Läktartugg
Hem › Forum › Hockeysnack › Läktartugg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.
- Detta ämne har 13,232 svar, 59 deltagare, och uppdaterades senast för 21 timmar, 2 minuter sedan av
Andreas.
-
FörfattareInlägg
-
05/01/2017 kl. 13:31 #2765
Andreas
KeymasterPå tal om långsiktighet: nye huvudtränaren har kontrakt 1,5 år. Övriga tränare säsongen ut. Wow…
05/01/2017 kl. 13:25 #2764JN27
DeltagareTror hela Örebro-modellen är formad så att man agerar impulsartat och får det att låta bra. Klarar man det då har man lyckats.
05/01/2017 kl. 13:20 #2763Andreas
KeymasterGejhammar pratar om en långsiktig lösning som nu fallit på plats och nye tränaren säger att det hände över en natt.
Suck…
05/01/2017 kl. 13:14 #2762JN27
DeltagareNE ser ju sådär måttligt road ut. Undrar vad han tänker på.
05/01/2017 kl. 13:02 #2761pb_90
DeltagareJa otroligt taffligt skött. Riktigt jävla PINSAM säsong och spelarns kommer ju inte direkt stå i kö för att krita på för Örebro. Hoppas ansvariga rannsakar sig själva. Jag vill se att styrelsen ligger på hårt på PG angående det värdelösa jobbet han gjort med det sportsliga. Han SKA ställas till svara för att man inte är i närheten av att nå upp till årets mål. Andra huvuden måste ryka! Ska scouten få vara kvar? Hur stor är hans del till alla felrekryteringar? Sportgruppen måste rensas ur!
05/01/2017 kl. 13:01 #2760Andreas
Keymaster”Det är vi som är Örebro” är det första man ser när presskonferensen kör igång.
Vilka är Örebro? Vi byter ju ut alla så snabbt att identiteten inte går att hitta.
05/01/2017 kl. 12:56 #2759JN27
DeltagareTomas Ros, Aftonbladet http://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/a/bx3Wv/tomas-ros-jag-far-ont-i-magen
Håller fullständigt med honom i ”Att ge Johan Tornberg sparken mitt under säsong, när han inte ens fått chansen att forma laget, utan endast ärvt Kenta Johanssons grundspel och nyförvärv är horribelt.
Så agerar en klubb i kris.”AVGÅ PG
Inte avundsjuk på ekonomiansvarige i klubben.
Men varför oroar jag mig, de har närmare 30 miljoner monopolpengar i kassan, finns mer
att hämta.Min stora fråga är ju hur länge PG pallar trycket. Hur länge pallar styrelsen trycket?
Hur attraktivt blir det att krita på för Örebro Hockey efter dom här turerna?
Det är amatörer som sitter på fel positioner det är ju ett som är säkert.05/01/2017 kl. 12:11 #2756Personal Jesus
DeltagareTomas Ros, Aftonbladet http://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/a/bx3Wv/tomas-ros-jag-far-ont-i-magen
Håller fullständigt med honom i ”Att ge Johan Tornberg sparken mitt under säsong, när han inte ens fått chansen att forma laget, utan endast ärvt Kenta Johanssons grundspel och nyförvärv är horribelt.
Så agerar en klubb i kris.”AVGÅ PG
Inte avundsjuk på ekonomiansvarige i klubben.
Men varför oroar jag mig, de har närmare 30 miljoner monopolpengar i kassan, finns mer
att hämta.-
Det här svaret redigerades för 9 år, 4 månader sedan av
Personal Jesus.
05/01/2017 kl. 11:54 #2754Andreas
KeymasterDet är lite tråkigt hur Örebro skött detta. Klubben framstår ju inte direkt som proffsig utåt.
Vet att Tornberg inte varit så populär hos alla fans, men tränarbyten ger i regel ingen till väldigt lite effekt. Spelarna underpresterar. Det måste man komma till rätta med på ett eller annat vis.
05/01/2017 kl. 10:30 #2753JN27
DeltagareSom jag förstår det är detta ändå ett gäng som varit med och vunnit både som spelare och ledare.
De vann även tyska ligan med ett lag med små medel vilket kanske förklarar hur de kan tackla Örebro’s svaga trupp.
Tittar man bara på Sunblad så är ju hela hans aura mer Peter Andersson än Johan Tornberg om man ska vara sån. Det är mer av en ”Varför spelar du hockey?”-kille.05/01/2017 kl. 10:25 #2752pb_90
DeltagareFår ingen vidare magkänsla av denna rockad.. spelarmaterialet känns inte tillräckligt bra ändå så vad kan hända egentligen? Dock så hoppas jag att de nya lirarna har lite mer jävlar anamma i sig och kan ryta till mer ifall saker inte ser bra ut. Men framtiden känns oerhört skakig för ÖHK..
05/01/2017 kl. 09:59 #2751Henric
KeymasterVet absolut ingenting om de som ryktas vara på väg in.
05/01/2017 kl. 09:56 #2750JN27
DeltagareLite väntat men även lite av en bomb?
05/01/2017 kl. 09:54 #2749Personal Jesus
DeltagareThornberg och Ivarsson får sparken.
http://www.na.se/ishockey/shl/uppgifter-till-na-tornberg-far-sparken-de-ersatter#Ishockey05/01/2017 kl. 08:48 #2747Pennybridge HK
DeltagareHenrik Lundberg lyckades mota 47 av 48 skott på mål för sitt VIK mot Västervik igår. Målet han släppte in var från Conny Strömbergs klubba.
I brist på annat är det kul att följa fd Örebroare som gör bra ifrån sig. Lundbergs säsong har ju dock varit strulig i övrigt pga skador.
-
Pennybridge HK.
04/01/2017 kl. 15:08 #2746JN27
DeltagareGillar ändå NE. Tycker han är sympatisk och härlig att lyssna på. Han ser på allt med nya ögon.
Jag tror ärligt talat Tornberg har tappat det lite. Det är det intrycket jag får när jag hör och ser honom.
Han vet inte hur han ska forma gruppen och till nästa år om vi överlever så är nog en ny tränare ett självklart förstahandsval. Backar och Forwards blir näst på tur.
Niklas kan få stanna kvar som den lugna, sympatiska men två nya tränare med lite mer jävlar anamma behövs ändock. Någon som också ställer frågan varför spelarna faktiskt spelar hockey.04/01/2017 kl. 11:52 #2745Nikkiz
DeltagareExakt samma som med Kåberg 😉
Btw, nu skulle faktiskt anttila ha kunnat gjort skillnad..
Jo samma sits för båda spelarna där efter kontrakten gick ut, men skillnaden är väl att Kåbergs spelarkarriär var över medan Aulin fortfarande har år kvar att spela på hög nivå.
Jo så är det men med en annan tränare hade han lätt fått 1 år till!
Kenta gilla ju inte ledande personer i omklädningsrummet han ville va ensam på den punkten !04/01/2017 kl. 11:44 #2744Andreas
KeymasterExakt samma som med Kåberg 😉
Jo samma sits för båda spelarna där efter kontrakten gick ut, men skillnaden är väl att Kåbergs spelarkarriär var över medan Aulin fortfarande har år kvar att spela på hög nivå.
04/01/2017 kl. 09:12 #2742Nikkiz
DeltagareExakt samma som med Kåberg 😉
-
Nikkiz.
04/01/2017 kl. 07:16 #2741Andreas
KeymasterJa jag fattar inte varför Jared frystes ut av Kenta??!! Han var ju fan inte dålig men ändå så bänkade han honom.. och han hade verkligen hjärta..
Han tog för mycket plats.
Vadå för mkt plats? :/ att fansen gillade honom för mkt typ? Ville han ha för mkt att säga till om?
Stor personlighet och en ledare i truppen som inte gick i klang med tränaren.
04/01/2017 kl. 07:13 #2740JN27
Deltagarehttp://www.na.se/ishockey/shl/niklas-johansson-om-eventuella-nyforvarv-ingen-panik#Ishockey NJ förnekar att Squires är klar samtidigt som man ”Inte har någon panik”,
Också Dominique Heinrich är tillbaka i truppen
Aa jag citerar Fahlander ”jag mår illa” det är ett sånt lågvattenmärke att säga att man inte har någon panik. Visa världen att man engagerar sig på riktigt istället. ”Vi har en liten uppförsbacke” ”Det är lite smågrejer som vi måste förbättra” alltså vem vill man ljuga för förutom för sig själv?
04/01/2017 kl. 02:12 #2739Orebro Center
Deltagarehttp://www.na.se/ishockey/shl/niklas-johansson-om-eventuella-nyforvarv-ingen-panik#Ishockey NJ förnekar att Squires är klar samtidigt som man ”Inte har någon panik”,
Också Dominique Heinrich är tillbaka i truppen
03/01/2017 kl. 23:54 #2738pb_90
DeltagareJa jag fattar inte varför Jared frystes ut av Kenta??!! Han var ju fan inte dålig men ändå så bänkade han honom.. och han hade verkligen hjärta..
Han tog för mycket plats.
Vadå för mkt plats? :/ att fansen gillade honom för mkt typ? Ville han ha för mkt att säga till om? 🙁
03/01/2017 kl. 20:56 #2737Personal Jesus
DeltagareEn fråga, varför har Örebro Elithocky AB faktureringsadress i uppsala?
Det är för att vi har en digital tjänst där våra fakturor digitaliseras. De skickas till Uppsala för att scannas in
Tack☺
03/01/2017 kl. 19:36 #2736TJ
DeltagareEn fråga, varför har Örebro Elithocky AB faktureringsadress i uppsala?
Det är för att vi har en digital tjänst där våra fakturor digitaliseras. De skickas till Uppsala för att scannas in 🙂
-
-
FörfattareInlägg