Läktartugg
Hem › Forum › Hockeysnack › Läktartugg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.
- Detta ämne har 13,232 svar, 59 deltagare, och uppdaterades senast för 1 dag, 11 timmar sedan av
Andreas.
-
FörfattareInlägg
-
14/02/2017 kl. 21:42 #3417
pb_90
DeltagareHade förövrigt missat det där med PG helt x).. det förstärker ju bara bilden av att han är en jävligt oskön snubbe… Hatar muppar som kaxar på krogen!
14/02/2017 kl. 21:37 #3416JN27
DeltagareDe åt sakta men säkert upp oss. Hade tyvärr inte tillräckligt med chanser och PP’t satt inte. Såna saker som krävs för att vinna matcher. Tror vi har god chans mot Luleå med tanke på den insats som ändå är idag. En Hudacek kanske hade varit avgörande idag.
Antar att du menar Libor Hudacek? 😉 För Brage in man absolut inte klaga på! Stabil! 🙂
Nej Brage imponerar på mig varje gång. Ikväll var Libor saknad!
14/02/2017 kl. 21:36 #3415pb_90
DeltagareDe åt sakta men säkert upp oss. Hade tyvärr inte tillräckligt med chanser och PP’t satt inte. Såna saker som krävs för att vinna matcher. Tror vi har god chans mot Luleå med tanke på den insats som ändå är idag. En Hudacek kanske hade varit avgörande idag.
Antar att du menar Libor Hudacek? 😉 För Brage in man absolut inte klaga på! Stabil! 🙂
14/02/2017 kl. 21:32 #3414Orebro Center
Deltagare10 skott på mål på 60 min, imponerande…
Tittar man på materialet idag tycker jag en pinne är imponerande. Före matchen kollade jag uppställningen på 3 och 4:e linan:
Glenn Gustafsson-Gustaf Franzén-Johan Adolfsson.
Kalle Olsson-Fredric Andersson-Johan Wiklander.På papperet ser det ju ut som om dessa spelare tillsammans borde konkurrera om platserna i en 4:e lina.
Nu var Wiklander femman dock en av de bättre denna kväll, dessutom går Niklas hårt på andra spelare
14/02/2017 kl. 21:28 #3413JN27
14/02/2017 kl. 21:26 #3412Personal Jesus
Deltagare10 skott på mål på 60 min, imponerande…
14/02/2017 kl. 21:22 #3411Orebro Center
DeltagareEn pinne iaf – Det är ok. Leksand åt väl in två då
14/02/2017 kl. 20:53 #3410Henric
KeymasterNyss hemkommen, hur ser det ut?
Brage har nog rätt till OB-tillägg nu. Ungefär så. Ortio får inbetalningskort instället för lönebesked den här veckan.
14/02/2017 kl. 20:32 #3409Personal Jesus
DeltagareNyss hemkommen, hur ser det ut?
14/02/2017 kl. 20:31 #3408Personal Jesus
DeltagareHan var väl ”arbetslös” när han kom till ÖHK. Det var ju en präktig fylleskandal med mordhot, åtal och annat som gjorde att han fick lämna Schibstedt och rollen som VD för Aftonbladet.
Shit.. fylleskandal?! Mordhot?! Åtal?! Vad fan är det för någon vi har bakom spakarna egentligen?! Har du mer info eller? Du kanske inte vill skriva allt här men..
Även i utlandet skrevs det om honom.
14/02/2017 kl. 17:19 #3407Andreas
KeymasterDet trodde jag var allmän kännedom? 🙂
Finns massor skrivet på Internet om det.
14/02/2017 kl. 15:11 #3406pb_90
DeltagareHan var väl ”arbetslös” när han kom till ÖHK. Det var ju en präktig fylleskandal med mordhot, åtal och annat som gjorde att han fick lämna Schibstedt och rollen som VD för Aftonbladet.
Shit.. fylleskandal?! Mordhot?! Åtal?! Vad fan är det för någon vi har bakom spakarna egentligen?! Har du mer info eller? Du kanske inte vill skriva allt här men..
14/02/2017 kl. 14:15 #3405Orebro Center
Deltagare14/02/2017 kl. 14:07 #3404Orebro Center
Han var på Schibstedt mellan 2002 och 2011. Innan dess var han väl på NA och det måste varit innan det han på Radio Rix och innan det på ÖSK.
Jag kan ha blandat ihop ordning på hans jobb. Det enda jag hittade var en presentation av styrelsemedlemmarna i något bolag jag inte känner igen där allt detta nämns. Det borde varit ganska länge sedan han var hos ÖSK i alla fall. Om han inte gjort det parallellt med något annat jobb.
Jag kanske minns fel men jag tror det finns någon podd någonstans där han snackar om sin karriär och tiden från ÖSK
14/02/2017 kl. 13:47 #3403Andreas
KeymasterHan var väl ”arbetslös” när han kom till ÖHK. Det var ju en präktig fylleskandal med mordhot, åtal och annat som gjorde att han fick lämna Schibstedt och rollen som VD för Aftonbladet.
Han var på Schibstedt mellan 2002 och 2011. Innan dess var han väl på NA och det måste varit innan det han på Radio Rix och innan det på ÖSK.
Jag kan ha blandat ihop ordning på hans jobb. Det enda jag hittade var en presentation av styrelsemedlemmarna i något bolag jag inte känner igen där allt detta nämns. Det borde varit ganska länge sedan han var hos ÖSK i alla fall. Om han inte gjort det parallellt med något annat jobb.
14/02/2017 kl. 11:51 #3402Personal Jesus
DeltagareTack.
Någon som vet när han kom och gick från ösk?13/02/2017 kl. 22:31 #3401Andreas
KeymasterNågon som kan svara på när PG kom till oss samt när han kom till ösk, och när han fick sparken från ösk?
Den här artikeln säger lite om vilka hockeykunskaper han och Gejhammar besitter och hur de kom in i klubben:
13/02/2017 kl. 21:21 #3400Personal Jesus
DeltagareNågon som kan svara på när PG kom till oss samt när han kom till ösk, och när han fick sparken från ösk?
13/02/2017 kl. 21:14 #3399Orebro Center
DeltagareGreg Squires, Alexander Hellström och Johan Adolfsson tillbaka enligt NA
13/02/2017 kl. 21:13 #3398Orebro Center
DeltagareVar det i helgen som gick som Lucas körde sina back-to-backmatcher? Och att det nu bara är byråkrati vi väntar på?
NA la ut precis att han ska lira sina två sista matcher i KHL tisdag/onsdag. Och att dom hoppas på att han ska kunna vara med redan på torsdag. Men känns inte schysst/vettigt att låta honom lira tre dagar i rad där dom två första kan vara endast tre kedjor och den sista FÖRSTA matchen.. känns inte som att det är schysst mot honom på något sätt.
Nej håller med. Låt honom landa och träna lite med laget först
13/02/2017 kl. 20:03 #3396pb_90
DeltagareVar det i helgen som gick som Lucas körde sina back-to-backmatcher? Och att det nu bara är byråkrati vi väntar på?
NA la ut precis att han ska lira sina två sista matcher i KHL tisdag/onsdag. Och att dom hoppas på att han ska kunna vara med redan på torsdag. Men känns inte schysst/vettigt att låta honom lira tre dagar i rad där dom två första kan vara endast tre kedjor och den sista FÖRSTA matchen.. känns inte som att det är schysst mot honom på något sätt.
13/02/2017 kl. 19:54 #3395Orebro Center
13/02/2017 kl. 15:44 #3393Status
DeltagareTorsdag mot Luleå i bästa fall.
13/02/2017 kl. 14:08 #3392pb_90
DeltagareJo men jag menar specifikt till matchen imr! Jag tycker också att nya killen verkar intressant! 🙂 Men han kommer ju inte kunna vara med imr.. när var det tidigaste datumet han kunde komma in?
13/02/2017 kl. 14:00 #3391JN27
DeltagareÄntligen! Imorgon börjar det igen!
Spontant så känns det som att vi har extremt dåligt läge.. Libor borta och nya killen inte inne i laget än.. Hellström tillbaka i varje fall, men ses väl inte som någon superförstärkning av laget direkt x)
MJ-Wandell-Mustonen
Weinstock-Andersson-Squires
Haga-Franzén-Gustafsson (frisk än?)
Wiklander-Jellvert-OlssonVill inte påstå att något annat lag gjort någon direkt förstärkning heller. Tambelini till Växjö och den där backen som Skellefteå gjort klart med idag. Jag tycker ändå att vi gjort en av de mer intressanta värvningarna på så sätt. Framförallt för att han är ung och verkar jäkligt hungrig på att spela i NHL igen. Detta betyder ju i regel att de gör det de kan för att vinna. Kul för Squires att få en till Nordamerikan i laget också. Hoppas bara att han är en bra kille men har ändå känslan av att NJ gör bättre kontroller av scoutingen än vad PG har gjort.
-
FörfattareInlägg