Läktartugg
Hem › Forum › Hockeysnack › Läktartugg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.
- Detta ämne har 13,232 svar, 59 deltagare, och uppdaterades senast för 22 timmar, 24 minuter sedan av
Andreas.
-
FörfattareInlägg
-
13/01/2017 kl. 13:28 #2883
JN27
DeltagareAlltså det är så skämmigt så jag vet inte vart jag ska göra av mig själv?!
13/01/2017 kl. 11:10 #2882Pennybridge HK
DeltagareHär har vi en intressant center som dessutom ryktas vara intresserad av att komma till Europa. Visserligen en dalande trend, men ett imponerande CV.
13/01/2017 kl. 10:22 #2881pb_90
DeltagareJa Wandell har en gedigen defensiv, men 9poäng på 33 matcher kan inte räknas som annat än bedrövligt. Jag tycker mig inte ha sätt några som helst tendenser till att det ska bli bättre när man sätt han i anfallszon heller. Dessutom gör han ju verkligen inte sina medspelare bättre.
Sen sörjer jag och Jocke.. han var den som jag var överlägset mest intresserad av att se vad han skulle kunna göra. Jag tror tex att han var bra mycket bättre tränad än va Wandell var när han kom. Dessutom tror jag att man som lirare i Detroit osv. får med sig en lägstanivå som är riktigt hög och en inställning som är brutal.
13/01/2017 kl. 10:09 #2880Henric
KeymasterWandell. Han har en defensiv som få andra spelare i vårt lag har. Han slarvade förvisso npgra gånger igår, oftare än han brukar, men han gjorde också några riktigt bra defensiva insatser. Han har en förmåga att ibland nöstan omärkligt ta sig in framför sin motståndare och plötsligt bara ha pucken. Sedan tror jag han har ytterligare kvaliteter i sig.
Jag sörjer verkligen att vi inte fick se någon Jocke på is i år. Jag tror inte han kan böra laget, men det hade varit oerhört spännande att se vad han kan göra i SHL eftef sina år over there.
Julius; inte i balans nu. Tar märkliga beslut emellanåt (första straffen tex) hamnar ur position på ett sätt man inte är van att se (deras första mål). Noterade att han gått tillbaka till sina CCM-benskydd från de nya Brians han bytte till nyligen. Samma med handskarna. Hans gamla. Det tyder lite på att han söker stöd i något och inte känner aig trygg i sitt spel (sammantaget med andra indikatorer så klart). Vi behöver honom mer än någonsin nu. Men som jag sa till en sektionsgranne igår; Julius ska inte stå dessa matcher i dagsläget. Han behöver mer skott och jämnare arbetsfördelning under en match som det ser ut nu. Nu tror jag Brage kommer spela på lördag.
13/01/2017 kl. 09:35 #2879Andreas
KeymasterEfter att ha kolat på bilder fram och tillbaka på det bortdömda målet får jag nog säga att det verkar korrekt allt som allt. Då kanske man kan släppa det i alla fall.
13/01/2017 kl. 08:41 #2878pb_90
DeltagareJobba in en Rögletorsk ikväll då! skulle vara jävligt skönt om dom inte blandade sig i streckstriden alls..
12/01/2017 kl. 23:34 #2877Orebro Center
Deltagare12/01/2017 kl. 23:27 #2876JN27
DeltagareJag älskar Leifby då han alltid gör väldigt underhållande krönikor. Så även ikväll. Det jag dock reagerar på vilket känns så tydligt på alla fronter. Det är hur framförallt Leksand i det här fallet förlorade 2 poäng. Det är aldrig en diskussion om att Örebro vann två poäng och säkrade upp streckstriden lite. Utan det som det pratas om är hur synd det är att Leksand förlorade två poäng som de borde ha haft. Vad är det expertkåren har emot Örebro egentligen? Är det synd att det finns ett lag med supportrar som står upp med grym stämning i med och motgång?
12/01/2017 kl. 23:22 #2875Orebro Center
DeltagareSom vanligt alla presskonfar ute utom Örebros
12/01/2017 kl. 23:09 #2874Orebro Center
DeltagareJag undrarde tidigare om Siims skada. Rykten gör gällande att han skall opereras.
Adolfsson borta en månad ca
12/01/2017 kl. 23:00 #2873pb_90
DeltagareBobbo är väl minst sämst typ.. jag vet inte. Han kör iaf 100% hela tiden och det är väl det som dom gillar. Bobbo skulle kunna funka som en back i ett tredje backpar i SHL, men då ska inte första och andra backpar i laget bestå av andra backar som också är rimliga i ett tredje backpar.
Backsidan är verkligen katastrofal i år.. Ekbom och Motin har tagit steg bakåt, Bobbo står still som vanligt, Zamorsky läcker bakåt, Hellström kan inte hantera pucken och Andersson gör det mesta ganska dåligt. Grossman är väl ingen pjäs att lita sig emot heller, även om han kan ha stor del i att BP har höjt sig något.
12/01/2017 kl. 22:57 #2871Orebro Center
DeltagareWandell är minst sagt en gåta. Han bode kunna göra så mycket mer.
Jag tyckte det var tre väldigt välplacerade avslut av Leksand, men kanske framförallt det tredje borde han kanske tagit även om det också satt bra.
Samtidigt har Wandell fått väldigt mycket istid av tre olika huvudtränare. Det måste vara något han gör väldigt rätt.
Mustonen däremot känns väldigt off i avslutslägen. Helt utan självförtroende
-
Det här svaret redigerades för 9 år, 3 månader sedan av
Orebro Center.
12/01/2017 kl. 22:48 #2870Karl
DeltagareWandell är minst sagt en gåta. Han bode kunna göra så mycket mer.
Jag tyckte det var tre väldigt välplacerade avslut av Leksand, men kanske framförallt det tredje borde han kanske tagit även om det också satt bra.
Jag tycker Bobbo är en lika stor gåta, kan någon här förklara för mig hur han kan få så mycket istid oavsett tränare? Jag måste missa något som de ser.
12/01/2017 kl. 22:32 #2869Andreas
KeymasterWandell är minst sagt en gåta. Han bode kunna göra så mycket mer.
12/01/2017 kl. 22:08 #2867pb_90
DeltagareOtroligt viktigt att MJ gör 1+2! Han och Viksten MÅSTE komma igång för att det ska kunna gå. Och Wandell är fan i mig en gåta.. borde kanske lägga av med hockeyn typ..
Och att ha en iskall Wandell, dålig Mustonen och färsk Franzén som centrar känns inte det minsta stabilt. Det som skulle bli Örebros styrka blir istället ÖHKs svaghet.. Backarna behöver nog också få in lite vettigare centrar att jobba tsm med.
Sen vad är det med Hudacek? Tycker han släpper in lätta puckar mest hela tiden nu. Lösa skott osv.. :/
En center och back skulle vara trevligt. Skulle faktiskt kunna köpa om man tar in någon vettig breddlirare också. Funkar inte att låta forwards dela på, som i det här fallet, Bjerselius position. Hoppas på någon finsk lirare snart..
12/01/2017 kl. 21:57 #2865Andreas
KeymasterDe orkade verkligen bara spela i 55 minuter. Sista fem minuterna var det mååånga trötta skär ute på isen, men inställningen var ändå rätt. Orken däremot kändes som den inte riktigt fanns där idag.
12/01/2017 kl. 21:44 #2864Orebro Center
DeltagareVi har gått från en coach som stod med armarna i kors hela matchen till som växlar om i kedjorna varannat byte. Snacka om dag och natt.
*Gillar*
12/01/2017 kl. 21:43 #2863Orebro Center
DeltagareFy faan – Så jäkla påfrestande för mina nerver. Mår dåligt av att se detta :0s
In med en bra center och jag lovar att det kommer få det att tippa över.
Finns det inget lag i finska ligan som ligger i ingenmansland med en bra center som vi kan muta hit?
– Saknade favoriten Squires idag
– 3-3 spelet övertygar ff inte
’ Libors straffmål sjukt viktigt
– Ros för att laget hela tiden kom tillbaka12/01/2017 kl. 20:35 #2862Andreas
KeymasterVi har gått från en coach som stod med armarna i kors hela matchen till som växlar om i kedjorna varannat byte. Snacka om dag och natt.
12/01/2017 kl. 20:05 #2861JN27
DeltagareKan inte bli mer tröttsamt än såhär.
12/01/2017 kl. 08:24 #2860pb_90
DeltagareKänns iofs livsfarligt att ha in Mustonen mellan Haga och Gustavsson… men man får anta att det blir limiterad istid där och att MJ-Wandell-Viksten och Weinstock-Libor-Squires får runt 18-19min. Hoppas det iaf.
12/01/2017 kl. 08:22 #2859pb_90
DeltagareWandell in mellan Viksten och Johansson igen. Hoppas att det lossnar för dom nu!
11/01/2017 kl. 10:08 #2858pb_90
DeltagareVad är det för evighetsskada Siim Liivik drabbats av?
Fetma
Skoja bara! 😀 Funderar mer och mer på om det är en dimmridå för att han ska få träna upp sig eller något.. annars borde dom väl ha sagt något mer?
11/01/2017 kl. 02:25 #2857Orebro Center
DeltagareVad är det för evighetsskada Siim Liivik drabbats av?
10/01/2017 kl. 21:03 #2856Orebro Center
DeltagareJa Wikegård har väl både rätt och fel egentligen. Rätt har han i att vi kommer aldrig bli ett fysiskt lag med den aktuella uppställningen, och alla lag har ju några rejält fysiska kedjor. Men aggressivitet är ju något helt annat! Många riktigt bra skridskoåkare i MJ, Viksten, Squires, Mustonen och Haga, så en aggressiv forecheck måste ju kunna funka. Det har ju ingenting med fysik att göra även om det såklart är lättare att ta över puck om man går på kropp många gånger.
Jag försöker missförstå honom rätt. Jag antar att dom inte har så lätt att vinna närkamperna men tar man en sån som MJ så vet jag att han är väldigt fysisk när det brinner till. Aja vi får väl se vad den här veckan utvisar.
Samtidigt har vi ju några rätt fysiska backar – Man skall väl vara aggressiv i egen zon också antar jag
-
Det här svaret redigerades för 9 år, 3 månader sedan av
-
FörfattareInlägg