Läktartugg
Hem › Forum › Hockeysnack › Läktartugg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.
- Detta ämne har 13,232 svar, 59 deltagare, och uppdaterades senast för 1 dag, 14 timmar sedan av
Andreas.
-
FörfattareInlägg
-
23/02/2017 kl. 20:01 #3552
JN27
DeltagareVi blir fan utklassade i varje match nu… Aja tack för i år! Hoppas vi slipper kval iallafall.
23/02/2017 kl. 19:56 #3551Gurra
DeltagareSom jag sa, målvaktsbyte..
23/02/2017 kl. 19:39 #3549Gurra
Deltagare7-13 i skott till Örebro, 3-1 i mål, kanske dags att ge Hudda chans till revansch…
-
Det här svaret redigerades för 9 år, 2 månader sedan av
Gurra.
23/02/2017 kl. 19:16 #3548JN27
DeltagareJaha hur många mål i arslet blir det idag då?
23/02/2017 kl. 16:15 #3547Gurra
DeltagareDet här måste vara ett av de dummare förlagen jag hört om hur vi ska komma till rätta med avstängningarna:
http://www.expressen.se/kvallsposten/sport/kontroversiella-forslaget-tillat-fria-slagsmal-i-shl/I NHL minskar slagsmålen drastiskt efter att det visat sig att det finns inte plats i trupperna för folk som bara åker runt och slåss.
Tillåta slagsmål kommer inte leda till någonting mer än bara mer slagsmål. Det kommer fortfarande bli olyckliga tacklingar som tar i huvudet eller på andra kroppsdelar som gör ont. De flesta spelare vet inte hur man slåss heller, inte ens de som spelar tufft i SHL.
Kolla till exempel på Simon Bertilssons tackling Joel Mustonen senast. Han blev själv chockad över att han inte blev utvisad och var ångerfull efteråt. Ska någon åka fram och slå skiten ur honom då för att han var klumpig? Hur hjälper det någonting?
Ska Johan Wiklander bli nerslagen när han gör en sjysst tackling, men motståndaren blir liggande efteråt?
De flesta huvudtacklingar och annat spel som leder till avstängningar är mer resultatet av dålig tajming eller ren klumpighet, inte tankar om att nu ska jag skicka den här killen till sjukhuset.
Vi vinner inget på att låta spelare slå skiten ur varandra. De flesta spelare i Sverige kan inte slåss ändå. Det blir att ta in nordamerikaner och låta dem göra upp sinsemellan för svenska spelare kan inte slåss. Det finns inte i svensk hockeykultur.
Tollefsen kommer inte sluta dela ut feta tacklingar bara för att det finns någon spelare i andra laget som kan tänkas vilja slåss mot honom. Då tappar han hela sin spelstil och image.
Låt svensk hockey fortsätta handla om att flest mål vinner. Inte vem som slog ut flest tänder på vem….
Håller med dig fullständigt, dra tillbaka hockeyklockan med 15-20 år då råskinnen dominerade isarna, hellre ett system där tränarna ges ett tillfälle i varje period att påkalla domarna att ringa war room för att video bedöma en situation som de anser att domaren missat, då kanske knätacklingen som Bertilsson delade ut hade renderat en 5:a och Örebro hade fått en fördel, med nuvarande system så kan ju andra lag få fördel när ett straff utdöms i efterhand, att detta skulle ”själa tid” är ett argument som antagligen kommer upp, men hur mycket tid skulle det ta vid varje slagsmål då, innan domarna städat upp så har det gått 3-5 minuter, ett samtal till war room kanske tar 1-2 minuter..
23/02/2017 kl. 16:12 #3546pb_90
DeltagareHåller med dig Andreas!
Folk som föreslår att man ska tillåta fighting för att det skulle ”städa upp” har ju inga vettiga argument. Jag skulle säga att alla avstängningar i år hade skett även med tillåtna avstängningar + att fler hade skadats av tillkommande slagsmål.. Sen att folk vill ha en jävla grottmänniskostatus på SHL går också över mitt förstånd…
Dock! Jag tycker att man kan vara sparsam med avstängningarna på vissa typer av slagsmål. Man kanske inte behöver stänga av automatiskt utan kolla mer på omständigheterna. Den gången när Micke Ahlén hoppade på Hellström för att ”få igång” DIF så fick väl båda avstängning? Visst, Ahlén fick väl fler matcher men att Hellström fick avstängning kändes lite onödigt..
23/02/2017 kl. 15:48 #3545Andreas
KeymasterDet här måste vara ett av de dummare förlagen jag hört om hur vi ska komma till rätta med avstängningarna:
http://www.expressen.se/kvallsposten/sport/kontroversiella-forslaget-tillat-fria-slagsmal-i-shl/I NHL minskar slagsmålen drastiskt efter att det visat sig att det finns inte plats i trupperna för folk som bara åker runt och slåss.
Tillåta slagsmål kommer inte leda till någonting mer än bara mer slagsmål. Det kommer fortfarande bli olyckliga tacklingar som tar i huvudet eller på andra kroppsdelar som gör ont. De flesta spelare vet inte hur man slåss heller, inte ens de som spelar tufft i SHL.
Kolla till exempel på Simon Bertilssons tackling Joel Mustonen senast. Han blev själv chockad över att han inte blev utvisad och var ångerfull efteråt. Ska någon åka fram och slå skiten ur honom då för att han var klumpig? Hur hjälper det någonting?
Ska Johan Wiklander bli nerslagen när han gör en sjysst tackling, men motståndaren blir liggande efteråt?
De flesta huvudtacklingar och annat spel som leder till avstängningar är mer resultatet av dålig tajming eller ren klumpighet, inte tankar om att nu ska jag skicka den här killen till sjukhuset.
Vi vinner inget på att låta spelare slå skiten ur varandra. De flesta spelare i Sverige kan inte slåss ändå. Det blir att ta in nordamerikaner och låta dem göra upp sinsemellan för svenska spelare kan inte slåss. Det finns inte i svensk hockeykultur.
Tollefsen kommer inte sluta dela ut feta tacklingar bara för att det finns någon spelare i andra laget som kan tänkas vilja slåss mot honom. Då tappar han hela sin spelstil och image.
Låt svensk hockey fortsätta handla om att flest mål vinner. Inte vem som slog ut flest tänder på vem….
22/02/2017 kl. 22:19 #3542pb_90
DeltagareJo Weinstock är nog rimligast ändå. Kul att han har tagit kliv!
Men man skulle vilja boosta Wandells självförtroende en del och visa att man ser hans hästjobb ändå.. Hoppas det kan komma fram lite kemi med Lessio nu. Men förstår inte riktigt varför just Squires placerades in där?
22/02/2017 kl. 19:47 #3541Andreas
KeymasterMin röst föll på Weinstock. Han har varit en av få stabila spelare denna säsong.
22/02/2017 kl. 16:05 #3540pb_90
DeltagareInte är det lätt att välja ut en MVP i år, men min röst går iaf till Wandell. Trots att han inte levt upp till det offensiva förväntningarna tycker jag han har varit väldigt viktig i egen zon. Där vi har spelat 70% av matcherna. Tror det skulle bli en liten boost för honom att få ett kvitto på att han gör ett bra jobb även fast det kanske inte syns i protokollen.
Jag är liiiite inne på samma spår. Han gör ett jävla hästjobb men får inte ut någonting av det. Något är väl att Marre har varit väldigt osynlig i år, och Viksten lirat skadad samt Mustonen varit ohet.
Men tolv poäng på 45-matcher är inte godkänt ändå.. tyvärr. Problemet är väl att det inte är riktigt någon som förtjänar en MVP?
Hudacek har varit kass i år.
Alla backar har varit kassa i år (i princip).
Mååååånga forwards har underpresterat och de enda som är rimliga att nämna i poängväg är väl Libor, Squires och Weinstock. Och det är ganska enkelt att argumentera emot varför dessa herrar ska få MVP-priset trots det.. Jag skulle tex kunna se mig ett ÖHK utan Libor och Squires. Även om dom gjort poäng så är dom för okompletta som hockeyspelare för mig. De har liksom vissa egenskaper som jag stör mig oerhört mycket på. Libor är sviinbra, fast bara när han själv vill. Annars kan han vara så jävla loj och ointresserad ut, och det sänder jävligt dåliga signaler. Squires kör nästan jämt, men han kör nästan jämt fast.. Jag har tappat räkningen på gånger han har transporterat upp puck för att sen inte kunna leverera en pass och tappat den istället.. Weinstock är väl den som har imponerat mest egentligen. Skulle nog kunna tänka mig att ge den till honom iofs.22/02/2017 kl. 15:20 #3539Status
DeltagareInte är det lätt att välja ut en MVP i år, men min röst går iaf till Wandell. Trots att han inte levt upp till det offensiva förväntningarna tycker jag han har varit väldigt viktig i egen zon. Där vi har spelat 70% av matcherna. Tror det skulle bli en liten boost för honom att få ett kvitto på att han gör ett bra jobb även fast det kanske inte syns i protokollen.
22/02/2017 kl. 12:44 #3538Andreas
KeymasterDe tar med Bjerselius som är junior. De har inte riktigt koll vill jag påstå. En spelare som Martin Johansson vore ett tungt tapp. Det finns flera spelare där som jag väldigt gärna vill ha kvar, men också många som jag har väldigt blandade känslor kring.
Ett ordentligt ombygge vore kanske inte fel. NJ vill nog formera sitt lag och inte bara finjustera PG:s.
22/02/2017 kl. 12:07 #3537Personal Jesus
Deltagare22/02/2017 kl. 09:21 #3536JN27
DeltagareJag tycker journalistiken på NA ibland är helt jäkla bedrövlig. Jag tror fortfarande att vi kan nå Play-In om vi bara kan vinna åtminstone hälften av de resterande matcherna. Tabelläget uppåt är oförändrat från innan matchen igår och således har vi samma chans som innan.
Medans reportrarna, som alltid. Går på tingeltangel-journalistik och går på vad som sägs runtom inte vad deras egna tankar säger.22/02/2017 kl. 06:56 #3531Andreas
KeymasterBertilsson anmäld i efterhand för knätackling.
21/02/2017 kl. 23:20 #3530Status
DeltagareVet någon varför inte Brage var med?
Sjukdom vill jag minnas att jag hörde i sändningen. Så jävla synd en sån här gång när man verkligen behövde byta efter trean.
21/02/2017 kl. 22:41 #3529Karl
DeltagareVet någon varför inte Brage var med?
21/02/2017 kl. 22:21 #3528Andreas
KeymasterLessio behöver tygla humöret bara lite så han hamnar på rätt sida om domarnivån. Tog ganska långa byten och ville göra allt själv.
Grym spelare, men han behöver komma in i det spel som Sundblad vill spela.
Han är faktiskt inne på tre av baklängesmålen. Det defensiva arbetet är ibland full fart hemåt och ibland stirra puck. Det är inte helgjutet om man säger så.Det kan bli skitbra om saker faller på plats, men just nu kör han sitt eget race ganska mycket.
21/02/2017 kl. 21:21 #3524Orebro Center
DeltagareSynd att han är så opolerad Lucas och hela tiden ligger på gränsen till utvisning. Hans sista offensiva faul var fullständigt onödig och sätter sista spiken
21/02/2017 kl. 20:00 #3523Orebro Center
DeltagareFull kontroll på puck i egen zon. Tappar den enkelt. Skott och den traditionella Huddatabben per match ger 0-4.
21/02/2017 kl. 19:53 #3521Orebro Center
DeltagareRögle har 7 poäng upp just nu
Skall vi titta på tilltänkta kontrakt om vi lyckas hålla oss kvar i SHL så välter jag mig allt mer emot att Bobo har gjort sitt
-
Orebro Center.
21/02/2017 kl. 19:45 #3520Personal Jesus
DeltagareGlad att jag jobbar…
21/02/2017 kl. 19:36 #3519Orebro Center
DeltagareFörsvarsspelet framför egen kasse, som trots allt var det enda som funkade mot HV, är horribelt nu
Däremot är offensiven bättre än mot HV. Men det gäller ju att få betalt
21/02/2017 kl. 19:21 #3518Gurra
DeltagareInte så muntert nu….
21/02/2017 kl. 18:27 #3517Orebro Center
DeltagareKul att se Antilla igen :0) Kollar på slutspelet mellan CSKA och Jokerit. 2-0 till CSKA en liten bit in i andra. Antilla såg helt slut ut efter ett byte i första
Edit: 2-1. Antilla assist
-
-
FörfattareInlägg