Läktartugg

Läktartugg

Hem Forum Hockeysnack Läktartugg

• Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.
Visar 25 inlägg - 11,751 till 11,775 (av 13,233 totalt)
  • Författare
    Andreas
    Keymaster

Ja jag fattar inte varför Jared frystes ut av Kenta??!! Han var ju fan inte dålig men ändå så bänkade han honom.. och han hade verkligen hjärta..

Han tog för mycket plats.

Andreas
    Keymaster

Nu tycks det vara officiellt att Squires förlänger

Nu har samma rykte nått NA (via Mr Madhawk) att Squires förlänger

Squires förlänger?

Se också uppdatering jag skrev nyligen:

Uppdatering: Squires, Hudacek blir kvar

Hudacek har alltså kontrakt även nästa säsong.

pb_90
    Deltagare

Ja jag fattar inte varför Jared frystes ut av Kenta??!! Han var ju fan inte dålig men ändå så bänkade han honom.. och han hade verkligen hjärta.. nu finns inge hjärta kvar alls.. :'( Weinstock och Wiklander klarar inte av att dra lasset och ligga på dom andra.

Och för mig är det faktiskt helt obegripligt hur Viksten och MJ har lirat hittills i år. Dom får inte till ett skit. Och inte har dom försökt lösa det med att splitta på dom heller.

Frölunda ska man ju egentligen inte ha en chans mot. Varför inte ta en match och testa för att försöka få igång dom?

Weinstock-Libor-Viksten
    MJ-Wandell-Squires
    Haga-Mustonen-Glenn
    Adolfsson-Franzén-Wiklander

Någon MÅSTE dom ju göra för att få igång två femmor..

Orebro Center
    Deltagare

Nu tycks det vara officiellt att Squires förlänger

Nu har samma rykte nått NA (via Mr Madhawk) att Squires förlänger

Squires förlänger?

• Det här svaret redigerades för 9 år, 4 månader sedan av Orebro Center.
    svhul23
    Deltagare

Håller med Jared Aulin var en spelare med både hjärta för klubben och fart skulle nog passa bra med MJ och DV

Pennybridge HK
    Deltagare

Plocka hem Jared Aulin och sätt honom som C mellan MJ och DV. Han har hög speed, rätt attityd och ett stort örebrohjärta. En kille som förmodligen även skulle hjälpa till att driva på utanför isen.

• Det här svaret redigerades för 9 år, 4 månader sedan av Pennybridge HK.
    JN27
    Deltagare

Men frågan är. Vad jobbas det för? Vet man vad man ska jobba på? Man har ju uppenbarligen inte lyckats särskilt bra såhär långt. Tror ingen tvekar på att det jobbas. Men frågan kvartår. Jobbas det på rätt saker?

Henric
    Keymaster

Vet att det jobbas febrilt i klubben.
    Vet att de har kontakt med ev nyförvärv, även fått ett nej från en spelare.
    Om ni tror att de sitter lugnt och gillar läget är det dags att vakna.

Och vad fan skall Thornberg säga?
    ”Vi är värdelösa, ingen av oss tror på detta”.
    Är det bättre så?

Har hört från polare som varit nere på träning att det ser bra ut, men allt låser sig när det blir allvar.

Hahaha, vilket fantastiskt citat det skulle vara. ”Allt är mörker, ingen tror på detta nu kör vi för Allsvenskan 2017-18”.

Pennybridge HK
    Deltagare

Och andra sidan så kanske inte PG visste att det skulle se ut så här i klubben när han bokade sin resa för flera månader sedan. Jag har svårt att tänka mig att han hoppade på en ”sista-minuten” när läget är som det är. Dessutom…han är inte längre sportchef och har lämnat över detta ansvar till NJ och vår head scout. Jobb går väl att sköta var man än är i världen? Vad jag vet så finns internetlinor även i Thailand…

Finns det verkligen någon som tvivlar på att det jobbas i klubben?

• Det här svaret redigerades för 9 år, 4 månader sedan av Pennybridge HK.
    Orebro Center
    Deltagare

Kanske är NJ som borde jobba skiten av sig eller?

Jo, samtidigt kan man ju tycka att semester är en mindre bra idé när helvetet bryter ut o skiten träffar fläkten. Semester är en ”offseasongrej” tycker jag iaf. Å andra sidan njuter han kanske inte så mycket just nu… Men att det är tyst som i graven från klubbens sida och vi närapå tvingas spekulera o hetsa upp oss, kanske i onödan, är ingen kul situation. Önskar det släpps något positivt så man kan börja se framåt o hoppas litegrann.

Andreas
    Keymaster

Sen lär väl alla hålla med om att det inte ser jättebra ut att man som högsta chef är på ”full moon”-party med Samir från Paradise Hotell.. det får mig att ifrågasätta hans kompetens om allt möjligt egentligen.

Jag kan tycka man kan välja sitt umgänge bättre. ;-P

pb_90
    Deltagare

Sen lär väl alla hålla med om att det inte ser jättebra ut att man som högsta chef är på ”full moon”-party med Samir från Paradise Hotell.. det får mig att ifrågasätta hans kompetens om allt möjligt egentligen.

Andreas
    Keymaster

För att byta ämne lite, riktigt kul att juniorkronorna fortsätter att gå bra.

Just nu kollar jag på Danmark – Ryssland. Bortsett tavlan från målvakten så har Danmark öppnat bra och är på inga vis något strykgäng som Ryssland bara ska köra över.

Personal Jesus
    Deltagare

En fråga, varför har Örebro Elithocky AB faktureringsadress i uppsala?

Dags att vi gör vår röst hörd, ring klubben 019-130030

• Det här svaret redigerades för 9 år, 4 månader sedan av Personal Jesus.
    Andreas
    Keymaster

Är det bättre så?

Har hört från polare som varit nere på träning att det ser bra ut, men allt låser sig när det blir allvar.

Syns så tydligt på match också. Vid 0-0 är det jämnt och kamp. Så snart målet kommer bakåt blir alla helt stirriga. Det sitter så mycket i huvudet på alla att det är nästan löjligt.

Sett från den vinkeln är Grossman en rätt vettig värvning och jag är inte värst förvånad han bär ett A numera.

Personal Jesus
    Deltagare

Och nej, jag är INTE nöjd med vad läget har presterat.
    Även jag vill se förändringar.

Personal Jesus
    Deltagare

Är det bättre så?

JN27
    Deltagare

Att PG är på semester och tar det lugnt skadar inte laget. Han har väl dessutom inte stängt av telefonen. Han är nog ganska stand by oavsett.
    Det som jag tror folk syftar på är att det inte finns någon oro alls. Vafan det går ju käpprätt åt helskotta varje match men ändå gör vi många bra saker och har bra träningar och allt är bra.
    Jag förstår liksom inte varför man ska ljuga så för sina supportrar och på så sätt så fläktar man ut sin ilska mot huvudpersonen himself.

Personal Jesus
    Deltagare

Bu på dig PG.
    Usch, åka på semester och ha kul!
    Nej, så får det verkligen inte vara.

JN27
    Deltagare

Jag vill nånstans tro att det kommer hända en del grejer efter alla påtryckningar utifrån. När tillochmed storsponsorn går ut och halshugger hela föreningen så är det inte bra. Det avskräcker ju andra potentiella sponsorer tex.

Jag vet ärligt talat inte vad man kan göra. Sparka tränarna? Hur ser marknaden ut egentligen? Nya spelare? Det skulle väl vara Ryan som skulle kunna lyfta oss, men han kommer inte lämna Canes. Vi är där vi är med ytterst få utgångar att nyttja. Bara att hoppas att vi kan göra en FBK och gå som tåget efter jul och ta oss till slutspel. Men det håller jag inte alls för troligt.

Slutspel är bara att glömma. Det vi kan hoppas på nu är att vi håller oss kvar. När det är gjort vill jag att PG är så långt borta från sporten som det bara går.
    En får ju också vika ner sig och säga att experterna tyvärr hade rätt som tippade Örebro där dom gjorde. Vi ligger ju där nu.
    Uppenbarligen är ju tränartrion inte rätt för det här laget så som man uttrycker hela situationen. Jag tycker man ska sparka tränara och ta in Fagervall som det ryktades om innan. Och då menar jag sparka tränarna. Inte sätta dem på andra poster i båset. Det är ju tydligt att respekten försvunnit helt.

Henric
    Keymaster

Jag vill nånstans tro att det kommer hända en del grejer efter alla påtryckningar utifrån. När tillochmed storsponsorn går ut och halshugger hela föreningen så är det inte bra. Det avskräcker ju andra potentiella sponsorer tex.

Jag vet ärligt talat inte vad man kan göra. Sparka tränarna? Hur ser marknaden ut egentligen? Nya spelare? Det skulle väl vara Ryan som skulle kunna lyfta oss, men han kommer inte lämna Canes. Vi är där vi är med ytterst få utgångar att nyttja. Bara att hoppas att vi kan göra en FBK och gå som tåget efter jul och ta oss till slutspel. Men det håller jag inte alls för troligt.

pb_90
    Deltagare

Heja PG!

Han verkar i varje fall ha det skoj i Thailand! Med Samir och Co.. pinsamt.. xD

https://mobile.twitter.com/TobbeHolms/status/815575944316518400

JN27
    Deltagare

pb_90
    Deltagare

PG har förvandlat ÖHK till ett jävla dagis för folk som inte har en utbildning.. ”Hej, kan du anordna ett evenemang för den hör matchen med dvärgar som rakar benen på spelarna och spelar musik på såg?” Det har blivit en jävla PAJASKLUBB.. Vi tolererade Hudashow även fast alla lag såg oss som clowner. Och jag blir så jävla ARG på att idioterna tror att folk går på matcher i Örebro för att det är något jävla evenemang kring matcher. Folk går för att dom vill se SHL-hockey som staden har törstat efter!!! Hade dom inte lurat på så mycket folk årskort så hade biljettsiffran varit så extremt mycket lägre.. och mer lär den sjunka. Bra PG.. starkt jobbat! Från hyllad till clown på tre/fyra år.

Visar 25 inlägg - 11,751 till 11,775 (av 13,233 totalt)