Läktartugg
Hem › Forum › Hockeysnack › Läktartugg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.
- Detta ämne har 13,232 svar, 59 deltagare, och uppdaterades senast för 23 timmar, 28 minuter sedan av
Andreas.
-
FörfattareInlägg
-
20/01/2017 kl. 06:40 #2968
Senetrec
DeltagareNågon som vet status på Grossman?
20/01/2017 kl. 06:35 #2967JN27
DeltagareVisst man har hjärta för laget och reagerar på allt negativt som skrivs, OCH DET SKA PG HA. Det jag dock känner är att hela Sveriges journalisttrojka är så jäkla emot Örebro. Det börjar kännas som att man provocerar och nedvärderar istället. Senast i raden är Magnus (Har aldrig haft rätt) Nyström.
Enligt honom är vi tydligen det enda laget som kan åka ur SHL.
http://www.expressen.se/sport/kronikorer/magnus-nystrom/magnus-nystrom-de-ar-de-enda-som-kan-aka-ur-shl/20/01/2017 kl. 00:02 #2966Orebro Center
Deltagare”Jag har pratat med flera spelare och de beskriver det nästan som ett brandtal.
– Nej, nej. Det var det inte. Det handlade om att komma i gång.”Jag kan bara inte tänka mig att tränarbytet till honom var fel. Synd att det inte kom 6 månader tidigare och han hade fått vara med och bygga laget inför säsongen
19/01/2017 kl. 22:49 #2965pb_90
DeltagareJo men exakt! En center in skulle ju betyda oerhört mycket när det kommer till lagbygget.
MJ-Wandell-Viksten
Squires-Libor-Weinstock
Haga-Ny-Mustonen
Wiklander-Franzén-OlssonDet skulle räcka med en stabil center bakåt för att täcka upp ett jättehål i lagbygget.. Även om jag såklart också hellre skulle vilja ha en spetslirare och plocka in mellan Viksten och MJ istället och flytta Wandell. Sen ska givetvis Gustafsson vara extraforward alternativt peta Haga. Jag har ändå gillat när Franzén varit mellan JW och Olsson, tycker den kedjan är rätt spikad.
Problemet är väl fortfarande att vissa spelare är helt bedrövliga. Mustonen har väl inte en pass rätt på ett par månader och Haga har väl knappt gjort något rätt på hela säsongen. Så att en ny spelare skulle täcka upp något där känns väl inte speciellt troligt.. och då har vi inte ens börjat med backsidan..
19/01/2017 kl. 22:27 #2964Orebro Center
Deltagare19/01/2017 kl. 22:27 #2963Orebro Center
DeltagareJa pinsamt usel publiksiffra av ett Brynäs som ändå har spelat bra under säsongen?
Det är väldigt mycket speltid på Wandell-kedjan och Libor-kedjan.. Skulle dom kunna spetsa till med någon forward så kanske dom skulle kunna plocka ihop till en vettig lina till. Känns inte som att det håller i längden att MJ och Wandell ska lira både BP och PP. Hoppas att allt är okej med Grossman efter den där tacklingen! Tycker att han var en av få backar som höll ihop det lite i försvarszon idag. Zamorsky hade inte ett rätt i försvarszon och ser inte alls ut att bry sig.. Släpper enkla markeringar för att han inte orkar ta några skär osv. Nej hoppas han får en rejäl avhyvling från NS!
Nej precis, det kan bli ”Leksands-syndromet” som jag skrev tidigare om när de i sin förra sejour slet oerhört på två linor med förslitningsskador som följd. Håller med om att laget behöver bredda sin spets så som du skriver så att man kan öka att ”slita” på tre femmor istället för två. Skulle betyda mycket. Kan räcka med en riktigt bra center in. Sedan kanske en back för att täcka upp Ekbom
19/01/2017 kl. 22:21 #2962pb_90
DeltagareJa pinsamt usel publiksiffra av ett Brynäs som ändå har spelat bra under säsongen?
Det är väldigt mycket speltid på Wandell-kedjan och Libor-kedjan.. Skulle dom kunna spetsa till med någon forward så kanske dom skulle kunna plocka ihop till en vettig lina till. Känns inte som att det håller i längden att MJ och Wandell ska lira både BP och PP. Hoppas att allt är okej med Grossman efter den där tacklingen! Tycker att han var en av få backar som höll ihop det lite i försvarszon idag. Zamorsky hade inte ett rätt i försvarszon och ser inte alls ut att bry sig.. Släpper enkla markeringar för att han inte orkar ta några skär osv. Nej hoppas han får en rejäl avhyvling från NS!
19/01/2017 kl. 21:43 #2959Andreas
KeymasterUrusel första period. Som tur var spelade de upp sig och Brynäs kom av sig något.
Men herregud, 3600 personer på en SHL-match? Det var ändå sämst idag.
19/01/2017 kl. 21:39 #2958Orebro Center
DeltagareGrattis till Weinstocks 400:e match idag!
19/01/2017 kl. 21:29 #2957Orebro Center
DeltagareOJOJ – Det såg man inte komma efter 5 minuter i i första!
Håller med en tidigare skrivbent här inne (glömt namnet – Ber om ursäkt)
att laget närmat sig andra lag på många sätt. Arbetsinsats, taktit, försvar osv men att det nu bara hänger på ren spelskicklighet och att laget inte riktigt riktigt är där, trots vinsten idag. Så kan bara laget få in 1-2, (särskilt också med de skadeläge laget har) spelare inom kort är jag säker på att skutan kommer att vända heltMen fy faan vad skönt med den upphämtningen!
19/01/2017 kl. 21:24 #2956Personal Jesus
DeltagareKan detta vara vinsten vi behövde, kan detta vara vändningen?
19/01/2017 kl. 21:23 #2955pb_90
DeltagareStört viktigt.. bortavinst och Wandell gör mål. Synd att Hudacek släpper in det enkla målet där bara när han är bra i övrigt
19/01/2017 kl. 21:20 #2954Personal Jesus
DeltagareJaaaaaaaaaaaa!!!!!!!
19/01/2017 kl. 20:16 #2953Personal Jesus
DeltagareTack Weinis!!!!!!!
19/01/2017 kl. 19:45 #2952pb_90
DeltagareJa det är bara att ställa in sig på ett sjukt jobbigt kval.
Jävligt många i vårt lag som inte skulle göra någon större succé i allsvenskan heller så känns riktigt läskigt att gå in med dom i ett kval..
Obefintligt anfallsspel och bedrövligt försvarsspel = Örebro-modellen
19/01/2017 kl. 19:41 #2951JN27
DeltagareOch Leksand leder mot LHC. Tror våra värsta farhågor är påväg att besannas.
19/01/2017 kl. 19:19 #2950pb_90
DeltagareHudacek har verkligen tappat det.. sämsta förstakeepern i SHL just nu LÄTT.. Hur många tavlor ska det bli innan Brage får chansen?
19/01/2017 kl. 15:57 #2949Status
DeltagareMan blir mer och mer orolig när det spånas om fler värvningar till Leksand. Och för våran del hör man inte någonting.
19/01/2017 kl. 15:03 #2948pb_90
DeltagareArlbrandt utanför laget i HV. Skulle vara spännande att få in honom på lån även om jag tror att HV hellre har et jäkligt brett lag framåt slutspelet..
18/01/2017 kl. 16:53 #2945pb_90
DeltagareJa Ritola in för Leksand och Viksten skadad för oss.. Vad hände med bred trupp och inte så känsliga för skador? Tripp, trapp, trull och vi måste rulla runt på tre man på en position för att inte låta Bjerselius ligga på mycket istid.. Nej dom måste verkligen jobba fram något.. och med skadeläget så känns en breddvärvning fan inte speciellt främmande eller hur?
Jag ser också på framtiden med ett oerhört mörker även om NS verkar ha fått in en helt annan vilja på killarna. Nu är vi på samma nivå som många andra lag rent arbetsmässigt, men spelmässigt ligger vi långt efter.
Sen undrar jag om tex Libor ogillar den nya tränaren? Han känns som någon som vill ha lite slappare tyglar.. Men han borde kunna svara oerhört bra om han förvaltar den träningen han får nu.
18/01/2017 kl. 15:42 #2944Status
DeltagareVet inte om jag gillar eller ogillar Sundblads öppenhet vare gäller skador. Alla andra ska vara så jävla hemliga x)
18/01/2017 kl. 15:18 #2943Andreas
KeymasterViksten kan bli borta ett tag. Höftproblem 🙁
18/01/2017 kl. 13:58 #2942Status
DeltagareHoppas vi kan komma med ett bra svar på Leksands värvning. All in med 2-3 nya spelare, tack.
18/01/2017 kl. 13:26 #2941Henric
KeymasterJag tror vi pallar att gå hela distansen med Max antal matcher och sedan åker vi ut pga ”otur” (stolpträffar, storspelande motståndarmålis etc). Jag tror inte vi mäktar med att vända detta, pessimist som jag är. BIKK har verkligen allt att vinna, och om de för en gångs skull ska få till det när det verkligen gäller så är det mot oss. Poetisk rättvisa på något sätt då de ju lyckades hitta ett sätt att torska på mot IKO så vi gavs möjlighet att gå upp. Men, hoppet är det sista som överger en.
Såg någon blänkare om att Leksand lyckats med en riktig drömvärvning? Låter ju inte alls lovande…
18/01/2017 kl. 07:46 #2940pb_90
DeltagareJa ve och fasa om det skulle bli Karlskoga.. dock! Sätter man stopp för deras förstafemman så blir det nog tungt för dom. I vår fjärdefemma har vi liksom lirare som gjort +30poäng i HA.. Hoppas givetvis inte på kval eftersom allt kan hända, men nog fan bör våra spelare klara av det. Hade Tornberg stått kvar i båset är jag mer tveksam, men NS lär inte acceptera något annat än vinster.
-
FörfattareInlägg