Läktartugg

Läktartugg

Hem Forum Hockeysnack Läktartugg

• Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.
Visar 25 inlägg - 11,926 till 11,950 (av 13,233 totalt)
  • Författare
    Andreas
    Keymaster

NJ blir sportchef.

Tornberg blir huvudtränare.

Ivarsson backtränare.

Eriksson ny forwardstränare.

Nyförvärv kan bli av, men inget hett spår just nu.

Karl
    Deltagare
    Andreas
    Keymaster

Jag vet inte om någon annan har någon insyn i Zamorskys situation, men ska han ha kommit på kant med resten av truppen?

Andreas
    Keymaster

Jag har uppdaterat sidan så det ser lite annorlunda ut just nu, men jag hoppas kunna komma tillbaka till hur det var innan 🙂

EDIT:
    Det här får duga tills vidare.

Orebro Center
    Deltagare

Snälla PG, kan inte du kliva ner i båset och styra upp allt?

Loob gjorde ju det i fjol hos Färjestad – Fast han gick ned till omklädningsrummet i paus dock

JN27
    Deltagare

Fyfasen skämta inte om det där. Tänk på att man måste kunna somna inatt också!

Personal Jesus
    Deltagare

JN27
    Deltagare

Okej. Så nu ska alltså en sparkad Almtuna-tränare ta över? Vad fan är detta.

pb_90
    Deltagare

Många experter som har sagt att dom gillar honom väl?

Personal Jesus
    Deltagare

Snart går vi fler tränare/ledare i båset än vad vi har spelare.

Bra jobbat, mycket bra jobbat.

Senetrec
    Deltagare
    pb_90
    Deltagare

Jo exakt! Men han hoppas ju på att folk inte tänker så 😉

Ganska många utgående kontrakt väl? Skulle vara kul ifall alla drar sina egna kommentarer om vilka som ska förlängas osv!

Peter Andersson – Borde ryka om inget spektakulärt händer. Någon mer spelskicklig än tex Motin och Hellström.
    Alexander Hellström – Har inget eget spel med puck, borde ryka trots den lite smått pinsamma utnämningen till MVP förra året.
    Johan Motin – Vår sämsta back med puck, måste bort.
    Bobbo Petersson – Händer aldrig något med Bobbo. Tycker det är dags att säga adjö och låta Backström bli den ”nya-Bobbo”.
    Petr Zamorsky – Antagligen dyr, spontan känsla är att det kanske inte är världens bästa lagspelare och att det har skurit sig en del med tränare m.m. på slutet. Bör hänga löst.
    Nicklas Grossman – Svårt att avgöra på så kort tid. Men ska han bli kvar så måste Hellström och Motin bort. Vi har inte råd att bara ha defensiva backar som inte kan starta ordentliga uppspel.

Johan Adolfsson – Borde lämna plats åt yngre talanger tyvärr.. vet inte om han bidrar med något speciellt i omklädningsrummet.
    Libor Hudacek – Har haft en bra säsong poängmässigt hittills, men något säger mig att han har en kass inställning. Tränarna upprepar hela tiden att han har blivit bättre men fortfarande har mycket att jobba med. Har vi råd att ha poängspelare som inte tar i jämt? Som tycker det är jobbigt när det går emot?
    Martin Johansson – En av lagets klart bästa spelare som också har lite fysisk kapacitet när han sätter den sidan till. Verkar vara lite vek rent mentalt men han MÅSTE vara en del av den stommen som ska vara ÖHK framöver.
    Joel Mustonen – Tror inte att han är sugen på att stanna. Samtidigt har jag svårt att se meningen med att ha Mustonen i en tredje eller fjärdekedja då hans defensiva kunskaper kan anses vara relativt få.
    Kalle Olsson – Oerhört nyttig och billig spelare för en tredje eller fjärdelina. Kommer alltid att leverera det man förväntar sig. Bra rollspelare.
    Greg Squires – Är så tudelad kring den här karln. Han kommer nog aldrig pga sin lilla figur aldrig kunna bli en spelare som skapar längre anfall.. Vinner inga närkamper, men har en bra inställning. Ser dock inte att han kan vara en del av en topp två kedjor i SHL, tyvärr..
    Marcus Weinstock – Har levererat en del i år, en av få som kan hålla i pucken i anfallszon på egen hand. Borde få förlängt i och med att jäkligt många andra lär få lämna och man måste hitta en stomme någonstans.
    Johan Wiklander – Har tagit både en och två kliv tillbaka från förra säsongen. Bra inställning som inte lever någonvart. Borde vara dags att ta farväl.

Slutsats: Fan inte många jag vill se kvar alltså.. känns inte rimligt att byta ut typ halva laget? Vad tror ni?

Henric
    Keymaster

PG sitter just nu och håller tummarna för att folk ska börja beskylla sportrådet för felbygget och inte honom!

Sportgruppen är ju hans ansvar. Han måste agera på ett eller annat sätt nu.

pb_90
    Deltagare

PG sitter just nu och håller tummarna för att folk ska börja beskylla sportrådet för felbygget och inte honom!

Henric
    Keymaster

Ingen som är förvånad över att Pontus inte gjort något uttalande?

Finns nog inget han KAN säga förutom att tala om vilka konkreta åtgärder han vidtagit som skulle falla i god jord. Han ”sitter nog still i båten”…

JN27
    Deltagare

Ingen som är förvånad över att Pontus inte gjort något uttalande?

Henric
    Keymaster

Henrik…en mycket bra krönika.
    PG är tyvärr omgiven av ryggdunkare efter sin utrensning.
    Det har jag nämnt några gånger de senaste åren.

Bli medlem i klubben och tvinga bort PG vid nästa årsmöte om han inte avgår själv.

http://www.laget.se/orebrohockey/Member

Jag kan väl iofs förstå MJ. Det är en trupp som inte presterat så jättemycket bättre än igår under säsongen. Vi har varit effektivare i tidigare matcher och lyckats få in flera puckar medan vår MV hållit stången i andra änden. Vi blir allt som oftast ”utskjutna” av motståndarna, och så har de ju sett ut i många av de matcher vi vunnit. Så jag tror egentligen inte att det är hjärtat som det är fel på. Det är förmågan. Tyvärr. Återigen en fråga om hur man byggt laget och vilka man värvat.

Personal Jesus
    Deltagare

Henrik…en mycket bra krönika.
    PG är tyvärr omgiven av ryggdunkare efter sin utrensning.
    Det har jag nämnt några gånger de senaste åren.

Bli medlem i klubben och tvinga bort PG vid nästa årsmöte om han inte avgår själv.

http://www.laget.se/orebrohockey/Member

JN27
    Deltagare

Skönt att vi har två målvakter som är på jobbet iallafall. Jag tycker att det var rätt att supportrarna visade missnöje igår. Banderollen kunde kanske ha varit lite mer välutvecklad typ ”vi visar vårt hjärta, vart är erat?” Eller något liknande men samtidigt så måste man ju förstå budskapet. Ska då spelarna börja gråta för att dom för första gången får lite mothugg från läktarhåll. Vi går ner säsong efter säsong och betalar dyra pengar och vad får vi? Inte ett skit. Jag hoppas detta blir en väckarklocka PÅ RIKTIGT!!

Henric
    Keymaster

Brage var riktigt bra igår. Hade ett par fina sidledsförflyttningar som han fick att se enkla ut. Bommade liiite på andra (?) målet då han sökte puck på fel sida skymmaren. Han skulle tittat runt på vänster sida, men det är ett enkelt och vanligt misstag att göra och ingen han ska lastas för. Han var på jobbet igår iaf.

pb_90
    Deltagare

Anttila hade stortrivts i årets trupp. Han hade fått lira i en mer offensiv roll än tidigare säsong.. Han hade ju också lite jävlar anamma som typ ingen i truppen har.

Känns också som att de som har varit längst i klubben har ett oerhört stort ok på sina axlar nu som dom inte klarar av att lyfta upp. Dom har inte det psyket som krävs för att få igång de andra.. Tänk hur lyckliga Frölunda måste vara som har Joel Lundqvist.. Någon som kör VARJE match! Vad har vi? MJ är grym när han har självförtroende, men han verkar ha rätt instabilt psyke för det. Viksten blev rinkens riddare förra året, knappast någon som får igång laget med fysik m.m. Johan Wiklander tacklar sarg osv.. Jag saknar spelare med känslor!

Dags att superscouta sånna spelare.. Alexander Johansson som FBK nöp från Växjö hade varit perfekt tex. En spelare som är lagom bra för SHL och kööööör!

Karl
    Deltagare

Nu tror jag det blir kvalspel. Konstigt också att vi spelar utan de ”offensiva” backarna för jag tycker Rögle totalt sett ger betydlig mer is än andra åt oss.

Bara att hoppas att klubben kan få in ett par spelare till kvalet. Tittar på man Örebros uppställning idag känns det som om man kan stryka en hel femma. Vi har inte material till 4 femmor

Jag vill inte nödvändigtvis ha bort PG från klubben, men jag vill ha någon annan med det sportsliga ansvaret

Så fortsätt och slipa på det bedrövliga BP, in med några finnar och fixa kvalet-

Gud vad jag saknar Antilla. Med facit i hand hade han varit värd lönen

Trodde inte jag skulle säga det, men jösses vad jag saknar antilla.

Jag förstår att det är enkelt att kritisera med facit i hand (även om jag förutsåg svårigheter före säsongsstart) men med de pengar man lagt på misslyckade förvärv hade det inte varit dyrare att behålla Antilla, en spelare som fungerade.

Och som fansen gillade, saknade Antilla från säsongens första match.

Det otäcka är att laget inte vunnit en match om inte någon av målvakterna spelat bättre än man kan begära. Detta är otäckt, riktigt otäckt. Faran att vi får möta mopperaggarna i ett avgörande kval är överhängande. Då vågar inte jag titta.

Yongma112
    Deltagare

Glenn var bra.

Håller med 100%. En framtidsspelare. Kenta lyfte fram honom före säsonegn

Ändå gick/går spelare som Adolfsson och Liivik före

Tycker också Glenn vad bra idag. Han har den där intensiteten/aggressiviteten/rivigheten som jag saknar hos i stort sett hela övriga laget

Henric
    Keymaster

Jag vill inte nödvändigtvis ha bort PG från klubben, men jag vill ha någon annan med det sportsliga ansvaret

Skriver lite om just det här:

Vilka är Örebro Hockey?

Henric
    Keymaster

Var sitter du?
    ”Hem” leverans 😀

Jag finns på F på matchdagar. 🙂

Visar 25 inlägg - 11,926 till 11,950 (av 13,233 totalt)