Läktartugg
Hem › Forum › Hockeysnack › Läktartugg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.
- Detta ämne har 13,232 svar, 59 deltagare, och uppdaterades senast för 19 timmar, 34 minuter sedan av
Andreas.
-
FörfattareInlägg
-
29/12/2016 kl. 14:37 #2669
Andreas
KeymasterJa Bobbo var riktigt dålig igår :/ fyfan där när han enkelt blev av med pucken vid egen blå för att sen åka och ta en utvisning.. sjukt att som inte bänkade honom efter det.
En annan sak! Jag har en teori, störd om den stämmer dock.. Det gäller förlängningarna på Libor och Squires. Ryktet gör ju gällande att förlängningen skedde nyligen, och PG är i Thailand (fortfarande). Tror ni att han själv vill vara den som går ut med förlängningen? Att han vill ta åt sig lite ära där?
Jag vet inte om hans skada stör Bobbo. Kommer ihåg några matcher tillbaka när han fick en riktig tryckare och tappade humöret fullständigt. Inte vad man är van att se honom göra. Han är inte sig själv just nu.
Jag vet inte vad som gäller förlängningarna. Det är ju fortsatt bara ett rykte, men det vore konstigt om det var helt ogrundat det som läckt ut.
För övrigt är varken Motin eller Weinstock med ner till Malmö. Det kan dock bli att de spelar, men då åker de ner i efterhand. Motin sjukt, Weinstock diffus skada.
29/12/2016 kl. 12:07 #2668JN27
DeltagareJag tror bara det behövs nya röster. Jag gillar Tornberg som person men som det ser ut nu så är det inte han som kan vända på det här i första taget.
29/12/2016 kl. 11:54 #2667pb_90
DeltagareJag tänker på aftonbladets gamla lista ”Floskeltoppen” när jag hör Tornberg. Det är så mycket snack och lite verkstad.. han bör inte stå kvar i båset till nästa säsong.. In med Phil Horsky på någon position! Och tvinga hit Jocke Fagervall!!
29/12/2016 kl. 11:24 #2666JN27
DeltagareDet tar emot att säga det men jag börjar faktiskt bli ganska trött på Tornberg.. jag förstår varför han fick sparken från Västerås om tongången var densamma som nu. All ära att han försvarar laget men det är för
Mycket daltande. Vi förlorar gång efter annan men ändå vågar han inte bänka någon. Ett av de största misstagen igår var att inte ta en timeout vid PP’t när
Det var 4 min kvar. Ta ut Hudacek då och köra en 6 mot 4. Nej timeout tar vi när det återstår 35 (!) sekunder. Bobbo borde ha bänkats mycket tidigare och ersatts av Backström rakt av. I varje intervju så säger han att vi gör mycket bra saker fast dom gör ännu mer som är dåligt. Han tjatar om hur imponerad han är över lagets slit på träningarna men vad fan gör det när det aldrig resulterar i något?!29/12/2016 kl. 09:53 #2665JN27
DeltagareJa Bobbo var riktigt dålig igår :/ fyfan där när han enkelt blev av med pucken vid egen blå för att sen åka och ta en utvisning.. sjukt att som inte bänkade honom efter det.
En annan sak! Jag har en teori, störd om den stämmer dock.. Det gäller förlängningarna på Libor och Squires. Ryktet gör ju gällande att förlängningen skedde nyligen, och PG är i Thailand (fortfarande). Tror ni att han själv vill vara den som går ut med förlängningen? Att han vill ta åt sig lite ära där?
Tycker hela Bobbo’s aura igår var dålig. Han såg rädd ut så fort han hade pucken. Nä jag tror inte på en förlängning till nästa år. Och jag hoppas det inte heller för den delen. Det är NJ’s uppgift att gå ut med förlängningar. Kan det vara så att PG inte klarar av att släppa på den rollen helt? Kanske är dags att någon ger honom en riktig spark i röven så att han förstår.
29/12/2016 kl. 09:50 #2664pb_90
DeltagareJa Bobbo var riktigt dålig igår :/ fyfan där när han enkelt blev av med pucken vid egen blå för att sen åka och ta en utvisning.. sjukt att som inte bänkade honom efter det.
29/12/2016 kl. 08:54 #2663Henric
KeymasterPå tal om något helt annat. Julius nya Brians-kit var riktigt schysst. Gillade touchen med Örebrologgan längst upp på benskydden. Riktigt snygga och Brians gör trevliga grejer.
29/12/2016 kl. 08:39 #2661Henric
KeymasterBobbo såg oerhört darrig ut igår. Han verkar helt sakna självförtroende och jag tyckte det syntes på lång väg hur han processade situationerna mentalt utan att komma fram till ett instinktivt svar tillräckligt snabbt för att agera resolut.
Var det Wiklander som gick bort sig totalt på deras första mål?
29/12/2016 kl. 00:02 #2659Orebro Center
DeltagareOm ÖHK håller sig kvar kommer det bli backstädning till nästa säsong. Det tar jag för givet.
28/12/2016 kl. 23:14 #2658JN27
DeltagareBobbo ska ut ur detta lag. Make till dålig spelare har man då fan aldrig sett. Två utvisningar, ett baklängesmål och ett gäng iceings det var vad han producerade idag. Ta ditt pack och dra fort säger jag.
28/12/2016 kl. 23:05 #2657pb_90
DeltagareNej truppen är helt klart för dålig.. Hade MJ och Viksten levererat någorlunda likt förra året så hade laget lyft ordentligt.
Jag ser inte riktigt heller hur man ska kunna lösa dessa problem till nästa år? Många med kontrakt måste leverera.. MJ borde man väl förlänga med även om han inte har haft någon speciellt lyckad säsong.
MJ-JA-Viksten
Haga-Libor-Squires
Ny-Wandell-Ny
Ny-Franzén-GlennKänns som att det inte finns plats för ny fräsch spets..
28/12/2016 kl. 22:37 #2656Orebro Center
DeltagareTycker man bjuder på mål- Antingen mer eller mindre kickar man in dem själv eller då är markeringsspelet obefintligt. Ekbom ensam med tre Växjöiter framför kassen vid ett mål. Var var de andra?
Nu tillhör Skellefteå och Växjö de bättre. Men man märker att Örebro måste gå på maximum och hård coachning för att hålla upp spelet. Det är väldigt svårt i det långa loppet och försvåras av alla bjudningar.
Truppen måste breddas och då menar jag inte med juniorer och fjärde-line spelare.
28/12/2016 kl. 22:24 #2655Karl
DeltagareNu orkar man snart inte gå till BA längre. Sedan kan man ju undra varför inte någon av de högavlönade ledarna ser det tydliga i hur otroligt dålig Bobbo har blivit i allmänhet och i kvällens match i synnerhet. Han skulle såklart bänkats i ett tidigt skede ikväll.
28/12/2016 kl. 21:57 #2654pb_90
DeltagareHudda styr in den med överkroppen typ 🙁 han hade mer tid på sig än vad han trodde där.. så nära poäng alltså..
Och Mustonen är knappt tredjecenter som han lirar just nu :/ finns faktiskt ingenting i hans spel som lyfter Örebro. Känns som att dom har formerat laget för att vara ”minst dåligt” nu istället för så bra som möjligt.. det är fortfarande en gåta hur lagbygget kunde bli så sjukt uselt. Känns som att dom bara slängde in ett par namn och sen hoppades på det bästa.
Positivt idag då! Tycker Grossman ser ut att vara vår enda stabila defensiva back. Känns som att han kan ha en stor del till varför BP-spelet har fungerat bättre på slutet. (Eller är det för att Tornberg inte har hand om det längre?) Sen Haga hade bra fart när han fick hoppa in med Libor och Squires. Glenn lika bra som vanligt, kul att han får lira PP. Säger väl dock mycket om truppen i övrigt kanske..
Dagens frågetecken: Jävligt lite istid på fjärdefemman? Dom var ju dom enda som tryckte på stundtals! Franzén gjorde det bra men fick bara 7min istid typ
28/12/2016 kl. 21:42 #2653Henric
KeymasterKlappruttet PP.. Hudacek styr in ett avgörande mål igen.. FAAN vad det studsar emot
Gjorde han? Tyckte det såg ut som att den bara ringlade in under honom efter vad jag först trodde var en bra ytterlägesräddning.
28/12/2016 kl. 21:40 #2652Yongma112
DeltagareYtterligare en match där Viksten, Mustonen och MJ inte skapar någonting.. vad är det för fel där? Är det fortfarande Ryan-förbannelsen som spökar? Dom är så extremt beroende av en kunglig center så det finns inte. Till nästa säsong borde man kanske fundera på att splitta på dom direkt. Om nu MJ skriver nytt dvs..
Mustonen inte i närheten av att vara 1C. Det behövs någon som är trygg med pucken och Mustonen skulle jag säga är raka motsatsen. Ibland gör han saker bra men felprocenten är på tok för hög.
Viksten har inte gjort mycket väsen av sig efter han kom tillbaka från avstängningen.
MJ var den som var lite på gång idag men det räcker ju inte på långa vägar.
Sen ska man ju helst äga pucken för att kunna skapa chanser, något som vi inte gör speciellt ofta. Vår förstakedja lär vara den förstakedjan som spenderar överlägset minst tid (med puck) i anfallszon…
28/12/2016 kl. 21:29 #2651pb_90
DeltagareYtterligare en match där Viksten, Mustonen och MJ inte skapar någonting.. vad är det för fel där? Är det fortfarande Ryan-förbannelsen som spökar? Dom är så extremt beroende av en kunglig center så det finns inte. Till nästa säsong borde man kanske fundera på att splitta på dom direkt. Om nu MJ skriver nytt dvs..
28/12/2016 kl. 21:19 #2650pb_90
DeltagareJa och Brynäs spöade Rögle också! Fan va varje poäng är livsviktig nu… Så jävla drygt att dom arslar bort poäng idag.. hade en riktigt bra känsla efter 2-2 målet och sen någon går för hårt och Hudacek klantar sig lite och.. Ridå.. :'(
28/12/2016 kl. 21:15 #2649JN27
DeltagareGlädjeämnen för kvällen!
1. Karlskrona vann
2. Karlskrona vann
3. Karlskrona vann28/12/2016 kl. 21:11 #2648pb_90
DeltagareKlappruttet PP.. Hudacek styr in ett avgörande mål igen.. FAAN vad det studsar emot
28/12/2016 kl. 21:08 #2647Yongma112
DeltagarePinsamt powerplay. 4 min kvar och uddamålsunderläge – ska ju bara vara ett enormt tryck mot Växjökassen.
Men Örebro kommer inte in i anfallszon…
28/12/2016 kl. 20:36 #2646pb_90
DeltagareHV71 har halva laget på utgående kontrakt. Skulle vara ganska najs att nypa någon från deras racerkedja? Sandberg, Törngren eller Bengtsson! 🙂
28/12/2016 kl. 20:13 #2645Yongma112
DeltagareMan kan tro att det står 3-0 till hemmalaget så som matchbilden ser ut.
28/12/2016 kl. 19:05 #2644Personal Jesus
DeltagareDra inte för stora växlar än! Vill låta de två resterande matcherna denna veckan avgöra hur spelet skildrar sig. Det såg bra ut mot Skellefteå, måtte det se bra ut ikväll också. Då kanske jag är övertygad.
Nja, jag drar inte iväg efter bara en match.
Men jag tror att om de fortsätter som mot saik blir det bra och då tror jag det passar Heinrich bra och han blir den offensiva kraft klubben ville ha.28/12/2016 kl. 18:54 #2643pb_90
DeltagareJo men precis. Han och Zamorsky känns lika. Men Zamorsky har ett bättre skott! Tyckte att Heinrich aldrig fick till passningsspelet något vidare i PP. Jäääävliogt muppigt där när dom satte ihop han och Z och dom turades om att slå dåliga passningar till varann. Kändes som att dom inte ville att backkollegan skulle vara den som fick skjuta x)
Äsch.. om man kan lyckas bli av med Heinrich ska man så klart göra det. Hellström och Backström har varit utanför laget i princip, känns dumt att ha ytterligare en som ska bort, framför allt när det funkade bra sist.
-
FörfattareInlägg