Läktartugg

Läktartugg

Hem Forum Hockeysnack Läktartugg

• Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.
Visar 25 inlägg - 11,376 till 11,400 (av 13,233 totalt)
  • Författare
    pb_90
    Deltagare

Jäklar vilken press.. hoppas dom håller i det här nu! Hjälp Hudacek att hålla nollan nu!!

Andreas
    Keymaster

Riktigt bra andra period faktiskt. Jag är nästan chockad. 🙂

Andreas
    Keymaster

Bra intryck av Andersson såhär långt.

Andreas
    Keymaster

Oliver Henriksson med idag. Såg han på träningsmatchen mot Almtuna. Intressant!

Coolt! Bra att de ger juniorerna chansen nu när det finns luckor.

Status
    Deltagare

Oliver Henriksson med idag. Såg han på träningsmatchen mot Almtuna. Intressant!

Andreas
    Keymaster

Har pratat med Squires och han säger själv att han inte har den där standard hjärnskakningskänslan däremot så lär väl en läkare ha sett över honom och vilken diagnos som satts har inte framkommit. Han menade dock själv på att han iallafall inte har ont i huvudet.
    Mest troligt är väl att ett beslut om hur pass länge han blir borta borde ha kommit nu.
    Jansson skallade ju ihop med en annan spelare det brukar oftast bli lite värre.

Läkarna tyckte han påvisade symptom för hjärnskakning direkt efter smällen och då är det är trappan som gäller. Allt annat vore tjänstefel från dem. Sedan låter det ju lovande att han verkar må bra och förhoppningsvis är tillbaka i spel snart.

Det rör sig säkerligen om en hjärnskakning. Men av allt att dömma så verkar den ändå någorlunda lindrig. Han nämnde att han var mest trött men hade ingen som helst huvudvärk. Men bara för det så ska man ju givetvis inte nonschalera att det faktiskt är en hjärnskakning och man bör ju därför ta det säkra före det osäkra. Hoppas dock inte att det blir långvarig frånvaro..

Jo om han fortfarande kände sig trött och hängig är det sviterna av smällen han märker av utan att han direkt ”ont” av det. Om något har jag fått ny respekt för den medicinska gruppen efter denna säsong med hur de vågar säga ifrån … även om sedan lagledning väljer att köra över dem ändå i valda fall.

pb_90
    Deltagare

Hoppas han är tillbaka mot Leksand redan på lördag! Det verkar ju som sagt som att dom har bra koll på honom! 🙂 Skulle bli överlycklig om vi kunde ta två trepoängare här!!

JN27
    Deltagare

Har pratat med Squires och han säger själv att han inte har den där standard hjärnskakningskänslan däremot så lär väl en läkare ha sett över honom och vilken diagnos som satts har inte framkommit. Han menade dock själv på att han iallafall inte har ont i huvudet.
    Mest troligt är väl att ett beslut om hur pass länge han blir borta borde ha kommit nu.

Läkarna tyckte han påvisade symptom för hjärnskakning direkt efter smällen och då är det är trappan som gäller. Allt annat vore tjänstefel från dem. Sedan låter det ju lovande att han verkar må bra och förhoppningsvis är tillbaka i spel snart.

Det rör sig säkerligen om en hjärnskakning. Men av allt att dömma så verkar den ändå någorlunda lindrig. Han nämnde att han var mest trött men hade ingen som helst huvudvärk. Men bara för det så ska man ju givetvis inte nonschalera att det faktiskt är en hjärnskakning och man bör ju därför ta det säkra före det osäkra. Hoppas dock inte att det blir långvarig frånvaro..

Andreas
    Keymaster

Orebro Center
    Deltagare

Låter bra! Oscar sa att han var tvungen att ligga i totalt mörker i 72h timmar i sitt sovrum för att stå ut. Inget ljus, tv eller något. Symptomen kom två dagar efter smällen. Den han kolliderade med, Viktor Sköld fick också hjärnskakning och är ännu inte i spel.

Känner inte Squires av något av detta så är det mycket positivt

JN27
    Deltagare

Orebro Center
    Deltagare

Jag vet inte om Squires har en diagnostiserad hjärnskakning, men jag hörde en intervju med ÖSK:s målvakt Oscar Jansson ikväll. Det tog honom 4 veckor från smällen tills han var redo för match igen

Orebro Center
    Deltagare

Fast Örebro Center.. om dom får panik och börjar bonanza-värva spelare nu som också kräver kontrakt över nästa säsong så kan man ju pajja även nästa säsong. Gäller att försöka hitta så rätt man kan i detta läge.. Lån från finland kan gå jävligt bra lex Sallinen och Viitalouma, eller så kan det gå käpprätt åt helvete lex Otso Rantakari. Därför är det viktigt att detta blir rätt nu! Tar man in en spelare även över nästa säsong så kommer den spelaren vara bra mer angelägen över att hålla kvar laget även i år.

Ville och Jere hade väl bonusklausuler mot att vi höll oss kvar väl? Antagligen stöööört dyrt för klubben.. Men då blev dom ju i varje fall ordentligt motiverade till att vinna också.

Jag tänker naturligtvis kortsiktigt. Det kan gå åt pepparn eller bra. Tänker bla på HV71 samma år som vi gick upp hur de investerade sig ur bottenträsket. Och det kostade dem. Men AS hade kostat dem mer.

Men det gäller att ha bra referenser och vara beredd att lätta på plånboken rejält.

Status
    Deltagare

Det går inte få in honom i en SHL-budget för tillfället. Hiskeligt dyr 🙁

Vafan vi får väl börja Swisha då! 😉

Andreas
    Keymaster

Lär inte bli någon Raymond nu då.

Det går inte få in honom i en SHL-budget för tillfället. Hiskeligt dyr 🙁

Status
    Deltagare

Lär inte bli någon Raymond nu då.

pb_90
    Deltagare

Fast Örebro Center.. om dom får panik och börjar bonanza-värva spelare nu som också kräver kontrakt över nästa säsong så kan man ju pajja även nästa säsong. Gäller att försöka hitta så rätt man kan i detta läge.. Lån från finland kan gå jävligt bra lex Sallinen och Viitalouma, eller så kan det gå käpprätt åt helvete lex Otso Rantakari. Därför är det viktigt att detta blir rätt nu! Tar man in en spelare även över nästa säsong så kommer den spelaren vara bra mer angelägen över att hålla kvar laget även i år.

Ville och Jere hade väl bonusklausuler mot att vi höll oss kvar väl? Antagligen stöööört dyrt för klubben.. Men då blev dom ju i varje fall ordentligt motiverade till att vinna också.

Orebro Center
    Deltagare

Marknaden är ju inte jättehet och klubben har insett, ta i trä, att även med Jocke, Viksten, MJ och Ekbom hela och i god form räcker det inte för att utmana seriöst om guldet.

De vill ha hit spelare som inte bara spelar säsongen ut utan även de kommande säsongerna. Att säkra ett lån från Finland säsongen ut går nog, men det blir en riktigt dyr lotto/paniklösning som nog kostar mer än det smakar.

Jag får intrycket att de har gått in lite på spåret att den här säsongen är över. Nu rustar vi för nästa. Risken att åka ur är minimal och chansen att laget går till slutspel är liten även om Karlskrona rasar i tabellen.

Känns livsfarligt att resonera så av klubben. Hade vi klarat kvalet efter första säsongen utan tillfälliga förstärkningar?

Väntade 35 år på att få se Örebro i Elitserien/SHL igen och åker dom ut kommer jag aldrig förlåta att de slarvade bort detta. Som Fahlander sa: 7-8 års arbete bortkastat

Orebro Center
    Deltagare

Håller med föregående talare och tänkte på det igår. Tidigare har man suktat efter klass-spelare för att spetsa laget men med tanke på skadeläget får man bli glad om de ens kan upprätthålla bredden och utan att köra en 3 eller 4 lina på barskrap

Andreas
    Keymaster

Fredric Andersson klar för ÖHK.

http://www.eliteprospects.com/player.php?player=5658

Absolut inget spetsnamn, men jag gillar nog fan den här värvningen ändå alltså.. Bredda truppen och låt Fredric ta Jellverts plats, värvningen behövs NU och han kommer in direkt.

Nu kan man koncentrera sig att lösa en ytterforward som kan stanna över nästa säsong också.

Jag måste säga att jag håller med. Det känns som en säker värvning. Man vet exakt vad man får och det kostar inte en arm. Han kommer inte att göra hat-trick på hat-trick, men hårt jobb och säkert spel kommer han att ge oss. Han kommer att passa in bra i laget.

pb_90
    Deltagare

Fredric Andersson klar för ÖHK.

http://www.eliteprospects.com/player.php?player=5658

Absolut inget spetsnamn, men jag gillar nog fan den här värvningen ändå alltså.. Bredda truppen och låt Fredric ta Jellverts plats, värvningen behövs NU och han kommer in direkt.

Nu kan man koncentrera sig att lösa en ytterforward som kan stanna över nästa säsong också.

Andreas
    Keymaster

Fredric Andersson klar. Tidigare LHC, senast i Västervik.

pb_90
    Deltagare

Jo nu skriver väl till och med NA om att det tisslas och tasslas att det är någon spelare på G in. Problemet tycker jag att det skulle redan ha kommit! De här fem matcherna innan uppehållet är ju livsviktiga.. Hoppas att Squires är fit for fight till Leksand på lördag och att Karlskrona fortsätter sin förlustsvit på torsdag trots att Örebro inte kommer att ha en vettig laguppställning då heller..

Status
    Deltagare

Jag tror alla är fullt medvetna om allvaret och man gör nog vad som krävs för att säkra SHL-kontraktet iom förhöjningen av TV-pengarna. Svårt att hitta spelare såhär års och jag antar att man är mer försiktig med vad man tar in efter alla floppar.
    Förhoppningsvis.

Karl
    Deltagare

Marknaden är ju inte jättehet och klubben har insett, ta i trä, att även med Jocke, Viksten, MJ och Ekbom hela och i god form räcker det inte för att utmana seriöst om guldet.

De vill ha hit spelare som inte bara spelar säsongen ut utan även de kommande säsongerna. Att säkra ett lån från Finland säsongen ut går nog, men det blir en riktigt dyr lotto/paniklösning som nog kostar mer än det smakar.

Jag får intrycket att de har gått in lite på spåret att den här säsongen är över. Nu rustar vi för nästa. Risken att åka ur är minimal och chansen att laget går till slutspel är liten även om Karlskrona rasar i tabellen.

Fattar inte om de räknar med att risken att åka ur är minimal? Med alla dessa skador är den vill jag mena oroväckande stor. Att då ”chansa” med den lilla trupp som är kvar är i mina ögon så dumt att det saknar motstycke i SHL och ES.

Visar 25 inlägg - 11,376 till 11,400 (av 13,233 totalt)