Läktartugg

Läktartugg

Hem Forum Hockeysnack Läktartugg

• Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.
Visar 25 inlägg - 11,401 till 11,425 (av 13,233 totalt)
  • Författare
    pb_90
    Deltagare

Ja det fattas en eller två spetslirare framåt för att set ska bli riktigt farligt.. Hade Squires varit med idag vettefan om det hade kunnat tippa över på vår sida. Försvarsspelet börjar se riktigt bra ut och jag hänger mig själv ifall Wandell fick hjärnskakning och dom lät honom fortsätta lira.

Yongma112
    Deltagare

Wandell och Hudacek riktigt bra idag, men räcker ju inte när uppställningen i övrigt ser ut som den gör.

Känns konstigt att Wandell fortsatte spela efter smällen.

Henric
    Keymaster

Frågan är väl hur länge Wandell blir borta nu efter Tollefsen kört sin vanliga dans. Varför får den karl ens spela hockey på proffsnivå i Sverige? Att kalla honom spelare är en förolämpning mot hockeyspelare. Värdelös karl.

Andreas
    Keymaster

Marknaden är ju inte jättehet och klubben har insett, ta i trä, att även med Jocke, Viksten, MJ och Ekbom hela och i god form räcker det inte för att utmana seriöst om guldet.

De vill ha hit spelare som inte bara spelar säsongen ut utan även de kommande säsongerna. Att säkra ett lån från Finland säsongen ut går nog, men det blir en riktigt dyr lotto/paniklösning som nog kostar mer än det smakar.

Jag får intrycket att de har gått in lite på spåret att den här säsongen är över. Nu rustar vi för nästa. Risken att åka ur är minimal och chansen att laget går till slutspel är liten även om Karlskrona rasar i tabellen.

svhul23
    Deltagare

Tycker det är jättedåligt att inte ledningen har hittat en enda spelare som kan kompensera
    alla de skador som Örebro HC har, andra klubbar har hittat spelare men inte Örebro.
    Jag undrar om det är slut i kassan efter alla resor för PG och hans kompisar har gjort.
    Tycker man skall få bort PG, och fixa spelare som mycket bättre koll vad som kan fungera, och låt dom nya tränarna bestämma vilka spelare de vill ha för att få ett slagkraftigt lag.

Status
    Deltagare

Vi får se upp för en stekhet Alexander Johansson. Förutsättningarna känns inte jättebra inför den här matchen.

Läste en artikel med Derek Ryan. Verkar få agera lite scout på andra sidan havet.x)

”– Örebro kontaktar mig ibland för att fråga om vissa spelare, om dom skulle passa att spela i Sverige och så vidare.”

• Det här svaret redigerades för 9 år, 3 månader sedan av Status.
    Henric
    Keymaster

Fick precis notis om en ny artikel på shl.se:

”Avslappnat Örebro på ny segerjakt”

Nu gick inte länken till något annat än matchrapporten, men AVSLAPPNAT?! Det är väl det minsta laget är just nu. Ännu mindre fansen.

Hehehehe, snacka om att inte ha riktig koll. 🙂

Andreas
    Keymaster

Fick precis notis om en ny artikel på shl.se:

”Avslappnat Örebro på ny segerjakt”

Nu gick inte länken till något annat än matchrapporten, men AVSLAPPNAT?! Det är väl det minsta laget är just nu. Ännu mindre fansen.

JN27
    Deltagare

Vi kan väl säga såhär. Jag klandrar dem inte allt för mycket om de förlorar idag. Även om det är väldigt tråkigt. Men det känns ändå som att vi borde kunna bjuda upp till någon form av dans iallafall. Känslan är ändå helt OK men på pappret är vi riktigt svaga.

Andreas
    Keymaster

Jag vet inte riktigt vad man ska tro om kvällens match. Laget känns så skadeskjutet att man vågar knappt hoppas på något alls.

Å andra sidan om de håller Färjestad borta från målet och kan peta in en puck så räcker ju det…

pb_90
    Deltagare

Jo men vi är ju skadedrabbade på ett sätt som är extremt säsongen ut. Därför jag är så sjukt besviken på att det inte redan har kommit in ett nytt namn. Jag menarm Jocke, Siim, Viksten och Ekbom är borta säsongen ut. Jocke och Siim har dom ha vetat om länge. Lägg därtill att Adolfsson också har varit borta bra länge. Jag tycker att man gott och väl hade kunnat värva någon ospetsig lirare som kan hantera att lira i en tredje/fjärdelina för att bredda. Tycker egentligen inte att det är rättvist mot Jellvert, Franzén och Gustafsson att de har fått så stora roller direkt. Nu har dom lyckligtvis gjort det oerhört bra, Franzén har imponerat ordentligt på mig. Känns oerhört mogen, men känns det hållbart med så många oprövade spelare i längden? Jag vet inte..

Sen tycker jag att det känns oerhört oseriöst att tvinga upp en back på forwardposition.. har typ aldrig hört talas om något annat lag som gjort det.. och vi har gjort det två säsongen i rad.

JN27
    Deltagare

Presentera Mason Raymond på ett tvåårskontrakt nu så vi får lite att snacka om! Stört segt att höra att dom ska lira Backström som forward och sen inte ha ett enda rykte om inkommande spelare att diskutera.. En forwards känns extremt angeläget att få in. Det behöver inte ens vara det spetsigaste namnet, en spelare som kan göra det bra i en tredje/fjärdelina skulle just nu kännas som en dröm.

MJ-Wandell-Wiklander
    Libor-Weinstock-Mustonen
    Haga-Franzén-Gustafsson
    Olsson-Jellvert-Backström

Sjukt ospetsigt/obrett lag.. en jäkla tur att Franzén och Gustafsson har tagit stora steg! Gillar att dom får mkt tid i BP. Dom kommer att vara perfekta pusselbitar till nästa års lag!

Icke att glömma så är vi extremt skadedrabbade. Men du är ju inte helt fel ute och det som kanske hade varit ett bra tillfälligt komplement är ju att ta upp en forward från J20 som producerar? Den är ju mer lättillgänglig och borde gå att lösa snabbt.

pb_90
    Deltagare

Presentera Mason Raymond på ett tvåårskontrakt nu så vi får lite att snacka om! Stört segt att höra att dom ska lira Backström som forward och sen inte ha ett enda rykte om inkommande spelare att diskutera.. En forwards känns extremt angeläget att få in. Det behöver inte ens vara det spetsigaste namnet, en spelare som kan göra det bra i en tredje/fjärdelina skulle just nu kännas som en dröm.

MJ-Wandell-Wiklander
    Libor-Weinstock-Mustonen
    Haga-Franzén-Gustafsson
    Olsson-Jellvert-Backström

Sjukt ospetsigt/obrett lag.. en jäkla tur att Franzén och Gustafsson har tagit stora steg! Gillar att dom får mkt tid i BP. Dom kommer att vara perfekta pusselbitar till nästa års lag!

Gurra
    Deltagare

Hade varit intressant att se vilka påföljder det blivit om Joel Lundqvist åkt på samma tackling.

Inte ens Dr. hjärnskakning Sanny har nämnt det, men det beror väl på att i hans ögon så filmade Squires å det grövsta..

pb_90
    Deltagare

Hade varit intressant att se vilka påföljder det blivit om Joel Lundqvist åkt på samma tackling.

Eller valfri spelare i Djurgården.. medias lilla älskling

Status
    Deltagare

Gurra
    Deltagare

Allvarligt, här har SHL försökt få ned huvudskador i flera säsonger, men de släpper en solklar av Tambellini varför? Helt klart har han med lätthet kunnat undvika Squires men istället väljer han att sätta axeln rakt i huvudet på honom, att det sedan är från blindside och han inte är puckförande borde minst ge fem matcher..

pb_90
    Deltagare

Ja just nu är det ihåligt överallt :/ tur att Brage steppat upp! Nu får Julle ordentlig konkurrens! Brage har varit riktigt stabil nu 🙂

Andreas
    Keymaster

Hellström gör vad han ska och förväntas göra. Jag hoppas det var lite substans i ryktet kring Virtanen. Det vore ett kap för NJ.

Status
    Deltagare

Problemet är inte att vi har just Hellström, utan snarare avsaknaden av 1-2 spelskickliga backar. Men det vet ju alla. 🙂

pb_90
    Deltagare

Jo Hellström står upp bra, men han bidrar ju med 0% annat. Jag gillar hans skalle men i SHL måste man ha fler egenskaper än så tycker jag. Men han har absolut höjt sig under NS! 🙂

Ja nu måste det komma in lite spelare snart.. Det har ju varit ett jäkla tjat om Rögles skador hela säsongen men nu är våran skadelista fan heeeelt sjuk.

Jocke, Viksten, Liivik, Ekbom och Viksten borta för resten av säsongen. Och Squires borta på obestämd tid med hjärnskakning.. Det är ju liksom en topp två-kedja borta och kanske vår bästa back. Helt sjukt starkt av laget att plocka poäng!

Andreas
    Keymaster

Hellström står upp jävligt bra framför eget mål iaf. Ingen är framme och petar på målvakten utan att han sätter stopp. Är nog viktigt en sån match.

Ska tilläggas att jag varken röstade eller såg hela matchen

Normalt sett håller jag med dig, men dagens match var nog mer ful än tuff. Visst var det tacklingar och bök längs med sargen, men det som stack ut var ändå tacklingarna som gick över gränsen och bråket efter avblåsning.

Andreas
    Keymaster

15:e februari stänger fönstret. Nu blir väl inte Squires borta någon längre tid förhoppningsvis, men Ekbom, Viksten och Andersson saknas.

Liivik vet jag inte om vi behöver ersätta. Franzén ersätter honom mer än väl.

Status
    Deltagare

Hellström står upp jävligt bra framför eget mål iaf. Ingen är framme och petar på målvakten utan att han sätter stopp. Är nog viktigt en sån match.

Ska tilläggas att jag varken röstade eller såg hela matchen

pb_90
    Deltagare

Håller med dig om Hellström Andreas.. Hans tackling var så jävla dålig och att folk över huvud taget röstar på någon som inte ens kan hantera en puck är för mig en gåta. Så jävla pinsamt att han blev utsedd till ”MVP” ifjol.. För övrigt så var Bobbo helt värdelös idag! Han stod väl själv för tre-fyra massiva felpass och en sju-åtta extremt dåliga uppspel där han tappade pucken när han skulle passa.

Sen domarinsatsen var jäkligt märklig.. knätacklingen på Squires var också rätt tveksam tycker jag. Jämför alla med Motins tackling i början av säsongen och tycker den här inte är långt ifrån.

Har kollat in några gånger på ”Knätacklingen” på reprisen och håller nog inte med. Tycker inte alls DIF-spelaren sträcker ut benet på något sätt eller söker det och det här sker snarare mer av typen av en ”kollision”.

Däremot tycker jag huvudtacklingen har en aura av något som kunde ha undvikits av DIF-spelaren. Det känns inte slumpartat att DIF-spelaren träffar huvudet

Ja men min poäng var att så gick ju Motins tackling till också ju? Det var Malmös snubbe som flyttade sig. Tur för Squires att han hade den vinkeln så att knät inte fastnade i isen.. Nu åkte han ju på en huvudtackling istället dock..

Visar 25 inlägg - 11,401 till 11,425 (av 13,233 totalt)