Läktartugg

Läktartugg

Hem Forum Hockeysnack Läktartugg

• Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.
Visar 25 inlägg - 11,151 till 11,175 (av 13,233 totalt)
  • Författare
    Andreas
    Keymaster

Ingen Lessio ikväll enligt line-up:en.

svhul23
    Deltagare

Viktigt
    Skriv kontrakt med spelare som skall vara kvar

Orebro Center
    Deltagare

Sen tycker jag att det bästa med Örebros läge nu är att man har kontakt och därmed ”jagar” lagen ovanför istället för att vara jagade. Måste vara så otroligt mycket lättare rent mentalt då!

Jag håller med om att som laget/tränaren resonerar att hela tiden titta på laget framför sig och inte bakåt. Ger en annan inställning åt det mer positiva slaget.

Dock tillhör ju inte jag laget och vad jag känner och tycker påverkar knappast laget ;0)
    Möjligen kan jag påverka andra i min närhet negativt :0(

pb_90
    Deltagare

Sen tycker jag att det bästa med Örebros läge nu är att man har kontakt och därmed ”jagar” lagen ovanför istället för att vara jagade. Måste vara så otroligt mycket lättare rent mentalt då!

pb_90
    Deltagare

Har alla utom jag slutat att titta nedåt i tabellen? Tycker vi fått fler poäng än vi förtjänat så här långt. Dessutom flyt med hundradelar både mot Leksand och Skellefteå.

Att vi sedan har otur med skador och avstängningar är en annan sak.

Är som dig. Tittar fortfarande alltid nedåt och begrep inte att så många ansåg ”det vara klart” när det är 33 poäng att spela om och Örebro har/haft så många spelare otillgängliga. Ett par förluster för oss och ett par vinster för Leksand och det är på strecket igen

Nu är ju statistiken i ett annat läge. Låt säga att Örebro skulle fortsätta på blygsamma 1P/match. Snitter har väl legat på 1,3? Typ med nya tränarna, och vi är med och hugger på fler matcher än tidigare.

Med 1P/match skulle vi sluta på 59 poäng.
    Leksand måste då ta in minst 20-poäng (+ målskillnad) för att gå förbi. Alltså måste dom vinna 6,7 matcher av 10st (trepoängare).

Allt kan hända givetvis men det krävs att vi går ner bra mycket lägre än 1 poäng per match eller att Leksand vinner en jävla massa matcher nu. Jag ser inte att det ska hända faktiskt! Vi får utvärdera när veckan är slut dock..

Jag hoppas på att Karlskronas superdåliga form (inte vunnit hittills 2017) fortsätter och dom får börja oroa sig för Leksand istället.

Status
    Deltagare

Bara går och väntar på:
    ”NHL-meriterade nyförvärvet spelar ikväll! Så ställer Örebro Hockey upp mot Luleå.”

Känns inte som optimala förutsättningar för en debut. Men vill han ska han spela.

• Det här svaret redigerades för 9 år, 2 månader sedan av Status.
    Orebro Center
    Deltagare

Har alla utom jag slutat att titta nedåt i tabellen? Tycker vi fått fler poäng än vi förtjänat så här långt. Dessutom flyt med hundradelar både mot Leksand och Skellefteå.

Är som dig. Tittar fortfarande alltid nedåt och begrep inte att så många ansåg ”det vara klart” när det är 33 poäng att spela om och Örebro har/haft så många spelare otillgängliga. Ett par förluster för oss och ett par vinster för Leksand och det är på strecket igen

Andreas
    Keymaster

Kollar inte jättemycket neråt faktiskt. Jag tycker mest det är spännande att vi är så nära de andra lagen i play-in 🙂

pb_90
    Deltagare

Nja slutat har man väl inte gjort direkt. Men jag känner mig rätt säker på att vi kommer att gå om Karlskrona innan säsongen är slut! Så dom är nog de som får se upp för leksand 🙂

Karl
    Deltagare

Orebro Center
    Deltagare

Två assist av Lucas Lessio i sista matchen. Men han drog också på sig 3 utvisningar.

Jag är glad att han inte fick någon skada.

”Tanken är att han ska vara spelklar redan till kvällen och matchen mot Luleå, om pappersarbetet hinner blir klart.”

Andreas
    Keymaster

De backar som fanns kostade mycket och hade hög chansfaktor.

Även om jag också är besviken att det inte blev något så tycker jag ändå att det är bra att NJ behåller lugnet.

Nu har _laget_ chansen att spela till sig en play-in-plats och verkligen växa.

I dagsläget har vi en seriös chans att rucka på de flesta lag, inte alla, men de flesta.

Seger ikväll och Örebro är seriöst med och slåss och om en play-in-plats. Det är helt öppet.

JN27
    Deltagare

Fan hade verkligen hoppats på att vi skulle få in en ny back också. Man har ju haft skapligt god tid att leta efter Ekboms skada.

Antingen är marknaden totaltbegränsad eller så har vi inte tillräckligt bra förhandlare. Tittar man på LHC och HV71 så gjorde de ganska ordentliga värvningar. Visserligen lockar ju ett topplag mer.

Status
    Deltagare

Fan hade verkligen hoppats på att vi skulle få in en ny back också. Man har ju haft skapligt god tid att leta efter Ekboms skada.

JN27
    Deltagare

Verkar bli två brakförluster för Lessios Zagreb. Aja hoppas han kommer med revanschlust.

Status
    Deltagare

Man vet att diciplinnämnden gör fel när Sanny Lindström är på ÖHK’s sida :]

Henric
    Keymaster

Vad gjorde JW egentligen? Jag har inte sett situationen än.

svhul23
    Deltagare

Snart får SHL slå ihop sina lag med tjejhockeyn när det är förbjudet att takla

Andreas
    Keymaster

Örebro jagar back för övrigt, men om det blir någon är en annan femma.

Andreas
    Keymaster

Synd. Han har ju varit ganska bra på sistone. Förstår inte hur han blir avstängd när det finns en tydlig beskrivning av just den här situationen och hur spelaren som tacklar ska frias om inte tacklingen har kraften riktad upp mot huvudet.

Väldigt märkligt. DN behöver motivera sina beslut bättre.

JN27
    Deltagare

Vilket jäkla skandalbeslut. Mår på riktigt dåligt. Nu tvingas ju Lessio näst intill att spela trots att det blir tre matcher i rad. Tack SHL…

pb_90
    Deltagare

JW anmäld för huvudtackling… Blir han avstängd är det fan extremt mycket folk borta.. Då får nästan Lessio hoppa in om han är spelklar!

Personal Jesus
    Deltagare

Vi plockade in poäng på Luleå vilket är oerhört viktigt.

Orebro Center
    Deltagare

10 skott på mål på 60 min, imponerande…

Tittar man på materialet idag tycker jag en pinne är imponerande. Före matchen kollade jag uppställningen på 3 och 4:e linan:

Glenn Gustafsson-Gustaf Franzén-Johan Adolfsson.
    Kalle Olsson-Fredric Andersson-Johan Wiklander.

På papperet ser det ju ut som om dessa spelare tillsammans borde konkurrera om platserna i en 4:e lina.

Nu var Wiklander femman dock en av de bättre denna kväll, dessutom går Niklas hårt på andra spelare

Självklart är jag imponerad och glad för poäng.
    Men jag tycker att vi skall kunna prestera mer än 10 skott på 60 min på hemmaplan.

Ja, det är riktigt magert. Sett över hela säsongen så brukar laget väldigt ofta förlora skotten. Samtidigt har Niklas priat defensiven och det går ut över offensiven. Vi ser ju hur lite mål vi släpper in numera. Kan vi göra 2-3 mål är det ofta vinstchans numera. Det gör ju PP extremt viktigt

Personal Jesus
    Deltagare

10 skott på mål på 60 min, imponerande…

Tittar man på materialet idag tycker jag en pinne är imponerande. Före matchen kollade jag uppställningen på 3 och 4:e linan:

Glenn Gustafsson-Gustaf Franzén-Johan Adolfsson.
    Kalle Olsson-Fredric Andersson-Johan Wiklander.

På papperet ser det ju ut som om dessa spelare tillsammans borde konkurrera om platserna i en 4:e lina.

Nu var Wiklander femman dock en av de bättre denna kväll, dessutom går Niklas hårt på andra spelare

Självklart är jag imponerad och glad för poäng.
    Men jag tycker att vi skall kunna prestera mer än 10 skott på 60 min på hemmaplan.

Visar 25 inlägg - 11,151 till 11,175 (av 13,233 totalt)