Läktartugg

Läktartugg

Hem Forum Hockeysnack Läktartugg

• Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.
Visar 25 inlägg - 11,601 till 11,625 (av 13,233 totalt)
  • Författare
    Personal Jesus
    Deltagare

Jag hoppas att härvan med Concent gör att Fahlander och PG försvinner från klubben för gott.

Status
    Deltagare

Leksingarna hade ju någon idé om att Sondell var påväg dit. Känns bara konstigt att han skulle gå till Salzburg för att sedan byta klubb så snart efter igen.

GladeOlle
    Deltagare

Enligt EP har Salzburg 12 backar på kontrakt nu med Heinrich, det känns inte helt osannolikt att de skulle vilja hyra ut sondell ett tag om de antas ha skaffat honom för att fylla samma roll som Heinrich hade i laget innan.

Vad tror ni? 12 backar känns väldigt mycket, någon borde få gå. Nu har sondell iaf gjort bra ifrån sig där men inget är ju omöjligt.

pb_90
    Deltagare

Dom har nog letat efter det tidigare ändå. Men läget blev nu än mer akut!

Grossman, Petersson, Motin, Zamorsky, Hellström, Andersson.. alltså det är en så sjukt pinsam backsida vi sitter på alltså.. INGEN känns attraktiv för framtiden. Zamorsky är väl den enda som har en spetskvalitet i hans skott och träffprocent.. Dom andra är så sjukt dåliga. Grossman gör det okej i BP men i övrigt lika seg som alla dom andra :'( om dom inte hittar ersättare undrar jag hur fan det ska kunna gå att hålla sig över kvalstrecket

Orebro Center
    Deltagare
    Karl
    Deltagare

Ekbom borta, Motin och Squires tillbaka och Hudacek står imorgon igen. Tror ni att dom ger Hudda alla matcher han vill nu för att han ska hitta tillbaka till sitt spel igen? Jävligt trist för Brage att inte få stå ett skit.. måste vara så jävla värdelöst att var backup åt Hudda.

Vad tycker ni? Är Hudda värd att få stå så många matcher?

Jag tycker att det är rätt att han står imorgon. Skulle Brage haft en match skulle det varit mot Leksand. Jag tycker det är rätt att låta Hudy få så pass mycket speltid som han får. Jag tror Brage är med på det tåget och vet vad som gäller även om han naturligtvis vill ha speltid. En Julius i form är svårslagen, så vi måste på något sätt försöka massera fram hans skärpa.

Detta är väl NHL-coachning gällande målisar? Menar att förstamålisen står tills han gör en plattmatch och är sedan tillbaks efter en match eller två. Jag gillade cochningen stort även mot Leksand, förutom att Grossman fick göra ett byte vid 3 mot 3-spelet.

Karl
    Deltagare

Det är förtusan nära nog en bedrift att köra ett bolag som sysslar med byggande av bostadsrätter i kk dessa tider. Sitter själv i två olika styrelser i bolag som samarbetar med varandra, vi äger bl.a en gemensam fabrik i Småland som tillverkar väggelementen. Ena bolaget säljer i hela Sverige, det andra i Stockholm och Örebro. Det är så man skäms när vi sätter kvm-pris på bostadsrätterna som ändå är sålda innan första spadtaget gjorts. Det är ju guldrush sedan 2-3 år.

I branschen fattar ingen varför Fahlander gav sig in i något han absolut inte kan, nu får man läsa att PG som borde kunna marknaden i Örebro sitter i styrelsen. Ofattbart, dessutom hade de lätt kunnat få ut minst 30% mer i deras prissättning. Från ett lågt förtroende för PG är det nu noll. Vill någon av er använda mina uppgifter för att skriva om detta på SF är det helt ok för mig. Jag håller mig därifrån så länge som skägget styr.

• Det här svaret redigerades för 9 år, 3 månader sedan av Karl.
    Andreas
    Keymaster

Jag vet inte om det är så i exakt detta fall. Men jag läste en längre artikel för ett tag sedan där man visade på i Fahlanders koncern (han har flera företag) och där man flyttar lönsamma kontrakt till vissa av företagen i koncernen för att höja deras aktievärde (= högre värde om man vill sälja) men man låter vissa av dem ta skitkontrakten och förlusterna. Nu var detta inte unikt för Fahlander utan förekom här och där.

M.a.o KAN det vara planerade förluster och till sist likviderar (eller låter det konka eller kvittar förluster mot något annat) man företaget dock utan att det behöver påverka helheten. Dvs Fahlander (eller andra ägare) fortsätter som förut. Det är helt enkelt ekonomisk taktik.

Det är nog inget unikt tyvärr, men jag kan säga som köpare till en lägenhet som ett av hans föredetta bolag byggde är det skit när de lägger ned företaget innan de faktiskt gör klart allt och sedan bara totalt ignorerar sina åtaganden.

Föreningen började sitt liv med att ta på sig onödiga kostnader för den blev tvungen att fixa alla fel som byggherren ignorerade och istället omformade bolaget till något annat. Nu löste det sig ganska bra till slut för oss boende och tack vare en kompetent styrelse mår föreningen riktigt bra, men det hela var minst sagt farsartat under en ganska lång tid efter inflyttning.

Orebro Center
    Deltagare

Hade tabelläget varit annorlunda så hade jag kanske varit mer generös mot Brage. Det känns som att vi inte kan chansa nu. Vi måste försöka att spela med bästa laget på pappret (fredagstrött, höll på att skriva bästa pappret på laget) nu.

Är benägen att hålla med dig. Situationen kräver optimalt lag i varje match nu. Jag skulle heller inte våga chansa. Samtidigt kan det vara en paradox då de spelare man sliter extra hårt på får en ökad skaderisk.

Leksand när de åkte ur senast slet enormt på två femmor och fick också många förslitningsskador-
    Och vår nye tränare coachar också mycket hårt. Samtidigt har han något val med vår tunna trupp?

Orebro Center
    Deltagare

Jag vet inte om det är så i exakt detta fall. Men jag läste en längre artikel för ett tag sedan där man visade på i Fahlanders koncern (han har flera företag) och där man flyttar lönsamma kontrakt till vissa av företagen i koncernen för att höja deras aktievärde (= högre värde om man vill sälja) men man låter vissa av dem ta skitkontrakten och förlusterna. Nu var detta inte unikt för Fahlander utan förekom här och där.

M.a.o KAN det vara planerade förluster och till sist likviderar (eller låter det konka eller kvittar förluster mot något annat) man företaget dock utan att det behöver påverka helheten. Dvs Fahlander (eller andra ägare) fortsätter som förut. Det är helt enkelt ekonomisk taktik.

• Det här svaret redigerades för 9 år, 3 månader sedan av Orebro Center.
    Andreas
    Keymaster

http://www.na.se/orebro-lan/orebro/huvudsponsor-i-ekonomisk-kris-men-klubbordforande-i-orebro-hockey-visste-inget

Alltså det är så skämmigt så jag vet inte vart jag ska göra av mig själv?!

Inte första byggföretaget Fahlander driver omkull heller.

Jag tycker det mest pinsamma är att kommunikationen är så förbannat dålig. PG verkar ju göra övertramp på övertramp. Klart Gejhammar har skuld i detta också men ändå.

Det känns lite som att PG tagit på sig mer än han klarar av. Visst är det kul att tjäna pengar, men när man inte längre hinner med det man ska…

Andreas
    Keymaster

Ekbom borta sex veckor. Den här säsongen är verkligen inget annat än skit.

Nu hoppas jag verkligen att någon annan kliver fram och gör något med den istid som öppnar upp sig.

Henric
    Keymaster

Hade tabelläget varit annorlunda så hade jag kanske varit mer generös mot Brage. Det känns som att vi inte kan chansa nu. Vi måste försöka att spela med bästa laget på pappret (fredagstrött, höll på att skriva bästa pappret på laget) nu.

Henric
    Keymaster

Ekbom borta, Motin och Squires tillbaka och Hudacek står imorgon igen. Tror ni att dom ger Hudda alla matcher han vill nu för att han ska hitta tillbaka till sitt spel igen? Jävligt trist för Brage att inte få stå ett skit.. måste vara så jävla värdelöst att var backup åt Hudda.

Jag tycker att det är rätt att han står imorgon. Skulle Brage haft en match skulle det varit mot Leksand. Jag tycker det är rätt att låta Hudy få så pass mycket speltid som han får. Jag tror Brage är med på det tåget och vet vad som gäller även om han naturligtvis vill ha speltid. En Julius i form är svårslagen, så vi måste på något sätt försöka massera fram hans skärpa.

pb_90
    Deltagare

pb_90
    Deltagare

Ja men min poäng var väl att en kille som blir stoppad med någon slags drog utan att ha recept för det känns som en kille som skulle kunna sabba en hel del i gruppdynamik osv. Samtidigt så har han en gedigen meritlista och det skulle absolut vara spännande att se honom. Men där måste man verkligen veta vad det är för person/karaktär man har att göra med.

JN27
    Deltagare

http://www.na.se/orebro-lan/orebro/huvudsponsor-i-ekonomisk-kris-men-klubbordforande-i-orebro-hockey-visste-inget

Jag tycker det mest pinsamma är att kommunikationen är så förbannat dålig. PG verkar ju göra övertramp på övertramp. Klart Gejhammar har skuld i detta också men ändå.

Andreas
    Keymaster

”Richards’ off-ice problems publicly came to light when he was arrested for possession of a controlled substance at a North Dakota-Manitoba border crossing June 17. The Kings terminated his contract June 29 ”for a material breach of the requirements of his standard player contract,” and in October they settled on paying him a portion of the $22 million left on the deal.”

Ingen aning om vad han hade med sig för något.. men något säger mig att en sån här lirare kan pajja en grupp rätt hårt

Oxycodone är visst det engelska namnet iaf (Wikipedia). Vet inte mycket om det utöver att det bla används i smärtstillande syfte.

Jag fick oxycodon när jag opererade knät. Är väl något morfinliknande?

Så verkar det vara. Så det skulle ju kunna vara så att han tagit till starka grejer för att hantera smärta alternativt fastnat i beroende pga tidigare skada eller något åt det hållet.

En opiat likt morfin. Receptbelagt. Starka grejer som man lätt blir beroende av. USA har ett ”stort” problem med opiater och överdoser som ingen vill ta tag i för det krockar med andra drogdebatter som pågår och samtidigt är läkemedelsindustrin djupt insyltad i det, men det är väl ett sidospår som vi inte behöver gräva i i och för sig.

Klubben gjorde dock fel som sparkade honom på grund av det. De skulle erbjudit honom ”rehab” först enligt gällande avtal med spelarfacket.

Andreas
    Keymaster

Henric
    Keymaster

Jag litar visserligen på tekniken i Stockholm, men jag har inte sett en bild som jag tycker visar att pucken inte var över linjen igår. Finns det särskilda regler för puckar på högkant?

Henric
    Keymaster

”Richards’ off-ice problems publicly came to light when he was arrested for possession of a controlled substance at a North Dakota-Manitoba border crossing June 17. The Kings terminated his contract June 29 ”for a material breach of the requirements of his standard player contract,” and in October they settled on paying him a portion of the $22 million left on the deal.”

Ingen aning om vad han hade med sig för något.. men något säger mig att en sån här lirare kan pajja en grupp rätt hårt

Oxycodone är visst det engelska namnet iaf (Wikipedia). Vet inte mycket om det utöver att det bla används i smärtstillande syfte.

Så verkar det vara. Så det skulle ju kunna vara så att han tagit till starka grejer för att hantera smärta alternativt fastnat i beroende pga tidigare skada eller något åt det hållet.

Status
    Deltagare

Henric
    Keymaster

pb_90
    Deltagare

pb_90
    Deltagare

Här har vi en intressant center som dessutom ryktas vara intresserad av att komma till Europa. Visserligen en dalande trend, men ett imponerande CV.

http://www.eliteprospects.com/player.php?player=8816

Åkte inte han dit för typ knarkinnehav eller något och blev avstängd? x) Känns som ett oerhört osäkert kort..

Visar 25 inlägg - 11,601 till 11,625 (av 13,233 totalt)