Läktartugg

Läktartugg

Hem Forum Hockeysnack Läktartugg

• Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.
Visar 25 inlägg - 11,826 till 11,850 (av 13,233 totalt)
  • Författare
    Andreas
    Keymaster

Men hade verkligen Heinrich en så himla bra förstapass?

Problemet var väl mer att han inte fick chans att använda det. När han fick vända upp och slå en pass satt den ofta fint.

JN27
    Deltagare

H

Han har en bra förstapass dom få gånger han kommer till lägen för det.
    Det som skiter sig är när han ska in och jobba defensivt och tvingas slå ut pucken. Den kampen vinner han aldrig. Han och Zamorsky är ju samma spelartyp. Vad jag kunde se gjorde Zamorsky en GRYM match sist i det nya spelsättet.

pb_90
    Deltagare

JN27
    Deltagare

Dra inte för stora växlar än! Vill låta de två resterande matcherna denna veckan avgöra hur spelet skildrar sig. Det såg bra ut mot Skellefteå, måtte det se bra ut ikväll också. Då kanske jag är övertygad.

Andreas
    Keymaster

Hans fina förstapass skulle verkligen komma till sin rätt med detta spel.

Personal Jesus
    Deltagare

Jag hoppas Heinrich kommer tillbaka.
    Jag tror att spelet de har nu passar honom bättre.
    Jag tror han kan bli den offensiva kraft de räknade med.

De visste att han varken offensiv back när de signade honom och väljer att spela defensivt, och när spelet inte passar honom skickar de ut honom i kylan.

Nej, ge killen en chans nu när de spelar som det varit tänkt från början.

Orebro Center
    Deltagare

Jo Glenn har verkligen varit en viamininjektion sen han kom in på riktigt. Dock så gillar jag inte hur alla på NA hyller skiten ur honom och får allt att handla om honom. Tänker att det kan sätta onödig press på honom. Fast han känns iofs som en person som kan hantera det.

Nej jag håller med om att det kanske ska tas med lite ro. Han är fortfarande ung, men han är också ett ljus i vad som varit ett ganska nattsvart mörker.

Kan hålla med båda två. Är ingen anhängare av jantelagen men Gudabenådade hyllningar kan också sätta onödig press. Juniorers svaghet, vare sig det gäller fotboll eller hockey, är just formkurvorna som verkligen kan spreta för unga människor. Och då kan de börja fundera en massa om de var hjälte igår.

Samtidigt otroligt kul att vi äntligen kan få in en junis på banan som vi avunt sett andra lag ta in. Jag är ju av den äldre stammen här inne och minns 70- och 80 tal när dåvarande ÖIK verkligen fostrade och släppte fram talanger. Sen att vi aldrig fick behålla dem är en annan sak.

Vad kul förresten om Örebro håller sig kvar i SHL och Glenn kanske kommer med i jvm nästa år. Och samtidigt som kanske fler junisar slamrar på porten till A-laget nästa säsong.

Andreas
    Keymaster

Jo Glenn har verkligen varit en viamininjektion sen han kom in på riktigt. Dock så gillar jag inte hur alla på NA hyller skiten ur honom och får allt att handla om honom. Tänker att det kan sätta onödig press på honom. Fast han känns iofs som en person som kan hantera det.

Nej jag håller med om att det kanske ska tas med lite ro. Han är fortfarande ung, men han är också ett ljus i vad som varit ett ganska nattsvart mörker.

Andreas
    Keymaster

Hmm Mason Raymond lirar Spengler Cup nu.. rör han sig till europa snart mån ro? 1+1 i första matchen men inne på en del bakåt.

Hans styrka är ju inte defensiven. Han borde kunna bidra på en bra nivå i SHL. Har vi några pengar?

pb_90
    Deltagare

Hmm Mason Raymond lirar Spengler Cup nu.. rör han sig till europa snart mån ro? 1+1 i första matchen men inne på en del bakåt.

pb_90
    Deltagare

Och ja verkligen, Kalle blir långtidsskadad och sen dess har dom inte släppt in ett mål i BP.. eller i varje fall inte mot varken FBK eller SAIK. Kanske har Grossman klivit in bra där nu?

Skulle kännas jäkligt trevligt att se dom knyta upp Glenn till nästa säsong. Precis det Örebro har saknat under alla år i SHL! En billig egen produkt som kan ”späda” ut truppen och på ett sätt även ta med lite spets (i form av kämparanda). För om det är något som Glenn har så är det rätt inställning. Hoppas att några utan backarna från J20-laget kan steppa upp också. Kändes ju kul på försäsongen att se dom göra ett bra jobb.

Andreas
    Keymaster

Sen en annan glädjande nyhet från igår! Vi är numera inte SHL:s sämsta lag i boxplay! Varsågod Leksand, den fina positionen kan ni få behålla säsongen ut! Wandell i BP känns jävligt rimligt. Bra jobb från backarna igår med att boxa ut också. Grossmans klart bästa match i ÖHK-dressen.

Lite tragikomiskt att det sker när Kalle Olsson blivit långtidsskadad.

En fet eloge till Glenn också som får mycket speltid i den spelformen.

pb_90
    Deltagare

Bra av spelarna att ryta till. Det fungerar uppenbarligen inte att spela Karlskrona-hockey med denna laguppställning. Det kväver de få offensiva spelarna som vi har! Och vår enda anfallsdugliga back Zamorsky har det gått hårt åt att spela så… Han ligger 6:a i backarnas poängliga och 4:a i interna poängligan nu före Wandell, Viksten, Johansson och Mustonen. Han ska fan inte spela defensiv ishockey..

Sen en annan glädjande nyhet från igår! Vi är numera inte SHL:s sämsta lag i boxplay! Varsågod Leksand, den fina positionen kan ni få behålla säsongen ut! Wandell i BP känns jävligt rimligt. Bra jobb från backarna igår med att boxa ut också. Grossmans klart bästa match i ÖHK-dressen.

Personal Jesus
    Deltagare
    Orebro Center
    Deltagare
    Orebro Center
    Deltagare
    Andreas
    Keymaster

Vad hände förresten med kontraktsförlängningarna på Libor och Squires? Om det hade varit klart innan jul så antar jag att dom hade gått ut med det som en julklapp på julafton eller innan matchen idag typ. Nu börjar det likna ett rykte mer?

Det undrar jag också. Misstänker att det pågår mer förhandlingar och att PG i gammal god anda vill annonsera allt på en gång så han slipper släppa mer än en nyhet åt gången om nästa års trupp.

pb_90
    Deltagare

Vad hände förresten med kontraktsförlängningarna på Libor och Squires? Om det hade varit klart innan jul så antar jag att dom hade gått ut med det som en julklapp på julafton eller innan matchen idag typ. Nu börjar det likna ett rykte mer?

pb_90
    Deltagare

Dom lirade ju förra matchen också. Men dom hade ju en viss kemi förra året så det borde ju rimligtvis funka. Tycker liiite synd om Wandell också som får ta ett hästansvar i sin lina. Han gjorde det dock riktigt bra idag tycker jag. Men han verkar framför allt vara en försvarsspelare tyvärr.. :/

Andreas
    Keymaster

Tycker MJ, Viksten och Mustonen fungerade rätt OK ändå. Bra fart och fick lite snurr i anfallszon. Första gången de spelar en hel match tillsammans. Nog finns det potential allt.

EDIT:
    Fick lite hjälp av dottern att skriva första versionen.

pb_90
    Deltagare

Väldigt bra BP-spel idag också, men PP-spelet ser fortfarande väldigt skakigt ut. Ekbom på blå känns inte som något lyckokast direkt.

Sen får jag backa lite på min kritik till Squires, han var grym idag och hela den kedjan kunde verkligen spela ut mot SAIK. Funderar på om dom har det lite lättare mot SAIK:s lite mindre backar. Straffen var mumma! Rediga handleder där!

Men MJ och Viksten är lite av ett mysterium i år! Dom får inte mycket alls att stämma. Hoppas det faller på plats där snart. Vi vet ju vad dom kan.

Orebro Center
    Deltagare

Otroligt viktiga poäng och Leksand förlorade men tyvärr vann Rögle.

Jag vet inte om man skall kalla 2-2 målet för en tavla även om man kan säga att det är det. Kändes nog mer som otur/oflyt i mig.

Sedan Squires – Hur bra han blivit. Kommer ihåg hur SF-ÖHK admin dissade Squires och Libor å det grövsta. Nu är de mer eller mindre bärande spelare poängmässigt. Även om den senare försvinner ur matcher så producerar han poäng sammantaget.

Viktiga poäng för självförtroende och min känsla är iaf att även om det brister i egen zon ff så har offensiven blivit snäppet bättre. Kul för Z att få näta också. Vår bäste skytt från blå egentligen och det är viktigt att han kommer upp i de träffprocent på kassen han hade förr.

Förstärkningsmässigt tycker jag dock ff att laget behöver tre spelare. En back, en forward och en center. Vi får se om det kommer upp något snart för tiden börjar snart rinna ut. Å andra sidan måste det ju finnas något på marknaden också

JN27
    Deltagare

Är det bara jag eller har dom bytt en av mållåtarna?

Henric
    Keymaster

Han verkar ha kompenserat i straffläggningen iaf. 🙂

Personal Jesus
    Deltagare

Jag är inte på plats när Hudy tydligen gör säsongens tavla?

Missar matchen jag med.
    Obegriplig tavla.

Visar 25 inlägg - 11,826 till 11,850 (av 13,233 totalt)