Läktartugg

Läktartugg

Hem Forum Hockeysnack Läktartugg

• Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.
Visar 25 inlägg - 11,876 till 11,900 (av 13,233 totalt)
  • Författare
    Andreas
    Keymaster

I mitt tycke såg det mesta ut som vanligt:

Spelet i egen zon under all kritik.
    Kedjan med LH, GS och MW hade sina kreativa stunder.
    Wandell gjorde en helt OK match.
    Viksten och Johansson glimtade till ibland, men missade mycket.
    Haga såg flera gånger ut att vara på väg att göra något riktigt bra, men det skiter sig i sista stund.
    Adolfsson störtar på mål och gör rätt saker, men han får inte in pucken.
    Osv.

Jag tyckte det såg ut som i stort sett vilken match som helst på senare tid. Enda undantaget kanske att de faktiskt gör 4 mål framåt. Det är faktiskt positivt.

Orebro Center
    Deltagare

Såg inte heller (mår för dåligt). Såg offensiven ut att ha förbättrats något (med tanke på vår nye anfalls-tränare). Förstår att det är väldigt kort tid men ändå

JN27
    Deltagare

Blir en kamp om överlevnaden den saken är klar.

pb_90
    Deltagare

Ett lite bättre fungerande PP kanske. Försvarsspelet ser riktigt riktigt dåligt ut fortfarande tyvärr. Markeringsmissar och felpass är vardagsmat numer.. :/ Domaren var verkligen på ÖHK:s sida också, FBK borde ha haft minst två PP till.

Personal Jesus
    Deltagare

Nyss hemkommen.
    Ni som ser matchen, är det något vi kan glädjas åt?

pb_90
    Deltagare

Alltså i highlightsen från de andra matcherna. Snacka om att Frölunda vet hur man lirar PP! Sån sjuk rörelse i spelet. Jag fattar inte.. ÖHK:s PP måste var ocoachat? Alla står ju helt still hela tiden

JN27
    Deltagare

Godnatt män och kvinnor!

JN27
    Deltagare

Ser ju förfan precis lika tamt och trött ut som innan uppehållet. Varför håller de på och ljuger för oss supportrar och säger att de har så himla bra träningar och allt är guld och gröna skogar varenda jävla vecka. Usch säger jag bara.

pb_90
    Deltagare

Varför värvade vi Grossman för.. han är ju precis så kass som man trodde att han skulle vara.. PG du är en JÄVLA ärkesopa

JN27
    Deltagare

Känns tryggt att veta att vi kanske har en tränare som vet hur man vinner mot Almtuna nästa säsong 🙂

pb_90
    Deltagare

Nattsvart

Andreas
    Keymaster

Örebro Hockey har skickat ut undersökningar till alla medlemmar och säsongskortinnehavare nu. Nu har ni chansen att säga vad ni tycker om dem och evenemangen 🙂

pb_90
    Deltagare

Ja man kan ju alltid hoppas att det blir en trade.. men nu känns det ju verkligen astrist inför nästkommande år. Inte ett enda traderykte!

Pennybridge HK
    Deltagare

Han går alltså till Heinrich förra klubb med samma roll som han hade innan.

Haha…..snacka om ödets ironi!

De kanske vill byta mot Heinrich. Borde vara en win-win, de får en spelare som de vet funkar i den ligan + att de slipper hålla en plats för en utländsk spelare i Sondell. Vi får en spelare som vi vet trivs bra i klubben och funkar i SHL.

Andreas
    Keymaster

Han går alltså till Heinrich förra klubb med samma roll som han hade innan. 🙂

pb_90
    Deltagare

Ingen Sondell den här säsongen.. fan hoppas vi är med och hugger på någon/några andra

http://www.hockeysverige.se/2016/12/20/sondell-har-hittat-ny-klubb-efter-tunga-tiden-i-schweiz/

pb_90
    Deltagare

Ja det är lite konstigt att man inte fått någon rapportering alls om Liiviks skada? Är det för att alla är nöjda med att han är skadad? 😉

Hoppas dom kommer igång ordentligt imr! Laget måste ha en högre högstanivå än vad dom ar visat hittills! Och en högre lägstanivå också…

Andreas
    Keymaster

Upp till bevis nu för några spelare som varit borta eller bänkade.

Liivik fortsatt ”skadad”.

Pennybridge HK
    Deltagare

Skönt med match i morgon igen, det här uppehållet har känts oerhört segt. Hoppas på en rejäl nytändning nu. Halva serien spelad och mycket kvar att gå på!

pb_90
    Deltagare

Haga verkar ha kontrakt över nästa år. Eliteprospects har ändrat det från 16/17 till 17/18! 🙂

Orebro Center
    Deltagare

Glömde Haga, tycker han visat fina intentioner. Givet att man bedömer att han kan utvecklas tycker jag man skall signa om. Han är en fullt duglig fjärde center. Kanske tom tredje nästa år

Squires tycker jag har utvecklats. Hans speed, teknik och speluppfattning tycker jag om. Tycker han också oftare än i fjol lyckas snirkla sig förbi efter sargen där det alltid tog tvärstopp i fjol.

pb_90
    Deltagare

Libor, MJ och Kalle Olsson bör vara de tre man vill skriva nytt med först. Tror att Libor har ännu mer i sig faktiskt om han skulle komma upp i 100%ig arbetsmoral. Mustonen är billig så klart man skulle kunna tänka sig honom också. Men han får svårt att bevisa att han förtjänar ett nytt kontrakt på slutet här tror jag om han inte får hoppa in i en mer produktiv roll.

På backen vill jag tyvärr inte se en förlängning med någon.. men man kan väl inte byta ut halva (!) backsidan under en säsong och komma undan med det? Isåfall skulle jag nog välja Bobbo för att han troligvis inte kostar speciellt mycket.

pb_90
    Deltagare

Jo jag vet att Squires ibland är ett hot framåt.. Men oftast är det nog inte på egen hand han skapar något.. så otroligt kluven där.

Jag skulle säga att Haga har mycket högre potential än Squires även om han just nu har det riktigt svårt. Squires max tror jag ungefär är det som vi får se i år. Och jag vet inte om jag vill slösa en topp 6 roll på det :/

JN27
    Deltagare

Viksten har kontrakt till 18/19 tror jag. Jag är tveksam till en förlängning av Squires.. jag tror tyvärr att han inte är någon lirare att bygga erlagt kring.

Fast jag ser inte varför en förlängning med squires skulle vara negativ? Han är ändå en av våra få spelande spelare som vågar hålla i puck och ständigt bidrar med hot framåt. Jag ser ju hellre en förlängning med honom än exempelvis Haga. Om nu inte Haga får ett jäkla lyft av NE.

pb_90
    Deltagare

Viksten har kontrakt till 18/19 tror jag. Jag är tveksam till en förlängning av Squires.. jag tror tyvärr att han inte är någon lirare att bygga erlagt kring.

Visar 25 inlägg - 11,876 till 11,900 (av 13,233 totalt)