Läktartugg

Läktartugg

Hem Forum Hockeysnack Läktartugg

• Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.
Visar 25 inlägg - 11,726 till 11,750 (av 13,233 totalt)
  • Författare
    Andreas
    Keymaster

På tal om långsiktighet: nye huvudtränaren har kontrakt 1,5 år. Övriga tränare säsongen ut. Wow…

JN27
    Deltagare

Tror hela Örebro-modellen är formad så att man agerar impulsartat och får det att låta bra. Klarar man det då har man lyckats.

Andreas
    Keymaster

Gejhammar pratar om en långsiktig lösning som nu fallit på plats och nye tränaren säger att det hände över en natt.

Suck…

JN27
    Deltagare

NE ser ju sådär måttligt road ut. Undrar vad han tänker på.

pb_90
    Deltagare

Ja otroligt taffligt skött. Riktigt jävla PINSAM säsong och spelarns kommer ju inte direkt stå i kö för att krita på för Örebro. Hoppas ansvariga rannsakar sig själva. Jag vill se att styrelsen ligger på hårt på PG angående det värdelösa jobbet han gjort med det sportsliga. Han SKA ställas till svara för att man inte är i närheten av att nå upp till årets mål. Andra huvuden måste ryka! Ska scouten få vara kvar? Hur stor är hans del till alla felrekryteringar? Sportgruppen måste rensas ur!

Andreas
    Keymaster

”Det är vi som är Örebro” är det första man ser när presskonferensen kör igång.

Vilka är Örebro? Vi byter ju ut alla så snabbt att identiteten inte går att hitta.

JN27
    Deltagare

Tomas Ros, Aftonbladet http://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/a/bx3Wv/tomas-ros-jag-far-ont-i-magen

Håller fullständigt med honom i ”Att ge Johan Tornberg sparken mitt under säsong, när han inte ens fått chansen att forma laget, utan endast ärvt Kenta Johanssons grundspel och nyförvärv är horribelt.
    Så agerar en klubb i kris.”

AVGÅ PG

Inte avundsjuk på ekonomiansvarige i klubben.

Men varför oroar jag mig, de har närmare 30 miljoner monopolpengar i kassan, finns mer
    att hämta.

Min stora fråga är ju hur länge PG pallar trycket. Hur länge pallar styrelsen trycket?
    Hur attraktivt blir det att krita på för Örebro Hockey efter dom här turerna?
    Det är amatörer som sitter på fel positioner det är ju ett som är säkert.

Personal Jesus
    Deltagare

Tomas Ros, Aftonbladet http://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/a/bx3Wv/tomas-ros-jag-far-ont-i-magen

Håller fullständigt med honom i ”Att ge Johan Tornberg sparken mitt under säsong, när han inte ens fått chansen att forma laget, utan endast ärvt Kenta Johanssons grundspel och nyförvärv är horribelt.
    Så agerar en klubb i kris.”

AVGÅ PG

Inte avundsjuk på ekonomiansvarige i klubben.

Men varför oroar jag mig, de har närmare 30 miljoner monopolpengar i kassan, finns mer
    att hämta.

• Det här svaret redigerades för 9 år, 4 månader sedan av Personal Jesus.
    Andreas
    Keymaster

Det är lite tråkigt hur Örebro skött detta. Klubben framstår ju inte direkt som proffsig utåt.

Vet att Tornberg inte varit så populär hos alla fans, men tränarbyten ger i regel ingen till väldigt lite effekt. Spelarna underpresterar. Det måste man komma till rätta med på ett eller annat vis.

JN27
    Deltagare

Som jag förstår det är detta ändå ett gäng som varit med och vunnit både som spelare och ledare.
    De vann även tyska ligan med ett lag med små medel vilket kanske förklarar hur de kan tackla Örebro’s svaga trupp.
    Tittar man bara på Sunblad så är ju hela hans aura mer Peter Andersson än Johan Tornberg om man ska vara sån. Det är mer av en ”Varför spelar du hockey?”-kille.

pb_90
    Deltagare

Får ingen vidare magkänsla av denna rockad.. spelarmaterialet känns inte tillräckligt bra ändå så vad kan hända egentligen? Dock så hoppas jag att de nya lirarna har lite mer jävlar anamma i sig och kan ryta till mer ifall saker inte ser bra ut. Men framtiden känns oerhört skakig för ÖHK..

Henric
    Keymaster

Vet absolut ingenting om de som ryktas vara på väg in.

JN27
    Deltagare

Lite väntat men även lite av en bomb?

Personal Jesus
    Deltagare
    Pennybridge HK
    Deltagare

Henrik Lundberg lyckades mota 47 av 48 skott på mål för sitt VIK mot Västervik igår. Målet han släppte in var från Conny Strömbergs klubba.

I brist på annat är det kul att följa fd Örebroare som gör bra ifrån sig. Lundbergs säsong har ju dock varit strulig i övrigt pga skador.

• Det här svaret redigerades för 9 år, 4 månader sedan av Pennybridge HK.
    JN27
    Deltagare

Gillar ändå NE. Tycker han är sympatisk och härlig att lyssna på. Han ser på allt med nya ögon.
    Jag tror ärligt talat Tornberg har tappat det lite. Det är det intrycket jag får när jag hör och ser honom.
    Han vet inte hur han ska forma gruppen och till nästa år om vi överlever så är nog en ny tränare ett självklart förstahandsval. Backar och Forwards blir näst på tur.
    Niklas kan få stanna kvar som den lugna, sympatiska men två nya tränare med lite mer jävlar anamma behövs ändock. Någon som också ställer frågan varför spelarna faktiskt spelar hockey.

Nikkiz
    Deltagare

Exakt samma som med Kåberg 😉

Btw, nu skulle faktiskt anttila ha kunnat gjort skillnad..

Jo samma sits för båda spelarna där efter kontrakten gick ut, men skillnaden är väl att Kåbergs spelarkarriär var över medan Aulin fortfarande har år kvar att spela på hög nivå.

Jo så är det men med en annan tränare hade han lätt fått 1 år till!
    Kenta gilla ju inte ledande personer i omklädningsrummet han ville va ensam på den punkten !

Andreas
    Keymaster

Jo samma sits för båda spelarna där efter kontrakten gick ut, men skillnaden är väl att Kåbergs spelarkarriär var över medan Aulin fortfarande har år kvar att spela på hög nivå.

Nikkiz
    Deltagare

• Det här svaret redigerades för 9 år, 4 månader sedan av Nikkiz.
    Andreas
    Keymaster

Ja jag fattar inte varför Jared frystes ut av Kenta??!! Han var ju fan inte dålig men ändå så bänkade han honom.. och han hade verkligen hjärta..

Han tog för mycket plats.

Vadå för mkt plats? :/ att fansen gillade honom för mkt typ? Ville han ha för mkt att säga till om? 🙁

Stor personlighet och en ledare i truppen som inte gick i klang med tränaren.

JN27
    Deltagare

http://www.na.se/ishockey/shl/niklas-johansson-om-eventuella-nyforvarv-ingen-panik#Ishockey NJ förnekar att Squires är klar samtidigt som man ”Inte har någon panik”,

Också Dominique Heinrich är tillbaka i truppen

Aa jag citerar Fahlander ”jag mår illa” det är ett sånt lågvattenmärke att säga att man inte har någon panik. Visa världen att man engagerar sig på riktigt istället. ”Vi har en liten uppförsbacke” ”Det är lite smågrejer som vi måste förbättra” alltså vem vill man ljuga för förutom för sig själv?

Orebro Center
    Deltagare

http://www.na.se/ishockey/shl/niklas-johansson-om-eventuella-nyforvarv-ingen-panik#Ishockey NJ förnekar att Squires är klar samtidigt som man ”Inte har någon panik”,

Också Dominique Heinrich är tillbaka i truppen

pb_90
    Deltagare

Ja jag fattar inte varför Jared frystes ut av Kenta??!! Han var ju fan inte dålig men ändå så bänkade han honom.. och han hade verkligen hjärta..

Han tog för mycket plats.

Vadå för mkt plats? :/ att fansen gillade honom för mkt typ? Ville han ha för mkt att säga till om? 🙁

Personal Jesus
    Deltagare

En fråga, varför har Örebro Elithocky AB faktureringsadress i uppsala?

Det är för att vi har en digital tjänst där våra fakturor digitaliseras. De skickas till Uppsala för att scannas in 🙂

Tack☺

TJ
    Deltagare

En fråga, varför har Örebro Elithocky AB faktureringsadress i uppsala?

Det är för att vi har en digital tjänst där våra fakturor digitaliseras. De skickas till Uppsala för att scannas in 🙂

Visar 25 inlägg - 11,726 till 11,750 (av 13,233 totalt)