Läktartugg

Läktartugg

Hem Forum Hockeysnack Läktartugg

• Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.
Visar 25 inlägg - 11,301 till 11,325 (av 13,233 totalt)
  • Författare
    Orebro Center
    Deltagare

Mr Madhawk har kollat in poängsnittet med de fyra olika tränarkonstellationer Örebro haft denna säsong:

Sundblad huvudtränare, Liimatainen och Eriksson assisterande.
    Från Frölunda hemma den 6 januari till nu.
    15 poäng på 11 matcher.
    1.36 POÄNG / MATCH.

Tornberg och Ivarsson, delat ansvar.
    Från Malmö borta den 7 oktober till Rögle hemma den 10 december.
    29 poäng på 22 matcher.
    1.32 POÄNG / MATCH.

Tornberg huvudtränare, Ivarsson och Eriksson assisterande.
    Från Färjestad borta den 20 december till Malmö borta den 30 december.
    2 poäng på 4 matcher.
    0.5 POÄNG / MATCH.

Kenta Johansson huvudtränare, Tornberg och Ivarsson assisterande.
    Från Färjestad borta den 17 september till Leksand borta den 1 oktober.
    2 poäng på 4 matcher.
    0.5 POÄNG / MATCH.

JN27
    Deltagare

Känns som att den här pausen blir välbehövlig. En chans att samla ihop gruppen. Skador läker och skadade spelare hinner dessutom ta sig tillbaka i träning och form. Kommer det in ett eller två nyförvärv som dessutom går väl in i gruppen så vore det helt suveränt. Måste säga att jag tycker säsongen utvecklats från natt till dag. Helt plötsligt är vi med i slutspelsracet igen vilket inte ens fanns på kartan för några veckor sedan. Sjukt stolt som supporter och längtar oerhört till den 14.e

Status
    Deltagare

En spelskicklig back och en riktig måltjuv så skulle detta kunna bli riktigt intressant.

pb_90
    Deltagare

Ja den linjemannen borde fan tas i örat av domaransvarige.. Så sjukt jävla oproffsig! Han måste ju fan ha hållit på Leksand? ”Oj nu måste jag stoppa den här omställningen!”

Ryktas det om nyförvärv förresten?

JN27
    Deltagare

Japp väldigt oproffsigt. Nog för att Libor trycker till lite extra, men vafan ska linjedomarn vingla ut på blå som någon jävla extra back.

Och så följer linjemannen upp det med att var dryg som fan för att markera. Släpper klubban och bara stirrar på Libor. Klart Hudacek skulle taggat ned lite, men å andra sidan håller han på att ta sig över motståndarblå och har givetvis adrenalin och kampinstinkt på högsta nivå där. Att linjemannen inte bara säger ”sorry, men försök ta det lite piano nästa gång någon av oss kommer ivägen” är ju otroligt. Istället gör han situationen värre trots att det var han själv som var främsta orsak till att det hände över huvud taget.

Jag lever fortfarande i tron om att domarbasen har något emot Örebro. Hade det varit en spelare i exempelvis HV71 så hade domaren lagt sig på knä och kysst damaskerna på spelaren i fråga. Bara för att det är Örebro så blir det som det blev igår, vilket jag tycker speglat hela säsongen.

Henric
    Keymaster

Japp väldigt oproffsigt. Nog för att Libor trycker till lite extra, men vafan ska linjedomarn vingla ut på blå som någon jävla extra back.

Och så följer linjemannen upp det med att var dryg som fan för att markera. Släpper klubban och bara stirrar på Libor. Klart Hudacek skulle taggat ned lite, men å andra sidan håller han på att ta sig över motståndarblå och har givetvis adrenalin och kampinstinkt på högsta nivå där. Att linjemannen inte bara säger ”sorry, men försök ta det lite piano nästa gång någon av oss kommer ivägen” är ju otroligt. Istället gör han situationen värre trots att det var han själv som var främsta orsak till att det hände över huvud taget.

Andreas
    Keymaster

Härnäst möter Örebro:

Skellefteå (H)
    Luleå (B)
    HV71 (H)
    Brynäs (H)
    Linköping (B)
    Djurgården (B)

Av dessa matcher är de mot Djurgården och Luleå så klart viktigast, men alla poäng de tar i övriga matcher är snudd på guld värda. Det är en väldigt svårt matchserie som följer. Det gäller att inte tappa modet om det går emot ett par matcher. Det är väldigt bra lag som står för motståndet de kommande matcherna. Bortsett Luleå och Djurgården då som båda spelar ganska dåligt just nu.

Det som är väldigt turligt är att de ”svåraste” lagen möter vi hemma och de ”lättaste” lagen borta. Om publiken någon gång vill försöka påverka spelet på isen så har de chansen nu mer än någonsin tror jag.

Status
    Deltagare

Henric
    Keymaster

Nu har jag tittat på incidenten med Libor och domarna flera gånger. Jag måste säga att det är skamligt hur både linjeman och huvuddomare uppträder. Linjemannen har spelkänsla som en konservburk och kommer in helt fel och ställer sig mitt i vägen för Libor som är på väg att bryta in i zon. Sedan blir linjemannen FÖRBANNAD och släpper Libors klubba på isen just när denne tror att han linjemannen ska ge honom den. Och blicken efter säger det mesta. Sedan ger sig HD in i det hela och ger Libor en rejäl knuff i bröstet. Det är ju helt befängt? Jag har nog sällan sett maken till skamligt uppträdande från domare i SHL.

pb_90
    Deltagare

Det är 39 poäng kvar att spela om, så som Örebroare skulle ju jag inte våga säga så. Men ändå:

Wennerholm: SHL:s bottenstrid avgjord

Edit Det återstår tydligen 11 omgångar. Jag trodde 13

Nja.. om vi går tillbaka till vårt superdåliga spel där vi snittade 1P/match så måste Leksand gå upp över 2P/match för att gå förbi. Det tror jag absolut inte att dom har i sig!

Förstärkningar nu måste vara riktigt hårt scoutade och inga chansningar alls kommer att tas! Och med vår fina form så kan vi kliva förbi två av Djurgården, Luleå och Karlskrona för att nå ett play in!

Orebro Center
    Deltagare
    Orebro Center
    Deltagare

Det är 39 poäng kvar att spela om, så som Örebroare skulle ju jag inte våga säga så. Men ändå:

Wennerholm: SHL:s bottenstrid avgjord

Edit Det återstår tydligen 11 omgångar. Jag trodde 13

pb_90
    Deltagare

Jocke, Tom och Franzén tre givna centrar till nästa år. Gör han det fortsatt bra så kan han kanske lägga beslag på den sista centerplatsen. En spetscenter kommer iaf inte tillkomma.

Nog rycker väl Skellefteå åt sig Mustonen nästa säsong?

Jag vill se nytt kontrakt på MJ.. Skulle kännas fel att se honom i en annan klubb nu :/

Henric
    Keymaster

Alltså. Vad gör linjedomaren när han ställer sig ivägen för Libor? Han måste ju ha somnat till en stund där och fått komplett hjärnsläpp som åker IN i banan när Libor försöker åka ner i zon med pucken. Han såg inte riktigt ut att ha fokus på vad som hände där. Han ska ju direkt undan och in mot sargen i det läget. Riktigt märkligt. Visst, Libor ska inte trycka till när de åker ihop, men vilket felbeslut av linjemannen. 🙂

Andreas
    Keymaster

Han har gjort sitt jobb. Jättesvårt att säga om man ska förlänga. Han är ju en breddspelare för en lägre kedja i så fall. Där har vi ganska många under kontrakt. Jag hade inte blivit upprörd om det blev förlängt.

Inte om det är på bekostnad av t.ex. Mustonen. Det är ett par kontrakt som går ut som jag tycker är viktigare att förlänga, men Wiklander kommer väl att lägga av så det finns ju lite plats antar jag?

Orebro Center
    Deltagare

Hur tycker ni att Fredric Andersson skött sig så här långt? Tror ni att han är en spelare Örebro vill fortsätta med nästa säsong?

Andreas
    Keymaster
    Andreas
    Keymaster

Om det kommer en utländsk spelare kan jag inte tänka mig att han kommer hit på korttidskontrakt. Om det inte är ett lån förstås.

pb_90
    Deltagare

Vilka steg Gustaf Franzén har tagit också lite i bakgrunden! 15:30 i istid idag! 🙂

Orebro Center
    Deltagare

Dom kan ta in spelare om det är en spelare man vill ha även nästa säsong tycker jag. Samtidigt ska man inte förneka att om Örebro klarar av detta utan att ta in massa spelare så är det naturligtvis en stor kostnadsbesparing. Bara det att det är så svårt att se i kristallkulan

Är ändå lite förvånad av att lagen tagit så pass många poäng på slutet med tanke på det lag man har på papperet och i synnerhet efter alla skador.

OM Örebro klarar av det här ser jag med tillförsikt fram mot nästa säsong av flera orsaker. Skadade spelare åter. Man kommer lära sig oerhört mycket av denna säsong (förhoppningsvis). En renodlad sportchef och ett ”Örebro dokument” som eftertraktar det ledarskap som nu finns i båset. Dessutom får Niklas vara med och ha inflytande över nästa års trupp.

Men det är inte över förrän den feta kärringen slutat skrika. Men visst är det mycket ljusare nu än för bara någon månad sen. Vi har också haft medflyt i att andra lag sladdat och förlorar och tappat mycket poäng under denna period. Just Leksand tyckte jag såg ut att bara bli bättre och bättre. Djurgården såg ut att börja klättra men börjat dala igen. Rögle rasade ihop. Karlskrona har fallit som en sten i tabellen

• Det här svaret redigerades för 9 år, 3 månader sedan av Orebro Center.
    • Det här svaret redigerades för 9 år, 3 månader sedan av Orebro Center.
    pb_90
    Deltagare

Nu tycker jag ärligt att dom inte alls behöver ta in någon mer! Om dom tar in någon ska dom vara 140% säkra på att det är rätt. Vi kommer garanterat spela i SHL nästa år så slösa inte pengar på någon loser nu! 🙂

Och nya tränarna.. vad ska man säga.. älskar dom!! Tornberg och Co måste typ ha varit packade när dom stod i båset! Hur FAN kunde det vara så oerhört bedrövligt innan?! Försvarsspelet är ju GJUTET efter tränarbytet!

Personal Jesus
    Deltagare

Yes!!!!!

Orebro Center
    Deltagare

Jag hade faan hjärtklpappning på slutet. Skakar i händerna. De här draman är inte bra för mitt hjärta

Henric
    Keymaster

Puh….

Personal Jesus
    Deltagare

6/4 sista 50.
    Faaaaaaan

Visar 25 inlägg - 11,301 till 11,325 (av 13,233 totalt)