Läktartugg

Läktartugg

Hem Forum Hockeysnack Läktartugg

• Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.
Visar 25 inlägg - 10,951 till 10,975 (av 13,233 totalt)
  • Författare
    Orebro Center
    Deltagare

Frölunda tog över och det känns ändå ganska tryggt med 2-0, men man ska väl aldrig ta något för givet. Det är ändå två perioder kvar.

Är det klart för Örebro om Rögle torskar idag?

Andreas
    Keymaster

Frölunda tog över och det känns ändå ganska tryggt med 2-0, men man ska väl aldrig ta något för givet. Det är ändå två perioder kvar.

Andreas
    Keymaster

Ganska horribelt försvarsspel från Frölunda, man blir lite nervös. :-/

Andreas
    Keymaster

Det var inget dåligt snyggt mål av Carlsson där! 😀

Orebro Center
    Deltagare

Jag frågade om Victor Ejdsell tidigare – Nu jagar 8 SHL-klubbar honom

Länk

JN27
    Deltagare

Aa herregud, måtte vi ta den där sista poängen som krävs så vi slipper tänka på kval på riktigt. Sen tycker jag att PG och gänget ska ta sig en rejäl funderare på vad det är för ett fruktansvärt lag de satt ihop. Jag frågade om hån innan nu förstår jag ju verkligen varför.. bra start på matchen dock, dom såg vassa ut där ett tag.

pb_90
    Deltagare

Grym pass av Bobbo och vilket läge för Jellvert! Synd han inte fick in den…

Ajaj, det måste ha varit någon annan som passade.
    Har hört ryktas om att bobbo inte kan passa.

Även en blind höna osv. 😉 Mustonen lyckades ju passa en gång till Wandell också!

Nej denna match känns jävligt märklig.. Hudacek och Brage känns som det sämsta målvaktsparet i hela SHL tyvärr.. och båda dom sitter på kontrakt över nästa år….. känns lagom kul.. Försök fixa bort Hudda til något slovakiskt brödgäng så kan han härja där!

Superskräll att det råkar vara Bobbo och Zamorsky som lassar in minus på kontot också. Det är märkligt hur det jämt lyckas vara dom typ? Skönt att Bobbo drar till KHK nästa säsong och Zamorsky drar till Div 2 i Tjeckien!

Orebro Center
    Deltagare

Sista målet är ganska karakteristiskt för Örebro. 2 mot 1 vid sargen men Växjöspelaren tar pucken….så klart

Växjö känns ändå sårbara i egen zon. Hoppas Örebro kan ta till vara på det imorgon.

+++ till Jelvert

Andreas
    Keymaster

Om Örebro får kontroll på de misstag som ger enkla mål finns det goda chanser imorgon.

Ikväll gav målvakterna bort segern. Bokstavligen gav bort.

Personal Jesus
    Deltagare

Ajaj, det måste ha varit någon annan som passade.
    Har hört ryktas om att bobbo inte kan passa.

Andreas
    Keymaster

Jag vet inte vad Örebros målvakter sysslar med, men de skänker verkligen bort den här matchen.

Andreas
    Keymaster

Andreas
    Keymaster

Men jag ångrar inte min röst på Weinstock direkt 😀

pb_90
    Deltagare

De hånen som vi fått utstå i år är bara att suga åt sig. Vi själva har ju varit något överjävligt kritiska till hur laget skötts i år. Det är bara att inse att vi är laget att skratta åt i år! 🙂 Nästa år blir det någon annan förhoppningsvis..

Andreas
    Keymaster

En helt annan grej jag lagt märke till. Följer en del ”experter” på Twitter och något jag lagt märke till är att nästan samtliga mer eller mindre hånar Örebro på olika sätt? Det sägs i stort sett aldrig något om andra lag men när det kommer till Örebro så va det senast idag när Tornberg bekräftades som ny expert på Cmore. Petter Rönnqvist skrev ”inte många som byter upp sig efter att ha fått sparken” kan va menat från tränaryrket iofs men ändå. Sanny Lindström hånar ju laget var och varannan dag. är det någon som kan ha ngn baktanke till varför Örebro just pekas ut som något sorts svart får i Hockeysverige?

Jag tror det hänger ihop med vårt tabelläge. Vi har spelt trist hockey i år och det har gått knackigt, minst sagt. Det var ju lite andra tongångar när vi spelade frejdig hockey med Ryan, Viksten och MJ, hade en keeper som var en av ligans bästa och fick taket att lyfta på Behrn i varenda match. Pendeln har slagit över lite nu, och vi får väl hoppas att vi hittar lite balans nästa år. Om vi hänger kvar.

Inser nu att jag hade kanske velat rösta på 14-3 som MVP. De är ändå konsekventa och hållit en bra nivå trots att de senaste två säsongerna varit ganska kassa.

Andreas
    Keymaster

Synd på bjudningen. Ganska OK första period bortsett den. Växjö är ju drivande, men Örebro försvarar sig ändå relativt framgångsrikt.

Henric
    Keymaster

En helt annan grej jag lagt märke till. Följer en del ”experter” på Twitter och något jag lagt märke till är att nästan samtliga mer eller mindre hånar Örebro på olika sätt? Det sägs i stort sett aldrig något om andra lag men när det kommer till Örebro så va det senast idag när Tornberg bekräftades som ny expert på Cmore. Petter Rönnqvist skrev ”inte många som byter upp sig efter att ha fått sparken” kan va menat från tränaryrket iofs men ändå. Sanny Lindström hånar ju laget var och varannan dag. är det någon som kan ha ngn baktanke till varför Örebro just pekas ut som något sorts svart får i Hockeysverige?

Jag tror det hänger ihop med vårt tabelläge. Vi har spelt trist hockey i år och det har gått knackigt, minst sagt. Det var ju lite andra tongångar när vi spelade frejdig hockey med Ryan, Viksten och MJ, hade en keeper som var en av ligans bästa och fick taket att lyfta på Behrn i varenda match. Pendeln har slagit över lite nu, och vi får väl hoppas att vi hittar lite balans nästa år. Om vi hänger kvar.

Andreas
    Keymaster

Lessio och Olsson magsjuka. Haga och Jellvert går in i laget igen.

Status
    Deltagare

De är ju experter på att vända kappan efter vinden om inte annat. Men visst känns det som att vi är lite slagpåse för Sanny och gänget.

JN27
    Deltagare

Karl
    Deltagare

Men tror man verkligen att Rögle har det i sig att vinna alla återstående? Jag tror de torskar mot Frölunda imorgon redan..

Det får vi verkligen hoppas, deras match är slut innan vår har startar. Vad skönt det skulle vara att sitta och njuta utan kvalångest.

Andreas
    Keymaster

Men tror man verkligen att Rögle har det i sig att vinna alla återstående? Jag tror de torskar mot Frölunda imorgon redan..

Det känns ganska orimligt att det skulle hända.

GladeOlle
    Deltagare

pb_90
    Deltagare

Dessutom möter Rögle Frölunda imr! Tror Frölunda är riktigt hungriga efter att ha spelat ganska dåligt på slutet. Tippar på tre pinnar till frölunda där! 🙂

Andreas
    Keymaster

Ja du har rätt. Tankevurpa tidigt på morgonen 🙂

Visar 25 inlägg - 10,951 till 10,975 (av 13,233 totalt)