt, kvällens match var inget för de hjärtsvaga.

Exakt. Seger för Rögle på övertid eller straffar vore det optimala.

Då behöver Örebro bara 2 poäng till för att vara helt säkra i praktiken. Man har fyra matcher på sig att göra det också. 🙂

Karl
    Deltagare

Av de fåtal segrar man fått uppleva i Behrn Arena på sistone var nog denna den överlägset skönaste. Och den känns dessutom helt rättvis i efterhand. Nu blir det jävulskt svårt för Leksand eller Rögle att ta sig ikapp.

Ja, men helst att de i så fall vinner på övertid.

Men oj vad min ångest släppt, kvällens match var inget för de hjärtsvaga.

Andreas
    Keymaster

Orebro Center
    Deltagare

Martins mål kom som en skänk. Säsongens viktigaste seger hittills?

Personal Jesus
    Deltagare

Jag litar på Andreas omdöme.
    Hur ser Malmö ut?

Personal Jesus
    Deltagare

Och vem skall man tro på?
    En sågar, en hyllar.

Andreas
    Keymaster

Alla dessa utvisningar. Klart det kostar till slut.

Andreas
    Keymaster

Grym period av Örebro. Synd att det är Ahlsenfelt som står bara.

Malmö känns väldigt taffliga.

JN27
    Deltagare

Nyss hemkommen från jobbet.
    Hur ser det ut?
    Spelar Ekbom?

Ekbom spelar. Spelet i sig förutom Libors drömläge ser ut som vanligt. Man trycks ut i sargerna, dumpar puck istället för att bygga upp anfall och ett bedrövligt PP har det varit. Bobbo klapprutten som vanligt. Men annars är det bra 0-0.

Personal Jesus
    Deltagare

Nyss hemkommen från jobbet.
    Hur ser det ut?
    Spelar Ekbom?

Visar 25 inlägg - 10,976 till 11,000 (av 13,233 totalt)