Läktartugg

Läktartugg

Hem › Forum › Hockeysnack › Läktartugg

• Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.
Visar 25 inlägg - 11,926 till 11,950 (av 13,270 totalt)
  • Författare
    Pennybridge HK
    Deltagare

Han går alltså till Heinrich förra klubb med samma roll som han hade innan.

Haha…..snacka om ödets ironi!

De kanske vill byta mot Heinrich. Borde vara en win-win, de får en spelare som de vet funkar i den ligan + att de slipper hålla en plats för en utländsk spelare i Sondell. Vi får en spelare som vi vet trivs bra i klubben och funkar i SHL.

Andreas
    Keymaster

Han går alltså till Heinrich förra klubb med samma roll som han hade innan. 🙂

pb_90
    Deltagare

Ingen Sondell den här säsongen.. fan hoppas vi är med och hugger på någon/några andra

http://www.hockeysverige.se/2016/12/20/sondell-har-hittat-ny-klubb-efter-tunga-tiden-i-schweiz/

pb_90
    Deltagare

Ja det är lite konstigt att man inte fått någon rapportering alls om Liiviks skada? Är det för att alla är nöjda med att han är skadad? 😉

Hoppas dom kommer igång ordentligt imr! Laget måste ha en högre högstanivå än vad dom ar visat hittills! Och en högre lägstanivå också…

Andreas
    Keymaster

Upp till bevis nu för några spelare som varit borta eller bänkade.

Liivik fortsatt ”skadad”.

Pennybridge HK
    Deltagare

Skönt med match i morgon igen, det här uppehållet har känts oerhört segt. Hoppas på en rejäl nytändning nu. Halva serien spelad och mycket kvar att gå på!

pb_90
    Deltagare

Haga verkar ha kontrakt över nästa år. Eliteprospects har ändrat det från 16/17 till 17/18! 🙂

Orebro Center
    Deltagare

Glömde Haga, tycker han visat fina intentioner. Givet att man bedömer att han kan utvecklas tycker jag man skall signa om. Han är en fullt duglig fjärde center. Kanske tom tredje nästa år

Squires tycker jag har utvecklats. Hans speed, teknik och speluppfattning tycker jag om. Tycker han också oftare än i fjol lyckas snirkla sig förbi efter sargen där det alltid tog tvärstopp i fjol.

pb_90
    Deltagare

Libor, MJ och Kalle Olsson bör vara de tre man vill skriva nytt med först. Tror att Libor har ännu mer i sig faktiskt om han skulle komma upp i 100%ig arbetsmoral. Mustonen är billig så klart man skulle kunna tänka sig honom också. Men han får svårt att bevisa att han förtjänar ett nytt kontrakt på slutet här tror jag om han inte får hoppa in i en mer produktiv roll.

På backen vill jag tyvärr inte se en förlängning med någon.. men man kan väl inte byta ut halva (!) backsidan under en säsong och komma undan med det? Isåfall skulle jag nog välja Bobbo för att han troligvis inte kostar speciellt mycket.

pb_90
    Deltagare

Jo jag vet att Squires ibland är ett hot framåt.. Men oftast är det nog inte på egen hand han skapar något.. så otroligt kluven där.

Jag skulle säga att Haga har mycket högre potential än Squires även om han just nu har det riktigt svårt. Squires max tror jag ungefär är det som vi får se i år. Och jag vet inte om jag vill slösa en topp 6 roll på det :/

JN27
    Deltagare

Viksten har kontrakt till 18/19 tror jag. Jag är tveksam till en förlängning av Squires.. jag tror tyvärr att han inte är någon lirare att bygga erlagt kring.

Fast jag ser inte varför en förlängning med squires skulle vara negativ? Han är ändå en av våra få spelande spelare som vågar hålla i puck och ständigt bidrar med hot framåt. Jag ser ju hellre en förlängning med honom än exempelvis Haga. Om nu inte Haga får ett jäkla lyft av NE.

pb_90
    Deltagare

Viksten har kontrakt till 18/19 tror jag. Jag är tveksam till en förlängning av Squires.. jag tror tyvärr att han inte är någon lirare att bygga erlagt kring.

Orebro Center
    Deltagare

Squires ser jag gärna en förlängning med. Jans kontrakt går väl också ut väl, eller?

Hur är det med Wiksten, har han nästa år också?

Andreas
    Keymaster

NJ kommer formera laget inför nästa säsong. Det finns några namn som känns som självklara att förlänga med, men det verkar dröja.

Jag gissar att en spelare som Martin Johansson nog gärna väntar lite med att förlänga för just nu är nog inte hans marknadsvärde det högsta och han vill nog visa upp vad han verkligen kan innan han skriver nytt.

Samma sak kan man nog säga om Joel Mustonen.

Däremot en spelare som Kalle Olsson ser jag ingen anledning till att dröja med trots att han just nu är skadad.

Orebro Center
    Deltagare

Vill få in nya namn…

Ingen som hört några rykten?

Orebro Center
    Deltagare

Men fyfan så pinsamt uselt… om han inte ens kan sköta att en sån grej fungerar, hur ska han då kunna sköta någonting alls…..

Om det nu är PG som skall sitta och packa och skicka spelartröjor. Kanske nån annan som brister

Min chef har inte koll om någon i flera lägre led inte gör vad den ska om inte klagomålen når högsta toppen. Oftast dör dem ut på lägre nivå för att någon inte gör sitt jobb där och stänger alla uppåtgående klagomål. Det är ju fullständigt självklart att Pontus vill göra rätt för sig givet att han känner till problemen.

• Det här svaret redigerades för 9 år, 9 månader sedan av Orebro Center.
    Personal Jesus
    Deltagare

Men fyfan så pinsamt uselt… om han inte ens kan sköta att en sån grej fungerar, hur ska han då kunna sköta någonting alls…..

Om det nu är PG som skall sitta och packa och skicka spelartröjor. Kanske nån annan som brister

Då han är chef är det hans skyldighet att se till att marknadsgruppen gör sitt jobb.

• Det här svaret redigerades för 9 år, 9 månader sedan av Personal Jesus.
    pb_90
    Deltagare

Ansvarig osv. han ska se till att det sköts.

JN27
    Deltagare

Måste ändå säga att jag får en positiv känsla av Niklas Eriksson. Tror han kan bidra med nytänk framåt vilket kanske får igång målproduktionen ändå. Han känns också väldigt lugn och trygg i det han gör. Hoppas det vänder nu!

Orebro Center
    Deltagare

pb_90
    Deltagare

Personal Jesus
    Deltagare

Tex matchbiljetter, tröjor mm
    Inte mycket, men likväl skall de ha det.

pb_90
    Deltagare

Om PG nu är så himla duktig på att förhandla, kanske han skall ta hand om besvikna små sponsorer.
    Vi har förlorat ett antal sponsorer som inte fått det de blivit lovade, trots samtal till klubben.

Vad är det som har utlovats men inte levererats? Förutom det uppenbara ”topp-6”..

Personal Jesus
    Deltagare

Om PG nu är så himla duktig på att förhandla, kanske han skall ta hand om besvikna små sponsorer.
    Vi har förlorat ett antal sponsorer som inte fått det de blivit lovade, trots samtal till klubben.

pb_90
    Deltagare
Visar 25 inlägg - 11,926 till 11,950 (av 13,270 totalt)