Läktartugg
Hem › Forum › Hockeysnack › Läktartugg
- Detta ämne har 13,264 svar, 59 deltagare, och uppdaterades senast för 6 timmar, 5 minuter sedan av
Andreas.
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.
-
FörfattareInlägg
-
21/12/2016 kl. 20:20 #2577
Andreas
KeymasterJag skrattar bara när jag läser att folk inte tycker han ska få ha semester 🙂
Nu är läge att koppla bort hockeyn lite och njuta av ledigheten. Ingen match förrän annandagen.
Nog för att spelet inte blivit mycket bättre, men om det är någon gång på året man ska slappna av lite så är det nu. 🙂
21/12/2016 kl. 19:47 #2576Gurra
DeltagareVilken djävla gnäll det är både här och på SF, är det den Närkinska negativiteten i sin fulla blom som frodas eller är det bara gnäll för gnällandes skull? Åhh herregud PG åker till Thailand över jul, hur kan han bara göra så!! Därför även en gm har möjlighet att ta ut semester och knappast så spelar laget sämre när han inte sitter i hallen än när han gör detta.
Varför sitta älta samma negativa mantra hela tiden? var lite positiva istället och förmedla det till laget istället för negativa vibbar.21/12/2016 kl. 15:54 #2575pb_90
DeltagareEtt tag där var ju ÖHK ett av seriens hetaste lag? Direkt efter Kenta lämnat. Sen så fort dom torskade ett gäng raka så vek dom ner sig igen. Jag saknar spelare med lite jävlar anamma! Kåberg hade fan aldrig vikt ner sig! Jag ifrågasätter skallen på bra jävla många av våra spelare! Jag ser ingen karaktär i någon alls.. MJ vet vi sen tidigare att han tänker något överjävligt på matcherna, vilket jag tycker är okej när man ska vara en lite mer spetslirare. Men vi har inte råd att rekrytera så jävla värdelöst att inställningen o tredje och fjärde ockaå är kass. Antingen är man en spetslirare eller så är man en breddlirare som kämpar som fan. Det är ju ingen slump att Luleå förlänger med Forsberg och Fabricius. Eller att Ahlén och Eriksson får förlängt i DIF. Dom köttar, varje match. Och just nu ser jag ingen som kör! Bara Glenn vilket är grymt men det räcker inte!
Våra stomspelare är mentalt veka, presterar inte när det kniper. DÄR har ÖHK en enorm utmaning i relryteringen till nästkommande säsonger. Om man nu inte kan få in en tränare som kan hantera detta. Horsky verkar ju i varje fall kunna trigga juniorerna till att kämpa, kanske kan han göra detsamma med A-laget, men med nuvarande trupp så tror jag det är omöjligt…..
Ryan, Kåberg, Löwdahl.. Där är några spelare som fan körde max hur kasst det än gick typ! Anttila kanske kan räknas in i den skalan när han inte räknades som spetsspelare längre..
Är så jävla trött på lagbyggarna så det är helt sjukt. Att endast rekrytera spelare med losermentalitet
21/12/2016 kl. 15:06 #2574JN27
DeltagareProblemet och varför man inte låter ungdomarna spela är för att man inte har råd att utveckla spelare.. I Frölunda har man råd för att man har en sån jäkla spets i övrigt! Vi måste liksom ställa upp med minst sämsta lag varje match och då kanske Adolfsson är bättre än Franzén.. Det här stör mig något ÖVERJÄVLIGT eftersom vi aldrig kommer att konkurrera med utveckling som argument. Vi skulle ha behövt tre bra SHL-kedjor och sen en utvecklingslina typ. Nu har vi typ ingen som är speciellt vass.
Jag tycker också att det är jävligt svårt att se potentialen i det offensiva spelet eftersom uppspelen hela tiden pajar allt i offensiv väg.. Backarna vågar ju heller inte stöta ordentligt på blå eftersom dom är så sjukt rädda på att misslyckad även där..
Det som kanske är värt att tänka på här är att du nämner brister som oftast är relaterade till självförtroende.
Något vi vet att ingen I laget har. Tveksam på att ens tränarna har det för tillfället vilket också smittar av sig på spelarna.
Tror heller inte att det är värt att jämföra oss med Frölunda med tanke på att Frölunda alltid varit ledande I Sverige på juniorverksamheten. Vi är ju trots allt väldigt nya på den här nivån.
Det som är problemet här är att vi har spelare som har en så pass låg lägstanivå att de inte är kapabla att leverera under press och ett stukat självförtroende gör ju inte saken direkt bättre. Det som behövs är ju som Viktor Ekbom säger. Ett antal segrar I följd.
Problemet är ju bara att nysta ut hur det ska gå till. Enda lösningen med den trupp vi har idag är nog att sluta kasta om I kedjorna helatiden och ta det för vad det är.21/12/2016 kl. 13:51 #2573pb_90
DeltagareProblemet och varför man inte låter ungdomarna spela är för att man inte har råd att utveckla spelare.. I Frölunda har man råd för att man har en sån jäkla spets i övrigt! Vi måste liksom ställa upp med minst sämsta lag varje match och då kanske Adolfsson är bättre än Franzén.. Det här stör mig något ÖVERJÄVLIGT eftersom vi aldrig kommer att konkurrera med utveckling som argument. Vi skulle ha behövt tre bra SHL-kedjor och sen en utvecklingslina typ. Nu har vi typ ingen som är speciellt vass.
Jag tycker också att det är jävligt svårt att se potentialen i det offensiva spelet eftersom uppspelen hela tiden pajar allt i offensiv väg.. Backarna vågar ju heller inte stöta ordentligt på blå eftersom dom är så sjukt rädda på att misslyckad även där..
21/12/2016 kl. 10:51 #2569Pennybridge HK
DeltagareNu ska man ju inte lita på vad som framställs i tidningarna, men det är inte utan att man blir lite konfunderad när man läser NAs intervjuer med JT. Ena stunden hyllas de unga spelarna med superlativ ”Enastående tryck – Fascinerande”. Dagen efter så sätts Franzén och Backström på läktarn eller på bänken. Istället spelar man t ex Zamorsky, som hade -4 igår….
Det saknas en röd tråd i uttalanden kontra handling!
-
Det här svaret redigerades för 9 år, 8 månader sedan av
Pennybridge HK.
21/12/2016 kl. 07:29 #2568pb_90
DeltagareAnfallsspelet var väl ganska obefintligt egentligen.. 2PP-mål, en felpass från Nygren och ett omställningsmål med en individuell prestation.
21/12/2016 kl. 06:47 #2567Andreas
KeymasterI mitt tycke såg det mesta ut som vanligt:
Spelet i egen zon under all kritik.
Kedjan med LH, GS och MW hade sina kreativa stunder.
Wandell gjorde en helt OK match.
Viksten och Johansson glimtade till ibland, men missade mycket.
Haga såg flera gånger ut att vara på väg att göra något riktigt bra, men det skiter sig i sista stund.
Adolfsson störtar på mål och gör rätt saker, men han får inte in pucken.
Osv.Jag tyckte det såg ut som i stort sett vilken match som helst på senare tid. Enda undantaget kanske att de faktiskt gör 4 mål framåt. Det är faktiskt positivt.
21/12/2016 kl. 01:04 #2566Orebro Center
DeltagareSåg inte heller (mår för dåligt). Såg offensiven ut att ha förbättrats något (med tanke på vår nye anfalls-tränare). Förstår att det är väldigt kort tid men ändå
20/12/2016 kl. 21:32 #2565JN27
DeltagareBlir en kamp om överlevnaden den saken är klar.
20/12/2016 kl. 21:17 #2562pb_90
DeltagareEtt lite bättre fungerande PP kanske. Försvarsspelet ser riktigt riktigt dåligt ut fortfarande tyvärr. Markeringsmissar och felpass är vardagsmat numer.. :/ Domaren var verkligen på ÖHK:s sida också, FBK borde ha haft minst två PP till.
20/12/2016 kl. 21:03 #2561Personal Jesus
DeltagareNyss hemkommen.
Ni som ser matchen, är det något vi kan glädjas åt?20/12/2016 kl. 20:40 #2560pb_90
DeltagareAlltså i highlightsen från de andra matcherna. Snacka om att Frölunda vet hur man lirar PP! Sån sjuk rörelse i spelet. Jag fattar inte.. ÖHK:s PP måste var ocoachat? Alla står ju helt still hela tiden
20/12/2016 kl. 20:08 #2559JN27
DeltagareGodnatt män och kvinnor!
20/12/2016 kl. 19:57 #2558JN27
DeltagareSer ju förfan precis lika tamt och trött ut som innan uppehållet. Varför håller de på och ljuger för oss supportrar och säger att de har så himla bra träningar och allt är guld och gröna skogar varenda jävla vecka. Usch säger jag bara.
20/12/2016 kl. 19:41 #2557pb_90
DeltagareVarför värvade vi Grossman för.. han är ju precis så kass som man trodde att han skulle vara.. PG du är en JÄVLA ärkesopa
20/12/2016 kl. 19:34 #2556JN27
DeltagareKänns tryggt att veta att vi kanske har en tränare som vet hur man vinner mot Almtuna nästa säsong 🙂
20/12/2016 kl. 19:30 #2555pb_90
DeltagareNattsvart
20/12/2016 kl. 18:19 #2554Andreas
KeymasterÖrebro Hockey har skickat ut undersökningar till alla medlemmar och säsongskortinnehavare nu. Nu har ni chansen att säga vad ni tycker om dem och evenemangen 🙂
20/12/2016 kl. 14:48 #2553pb_90
DeltagareJa man kan ju alltid hoppas att det blir en trade.. men nu känns det ju verkligen astrist inför nästkommande år. Inte ett enda traderykte!
20/12/2016 kl. 13:58 #2552Pennybridge HK
DeltagareHan går alltså till Heinrich förra klubb med samma roll som han hade innan.
Haha…..snacka om ödets ironi!
De kanske vill byta mot Heinrich. Borde vara en win-win, de får en spelare som de vet funkar i den ligan + att de slipper hålla en plats för en utländsk spelare i Sondell. Vi får en spelare som vi vet trivs bra i klubben och funkar i SHL.
20/12/2016 kl. 12:26 #2551Andreas
KeymasterHan går alltså till Heinrich förra klubb med samma roll som han hade innan. 🙂
20/12/2016 kl. 11:32 #2550pb_90
DeltagareIngen Sondell den här säsongen.. fan hoppas vi är med och hugger på någon/några andra
http://www.hockeysverige.se/2016/12/20/sondell-har-hittat-ny-klubb-efter-tunga-tiden-i-schweiz/
19/12/2016 kl. 19:20 #2547pb_90
DeltagareJa det är lite konstigt att man inte fått någon rapportering alls om Liiviks skada? Är det för att alla är nöjda med att han är skadad? 😉
Hoppas dom kommer igång ordentligt imr! Laget måste ha en högre högstanivå än vad dom ar visat hittills! Och en högre lägstanivå också…
19/12/2016 kl. 18:25 #2543Andreas
KeymasterUpp till bevis nu för några spelare som varit borta eller bänkade.
Liivik fortsatt ”skadad”.
-
Det här svaret redigerades för 9 år, 8 månader sedan av
-
FörfattareInlägg