Läktartugg
Hem › Forum › Hockeysnack › Läktartugg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.
- Detta ämne har 13,232 svar, 59 deltagare, och uppdaterades senast för 1 dag, 15 timmar sedan av
Andreas.
-
FörfattareInlägg
-
24/02/2017 kl. 19:25 #3579
Andreas
KeymasterHan tyckte vi saknade en tuffing som kunde gå in och böka framför mål. Han tyckte vi varit veka där, och det kanske han har lite rätt i på sätt och vis, men jag vet inte om de löste det på ett bra sätt.
24/02/2017 kl. 18:25 #3578pb_90
DeltagareMen Liivik känns så jäkla ”OKenta” på något sätt :/.. varför ville han ha en ”Ny Anttila” när han inte ens verkade gilla den gamla Anttila?
24/02/2017 kl. 18:11 #3577Andreas
KeymasterKenta ville ha Liivik. Inte för att försvara PG, men han gav honom vad han ville ha bara.
Jocke däremot är PG:s verk vad jag vet.
24/02/2017 kl. 16:12 #3576pb_90
DeltagareVår scout har inget ansvar för att Liivik och Jocke kom hit.
Då kan vi alltså anta att det har med det sistnämnda att göra? PG ville ha hit en kukförlängare i form av en ”ordinarie” spelare i Detroit och en hårding för att bevisa att han minsann visst gör ett bra jobb med värvningen?
Det där är nog tyvärr sanningen. PG blev helt jävla fartblind och såg bara rubriker framför sig ”ÖHK värvar Joakim Andersson från NHL!”.. och låt oss säga.. det funkade, vi blev väl alla jävligt nöjda med PG då? Så han lyckades på ett sätt. Sen att han var skadad var en annan sak………………………… Jävla sopa PG….
24/02/2017 kl. 14:46 #3575Personal Jesus
Deltagare24/02/2017 kl. 14:44 #3574JN27
Då kan vi alltså anta att det har med det sistnämnda att göra? PG ville ha hit en kukförlängare i form av en ”ordinarie” spelare i Detroit och en hårding för att bevisa att han minsann visst gör ett bra jobb med värvningen?
24/02/2017 kl. 14:42 #3573Personal Jesus
24/02/2017 kl. 14:40 #3572JN27
DeltagareNär blev han skadad, var han skadad när han kom hit, pga dåligt tränad?
Hur mycket pengar har vi slängt bort på skadade spelare?
Måste vara någon form av rekord.Det är ju dessvärre ett bevis på att den scout som vi har är antingen helt värdelös eller så har han varnat PG för dessa spelare men PG är väl så pass naiv att han tycker att vi ska ta dem ändå, för att de ser bra ut på Eliteprospects…
24/02/2017 kl. 14:31 #3571Personal Jesus
DeltagareNär blev han skadad, var han skadad när han kom hit, pga dåligt tränad?
Hur mycket pengar har vi slängt bort på skadade spelare?
Måste vara någon form av rekord.24/02/2017 kl. 13:58 #3570pb_90
DeltagareDå måste Bobbo ha varit någons älsklings-gris eller något.. Han måste väck!
24/02/2017 kl. 13:29 #3569Karl
DeltagareDet stämmer att Bobbo är en av de bäst betalda backarna. Personligen vill jag inte ha honom i Örebro om han så vore gratis. Hans utveckling har gått bakåt, jag trodde på honom innan säsongen.
24/02/2017 kl. 13:26 #3568pb_90
DeltagareJa backsidan är helt sjukt värdelös… Ingen kan följa med upp i anfallen och ingen kan leverera klockrena förstapass osv.. Ska dom behålla någon så handlar det enbart om vem som är minst sämst för minst pengar.. och då kan det väl tyvärr bli Bobbo ändå……..
Dessvärre är Bobbo en av de bättre betalda i laget vilket stör mig så oerhört. Han är verkligen klapprutten och jag gillar inte att hänga ut enskilda personer. Han håller för Allsvenskan men verkligen inte i SHL. Jag hoppas man bryter med honom och ett gäng andra.
Va?! Isåfall är det ju helt stört?! Jag kan helt omöjligt tro det.. är du helt säker? Han kan väl inte ha fått mer pengar än Motin som har mellan 80-120kkr/mån? Bobbo har ju aldrig bevisat någonting.. eller.. inget bra iaf. Det kommer att behöva lättas på plånboken för att knyta åt sig någon riktig toppback!
Och med tanke på det skrala utbud som finns på svenska toppbackar hoppas jag dom scoutar någon skön transatlant ordentligt. Sondell är jag ytterst osäker på.. Han borde dominera i österrikiska ligan. Nu har ju snart Dominic Heinrich gått förbi honom liksom! Och han kommer säkert att kräva en hel del cash ifall han flyttar tillbaka till Sverige.
24/02/2017 kl. 11:21 #3567JN27
DeltagareJa backsidan är helt sjukt värdelös… Ingen kan följa med upp i anfallen och ingen kan leverera klockrena förstapass osv.. Ska dom behålla någon så handlar det enbart om vem som är minst sämst för minst pengar.. och då kan det väl tyvärr bli Bobbo ändå……..
Dessvärre är Bobbo en av de bättre betalda i laget vilket stör mig så oerhört. Han är verkligen klapprutten och jag gillar inte att hänga ut enskilda personer. Han håller för Allsvenskan men verkligen inte i SHL. Jag hoppas man bryter med honom och ett gäng andra.
24/02/2017 kl. 10:52 #3566Orebro Center
DeltagareTycker ändå Grossman emellanåt levererar bra första pass
24/02/2017 kl. 09:43 #3565pb_90
24/02/2017 kl. 09:03 #3564Orebro Center
DeltagareFörra eller om det var förförra säsongen mötte Örebro DIF hemma och ledde med 4-1 när det återstod drygt två minuter. Segern var glasklar och jag satt och mådde bra. När slutsignalen gick stod det 4-4
DIF gav ALDRIG upp och hade väldigt bra attityd den säsongen. Det som stör mig är att Örebro aldrig ger sig själva chansen vid sådana underlägen utan bara svarar med en massa jävla onödiga utvisningar på slutet istället. Jag vet att det rent praktiskt är svårt att ta in och att det kanske inte heller finns något i spelet som talar för det. Men det är attityden jag stör mig på. En attityd som man sedan kunde ta med sig in till nästa match istället för en fadd smak i munnen.
Som coach skulle jag bli vansinnig på de spelare som hela tiden sårar sitt lag på detta sätt.
Läser i NA idag att Niklas är kritisk till att Lessio snackade ut sig.
”Det finns inte. Du får inte börja skrika på domarna och ta en tvåminutare mot Linköping som har 24-procentigt powerplay, säger Sundblad.”
23/02/2017 kl. 22:54 #3563Karl
DeltagareSån sjuk tur för laget att Rögle åkte på pisk idag. Den här truppen är verkligen värdelös, tycker synd om Sundblad som måste stå ut med ett så tafatt gäng. Jag som supporter känner mig hånad och lurad på pengar.. såg Bobbo påväg till jobbet imorse och det enda jag ville var att bara skrika ut min vrede efter hans minst sagt skakiga säsong. Jag längtar tills det är över och att vi på nåt sätt lyckas rädda kontraktet. Rensar ur hela truppen och nyttjar de nya TV-pengarna till spets och bredd som verkligen vill spela Hockey.
Förstår dig i allmänhet och i synnerhet när det gäller Bobbo. Att sedan så många fortfarande talar om play-in är för mig ofattbart. Slipper vi ett ovisst negativt kval ska vi som det ser ut vara mycket, mycket nöjda.
23/02/2017 kl. 22:07 #3561JN27
DeltagareSån sjuk tur för laget att Rögle åkte på pisk idag. Den här truppen är verkligen värdelös, tycker synd om Sundblad som måste stå ut med ett så tafatt gäng. Jag som supporter känner mig hånad och lurad på pengar.. såg Bobbo påväg till jobbet imorse och det enda jag ville var att bara skrika ut min vrede efter hans minst sagt skakiga säsong. Jag längtar tills det är över och att vi på nåt sätt lyckas rädda kontraktet. Rensar ur hela truppen och nyttjar de nya TV-pengarna till spets och bredd som verkligen vill spela Hockey.
23/02/2017 kl. 21:49 #3559Status
DeltagareTycker vi var bra med i matchen men så gör dom 3 mål på ett fåtal chanser. Sen dör allt.
23/02/2017 kl. 20:55 #3558Gurra
DeltagareVill se mer desperation i spelet..
23/02/2017 kl. 20:06 #3557Henric
KeymasterLessio är fantastiskt rolig att kolla på i offensiv zon. I övrigt bidrar han med väldigt lite och kostar fruktansvärt mycket i form av utvisningar.
Jag misstänker att han kommer anpassa sig lite efter domarnivåb i SHL vad det lider.
23/02/2017 kl. 20:04 #3556Andreas
KeymasterLessio är fantastiskt rolig att kolla på i offensiv zon. I övrigt bidrar han med väldigt lite och kostar fruktansvärt mycket i form av utvisningar.
23/02/2017 kl. 20:04 #3555JN27
DeltagareSå som det ser ut nu kommer vi inte vinna en enda match till.. det är bara att förlita sig på Rögle och Leksand nu att de fortsätter torska.
23/02/2017 kl. 20:03 #3554Gurra
DeltagareMåste ta bort de onödiga utvisningarna på Lessio…
23/02/2017 kl. 20:02 #3553Henric
KeymasterVaffan händer? Är det hål i magarna på MV-besättningen idag?
-
FörfattareInlägg